γράφει : Αλεξάνδρα Τόμπρα
Zημίες 60,8 εκατ. ευρώ σημείωσε το δεύτερο τρίμηνο ο ΟΤΕ λόγω του έκτακτου φόρου που επέβαλε το ελληνικό κράτος. Εξαιρουμένων των επιπρόσθετων φόρων (ειδική συνεισφορά από τις ελληνικές κερδοφόρες επιχειρήσεις και του φόρου μερισμάτων από τις θυγατρικές Ελλάδος), τα καθαρά κέρδη θα ήταν σχεδόν 55 εκατ.
Αναλυτικότερα, ο ΟΤΕ το Β’ τρίμηνο 2010 σημείωσε μείωση στα έσοδα περισσότερο από 8%. Σε συγκρίσιμη βάση (εξαιρουμένων των εσόδων της θυγατρικής Cosmofon το Β’ τρίμηνο του 2009, και των εσόδων της Zapp στη Ρουμανία τo Β’ τρίμηνο του 2010) τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 8,6% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2009. Τα Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου εξαιρουμένων των αποσβέσεων, κατά το Β’ τρίμηνο του 2010, ανήλθαν στα €916,9 εκατ. Εξαιρουμένης της επίδρασης των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου του Β’ τριμήνου 2009 και του αντιλογισμού κατά το Β’ τρίμηνο 2010, τα Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 4,2% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις χαμηλότερες χρεώσεις από τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και στο χαμηλότερο κόστος τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Τα Έξοδα Μισθοδοσίας το Β’ τρίμηνο 2010 μειώθηκαν κατά 4,1%. Τα Έξοδα Μισθοδοσίας στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 2,6%.
Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν το Β’ τρίμηνο του 2010, λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων στον ΟΤΕ και τη RomΤelecom. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, ως ποσοστό των εσόδων του Ομίλου το Β’ τρίμηνο του 2010, ήταν 15,2%, σε σχέση με 14,9% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΟΤΕ ΑΕ, της RomΤelecom και της Cosmote ανήλθαν σε €56,7 εκατ., €36,7 εκατ. και €107,9 εκατ. αντίστοιχα.
Στο B’ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα κατέγραψαν την απώλεια περισσότερων από 134.000 PSTN και ISDN γραμμών. Η επιδείνωση του ρυθμού αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα οφείλεται στις δυσκολίες της ελληνική οικονομίας, καθώς ένας αριθμός επιχειρήσεων μειώνουν τις δραστηριότητες τους, ενώ οι καταναλωτές εναρμονίζουν τα επίπεδα κατανάλωσης τους με το διαθέσιμο μειωμένο εισόδημα και τους υψηλότερους φόρους. Στο περιβάλλον αυτό, η σημαντική διαφοροποιημένη τιμολόγηση που επιβάλει η Ρυθμιστική Αρχή εμποδίζει τον ΟΤΕ να διαθέσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές προτάσεις σε απάντηση των ιδιαίτερα οικονομικών υπηρεσιών που διατίθενται στην αγορά. Δεδομένης της επιταχυνόμενης απώλειας γραμμών και ως αποτέλεσμα της μετάβασης σε οικονομικές υπηρεσίες φωνής μέσω LLU, o OTE θα ζητήσει ρυθμιστική έγκριση για μια σειρά από συνδυαστικά προϊόντα (double και triple play) που θα αντισταθμίσουν τη τιμολογιακή διαφορά με τον ανταγωνισμό. Μόνο τον Ιούλιο, ο ΟΤΕ ζητούσε ρυθμιστική έγκριση για 7 διαφορετικά συνδυαστικά προϊόντα. Με στόχο τον περιορισμό των αποσυνδέσεων στο δεύτερο μισό του έτους, ο ΟΤΕ θα εστιάσει περισσότερο στη κατηγοριοποίηση των πελατών εξασφαλίζοντας για τους πελάτες, λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες τους ανάγκες. Στο τέλος του Ιουνίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφθασε τα 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,9 εκατομμύρια ένα χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν σχεδόν 96.000 το τρίμηνο, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Kατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής του ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 2.400, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 46%, σε σχέση με 50% στο τέλος του 2009. Για πρώτη φορά, τον Απρίλιο, η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε μια μικρή αύξηση στα τιμολόγια LLU που διαθέτει ο ΟΤΕ για τους εναλλακτικούς παρόχους. Με στόχο την αντιστάθμιση της απώλειας γραμμών στην αγορά των οικιακών πελατών στο πλαίσιο των ρυθμιστικών περιορισμών που ισχύουν, ο ΟΤΕ εστιάζει σε νέες πηγές εσόδων. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (pay-TV) του ΟΤΕ είναι πλέον διαθέσιμες στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδος. Οι συνδρομητές IPTV στο τέλος του τριμήνου ξεπέρασαν τους 30.000, σχεδόν διπλάσιοι από το τέλος του 2009. Οι συνδρομητές αναμένεται να αυξηθούν με γρήγορο ρυθμό κατά το υπόλοιπο του έτους ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του διαθέσιμου περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης και της μετάδοσης δημοφιλών αθλητικών γεγονότων που είναι υπό διαπραγμάτευση στη παρούσα φάση. Οι υπηρεσίες δορυφορικής τηλεόρασης αναμένεται να διατεθούν στο δεύτερο μισό του χρόνου. Στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών, και παρά τις οικονομικές προκλήσεις o OTE κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδα του στα υψηλά επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2009, χάρη στην υπεροχή της εταιρείας στη διάθεση λύσεων που συνδυάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Ενώ οι μεγαλύτερες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εστιάζουν στον εξορθολογισμό των υποδομών τους, με αποτέλεσμα την ακύρωση γραμμών, η απώλεια πελατών στην αγορά μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων έχει σταθεροποιηθεί, ως αποτέλεσμα της προσφοράς οικονομικών προγραμμάτων φωνής ενιαίας χρέωσης για επιχειρήσεις, που ανταποκρίνονται με επιτυχία στις ανάγκες των συγκεκριμένων πελατών. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ έχει αναπτύξει λύσεις VoIP με πολλές λειτουργικότητες, που έχουν συμβάλει στη συγκράτηση πελατών στην αγορά των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων. Η εταιρεία διατήρησε επίσης το μερίδιο της στην αγορά των υπηρεσιών ευρυζωνικής πρόσβασης για επιχειρησιακούς πελάτες (Conn-x@Work). Η επιτυχία του ΟΤΕ σε μεγάλα έργα πληροφορικής και systems integration, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, παραμένει μεγάλη χάρη στην τεχνολογική και πρακτική υπεροχή της εταιρείας, παρόλο που κάποιες αποφάσεις καθυστερούνται ή μεταβάλλεται η έκτασή τους.
Στο B’ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα κατέγραψαν την απώλεια περισσότερων από 134.000 PSTN και ISDN γραμμών. Η επιδείνωση του ρυθμού αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα οφείλεται στις δυσκολίες της ελληνική οικονομίας, καθώς ένας αριθμός επιχειρήσεων μειώνουν τις δραστηριότητες τους, ενώ οι καταναλωτές εναρμονίζουν τα επίπεδα κατανάλωσης τους με το διαθέσιμο μειωμένο εισόδημα και τους υψηλότερους φόρους. Στο περιβάλλον αυτό, η σημαντική διαφοροποιημένη τιμολόγηση που επιβάλει η Ρυθμιστική Αρχή εμποδίζει τον ΟΤΕ να διαθέσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές προτάσεις σε απάντηση των ιδιαίτερα οικονομικών υπηρεσιών που διατίθενται στην αγορά.
Δεδομένης της επιταχυνόμενης απώλειας γραμμών και ως αποτέλεσμα της μετάβασης σε οικονομικές υπηρεσίες φωνής μέσω LLU, o OTE θα ζητήσει ρυθμιστική έγκριση για μια σειρά από συνδυαστικά προϊόντα (double και triple play) που θα αντισταθμίσουν τη τιμολογιακή διαφορά με τον ανταγωνισμό. Μόνο τον Ιούλιο, ο ΟΤΕ ζητούσε ρυθμιστική έγκριση για 7 διαφορετικά συνδυαστικά προϊόντα. Με στόχο τον περιορισμό των αποσυνδέσεων στο δεύτερο μισό του έτους, ο ΟΤΕ θα εστιάσει περισσότερο στη κατηγοριοποίηση των πελατών εξασφαλίζοντας για τους πελάτες, λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες τους ανάγκες.
Στο τέλος του Ιουνίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφθασε τα 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,9 εκατομμύρια ένα χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν σχεδόν 96.000 το τρίμηνο, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Kατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής του ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 2.400, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 46%, σε σχέση με 50% στο τέλος του 2009. Για πρώτη φορά, τον Απρίλιο, η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε μια μικρή αύξηση στα τιμολόγια LLU που διαθέτει ο ΟΤΕ για τους εναλλακτικούς παρόχους.
Με στόχο την αντιστάθμιση της απώλειας γραμμών στην αγορά των οικιακών πελατών στο πλαίσιο των ρυθμιστικών περιορισμών που ισχύουν, ο ΟΤΕ εστιάζει σε νέες πηγές εσόδων. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (pay-TV) του ΟΤΕ είναι πλέον διαθέσιμες στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδος. Οι συνδρομητές IPTV στο τέλος του τριμήνου ξεπέρασαν τους 30.000, σχεδόν διπλάσιοι από το τέλος του 2009. Οι συνδρομητές αναμένεται να αυξηθούν με γρήγορο ρυθμό κατά το υπόλοιπο του έτους ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του διαθέσιμου περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης και της μετάδοσης δημοφιλών αθλητικών γεγονότων που είναι υπό διαπραγμάτευση στη παρούσα φάση. Οι υπηρεσίες δορυφορικής τηλεόρασης αναμένεται να διατεθούν στο δεύτερο μισό του χρόνου.
Στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών, και παρά τις οικονομικές προκλήσεις o OTE κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδα του στα υψηλά επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2009, χάρη στην υπεροχή της εταιρείας στη διάθεση λύσεων που συνδυάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Ενώ οι μεγαλύτερες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εστιάζουν στον εξορθολογισμό των υποδομών τους, με αποτέλεσμα την ακύρωση γραμμών, η απώλεια πελατών στην αγορά μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων έχει σταθεροποιηθεί, ως αποτέλεσμα της προσφοράς οικονομικών προγραμμάτων φωνής ενιαίας χρέωσης για επιχειρήσεις, που ανταποκρίνονται με επιτυχία στις ανάγκες των συγκεκριμένων πελατών. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ έχει αναπτύξει λύσεις VoIP με πολλές λειτουργικότητες, που έχουν συμβάλει στη συγκράτηση πελατών στην αγορά των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων. Η εταιρεία διατήρησε επίσης το μερίδιο της στην αγορά των υπηρεσιών ευρυζωνικής πρόσβασης για επιχειρησιακούς πελάτες (Conn-x@Work). Η επιτυχία του ΟΤΕ σε μεγάλα έργα πληροφορικής και systems integration, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, παραμένει μεγάλη χάρη στην τεχνολογική και πρακτική υπεροχή της εταιρείας, παρόλο που κάποιες αποφάσεις καθυστερούνται ή μεταβάλλεται η έκτασή τους.
www.bankingnews.gr
Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν το Β’ τρίμηνο του 2010, λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων στον ΟΤΕ και τη RomΤelecom. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, ως ποσοστό των εσόδων του Ομίλου το Β’ τρίμηνο του 2010, ήταν 15,2%, σε σχέση με 14,9% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΟΤΕ ΑΕ, της RomΤelecom και της Cosmote ανήλθαν σε €56,7 εκατ., €36,7 εκατ. και €107,9 εκατ. αντίστοιχα.
Στο B’ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα κατέγραψαν την απώλεια περισσότερων από 134.000 PSTN και ISDN γραμμών. Η επιδείνωση του ρυθμού αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα οφείλεται στις δυσκολίες της ελληνική οικονομίας, καθώς ένας αριθμός επιχειρήσεων μειώνουν τις δραστηριότητες τους, ενώ οι καταναλωτές εναρμονίζουν τα επίπεδα κατανάλωσης τους με το διαθέσιμο μειωμένο εισόδημα και τους υψηλότερους φόρους. Στο περιβάλλον αυτό, η σημαντική διαφοροποιημένη τιμολόγηση που επιβάλει η Ρυθμιστική Αρχή εμποδίζει τον ΟΤΕ να διαθέσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές προτάσεις σε απάντηση των ιδιαίτερα οικονομικών υπηρεσιών που διατίθενται στην αγορά. Δεδομένης της επιταχυνόμενης απώλειας γραμμών και ως αποτέλεσμα της μετάβασης σε οικονομικές υπηρεσίες φωνής μέσω LLU, o OTE θα ζητήσει ρυθμιστική έγκριση για μια σειρά από συνδυαστικά προϊόντα (double και triple play) που θα αντισταθμίσουν τη τιμολογιακή διαφορά με τον ανταγωνισμό. Μόνο τον Ιούλιο, ο ΟΤΕ ζητούσε ρυθμιστική έγκριση για 7 διαφορετικά συνδυαστικά προϊόντα. Με στόχο τον περιορισμό των αποσυνδέσεων στο δεύτερο μισό του έτους, ο ΟΤΕ θα εστιάσει περισσότερο στη κατηγοριοποίηση των πελατών εξασφαλίζοντας για τους πελάτες, λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες τους ανάγκες. Στο τέλος του Ιουνίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφθασε τα 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,9 εκατομμύρια ένα χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν σχεδόν 96.000 το τρίμηνο, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Kατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής του ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 2.400, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 46%, σε σχέση με 50% στο τέλος του 2009. Για πρώτη φορά, τον Απρίλιο, η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε μια μικρή αύξηση στα τιμολόγια LLU που διαθέτει ο ΟΤΕ για τους εναλλακτικούς παρόχους. Με στόχο την αντιστάθμιση της απώλειας γραμμών στην αγορά των οικιακών πελατών στο πλαίσιο των ρυθμιστικών περιορισμών που ισχύουν, ο ΟΤΕ εστιάζει σε νέες πηγές εσόδων. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (pay-TV) του ΟΤΕ είναι πλέον διαθέσιμες στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδος. Οι συνδρομητές IPTV στο τέλος του τριμήνου ξεπέρασαν τους 30.000, σχεδόν διπλάσιοι από το τέλος του 2009. Οι συνδρομητές αναμένεται να αυξηθούν με γρήγορο ρυθμό κατά το υπόλοιπο του έτους ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του διαθέσιμου περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης και της μετάδοσης δημοφιλών αθλητικών γεγονότων που είναι υπό διαπραγμάτευση στη παρούσα φάση. Οι υπηρεσίες δορυφορικής τηλεόρασης αναμένεται να διατεθούν στο δεύτερο μισό του χρόνου. Στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών, και παρά τις οικονομικές προκλήσεις o OTE κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδα του στα υψηλά επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2009, χάρη στην υπεροχή της εταιρείας στη διάθεση λύσεων που συνδυάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Ενώ οι μεγαλύτερες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εστιάζουν στον εξορθολογισμό των υποδομών τους, με αποτέλεσμα την ακύρωση γραμμών, η απώλεια πελατών στην αγορά μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων έχει σταθεροποιηθεί, ως αποτέλεσμα της προσφοράς οικονομικών προγραμμάτων φωνής ενιαίας χρέωσης για επιχειρήσεις, που ανταποκρίνονται με επιτυχία στις ανάγκες των συγκεκριμένων πελατών. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ έχει αναπτύξει λύσεις VoIP με πολλές λειτουργικότητες, που έχουν συμβάλει στη συγκράτηση πελατών στην αγορά των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων. Η εταιρεία διατήρησε επίσης το μερίδιο της στην αγορά των υπηρεσιών ευρυζωνικής πρόσβασης για επιχειρησιακούς πελάτες (Conn-x@Work). Η επιτυχία του ΟΤΕ σε μεγάλα έργα πληροφορικής και systems integration, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, παραμένει μεγάλη χάρη στην τεχνολογική και πρακτική υπεροχή της εταιρείας, παρόλο που κάποιες αποφάσεις καθυστερούνται ή μεταβάλλεται η έκτασή τους.
Στο B’ τρίμηνο του 2010 οι δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα κατέγραψαν την απώλεια περισσότερων από 134.000 PSTN και ISDN γραμμών. Η επιδείνωση του ρυθμού αποσυνδέσεων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα οφείλεται στις δυσκολίες της ελληνική οικονομίας, καθώς ένας αριθμός επιχειρήσεων μειώνουν τις δραστηριότητες τους, ενώ οι καταναλωτές εναρμονίζουν τα επίπεδα κατανάλωσης τους με το διαθέσιμο μειωμένο εισόδημα και τους υψηλότερους φόρους. Στο περιβάλλον αυτό, η σημαντική διαφοροποιημένη τιμολόγηση που επιβάλει η Ρυθμιστική Αρχή εμποδίζει τον ΟΤΕ να διαθέσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές προτάσεις σε απάντηση των ιδιαίτερα οικονομικών υπηρεσιών που διατίθενται στην αγορά.
Δεδομένης της επιταχυνόμενης απώλειας γραμμών και ως αποτέλεσμα της μετάβασης σε οικονομικές υπηρεσίες φωνής μέσω LLU, o OTE θα ζητήσει ρυθμιστική έγκριση για μια σειρά από συνδυαστικά προϊόντα (double και triple play) που θα αντισταθμίσουν τη τιμολογιακή διαφορά με τον ανταγωνισμό. Μόνο τον Ιούλιο, ο ΟΤΕ ζητούσε ρυθμιστική έγκριση για 7 διαφορετικά συνδυαστικά προϊόντα. Με στόχο τον περιορισμό των αποσυνδέσεων στο δεύτερο μισό του έτους, ο ΟΤΕ θα εστιάσει περισσότερο στη κατηγοριοποίηση των πελατών εξασφαλίζοντας για τους πελάτες, λύσεις που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες τους ανάγκες.
Στο τέλος του Ιουνίου 2010, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα έφθασε τα 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές από 1,9 εκατομμύρια ένα χρόνο πριν. Οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν σχεδόν 96.000 το τρίμηνο, ενώ ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει και τους συνδρομητές που χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής μέσω LLU. Kατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι ευρυζωνικές συνδέσεις λιανικής του ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 2.400, με το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 46%, σε σχέση με 50% στο τέλος του 2009. Για πρώτη φορά, τον Απρίλιο, η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε μια μικρή αύξηση στα τιμολόγια LLU που διαθέτει ο ΟΤΕ για τους εναλλακτικούς παρόχους.
Με στόχο την αντιστάθμιση της απώλειας γραμμών στην αγορά των οικιακών πελατών στο πλαίσιο των ρυθμιστικών περιορισμών που ισχύουν, ο ΟΤΕ εστιάζει σε νέες πηγές εσόδων. Οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (pay-TV) του ΟΤΕ είναι πλέον διαθέσιμες στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδος. Οι συνδρομητές IPTV στο τέλος του τριμήνου ξεπέρασαν τους 30.000, σχεδόν διπλάσιοι από το τέλος του 2009. Οι συνδρομητές αναμένεται να αυξηθούν με γρήγορο ρυθμό κατά το υπόλοιπο του έτους ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του διαθέσιμου περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης και της μετάδοσης δημοφιλών αθλητικών γεγονότων που είναι υπό διαπραγμάτευση στη παρούσα φάση. Οι υπηρεσίες δορυφορικής τηλεόρασης αναμένεται να διατεθούν στο δεύτερο μισό του χρόνου.
Στην αγορά των επιχειρησιακών πελατών, και παρά τις οικονομικές προκλήσεις o OTE κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδα του στα υψηλά επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2009, χάρη στην υπεροχή της εταιρείας στη διάθεση λύσεων που συνδυάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Ενώ οι μεγαλύτερες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εστιάζουν στον εξορθολογισμό των υποδομών τους, με αποτέλεσμα την ακύρωση γραμμών, η απώλεια πελατών στην αγορά μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων έχει σταθεροποιηθεί, ως αποτέλεσμα της προσφοράς οικονομικών προγραμμάτων φωνής ενιαίας χρέωσης για επιχειρήσεις, που ανταποκρίνονται με επιτυχία στις ανάγκες των συγκεκριμένων πελατών. Ειδικότερα, ο ΟΤΕ έχει αναπτύξει λύσεις VoIP με πολλές λειτουργικότητες, που έχουν συμβάλει στη συγκράτηση πελατών στην αγορά των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων. Η εταιρεία διατήρησε επίσης το μερίδιο της στην αγορά των υπηρεσιών ευρυζωνικής πρόσβασης για επιχειρησιακούς πελάτες (Conn-x@Work). Η επιτυχία του ΟΤΕ σε μεγάλα έργα πληροφορικής και systems integration, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, παραμένει μεγάλη χάρη στην τεχνολογική και πρακτική υπεροχή της εταιρείας, παρόλο που κάποιες αποφάσεις καθυστερούνται ή μεταβάλλεται η έκτασή τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών