Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Το φυσικό αέριο από την Ελλάδα δεν έφτασε ποτέ στην Ουκρανία - Φιάσκο ο Διαβαλκανικός Αγωγός - Στοπ λόγω... Ρωσίας και κόστους

Το φυσικό αέριο από την Ελλάδα δεν έφτασε ποτέ στην Ουκρανία - Φιάσκο ο Διαβαλκανικός Αγωγός - Στοπ λόγω... Ρωσίας και κόστους
Δεν βρέθηκαν ενδιαφερόμενοι για εισαγωγές καυσίμου από αυτή τη διαδρομή, καθότι ο διαβαλκανικός διάδρομος μεταφοράς αερίου αποδείχθηκε υπερβολικά ακριβός για τις ουκρανικές εταιρείες
Τον Σεπτέμβριο, οι προμήθειες φυσικού αερίου προς την Ουκρανία μέσω του Διαβαλκανικού αγωγού θα διακοπούν ξανά.
Μάλιστα, δεν βρέθηκαν ενδιαφερόμενοι για εισαγωγές καυσίμου από αυτή τη διαδρομή, καθότι ο διαβαλκανικός διάδρομος μεταφοράς αερίου αποδείχθηκε υπερβολικά ακριβός για τις ουκρανικές εταιρείες.
Στην ουγγρική δημοπρασία, η πλατφόρμα RBP έδωσε τη δυνατότητα εξασφάλισης ροών μέσω του Βαλανικού Διαδρόμου προς την Ουκρανία για τον Σεπτέμβριο — από την Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Μολδαβίας.
Πέντε διαχειριστές προσέφεραν ημερήσιες ποσότητες 3,1 εκατ. κ.μ.
Όμως δεν υπήρξε ζήτηση.
Και, όπως φαίνεται, η διαδρομή θα μείνει κενή...
Φαίνεται πως οι εταιρείες δεν κλείνουν ούτε τακτικές ποσότητες μέσω Ρουμανίας για τον Σεπτέμβριο...
Η αποτυχία της δημοπρασίας ήταν απογοητευτική, καθώς την ίδια τύχη είχε και για τον Ιούνιο, ενώ για Ιούλιο και Αύγουστο κλείστηκαν μόνο συμβολικοί όγκοι.
Τον Αύγουστο, από τη Ρουμανία προς την Ουκρανία ρέουν λίγο πάνω από 400 χιλ. κ.μ. ημερησίως, με αντίστροφη δυναμικότητα 11,3 εκατ. κ.μ.

Η Ρωσία και το... υψηλό κόστος προκάλεσαν ηλεκτροσόκ

Αφενός, στις 6 Αυγούστου ο ρωσικός στρατός αντεπιτέθηκε και έπληξε τον σταθμό συμπίεσης Orlovka στον Διαβαλκανικού Αερίου στα σύνορα Ρουμανίας–Ουκρανίας.
Αφετέρου, οι ροές συνεχίζονται.
Με τέτοιους όγκους, μπορούν να κινούνται «με τη βαρύτητα».
Προφανώς, όπως και πριν, το ζήτημα είναι το κόστος.
Ο Διαβαλκανικός Διάδρομος Αερίου που προωθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες ως εναλλακτική για την Ανατολική Ευρώπη και την Ουκρανία, είναι η ακριβότερη διαδρομή προμήθειας αερίου προς την Ουκρανία.

Το αζέρικο φυσικό αέριο δεν επαρκεί για το Κίεβο

Έτσι, τον Αύγουστο οι συνολικές εισαγωγές καυσίμου στη χώρα ήταν 21,6–21,7 εκατ. κ.μ. ημερησίως, με την κατεύθυνση της Ρουμανίας να αντιστοιχεί μόλις στο 2%.
Τον Αύγουστο, το Κίεβο ανακοίνωσε εισαγωγή δοκιμαστικής παρτίδας από το Αζερμπαϊτζάν.
Ωστόσο, επρόκειτο για λίγες δεκάδες χιλιάδες κ.μ., και οι παραδόσεις σταμάτησαν εκεί.
«Για την Ουκρανία, αυτό είναι σήμα ότι δεν αναμένονται ακόμη σημαντικοί όγκοι εισαγωγών αερίου από τον νότιο διάδρομο, συμπεριλαμβανομένου και από το Αζερμπαϊτζάν», γράφει στον λογαριασμό του στο Telegram ο πρώην διευθυντής του ουκρανικού Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (GTS Operator), Sergei Makogon.

Εξετάζουν εναλλακτικές διαδρομές

Επικαλείται αναλυτές που αποδίδουν την έλλειψη ενδιαφέροντος στον υψηλό ανταγωνισμό άλλων διαδρομών, σε δυσμενείς όρους ή στην αναμονή νέου προϊόντος.
Ο δεύτερος υπό συζήτηση δρόμος θα συνέδεε το τερματικό LNG στην Αλεξανδρούπολη με την Ουκρανία μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Μολδαβίας.
Όπως μετέδωσε το EADaily, ο βουλγαρικός διαχειριστής Bulgartransgaz ανακοίνωσε σημαντική αύξηση κρατήσεων για παραδόσεις προς Ρουμανία, συνδέοντάς την με ενδιαφέρον για τον Διαβλακανικό Αγωγό, που προωθείται από τις ΗΠΑ ως εναλλακτική του ρωσικού αερίου.
Τράπεζες εξέφρασαν επίσης πρόθεση να χρηματοδοτήσουν την επέκταση του έργου στη Βουλγαρία.
Την ίδια στιγμή, τα πραγματικά στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις ρωσικού αερίου αυξάνονται στην περιοχή, ενώ το ίδιο το σχέδιο δεν δικαιολογείται λόγω υψηλών διοδίων/τελών μεταφοράς καυσίμου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης