Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αυτή η ρωσική ατμομηχανή άλλαξε τους κανόνες του σιδηροδρομικού παιχνιδιού

Αυτή η ρωσική ατμομηχανή άλλαξε τους κανόνες του σιδηροδρομικού παιχνιδιού
Η EMKA2 αλλάζει ράγες: Η πρώτη 100% ρωσική υβριδική ηλεκτρική ατμομηχανή πιστοποιήθηκε νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα

Σε μια περίοδο όπου η ρωσική βιομηχανία πιέζεται από κυρώσεις, περιορισμούς και τεχνολογικές ελλείψεις, η πιστοποίηση της πρώτης υβριδικής ηλεκτρικής ατμομηχανής ελιγμών EMKA2 έρχεται ως μια σπάνια –αλλά ηχηρή– είδηση αισιοδοξίας. Το έργο όχι μόνο ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αλλά προχώρησε ταχύτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα ανθεκτικότητας της ρωσικής μηχανολογίας.
Η EMKA2 έλαβε πιστοποιητικό συμμόρφωσης με τους τεχνικούς κανονισμούς της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης (EAEU), γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για σειριακή παραγωγή και πλήρη επιχειρησιακή χρήση σε όλες τις χώρες της Ένωσης.
Η ατμομηχανή αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στο Εργοστάσιο Ηλεκτρικών Ατμομηχανών Novocherkassk (NEVZ), που ανήκει στον όμιλο Transmashholding, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το περιοδικό Monocle.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ολοκλήρωση της πιστοποίησης είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026. Παρ’ όλα αυτά, το έργο κατάφερε να ολοκληρώσει όλα τα βασικά στάδια σημαντικά νωρίτερα, επιβεβαιώνοντας τη λειτουργική του ωριμότητα.

Δοκιμασμένη σε πραγματικές συνθήκες

Κατά την περίοδο 2023–2024, τα πρωτότυπα της EMKA2 υποβλήθηκαν σε εκτεταμένες δοκιμές πραγματικής λειτουργίας. Το φθινόπωρο του 2024, οι ατμομηχανές με σειριακούς αριθμούς 001 και 002 δοκιμάστηκαν στους πολυσύχναστους σιδηροδρομικούς σταθμούς Κίεβσκι και Καζάνσκι της Μόσχας, σε συνθήκες καθημερινής εκμετάλλευσης.
Το τελικό βήμα ήταν η πιστοποίηση της τροποποίησης αρ. 003, η οποία κατασκευάστηκε σε πλήρως υποκατεστημένη από εισαγωγές έκδοση. Αυτό το στάδιο επιβεβαίωσε ότι η ατμομηχανή συμμορφώνεται πλήρως με τους κανονισμούς της Τελωνειακής Ένωσης.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του έργου είναι ότι η EMKA2 αποτελεί την πρώτη ηλεκτρική ατμομηχανή ελιγμών αυτής της κατηγορίας στην ιστορία της Ρωσίας που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου με ρωσικά εξαρτήματα. Ούτε ένα κρίσιμο σύστημα δεν βασίζεται σε εισαγόμενη τεχνολογία.
Έτσι, το έργο δεν συνιστά μόνο μια νέα λύση μεταφορών, αλλά και ένα βιομηχανικό προηγούμενο στρατηγικής σημασίας.

Υβριδική φιλοσοφία και πραγματική αυτονομία

Η EMKA2 είναι μια ηλεκτρική ατμομηχανή συνεχούς ρεύματος με ασύγχρονη κίνηση και ενσωματωμένο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Σε κανονικές συνθήκες λειτουργεί από εναέρια γραμμή 3 kV, ενώ σε περιβάλλοντα χωρίς ηλεκτροδότηση μεταβαίνει αυτόματα σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Οι δυνατότητες αυτόνομης λειτουργίας είναι εντυπωσιακές: η ατμομηχανή μπορεί να ρυμουλκήσει συρμούς έως 2.000 τόνους σε απόσταση 14 χιλιομέτρων χωρίς σύνδεση με δίκτυο. Χωρίς φορτίο, η αυτονομία της φτάνει τα 100 χιλιόμετρα, καθιστώντας την ιδανική για χρήση σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, λιμάνια και αμαξοστάσια.

Οικονομία, περιβάλλον και θόρυβος στο περιθώριο

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των κατασκευαστών, η χρήση της EMKA2 μπορεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος κατά 40–60% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές ατμομηχανές ντίζελ. Η εξάλειψη του καυσίμου, σε συνδυασμό με χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης, καθιστά το μοντέλο ιδιαίτερα ελκυστικό για μακροχρόνια εκμετάλλευση.
Ταυτόχρονα, τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι εμφανή. Μηδενικές εκπομπές καυσαερίων και σημαντικά μειωμένος θόρυβος επιτρέπουν την ασφαλή χρήση της EMKA2 σε κλειστούς χώρους και σε περιοχές με αυστηρούς κανονισμούς εργασίας.

Ένα έργο με βάθος χρόνου

Το πρόγραμμα ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον ατμομηχανών ελιγμών ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2019, όταν η Transmashholding, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και η Rusnano υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας. Τον σχεδιασμό ανέλαβε η TMH-Engineering, ενώ το εξωτερικό και η βιομηχανική ταυτότητα της ατμομηχανής σχεδιάστηκαν από το 2050.LAB.
Η EMKA2 δεν είναι απλώς ένα νέο μηχάνημα. Είναι μια απόδειξη ότι η ρωσική βιομηχανία μπορεί ακόμη να παράγει σύνθετα, σύγχρονα και ανταγωνιστικά συστήματα, ακόμα και υπό συνθήκες αυξημένης πίεσης.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης