Ενέργεια

Edison: Το έργο του αγωγού φυσικού αερίου EastMed παραμένει ζωντανό - Η σύνδεση Ισραήλ και Κύπρου το πρώτο μέρος

Edison: Το έργο του αγωγού φυσικού αερίου EastMed παραμένει ζωντανό - Η σύνδεση Ισραήλ και Κύπρου το πρώτο μέρος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Edison, Nicola Monti, δήλωσε ότι συζητά ενεργά με την Κύπρο και το Ισραήλ για το έργο
Ζωντανό παραμένει το έργο του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου East Med, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ιταλική Edison
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ενεργειακού κολοσσού, Νicola Monti, το έργο κατασκευής του αγωγού των 2.000 χιλιομέτρων για τη μεταφορά φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη είναι ακόμη ζωντανό και τεχνικά απόλυτα εφικτό.
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο μήνα ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου είπε στο Reuters ότι η χώρα του θα προτείνει έναν μικρότερο αγωγό ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα του Ισραήλ στην Ανατολική Μεσόγειο στη Μεγαλόνησο όπου το αέριο θα υγροποιείται μερικώς και κατόπιν θα μεταφέρεται στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η συντομότερη σύνδεση θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εναλλακτική λύση στον πιο φιλόδοξο αγωγό EastMed.
«Μια σύνδεση μεταξύ του Ισραήλ και της Κύπρου μπορεί να είναι το πρώτο μέρος του αγωγού (EastMed) που προωθούμε.
Επειδή από την Κύπρο θα μπορούσαμε στη συνέχεια να συνδεθούμε με την Κρήτη και την Ελλάδα», είπε ο Monti, μιλώντας με δημοσιογράφους στο περιθώριο συνάντησης της ενεργειακής βιομηχανίας Confindustria Energia.
Eπίσης, ανέφερε πως πιστεύει ότι το συνολικό κόστος κατασκευής του αγωγού EastMed θα είναι χαμηλότερο από την επένδυση που απαιτείται για την κατασκευή μιας συντομότερης σύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου, ενός εργοστασίου υγροποίησης και τα έξοδα αποστολής του φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές.

Στα 7 δισ. δολάρια...

Ο αγωγός Ανατολικής Μεσογείου ή απλώς EastMed είναι ένας υπό μελέτη θαλάσσιος και χερσαίος αγωγός φυσικού αερίου με σκοπό να συνδέει απευθείας τις ενεργειακές πηγές της Ανατολικής Μεσογείου με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της Κύπρου και της Κρήτης.
Υπεύθυνη είναι η εταιρεία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας–Ιταλίας / ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.», στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική εταιρεία Edison.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σχεδιασμό προβλέπεται η μεταφορά φυσικού αερίου από τα θαλάσσια κοιτάσματα στη Θάλασσα του Λεβάντε προς την Ελλάδα, καθώς και προς την Ιταλία και άλλες ευρωπαϊκές περιοχές μέσω των αγωγών Poseidon και IGB.
Ο αγωγός αναφέρεται πως θα έχει μήκος περίπου 1.900 χιλιομέτρων, θα φτάνει σε βάθη περίπου 3 χιλιομέτρων και θα έχει χωρητικότητα 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ανά χρόνο.
Η κατασκευή του αναμένεται να διαρκέσει περίπου 7 χρόνια και το κόστος της να ανέλθει στα 7 δισ. δολάρια.
Στις 2 Ιανουαρίου 2020, υπεγράφη στην Αθήνα η συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού EastMed από τους ηγέτες της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης