Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πρωτοφανές φιάσκο - Το μοναδικό υποβρύχιο της Πολωνίας παρουσίασε βλάβη

Πρωτοφανές φιάσκο - Το μοναδικό υποβρύχιο της Πολωνίας παρουσίασε βλάβη
Το μοναδικό επιχειρησιακό υποβρύχιο της Πολωνίας, το ORP Orzeł, υπέστη βλάβη και δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στην παρέλαση του Ναυτικού. Το παλαιωμένο σοβιετικό υποβρύχιο παρουσιάζει συχνές βλάβες και, σύμφωνα με πολωνικά μέσα, αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο για το πλήρωμά του παρά για αντίπαλο
Φέτος, οι Πολωνοί δεν θα μπορέσουν να δουν την «ισχύ και την περηφάνια» του στόλου υποβρυχίων τους. Το μοναδικό επιχειρησιακό ντιζελοηλεκτρικό υποβρύχιο του πολωνικού ναυτικού, το ORP Orzeł (Αετός), δεν κατάφερε να φτάσει στη ναυτική παρέλαση για την Ημέρα του Ναυτικού, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο για την επέτειο ίδρυσης του Πολωνικού Ναυτικού στις 28 Νοεμβρίου 1918.
Ο πολωνικός Τύπος αναφέρει ότι το υποβρύχιο αναχώρησε από την Gdynia την προηγούμενη ημέρα, αλλά παρουσίασε βλάβη εν πλω.
Το πλήρωμα ανέφερε προβλήματα κατά την ανάδυση. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το τι ακριβώς συνέβη ή ποια ήταν η αιτία.
Το υποβρύχιο, όπως φαίνεται ρυμουλκούμενο, επέστρεψε στο λιμάνι βάσης του, όπου θα υποβληθεί σε περαιτέρω επισκευές στα ναυπηγεία του αμυντικού ομίλου PGZ.
Ο καπετάνιος Damian Przybysz του Πολωνικού Ναυτικού σχολίασε στο Interia:
«Κατά τη διάρκεια αποστολής επιφανείας παρουσιάστηκε μια βλάβη που έκανε αδύνατη τη συνέχιση του ταξιδιού. Το πλήρωμα επέστρεψε άμεσα στο λιμάνι».
Το σοβιετικής κατασκευής ντιζελοηλεκτρικό υποβρύχιο ORP Orzeł, τύπου Project 877 “Halitus” (Warszawianka), εντάχθηκε στον πολωνικό στόλο το 1986.
Σχεδόν σαράντα χρόνια υπηρεσίας έχουν συνοδευτεί από πολλές βλάβες, η πιο πρόσφατη το 2024.
Το Interia.pl επισημαίνει ότι το υπερβολικά παλιό υποβρύχιο αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο για το πλήρωμά του παρά για πιθανό αντίπαλο. Η πολωνική έκδοση Komputer Świat συμπληρώνει:
«Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι τα πολωνικά υποβρύχια είναι το πιο παραμελημένο τμήμα των ενόπλων δυνάμεών μας».
Παρότι το Πολωνικό Ναυτικό διατηρεί τυπικά μια υποβρυχιακή μοίρα, στην πράξη μόνο το ORP Orzeł είναι επιχειρησιακό και χρησιμοποιείται κυρίως για εκπαίδευση επιβιωσιμότητας. Τα δύο υποβρύχια κλάσης Sokół είναι εκτός υπηρεσίας εδώ και χρόνια.
Η πολωνική κυβέρνηση σχεδιάζει την αγορά νέων υποβρυχίων μέσω του προγράμματος Orka. Προσφορές έχουν καταθέσει η Ιταλία, η Σουηδία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Νότια Κορέα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης