γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
(upd)Πρώτα εξυγίανση και μετά ιδιωτικοποίηση προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για την περίπτωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία ύστερα από 10 χρόνια καθαρής κερδοφορίας, κατέστησαν ζημιογόνα.
Έως τον Οκτώβριο, το υπουργείο Υποδομών θα έχει καταθέσει στη Βουλή τροπολογία για την πλήρη απελευθέρωση της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, με ισχύ την 1/1/2013.
Αυτή τη περίοδο, πέρα από το νέο business plan των ΕΛΤΑ, έχει δοθεί εντολή για νέα αποτίμηση του οργανισμού, με απώτερο στόχο την εξεύρεση στρατηγικού εταίρου.
Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να προχωρήσει εγκαίρως σε στρατηγική συνεργασία με, κατά προτίμηση, ευρωπαϊκό ταχυδρομικό όμιλο, η οποία μπορεί να μετεξελιχτεί σε επιπλέον διάθεση ποσοστού, αλλά και του management (2011).
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έχει ήδη εξαγγείλει την διάθεση του 39% των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε στρατηγικό επενδυτή, με το Eλληνικό Δημόσιο να διατηρεί το 51% (10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι όσο πιο γρήγορα τρέξει αυτό το σχέδιο τόσο καλύτερο θα είναι για τα ΕΛΤΑ, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης της ευρωπαϊκής ταχυδρομικής αγοράς (τέλη του 2012), οπότε και καταργείται το κρατικό μονοπώλιο στη διακίνηση φακέλων κάτω των 50 γραμμαρίων.
Η διάθεση, ακόμα και σε πρώτη φάση, του 39% των ΕΛΤΑ αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα, δεδομένης της σημερινής κατάστασης του οργανισμού, αλλά και της κρίσης που διέπει τη ταχυδρομική αγορά (στην Ευρώπη, οι πωλήσεις μειώθηκαν 10%, ενώ στην ελληνική εκτιμάται ότι διακινήθηκαν 700 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα πέρυσι, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9,6%).
Το 2009, ο οργανισμός κατέστη ζημιογόνος κατά 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008.
Οι ζημιές – ρεκόρ, ασφαλώς δεν αποτελούν απόρροια του μειωμένου κύκλου εργασιών (595 εκατ. έναντι 600 εκατ. το 2008), αλλά κρουσμάτων κακοδιαχείρισης (βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα).
Μ. Χριστοδούλου
Αυτή τη περίοδο, πέρα από το νέο business plan των ΕΛΤΑ, έχει δοθεί εντολή για νέα αποτίμηση του οργανισμού, με απώτερο στόχο την εξεύρεση στρατηγικού εταίρου.
Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να προχωρήσει εγκαίρως σε στρατηγική συνεργασία με, κατά προτίμηση, ευρωπαϊκό ταχυδρομικό όμιλο, η οποία μπορεί να μετεξελιχτεί σε επιπλέον διάθεση ποσοστού, αλλά και του management (2011).
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου έχει ήδη εξαγγείλει την διάθεση του 39% των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε στρατηγικό επενδυτή, με το Eλληνικό Δημόσιο να διατηρεί το 51% (10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο).
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι όσο πιο γρήγορα τρέξει αυτό το σχέδιο τόσο καλύτερο θα είναι για τα ΕΛΤΑ, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης της ευρωπαϊκής ταχυδρομικής αγοράς (τέλη του 2012), οπότε και καταργείται το κρατικό μονοπώλιο στη διακίνηση φακέλων κάτω των 50 γραμμαρίων.
Η διάθεση, ακόμα και σε πρώτη φάση, του 39% των ΕΛΤΑ αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα, δεδομένης της σημερινής κατάστασης του οργανισμού, αλλά και της κρίσης που διέπει τη ταχυδρομική αγορά (στην Ευρώπη, οι πωλήσεις μειώθηκαν 10%, ενώ στην ελληνική εκτιμάται ότι διακινήθηκαν 700 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα πέρυσι, παρουσιάζοντας μείωση κατά 9,6%).
Το 2009, ο οργανισμός κατέστη ζημιογόνος κατά 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008.
Οι ζημιές – ρεκόρ, ασφαλώς δεν αποτελούν απόρροια του μειωμένου κύκλου εργασιών (595 εκατ. έναντι 600 εκατ. το 2008), αλλά κρουσμάτων κακοδιαχείρισης (βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα).
Μ. Χριστοδούλου
Σχόλια αναγνωστών