Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Χριστουγεννιάτικο δώρο» του Τζιτζικώστα στον Merz

«Χριστουγεννιάτικο δώρο» του Τζιτζικώστα στον Merz
Ο Τύπος για την ανταπόκριση της Κομισιόν στο αίτημα Merz για χαλάρωση της απόφασης για πλήρη απαγόρευση κινητήρων καύσης
Ήταν μια μάλλον αναμενόμενη απόφαση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βλέπει με κατανόηση το αίτημα της γερμανικής κυβέρνησης για να χαλαρώσει η απόφαση για πλήρη απαγόρευση μετά το 2035 οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για ένα «χριστουγεννιάτικο δώρο προς τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία» κάνει λόγο η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, η οποία φιλοξενεί σχετικά και συνέντευξη του αρμόδιου Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα.
Η εφημερίδα γράφει χαρακτηριστικά ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει την πόρτα σε νέους κινητήρες καύσης και μετά το 2035. Αυτό επιβεβαιώθηκε από αρκετά υψηλόβαθμα μέλη της Επιτροπής. Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς είχε απαιτήσει σε επιστολή του προς την Πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν την περασμένη Παρασκευή η ΕΕ να εξετάσει τους «εξαιρετικά αποδοτικούς» κινητήρες καύσης στην αναθεώρηση των ορίων εκπομπών του στόλου από το 2035 και μετά».
Όταν ρωτήθηκε εάν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, ο Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε στην Handelsblatt: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες».
Ο Επίτροπος πρόσθεσε: «Η επιστολή του καγκελάριου Μερτς έγινε δεκτή πολύ θετικά». Η Επιτροπή θα ενσωματώσει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στους νέους κανονισμούς, «συμπεριλαμβανομένου του ρόλου των καυσίμων χαμηλών εκπομπών και των προηγμένων βιοκαυσίμων». Αυτό είναι σημαντικό για να καταστεί δυνατή μια «οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη» μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερα συστήματα πρόωσης, δήλωσε ο Τζιτζικώστας στη γερμανική εφημερίδα.

Σε κίνδυνο η ανταγωνιστικότητα

Σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, και «δύο άλλοι αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν ότι σκοπεύουν να επιτρέψουν τους παραδοσιακούς κινητήρες καύσης, εφόσον τροφοδοτούνται με βιοκαύσιμα ή τα αποκαλούμενα e-fuels».
«Θέλουμε να επιμείνουμε στους στόχους μας, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να μην θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας, βοηθώντας ταυτόχρονα την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της πλεονέκτημα», δήλωσε ο Έλληνας Επίτροπος στην εφημερίδα.
«Γι' αυτό εξετάζουμε επίσης πώς μπορούμε να ενισχύσουμε καλύτερα την αλυσίδα αξίας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, για παράδειγμα, μέσω στοχευμένων κριτηρίων προτίμησης της ΕΕ».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης