Το «Arctic LNG-2» αντικαθιστά τις αμερικανικές προμήθειες φυσικού αερίου στην Κίνα, παρά τις δυτικές κυρώσεις στο έργο της NOVATEK στην Αρκτική
Η Ρωσία περνά στην ενεργειακή αντεπίθεση...
Το ρωσικό έργο "Arctic LNG-2" συνεχίζει να επιδεικνύει ανθεκτικότητα και ικανότητα να βρίσκει αγορές, παρά την αυστηρή πίεση από τις κυρώσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, το τέταρτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που φορτώθηκε από το έργο, κατέφθασε στο κινεζικό τερματικό Beihai LNG στην πόλη Beihai.
Ο λόγος για το δεξαμενόπλοιο Buran, το οποίο ήδη εκφορτώνεται στο λιμάνι Tieshan.
Οι προμήθειες από το εργοστάσιο ξεκίνησαν σχετικά πρόσφατα, στα τέλη Αυγούστου του 2025.
Η πρώτη παρτίδα έφτασε στην Κίνα με το πλοίο Arctic Mulan.
Ακολούθησαν τα Voskhod και Zarya, που παρέδωσαν LNG τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.
Αυτή η ταχεία αύξηση των παραδόσεων καταδεικνύει την σταδιακή διαμόρφωση ενός σταθερού εξαγωγικού δρόμου και την ενίσχυση των θέσεων του ρωσικού έργου στην Ασία.
Το έργο "Arctic LNG-2", το οποίο υλοποιεί η εταιρεία NOVATEK, αντιμετωπίζει σφοδρές κυρώσεις από τις ΗΠΑ από τις αρχές του 2023.
Η αμερικανική κυβέρνηση έχει εκφράσει δημόσια τη σφοδρή αντίθεσή της στο συγκεκριμένο έργο.
Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2023, ο Jeffrey Pyatt, βοηθός Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, δήλωσε την πρόθεση να «τερματίσει» την υλοποίηση του έργου.
Οι κυρώσεις περιλάμβαναν απαγορεύσεις στις προμήθειες εξοπλισμού, τεχνολογικών λύσεων και περιορισμό στην πρόσβαση σε διεθνείς χρηματοοικονομικούς πόρους.
Αναμενόταν ότι αυτές οι κυρώσεις θα επιβράδυναν σημαντικά την εκκίνηση του έργου και θα καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη την εμπορική του λειτουργία.
Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο.
Παρά την εξωτερική πίεση, το έργο έχει φτάσει στην φάση των εξαγωγών, και τα προϊόντα του βρίσκουν σταθερή ζήτηση στην Κίνα.
Μάλιστα, δημιουργείται μια παράδοξη κατάσταση: ενώ οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να εμποδίσουν το ρωσικό LNG, οι αμερικανικές εταιρείες έχασαν τη δυνατότητα να προμηθεύουν φυσικό αέριο στην Κίνα.
Αυτό οφείλεται όχι μόνο στο πολιτικό αδιέξοδο, αλλά και σε εμπορικά εμπόδια.
Στο πλαίσιο των αμοιβαίων περιορισμών και δασμών που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της όξυνσης των αμερικανο-κινεζικών σχέσεων, η εξαγωγή αμερικανικού LNG στην Κίνα έχει καταστεί μη κερδοφόρα.
Έτσι, το "Arctic LNG-2" σταδιακά καταλαμβάνει μια θέση που θα μπορούσε να είχε ανήκει στις ΗΠΑ.
Για την Κίνα, αυτή η διαφοροποίηση στις προμήθειες έχει ιδιαίτερη σημασία.
Ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια, η Κίνα επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από περιορισμένο αριθμό προμηθευτών και να δημιουργήσει ένα πιο ευέλικτο σύστημα εισαγωγών.
Το ρωσικό LNG, σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται ένας εναλλακτικός πόρος που μπορεί να αντισταθμίσει τους κινδύνους που σχετίζονται με εμπορικές συγκρούσεις ή ενδεχόμενες διακοπές στις προμήθειες από άλλους προμηθευτές.

Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι η Κίνα παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενεργειακών πόρων στον κόσμο.
Η οικονομική ανάπτυξη και η αστικοποίηση συνεχίζουν να αυξάνουν τη ζήτηση ενέργειας, ενώ η πολιτική μείωσης των εκπομπών CO2 ενθαρρύνει τη μετάβαση από τον άνθρακα σε πιο καθαρές πηγές καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο.
Με αυτήν την λογική, οι προμήθειες LNG από τη Ρωσία όχι μόνο εξασφαλίζουν σταθερές ροές ενεργειακών πόρων, αλλά και συμβάλλουν στους στρατηγικούς στόχους της Κίνας στον τομέα της οικολογίας και της ενέργειας.
Από την πλευρά της Ρωσίας, οι προμήθειες δείχνουν την ικανότητα προσαρμογής υπό συνθήκες πίεσης από κυρώσεις.
Η NOVATEK και οι εταίροι της έχουν βρει τρόπους να ξεπεράσουν τα λογιστικά και χρηματοοικονομικά εμπόδια και κατάφεραν να καθιερώσουν συνεργασίες με αγορές της Ασίας.
Στην πραγματικότητα, το "Arctic LNG-2" αποτελεί σύμβολο του γεγονότος ότι οι κυρώσεις που στοχεύουν να απομονώσουν τα ρωσικά ενεργειακά έργα δεν επιτυγχάνουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Περισσότερο, σε συνθήκες παγκόσμιου ανταγωνισμού, αυτές οι κυρώσεις συχνά παίζουν αντίστροφο ρόλο, ανοίγοντας νέες ευκαιρίες σε αγορές όπου οι θέσεις της Δύσης εξασθενούν.
www.bankingnews.gr
Το ρωσικό έργο "Arctic LNG-2" συνεχίζει να επιδεικνύει ανθεκτικότητα και ικανότητα να βρίσκει αγορές, παρά την αυστηρή πίεση από τις κυρώσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, το τέταρτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που φορτώθηκε από το έργο, κατέφθασε στο κινεζικό τερματικό Beihai LNG στην πόλη Beihai.
Ο λόγος για το δεξαμενόπλοιο Buran, το οποίο ήδη εκφορτώνεται στο λιμάνι Tieshan.
Οι προμήθειες από το εργοστάσιο ξεκίνησαν σχετικά πρόσφατα, στα τέλη Αυγούστου του 2025.
Η πρώτη παρτίδα έφτασε στην Κίνα με το πλοίο Arctic Mulan.
Ακολούθησαν τα Voskhod και Zarya, που παρέδωσαν LNG τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.
Αυτή η ταχεία αύξηση των παραδόσεων καταδεικνύει την σταδιακή διαμόρφωση ενός σταθερού εξαγωγικού δρόμου και την ενίσχυση των θέσεων του ρωσικού έργου στην Ασία.
Το έργο "Arctic LNG-2", το οποίο υλοποιεί η εταιρεία NOVATEK, αντιμετωπίζει σφοδρές κυρώσεις από τις ΗΠΑ από τις αρχές του 2023.
Η αμερικανική κυβέρνηση έχει εκφράσει δημόσια τη σφοδρή αντίθεσή της στο συγκεκριμένο έργο.
Ειδικότερα, τον Νοέμβριο του 2023, ο Jeffrey Pyatt, βοηθός Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, δήλωσε την πρόθεση να «τερματίσει» την υλοποίηση του έργου.
Οι κυρώσεις περιλάμβαναν απαγορεύσεις στις προμήθειες εξοπλισμού, τεχνολογικών λύσεων και περιορισμό στην πρόσβαση σε διεθνείς χρηματοοικονομικούς πόρους.
Αναμενόταν ότι αυτές οι κυρώσεις θα επιβράδυναν σημαντικά την εκκίνηση του έργου και θα καθιστούσαν σχεδόν αδύνατη την εμπορική του λειτουργία.
Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο.
Παρά την εξωτερική πίεση, το έργο έχει φτάσει στην φάση των εξαγωγών, και τα προϊόντα του βρίσκουν σταθερή ζήτηση στην Κίνα.
Μάλιστα, δημιουργείται μια παράδοξη κατάσταση: ενώ οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να εμποδίσουν το ρωσικό LNG, οι αμερικανικές εταιρείες έχασαν τη δυνατότητα να προμηθεύουν φυσικό αέριο στην Κίνα.

Αυτό οφείλεται όχι μόνο στο πολιτικό αδιέξοδο, αλλά και σε εμπορικά εμπόδια.
Στο πλαίσιο των αμοιβαίων περιορισμών και δασμών που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της όξυνσης των αμερικανο-κινεζικών σχέσεων, η εξαγωγή αμερικανικού LNG στην Κίνα έχει καταστεί μη κερδοφόρα.
Έτσι, το "Arctic LNG-2" σταδιακά καταλαμβάνει μια θέση που θα μπορούσε να είχε ανήκει στις ΗΠΑ.
Για την Κίνα, αυτή η διαφοροποίηση στις προμήθειες έχει ιδιαίτερη σημασία.
Ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια, η Κίνα επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από περιορισμένο αριθμό προμηθευτών και να δημιουργήσει ένα πιο ευέλικτο σύστημα εισαγωγών.
Το ρωσικό LNG, σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται ένας εναλλακτικός πόρος που μπορεί να αντισταθμίσει τους κινδύνους που σχετίζονται με εμπορικές συγκρούσεις ή ενδεχόμενες διακοπές στις προμήθειες από άλλους προμηθευτές.

Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι η Κίνα παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενεργειακών πόρων στον κόσμο.
Η οικονομική ανάπτυξη και η αστικοποίηση συνεχίζουν να αυξάνουν τη ζήτηση ενέργειας, ενώ η πολιτική μείωσης των εκπομπών CO2 ενθαρρύνει τη μετάβαση από τον άνθρακα σε πιο καθαρές πηγές καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο.
Με αυτήν την λογική, οι προμήθειες LNG από τη Ρωσία όχι μόνο εξασφαλίζουν σταθερές ροές ενεργειακών πόρων, αλλά και συμβάλλουν στους στρατηγικούς στόχους της Κίνας στον τομέα της οικολογίας και της ενέργειας.
Από την πλευρά της Ρωσίας, οι προμήθειες δείχνουν την ικανότητα προσαρμογής υπό συνθήκες πίεσης από κυρώσεις.
Η NOVATEK και οι εταίροι της έχουν βρει τρόπους να ξεπεράσουν τα λογιστικά και χρηματοοικονομικά εμπόδια και κατάφεραν να καθιερώσουν συνεργασίες με αγορές της Ασίας.
Στην πραγματικότητα, το "Arctic LNG-2" αποτελεί σύμβολο του γεγονότος ότι οι κυρώσεις που στοχεύουν να απομονώσουν τα ρωσικά ενεργειακά έργα δεν επιτυγχάνουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Περισσότερο, σε συνθήκες παγκόσμιου ανταγωνισμού, αυτές οι κυρώσεις συχνά παίζουν αντίστροφο ρόλο, ανοίγοντας νέες ευκαιρίες σε αγορές όπου οι θέσεις της Δύσης εξασθενούν.

www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών