Τελευταία Νέα
Διεθνή

Συντριβή για Τουρκία: Οι παρεμβολές τα κρίσιμα λεπτά έστειλαν τον Al-Haddad στον άλλο κόσμο - Αμόκ στον πύργο ελέγχου για… σαμποτάζ

Συντριβή για Τουρκία: Οι παρεμβολές τα κρίσιμα λεπτά έστειλαν τον Al-Haddad στον άλλο κόσμο - Αμόκ στον πύργο ελέγχου για… σαμποτάζ
Τα σενάρια παίρνουν φωτιά στην Τουρκία
Σοκ προκαλεί η συντριβή ιδιωτικού τζετ τύπου Falcon 50, που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Esenboga της Άγκυρας με προορισμό την Τρίπολη και κατέπεσε σε ακατοίκητη περιοχή της Χαϊμάνας.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης, ο διοικητής Χερσαίων Δυνάμεων και μέλη της συνοδείας τους.
Και οι 8 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους.
Λίγο μετά την απογείωση, ο πιλότος δήλωσε ηλεκτρική βλάβη και ζήτησε επείγουσα επιστροφή.
Από εκείνη τη στιγμή, άρχισαν να κυκλοφορούν στα social media σενάρια για έκρηξη στον αέρα ή ακόμα και σαμποτάζ.

«Δεν πέφτει έτσι ένα αεροπλάνο»

Ο αεροπορικός συντάκτης της Χουριέτ Ugur Cebeci είναι κατηγορηματικός:
«Αεροσκάφος που βρίσκεται στα 32.000 πόδια δεν πέφτει ξαφνικά μόνο λόγω ηλεκτρικής βλάβης».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η “έκρηξη” που αναφέρουν κάποιοι πιθανότατα προκλήθηκε κατά την πρόσκρουση στο έδαφος, εξαιτίας της μεγάλης ποσότητας καυσίμων που φέρουν τέτοια αεροσκάφη για λόγους ασφαλείας.

Τι εξηγεί την «έκρηξη»

Τα επιχειρηματικά τζετ δεν διαθέτουν σύστημα απόρριψης καυσίμων.
Σε περίπτωση ανάγκης, πετούν κυκλικά για να μειώσουν βάρος πριν από αναγκαστική προσγείωση.
Αν παρουσιαστεί σοβαρή ηλεκτρική ή υδραυλική αστοχία, το αεροσκάφος μπορεί να χάσει τον έλεγχο.
Από μεγάλο ύψος, ενδέχεται να υπερβεί την ταχύτητα του ήχου και να διαλυθεί κατά την πρόσκρουση.
«Η φωτιά και ο θόρυβος δεν σημαίνουν απαραίτητα έκρηξη στον αέρα», τονίζει ο Τζεμπετζί.

Τι λένε για το ενδεχόμενο σαμποτάζ

«Το σαμποτάζ ποτέ δεν αποκλείεται, αλλά αν είχε σημειωθεί έκρηξη εν πτήσει, οι πιλότοι δεν θα προλάβαιναν να αναφέρουν ηλεκτρική βλάβη», εξηγεί ο ίδιος.
Η αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών, που έχουν ήδη εντοπιστεί, θεωρείται καθοριστική και αναμένεται να γίνει σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία Dassault Aviation.
Ο απόστρατος πιλότος και ειδικός σε αεροπορικά ατυχήματα Eyup Tursucu μιλά για εξαιρετικά σπάνια κατάσταση πλήρους ηλεκτρικής απώλειας, υπογραμμίζοντας:
«Με τα σωστά πρωτόκολλα, το αεροσκάφος θα μπορούσε θεωρητικά να επιστρέψει με ασφάλεια.
Τα δεδομένα πτήσης θα δείξουν τι πραγματικά συνέβη».

418191.jpg

Oι συνομιλίες:

Στις 20:17 τοπική ώρα, το αεροσκάφος με διακριτικό κλήσης HMJ185 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Esenboğa με προορισμό το αεροδρόμιο Mitiga (Τρίπολη) στη Λιβύη σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες.
Μετά την απογείωση, η πτήση μεταφέρθηκε από τον Πύργο Esenboğa στη «Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης» και στη συνέχεια στη «Μονάδα Ελέγχου Περιοχής» στο Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας σύμφωνα με τις κατάλληλες και συνήθεις διαδικασίες. Συνεπώς, επετράπη στην πτήση να αυξηθεί σταδιακά στα ζητούμενα υψόμετρα.
Στο αεροσκάφος δόθηκε άδεια να συνεχίσει το ταξίδι του στις 20:25 τοπική ώρα, έχοντας φτάσει σε υψόμετρο 34.000 ποδιών.
Στις 20:31 τοπική ώρα, το αεροσκάφος, σε υψόμετρο περίπου 32.000 ποδιών, δήλωσε PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN (χαμηλότερο επίπεδο της προειδοποίησης για την Πρωτομαγιά, τον πιο κρίσιμο κωδικό έκτακτης ανάγκης κατά την πτήση), ανέφερε Γενική Ηλεκτρική Βλάβη και ζήτησε διαδρομή πτήσης για να επιστρέψει στην Άγκυρα.
Στις 20:32 τοπική ώρα, το αεροσκάφος ενημερώθηκε από τον Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας για την πορεία πτήσης του και το επίπεδο στο οποίο θα κατέβαινε προκειμένου να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Στις 20:33 τοπική ώρα, ο πιλότος που επέβαινε στο αεροσκάφος ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700 (τον πιο κρίσιμο κωδικό έκτακτης ανάγκης εν πτήσει).
Μετά την επιβεβαίωση του προβλήματος από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους δεν μπορούσαν πλέον να παρακολουθούνται στο ραντάρ.
Στις 20:34 τοπική ώρα, λόγω παρεμβολής στην επικοινωνία Πιλότου - Ελεγκτή, ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας επιβεβαίωσε με τον πιλότο να ελέγξει το επίπεδο θορύβου.
Στις 20:34 τοπική ώρα, το επίπεδο του αεροσκάφους για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Esenboğa επιβεβαιώθηκε από τον πιλότο στη Μονάδα Ελέγχου Πεδίου και παραδόθηκε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης.
Στις 20:35 τοπική ώρα, το αεροσκάφος δήλωσε PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN και επικοινώνησε με τη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Esenboğa, όπου του δόθηκε το διάνυσμα ραντάρ του και το επίπεδο στο οποίο θα κατέβαινε.
Στις 20:36 τοπική ώρα, χάθηκε η ευκρίνεια στην επικοινωνία Πιλότου-Ελεγκτή και η φωνή του πιλότου έγινε δύσκολο να ακουστεί.
Επιπλέον, υπήρξαν μερικές απώλειες πληροφοριών πτήσης στην οθόνη του ραντάρ.
Στις 20:38 τοπική ώρα, ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας παρατήρησε ότι το αεροσκάφος δεν ήταν πλέον πλήρως ορατό στην οθόνη του ραντάρ.
Στις 20:38 τοπική ώρα, οι προσπάθειες του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας να επικοινωνήσει με το εν λόγω αεροσκάφος δεν απέδωσαν καρπούς και οι επακόλουθες προσπάθειες επικοινωνίας με το αεροσκάφος σε διάφορες συχνότητες συνεχίστηκαν για περίπου 5 λεπτά χωρίς επιτυχία.
Στη συνέχεια, το προσωπικό ειδοποίησε αμέσως τις αρμόδιες μονάδες για την έναρξη επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης