Με μία λέξη, πληθωρικό. Σε όγκο, τεχνολογία, πολυτέλεια και επιδόσεις
Η νέα, ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo που ακούει στο όνομα EX90 αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, money can buy.
O Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλός της Σουηδικής εταιρίας είχε δηλώσει κάποτε πως «…το Volvo EX90 αποτελεί μια δήλωση για το που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε». Και πράγματι, εκ του αποτελέσματος, μπορεί κανείς να πει πως είναι ένα τέτοιο μοντέλο.
Ίσως όχι απόλυτα στο κομμάτι της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτρική εποχή -καθώς αυτό παίρνει πλέον μια παράταση- αλλά σε επίπεδο αισθητικής, ενσωματωμένων τεχνολογιών και εν γένει φιλοσοφίας.
Βασισμένο στην EV-exclusive πλατφόρμα SPA2, το νέο κορυφαίο μοντέλο της Volvo είναι αισθητά μεγαλύτερο από το προκάτοχο XC90, με μήκος που αγγίζει τα 5,04 m (έναντι 4,95 m), πλάτος 1,96 m και ύψος 1,74 m.
Οπτικά υπάρχουν προφανώς ομοιότητες, τόσο εντός όσο και εκτός. Υπάρχουν όμως και διαφοροποιήσεις, που το καθιστούν μία πιο φρέσκια και ενδιαφέρουσα πρόταση. Μία εξ αυτών, κοιτώντας το en face, είναι και το «καρούμπαλο» που ξεχωρίζει πάνω από το παρμπρίζ.
Κάποιοι θα θεωρήσουν πως δεν κολακεύει τις καθαρές γραμμές του αμαξώματος, στην πράξη όμως τα Lidar, radar, κάμερες και λοιπά ηλεκτρονικά που φέρει είναι τόσο πολλά που πλέον δεν χωράνε σε ένα μικρό κουτί, πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη.
Ενδεικτικά, κρατήστε πως η σουίτα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) περιλαμβάνει συνολικά 8 ραντάρ, 11 κάμερες (μεταξύ των οποίων από 2 σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη) και 12 αισθητήρες υπερήχων!
Αυτά εξασφαλίζουν υψηλότατη ενεργητική ασφάλεια και ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 ενώ είναι θέμα χρόνου -και μίας ασύρματης αναβάθμισης λογισμικού- ώστε το ίδιο hardware να υποστηρίξει και αυτονομία επιπέδου 3.
Εδώ θα βάλουμε μία άνω τελεία, καθώς αν αναλύσουμε ή έστω αναφέρουμε επιγραμματικά το τι μπορούν να κάνουν αυτά τα συστήματα, θα χρειαστεί χώρος πολύ μεγαλύτερος από τα φυσιολογικά πλαίσια μίας δοκιμής. Ας μείνουμε όμως στο ευρύτερο κεφάλαιο των ηλεκτρονικών, καθώς υπάρχει ακόμα πολύ ψωμί.
Σε ό,τι αφορά στο μίνιμαλ εσωτερικό, το μάτι πέφτει εξαρχής στις δύο, συν μία, μεγάλες οθόνες, του πίνακα οργάνων, διαγωνίου 8”, του infotainment των 14,5” και του HUD που καλύπτει άλλες 13,2” στο παρμπρίζ.
Διαβάστε περισσότερα
O Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλός της Σουηδικής εταιρίας είχε δηλώσει κάποτε πως «…το Volvo EX90 αποτελεί μια δήλωση για το που βρισκόμαστε και που πηγαίνουμε». Και πράγματι, εκ του αποτελέσματος, μπορεί κανείς να πει πως είναι ένα τέτοιο μοντέλο.
Ίσως όχι απόλυτα στο κομμάτι της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτρική εποχή -καθώς αυτό παίρνει πλέον μια παράταση- αλλά σε επίπεδο αισθητικής, ενσωματωμένων τεχνολογιών και εν γένει φιλοσοφίας.
Βασισμένο στην EV-exclusive πλατφόρμα SPA2, το νέο κορυφαίο μοντέλο της Volvo είναι αισθητά μεγαλύτερο από το προκάτοχο XC90, με μήκος που αγγίζει τα 5,04 m (έναντι 4,95 m), πλάτος 1,96 m και ύψος 1,74 m.
Οπτικά υπάρχουν προφανώς ομοιότητες, τόσο εντός όσο και εκτός. Υπάρχουν όμως και διαφοροποιήσεις, που το καθιστούν μία πιο φρέσκια και ενδιαφέρουσα πρόταση. Μία εξ αυτών, κοιτώντας το en face, είναι και το «καρούμπαλο» που ξεχωρίζει πάνω από το παρμπρίζ.
Κάποιοι θα θεωρήσουν πως δεν κολακεύει τις καθαρές γραμμές του αμαξώματος, στην πράξη όμως τα Lidar, radar, κάμερες και λοιπά ηλεκτρονικά που φέρει είναι τόσο πολλά που πλέον δεν χωράνε σε ένα μικρό κουτί, πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη.
Ενδεικτικά, κρατήστε πως η σουίτα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) περιλαμβάνει συνολικά 8 ραντάρ, 11 κάμερες (μεταξύ των οποίων από 2 σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη) και 12 αισθητήρες υπερήχων!
Αυτά εξασφαλίζουν υψηλότατη ενεργητική ασφάλεια και ημιαυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 ενώ είναι θέμα χρόνου -και μίας ασύρματης αναβάθμισης λογισμικού- ώστε το ίδιο hardware να υποστηρίξει και αυτονομία επιπέδου 3.
Εδώ θα βάλουμε μία άνω τελεία, καθώς αν αναλύσουμε ή έστω αναφέρουμε επιγραμματικά το τι μπορούν να κάνουν αυτά τα συστήματα, θα χρειαστεί χώρος πολύ μεγαλύτερος από τα φυσιολογικά πλαίσια μίας δοκιμής. Ας μείνουμε όμως στο ευρύτερο κεφάλαιο των ηλεκτρονικών, καθώς υπάρχει ακόμα πολύ ψωμί.
Σε ό,τι αφορά στο μίνιμαλ εσωτερικό, το μάτι πέφτει εξαρχής στις δύο, συν μία, μεγάλες οθόνες, του πίνακα οργάνων, διαγωνίου 8”, του infotainment των 14,5” και του HUD που καλύπτει άλλες 13,2” στο παρμπρίζ.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών