Τελευταία Νέα
Ελλάδα

Στη βενζίνη περνάνε τα τέλη κυκλοφορίας - Νέα επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες οχημάτων

      Στη βενζίνη περνάνε τα τέλη κυκλοφορίας - Νέα επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες οχημάτων
«Φωτιά» στις τσέπες των καταναλωτών βάζει πρόταση της Διυπουργικής Επιτροπής για  ενσωμάτωση των τελών κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων.
Παράλληλα, προστρέπει την κυβέρνηση να προσωρήσει στην κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβλήθηκε σε καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα ( σ.σ. εργοστασιακής αξίας 17.000 ευρώ και 10.00 ευρω΄αντίστοιχα) για να «ξεπαγώσει» η αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, την εισήγηση αυτή πρόκειται να κάνει στον Γιώργο Παπακωνσταντίνου και στην Τίνα Μπιρμπίλη, η Διυπουργική Επιτροπή στην οποία ανατέθηκε η διαμόρφωση του νέου συστήματος τελών κυκλοφορίας.
Ολοκληρώνονας την μελέτη του υφιστάμενου τρόπου πληρωμών η Επιτροπή κατέληξε ότι τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων θα πρέπει να περάσουν στην χρήση, κρίνοντάς το ως πιο δίκαιο μέτρο έναντι της επιβολής άλλου είδους φόρων.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να καταργηθούν χαρακτηρίζοντάς τα ως «αντικοινωνικό μέτρο» και αντ΄ αυτού καταλήγει στο ότι πρέπει να φορολογείται και μάλιστα υψηλά η χρήση του οχήματος, δηλαδή η βενζίνη.
Στο πλαίσιο αυτό προτείνει στην κυβέρνηση να αυξηθεί ο ειδικός φόρος στα καύσιμα αφού πρώτα καταργηθούν τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσικλετιστών.
Εξέλιξη, που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε νέο άλμα της τιμής πώλησης της βενζίνης που ενδεχομένως να φτάσει ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο.  
Σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στο 1,53 ευρώ το λίτρο που σε κάποιες περιοχές της Ελλάδος αλλά και σε εθνικές οδούς κινείται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα με την αμόλυβδη να φθάνει ακόμη και το 1,7 ευρώ.     
Και αυτό την στιγμή που δεν περάσει ακόμη στα καύσιμα η νέα αύξηση του ΦΠΑ ( από 21% στο 23%) που θα τεθεί σε ισχύ από 1ης Ιουλίου επιφέροντας στην αγορά ένα νέο κύμα ανατιμήσεων με ότι αυτό σημαίνει για τους καταναλωτές.        
Το μεγαλύτερο «σοκ» θα υποστούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων στην περίπτωση που οι τιμές του μαύρου χρυσού στις διεθνείς αγορές κινηθούν ανοδικά, δηλαδή πάνω  από τα 72 δολάρια το βαρέλι που βρίσκονται σήμερα.
Οι εκτιμήσεις των αναλυτώνκάνουν λόγο για ένα θερμό καλοκαίρι στον χώρο των καυσίμων.
Έντονος είναι ο προβληματισμός στην Διυπουργική για «το που θα φτάσει»  η μέση τιμής της αμόλυβδης στην Ελλάδα και η οποία θεωρείται ακριβότερη σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαικές χώρες.                  
Στο υπουργείο Οικονομικών εκφράζονται φόβοι ότι το νέο μέτρο θα περιορίσει σημαντικά την χρήση του αυτοκινήτου την στιγμή που η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει για φέτος εισπράξεις 4,855 δις. ευρώ από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα (μαζί με τις τελευταίες αναπροσαρμογές του φόρου) και 1,6 δις. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων.                      Επίσης, θα τονώσει τον σκληρό «πυρήνα» του πληθωρισμού, ο οποίος τον Απρίλιο έφτασε στα επίπεδα του 4,7%, σε μια στιγμή που η κυβέρνηση δίνει μάχη με το «τέρας» της ακρίβειας που σαρώνει προϊόντα και αγαθά.         
Για την ιστορία να σημειωθεί ότι στην πενταετία 2004 – 2009 η΄κυβέρνηση Καραμανλή   προχώρησε τρεις φορές στην αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Μάλιστα, το 2008, λόγω των αναγκών του προϋπολογισμού σε έσοδα, η αύξηση στα τέλη έφθασε το 20%.
Βέβαια, το μεγαλύτερο πλήγμα υπέστησαν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων με τα τέλη του 2010. Ο προσδιορισμός των τελών κυκλοφορίας έγινε με περιβαλλοντικά κριτήριο γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες να αναγκασθούν να καταθέσουν τις πινακίδες του οχήματος από το να πληρώσουν τα νέα αυξημένα τέλη.        

Του Μ. Χριστοδούλου

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης