Τελευταία Νέα
Διεθνή

Φιάσκο μεγατόνων στις ΗΠΑ - Το Ναυτικό ακυρώνει το πρόγραμμα φρεγατών Constellation λόγω καθυστερήσεων

Φιάσκο μεγατόνων στις ΗΠΑ - Το Ναυτικό ακυρώνει το πρόγραμμα φρεγατών Constellation λόγω καθυστερήσεων
Το Αμερικανικό Ναυτικό ακυρώνει το εξαιρετικά προβληματικό πρόγραμμα φρεγατών Constellation, το οποίο έχει εκτροχιαστεί με τεράστιες καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους. Η απόφαση λαμβάνεται την ώρα που η Κίνα συνεχίζει να επεκτείνει με εκρηκτικό ρυθμό τη ναυπηγική της παραγωγή, ξεπερνώντας τον στόλο των ΗΠΑ και απειλώντας την παγκόσμια ναυτική ισορροπία
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι σταματά το προβληματικό πρόγραμμα των φρεγατών κλάσης Constellation λόγω καθυστερήσεων και σημαντικών υπερβάσεων κόστους. Το πρόγραμμα των Constellation (FFG-62) είχε αρχικά προγραμματιστεί για έως και 20 πλοία, με συνολικό κόστος περίπου 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Υπουργός Ναυτικού των ΗΠΑ, John Phelan, ανακοίνωσε στις 24 Νοεμβρίου ότι η υπηρεσία τερματίζει επίσημα το πρόγραμμα, ως μέρος μιας «στρατηγικής μεταστροφής».
Η ακύρωση αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας του Πενταγώνου να καταστήσει πιο αποδοτικές τις στρατιωτικές δαπάνες και να επιτρέψει ταχύτερες διαδικασίες προμηθειών.
Ο Phelan δήλωσε: «Δεν θα ξοδέψω ούτε ένα δολάριο αν δεν ενισχύει την ετοιμότητα ή την ικανότητά μας να νικήσουμε… Ξεκινάμε μια στρατηγική απομάκρυνση από το πρόγραμμα Constellation».
Όπως εξήγησε, το Ναυτικό και οι βιομηχανικοί συνεργάτες του κατέληξαν σε ένα πλαίσιο που τερματίζει τα τέσσερα τελευταία πλοία της κλάσης, τα οποία δεν είχαν ακόμη εισέλθει σε φάση ναυπήγησης.
Το ναυπηγείο Fincantieri Marinette Marine στο Wisconsin θα συνεχίσει την κατασκευή των Constellation (FFG-62) και Congress (FFG-63), ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα ακυρώνονται.

Μια αργοπορημένη απόφαση

Οι φρεγάτες Constellation βασίζονταν στη σχεδίαση FREMM του Ιταλικού Ναυτικού, με στόχο να αντικαταστήσουν τα προβληματικά Littoral Combat Ships.
Όμως για να καλυφθούν οι αυστηρότερες απαιτήσεις επιβιωσιμότητας του Ναυτικού των ΗΠΑ χρειάστηκαν τεράστιες τροποποιήσεις, οδηγώντας σε χάος: το πρώτο πλοίο έχει καθυστερήσει πάνω από τρία χρόνια και δεν μπορεί να παραδοθεί πριν το 2029!
Σοκαριστικά, το πρώτο πλοίο έχει ολοκληρωθεί μόλις κατά 10–12%.
Ο Nickolas Guertin, πρώην επικεφαλής προμηθειών του Ναυτικού, είχε αναφέρει ότι «μερικές φορές είναι καλύτερο να σχεδιάζεις ένα νέο πλοίο από το μηδέν», τονίζοντας τη δυσκολία του εκτεταμένου επανασχεδιασμού.
Σε μια παράξενη εξέλιξη, μέχρι τον Απρίλιο του 2025 η τελική σχεδίαση της φρεγάτας δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί, παρόλο που το πλοίο είχε ήδη κατασκευαστεί κατά 10%.
Νωρίτερα φέτος, το Government Accountability Office (GAO) προειδοποίησε ότι οι φρεγάτες Constellation θα είναι 759 τόνους βαρύτερες από τις αρχικές προβλέψεις, κάτι που απειλεί την επιχειρησιακή τους ικανότητα και τον μελλοντικό εκσυγχρονισμό τους.
Επίσης, η ομοιότητα με τις FREMM έχει μειωθεί από τον στόχο του 85% σε μόλις 15%.
Ο Υπουργός Πολέμου των ΗΠΑ, Pete Hegseth, είχε ήδη θέσει το πρόγραμμα υπό αυστηρό έλεγχο, σε ένα περιβάλλον γενικών περικοπών στις αμυντικές δαπάνες. Μη κυβερνητικές οργανώσεις είχαν ζητήσει πλήρη ακύρωση.
Οι αντιδράσεις των ειδικών είναι ανάμεικτες: κάποιοι θεωρούν την απόφαση «τολμηρή και καθυστερημένη», ενώ άλλοι αναρωτιούνται ποιες εναλλακτικές έχει πλέον το Ναυτικό.
Ο ιστότοπος Navy Lookout σχολίασε ότι μια καναδική παραλλαγή του T26 θα ήταν ιδανική, αλλά αμφιβάλλει ότι οι ΗΠΑ «θα κοιτάξουν ξανά στο εξωτερικό», κατηγορώντας το σύστημα προμηθειών για αλαζονεία και πολιτικές σκοπιμότητες.

Καταγραφή_451.JPG

Η απειλή της Κίνας


Την ίδια στιγμή, η Κίνα συνεχίζει τη ραγδαία επέκταση του στόλου της, με το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAN) να αναμένεται να διαθέτει περίπου 400 πλοία.
Το CSIS εκτιμά ότι ως το 2030 η Κίνα θα φτάσει τα 425 πλοία, έναντι περίπου 300 των ΗΠΑ!
Αν και οι ΗΠΑ εξακολουθούν να έχουν τεχνολογικό και ποιοτικό πλεονέκτημα, η κλίμακα της κινεζικής παραγωγής προκαλεί ανησυχία.
Ο Ναύαρχος James W. Kilby δήλωσε: «Δεν ανησυχώ για την ποιότητα. Ανησυχώ για την ποσότητα. Σχεδόν κάθε κλάση πλοίου μας είναι εκτός χρονοδιαγράμματος».
Η Κίνα διαθέτει περίπου 50 φρεγάτες τύπου 054A και 054B, θεμελιώδεις για τον έλεγχο της Νότιας Σινικής Θάλασσας και κρίσιμες σε ένα πιθανό σενάριο πολέμου με την Ταϊβάν.
Αντίθετα, οι ΗΠΑ δεν έχουν αυτή τη στιγμή καμία ενεργή φρεγάτα.
Αν και οι ΗΠΑ κυριαρχούν σε καταδρομικά και αντιτορπιλικά, οι φρεγάτες προσφέρουν οικονομική αριθμητική υπεροχή και ενίσχυση επιχειρήσεων υψηλής έντασης.
Το CSIS προειδοποιεί ότι ο αμερικανικός στόλος ίσως επενδύει υπερβολικά σε μεγάλα πλοία — λάθος που μπορεί να κοστίσει σε μελλοντική σύγκρουση.
Το USNI αναφέρει ότι το Ναυτικό βρίσκεται ήδη σε διαδικασία επανασχεδιασμού του στόλου και εκτιμά ότι χρειάζονται 73 μικρά σκάφη επιφανείας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης