Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Πάνω από 60 τάνκερ με αμερικανικό LNG περιμένουν έξω από τα λιμάνια της Ευρώπης, αλλά… δεν υπάρχουν αποθήκες

Πάνω από 60 τάνκερ με αμερικανικό LNG περιμένουν έξω από τα λιμάνια της Ευρώπης, αλλά… δεν υπάρχουν αποθήκες

Οι ευρωπαϊκές υποδομές όμως δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αυξημένες αποστολές LNG

Οι ΗΠΑ εξάγουν περισσότερο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) στην Ευρώπη, ως αποτέλεσμα του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία και των περικοπών που έγιναν στις προμήθειες φυσικού αερίου ενόψει του χειμώνα, αλλά έχει συσσωρευτεί πλήθος πλοίων που το μεταφέρουν και περιμένουν να εκφορτώσουν σε λιμάνια.

Οι ευρωπαϊκές υποδομές όμως δεν μπορούν να διαχειριστούν τις αυξημένες αποστολές LNG.
Εξήντα δεξαμενόπλοια LNG βρίσκονται σε αδράνεια ή πλέουν αργά γύρω από τη βορειοδυτική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την Ιβηρική Χερσόνησο, σύμφωνα με το MarineTraffic.
Ένα είναι αγκυροβολημένο στη διώρυγα του Σουέζ.
Οκτώ πλοία LNG που ήρθαν από τις ΗΠΑ βρίσκονται εν πλω προς το λιμάνι της ισπανικής Ουέλβα.

Αδυνατούν οι εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης

"Το κύμα των δεξαμενόπλοιων LNG έχει υπερβεί την ικανότητα των ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων επαναεριοποίησης να ξεφορτώνουν έγκαιρα τα φορτία", δήλωσε ο Andrew Lipow, πρόεδρος της Lipow Oil Associates.
Αυτές οι καθυστερήσεις αναβάλλουν την επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στην ακτή του Κόλπου των Ηνωμένων Πολιτειών για να παραλάβουν το επόμενο φορτίο, σύμφωνα με τον Lipow, με αποτέλεσμα τα αποθέματα φυσικού αερίου να αυξάνονται περισσότερο από ό,τι ανέμενε η αγορά.
Το υποκείμενο πρόβλημα υποδομής είναι η έλλειψη ευρωπαϊκής ικανότητας λόγω έλλειψης εγκαταστάσεων επαναεριοποίησης και αγωγών που συνδέουν τις χώρες που διαθέτουν εγκαταστάσεις.
Ως αποτέλεσμα, η ποσότητα του LNG στο νερό - πλωτή αποθήκευση - αυξάνεται και με τη σειρά της μειώνει την τιμή του φυσικού αερίου
A map showing recent LNG tanker locations from maritime analytics firm MarineTraffic.

Αυξάνονται τα αποθέματα

Η αποθήκευση φυσικού αερίου στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται και τώρα υπερβαίνει το 93%", δήλωσε ο Jacques Rousseau, διευθύνων σύμβουλος, παγκόσμιος τομέας πετρελαίου και φυσικού αερίου της ClearView Energy Partners LLC.
Ο Rousseau δήλωσε ότι η αύξηση της πλωτής αποθήκευσης, με τα πλοία που απαιτούνται για τη μετακίνηση της χωρητικότητας σε όλο τον κόσμο να δεσμεύονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, έχει συμβάλει στον περίπου διπλασιασμό των τιμών των δεξαμενόπλοιων LNG σε ετήσια βάση.
Οι εμπειρογνώμονες στον τομέα της ενέργειας δηλώνουν στο CNBC ότι παρακολουθούν ένα ανώτατο όριο τιμών υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ΕΕ.
Το ανώτατο όριο συζητήθηκε την περασμένη Πέμπτη, ακόμη και καθώς οι τιμές έχουν μειωθεί.
"Το ανώτατο όριο τιμών ενδεχομένως να ωθήσει τους εμπόρους έξω από την αγορά, γεγονός που θα επηρεάσει τη μελλοντική προσφορά που θα φτάσει στην Ευρώπη", δήλωσε ο Rousseau.
Οι ευρωπαϊκές τιμές του φυσικού αερίου είχαν εκτιναχθεί πάνω από τα 340 ευρώ (332,6 δολάρια) ανά μεγαβατώρα στα τέλη Αυγούστου, αλλά αυτή την εβδομάδα υποχώρησαν κάτω από τα 100 δολάρια για πρώτη φορά από τότε που η Ρωσία διέκοψε τις προμήθειες.
Πριν από τον πόλεμο, η τιμή ήταν στα 30 ευρώ.
Η Ρωσία, η οποία προμηθεύει μεγάλο μέρος του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έκοψε τις προμήθειες φυσικού αερίου ως απάντηση στις κυρώσεις μετά τον πόλεμο της χώρας με την Ουκρανία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης