Η ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα θα μπορούσε να μειωθεί λόγω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με καταστροφικές συνέπειες στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου
Την ίδια στιγμή, ειδικοί του Reuters δημοσίευσαν προβλέψεις σύμφωνα με τις οποίες η ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα θα μπορούσε να μειωθεί λόγω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προειδοποιώντας για καταστροφικές συνέπειες στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Εν τω μεταξύ, σχεδόν όλοι οι παράγοντες της αγοράς είναι βέβαιοι ότι ο OPEC+ θα καθυστερήσει την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου, μια κίνηση που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις αρχές του 2025, με ορισμένους παράγοντες της αγοράς να υποστηρίζουν ότι η συμμαχία θα αρνηθεί να παρατείνει τις εθελοντικές περικοπές τον Φεβρουάριο και άλλους να επιμένουν ότι αυτό θα συμβεί το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Έρχεται κατάρρευση
Ο Kirill Rodionov, ειδικός σε θέματα ενέργειας, λέει ότι η ώθηση της επόμενης αμερικανικής κυβέρνησης να αυξήσει την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου πιθανότατα θα προκαλέσει την κατάρρευση της συμφωνίας OPEC+.
Ο αναλυτής σημείωσε, επίσης, ότι η ζήτηση βενζίνης έχει μειωθεί στην Κίνα, ενώ η στασιμότητα στη δημογραφική ανάπτυξη επηρεάζει επίσης τη ζήτηση πετρελαίου.
Επιπλέον, η οικονομική επιβράδυνση επιβάλλει το τίμημά της και ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων στέλνει ένα ισχυρό πτωτικό σήμα στην αγορά, καθιστώντας πολύ δύσκολο για τον ΟPEC+ να αντιδράσει.
Σύμφωνα με τον Rodionov, το 2025 θα είναι το τελευταίο έτος κατά το οποίο η συμφωνία OPEC+ θα έχει κάποια επίσημη σημασία.
Ο Filipp Muradyan, ανώτερος διευθυντής εταιρικών αξιολογήσεων στον οίκο αξιολόγησης Expert RA, υποστηρίζει ότι παρόλο που η αυξανόμενη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχει μειώσει τη ζήτηση πετρελαίου στην οικονομία της Ανατολικής Ασίας, η κατανάλωση πετρελαίου έχει αυξηθεί σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Ινδία.
Ως εκ τούτου, οι χώρες του OPEC+ θα συνεχίσουν να συντονίζουν τις ενέργειές τους στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου και το επόμενο έτος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών