Το ρωσικό έργο Yamal LNG ξεκίνησε την πρώτη του αποστολή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προς την Ασία για το 2025, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού στην Αρκτική.
Δύο πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, το Yamal και το Vaygach, αναχώρησαν νωρίτερα για να ανοίξουν τη διαδρομή και να συνοδεύσουν το δεξαμενόπλοιο Georgiy Ushakov. Το πλοίο έχει ήδη φτάσει στη Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας, αντιμετωπίζοντας μόνο μικρά υπολείμματα πάγου από τη χειμερινή περίοδο.
Σύμφωνα με το gCaptain, το Georgiy Ushakov είναι ένα από τα δεκαπέντε πλοία ενισχυμένης αντοχής στον πάγο που εξυπηρετούν το Yamal LNG, το μεγαλύτερο έργο LNG της Ρωσίας.
Τα συγκεκριμένα πλοία έχουν τη δυνατότητα να διασπούν ανεξάρτητα πάγους πάχους έως και 2,1 μέτρα, αν και κατά την πρώιμη καλοκαιρινή περίοδο συνοδεύονται συνήθως από παγοθραυστικά.
Έναρξη θερινής ναυτιλιακής περιόδου στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό
Η πρόωρη αυτή αποστολή σηματοδοτεί την έναρξη μιας ιδιαίτερα έντονης θερινής ναυτιλιακής περιόδου στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, τη ρωσική θαλάσσια διαδρομή που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία μέσω της Αρκτικής.
Μέχρι στιγμής, η Ρωσία έχει εκδώσει 345 άδειες διέλευσης για το 2025, με την πρόβλεψη ότι ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τις 1.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Κατά το 2024, το Yamal LNG μετέφερε συνολικά 21,2 εκατομμύρια τόνους LNG μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, εκ των οποίων 3 εκατομμύρια τόνοι απεστάλησαν απευθείας στην Ασία σε 41 δρομολόγια.
Η Κίνα κύριος παραλήπτης LNG
Η Κίνα αποτέλεσε τον κύριο προορισμό για τις αποστολές αυτές, με εισαγωγές 2,6 εκατομμυρίων τόνων LNG.
Παραδοσιακά, η Βόρεια Θαλάσσια Οδός ανοίγει για ναυσιπλοΐα τον Ιούνιο. Το 2024, το πρώτο δεξαμενόπλοιο LNG απέπλευσε στις 21 Ιουνίου.
Η περίοδος πλοήγησης ολοκληρώνεται συνήθως τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, αν και δύσκολες καιρικές συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο κλείσιμο ήδη από τον Οκτώβριο.
Το φθινόπωρο του 2024, λόγω επίμονου πολυετούς πάγου γύρω από το νησί Wrangel, οι ρωσικές αρχές προχώρησαν στο κλείσιμο της διαδρομής για μη παγοενισχυμένα ή μέσης κατηγορίας παγοενισχυμένα πλοία στις 15 και 31 Οκτωβρίου αντίστοιχα.
Ωστόσο, αρκετά κινεζικά φορτηγά πλοία βαρέως τύπου, μεταφέροντας εξοπλισμό για το έργο Arctic LNG 2, συνέχισαν τις μεταφορές τους έως και τον Νοέμβριο.
Νέα φορτηγά πλοία καθ' οδόν προς την Άπω Ανατολή
Παράλληλα με το Georgiy Ushakov, δύο ακόμη φορτηγά πλοία, τα Bering και Tambey, κατευθύνονται προς το Pevek, κατά μήκος της ακτής της Τσουκότκα στη ρωσική Άπω Ανατολή. Αυτή τη στιγμή συνοδεύονται από το παγοθραυστικό Vaygach.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών