Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Τα κόλπα των εναλλακτικών παρόχων μέσω διαφημίσεων για να κρύψουν ότι είναι ακριβότεροι από τη ΔΕΗ

Τα κόλπα των εναλλακτικών παρόχων μέσω διαφημίσεων για να κρύψουν ότι είναι ακριβότεροι από τη ΔΕΗ
Πώς παρακάμπτουν τον έλεγχο αθέμιτων πρακτικών από τη ΡΑΕ
Σχετικά Άρθρα
Με διαφημιστικές καμπάνιες οι ισχυροί προμηθευτές ενέργειας προσπαθούν να κρύψουν τα ακριβά τιμολόγια ρεύματος του Μαρτίου σε σχέση με το βασικό προμηθευτή ενέργειας που για δεύτερο συνεχή μήνα παραμένει ο φθηνότερος πάροχος ενέργειας.
Τα τιμολόγια ρεύματος των αμιγώς ιδιωτικών προμηθευτών ενέργειας είναι υψηλότερα έως 65 ευρώ ανά MWh σε σχέση με το τιμολόγιο Γ1 της ΔΕΗ.
Οι προμηθευτές ενέργειας στις ιστοσελίδες τους αποφεύγουν τις πολλές λεπτομέρειες των προγραμμάτων και ζητούν από τους ενδιαφερόμενους να αφήσουν ένα τηλέφωνο επικοινωνίας για να έρθει σε επικοινωνία ο εξειδικευμένος υπάλληλος.
Η προφορική ενημέρωση γίνεται διότι αποφεύγουν τον άμεσο έλεγχο από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ενώ το γραπτό κείμενο, μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με το Κανονισμό Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Η Ανεξάρτητη Αρχή δηλαδή η ΡΑΕ έχει …κατεβάσει τις στροφές ελέγχου των προμηθευτών διότι τα θέματα τις ενέργειας και ειδικότερα των τιμολογίων ρεύματος έχουν περάσει σε δεύτερο πλάνο λόγω των κρατικής επιδότησης.
Την ίδια στιγμή οι ιστοσελίδες φιλοξενούν τηλέφωνα επικοινωνία με πενταψήφιο αριθμό με τις χρεώσεις να τρέχουν με πολλαπλάσιο κόστος σε σχέση με τη τηλεφωνική γραμμή που έχει δεκαψήφιο αριθμό η χρέωση είναι σταθερή ανεξάρτητα από τα χρόνο ομιλίας.
Επιπλέον οι προμηθευτές προσθέτουν και προγράμματα Υγείας τα οποία δεν μπορούν να συγκριθούν με ένα από απλό τιμολόγιο ενός άλλο παρόχου.
Να σημειωθεί ότι σχετικές πληροφορίες δεν είναι αναρτημένες στις ιστοσελίδες των εταιρειών και σε αυτή την περίπτωση απαιτείται προσωπική ενημέρωση.
Άλλος πάροχος προτρέπει τον ενδιαφερόμενο να αγοράσει ένα πρόγραμμα σύνδεσης που θα του εξασφαλίσει τη συμμετοχή του σε κλήρωση ενός σπιτιού.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας παραμένει σε ρόλο θεατή ενώ το ΥΠΕΝ αποδέχεται την κατανομή της κρατικής επιδότησης ρεύματος σε όλα τα προγράμματα ακόμη και σε αυτά που δίνουν κι άλλες παροχές μαζί με την αγορά του προγράμματος.
Οι διαφημιζόμενες εταιρείες της πρώτης γραμμής έχουν επιλέξει την τηλεόραση για τις καμπάνιες τους καθώς πρόκειται για να ευρύ Μέσο Επικοινωνίας το οποίο μπορεί αποδώσει αφού απευθύνεται σε πολλαπλάσιο κοινό σε σχέση με άλλα κανάλια προβολής.
Πάντως οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι παροχές είναι έξτρα και κυρίως «δωρεάν γεύμα» δεν μοιράζεται χωρίς την εξασφάλιση αρχικά του κόστους και στη συνέχεια την επίτευξη του κέρδους.
Πάντως διαφημιζόμενη εταιρεία που προωθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα, η προσφερόμενη τιμή τιμολόγησης ρεύματος μετά την επιδότηση των 40 λεπτών το Μαρτίου η τελική τιμή για το νοικοκυριό διαμορφώνεται στα 0,216 ευρώ ανά KWh όταν το τιμολόγιο Γ1 της ΔΕΗ διαμορφώνεται στα 0,155 ευρώ ανά KWh.
Η εταιρεία που προωθεί το προϊόν της με διαφημιστικά σποτ σε τηλεοπτικούς σταθμούς δεν έχει αναρτήσει τη τελική τιμή χρέωσης μετά την επιδότηση για το τιμολόγιο του Μαρτίου.
Οι πάροχοι ενέργειας μετά από έναν ασφυκτικό κλοιό που είχαν βρεθεί τους προηγούμενους μήνες απέφευγαν τις προκλήσεις ενώ την περίοδο αυτή κατανοούν πλέον ότι έφυγαν από την επικαιρότητα άλλαξαν εμπορική πολιτική η οποία είναι πιο ακριβή και συνοδεύεται με διαφημιστική καμπάνια. Να σημειωθεί ότι δεν συμπεριλάβαμε ονόματα πακέτων και εταιρειών διότι η περαιτέρω διερεύνηση του θέματος πρέπει να απασχολήσει τη ΡΑΕ.
Το δικαίωμα να προσφέρουν ασφαλιστικά προγράμματα Υγείας και Σπίτια πρέπει να απασχολήσει τους αρμόδιους.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης