Ελπιδοφόρο χαρακτηρίζουν οι ΗΠΑ το νέο Sukhoi 5ης γενιάς - Οι μονοκινητήριες stealth δυνατότητες... σκορπούν τρόμο
Το νέο ρωσικό Sukhoi Su-75, το προηγμένο μονοκινητήριο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Ρωσίας, φαίνεται ελπιδοφόρο, και τα δηλωμένα σχέδια του CEO της Rostec, Sergey Chemezov, για το αεροσκάφος είναι «γενικά βάσιμα», γράφει ο Joseph Trevithick, αρθρογράφος της Αμερικανικής έκδοσης TWZ.
Ο συγγραφέας σχολίασε την παρουσίαση του Su-75 (γνωστού και ως Checkmate), που διοργάνωσε η United Aircraft Company (UAC) στην έκθεση Dubai AirShow 2025 στα ΗΑΕ, καθώς και τη δήλωση του επικεφαλής της υπηρεσίας πτήσεων της εταιρείας Sukhoi, Sergei Bogdan, ότι η πρώτη πτήση του μαχητικού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026.
Ξεχωρίζει για την ευελιξία και τις μη επανδρωμένες... δυνατότητές του το νέο Sukhoi 5ης γενιάς
«Κρίνοντας από τα μοντέλα και τις ψηφιακές απεικονίσεις που παρουσίασε η UAC, ο σχεδιασμός του Su-75 έχει υποστεί αλλαγές από το 2021.
Αυτό περιλαμβάνει αυξημένες απολήξεις στις ακμές και των δύο πτερύγων, flaperons που εκτείνονται τώρα και στις δύο πλευρές της ουράς, και εκτεταμένες ρίζες πτερυγίων στο εμπρόσθιο μέρος του.
Έχει αλλάξει επίσης το σχήμα των ακροπτερυγίων, της μύτης και των τμημάτων της ουράς.
Ο θόλος του πιλοτηρίου διαθέτει πλέον οδοντωτές ακμές μπροστά και πίσω», ισχυρίζεται ο παρατηρητής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Su-75, το οποίο η Ρωσία ισχυρίζεται ότι είναι ένα ελαφρύ μαχητικό, είναι πιθανότερο να είναι μεσαίου - βαρέως μαχητικό και πράγματι διαθέτει ορισμένες δυνατότητες stealth.
«Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, μεγάλο μέρος του project Checkmate, ειδικά τα σχέδια για επόμενες παραλλαγές, τόσο επανδρωμένες όσο και μη επανδρωμένες, φαίνεται επί του παρόντος αρκετά ελπιδοφόρο», αναφέρει η έκδοση.
Το νέο Sukhoi 5ης γενιάς καλείται να... αναχαιτίσει τις κυρώσεις
Ο Trevithick συμφώνησε με τον Chemezov, ο οποίος δήλωσε στο Dubai Airshow 2025 ότι απαιτούνται περίπου 10-15 χρόνια για την ανάπτυξη ενός πλήρως λειτουργικού αεροσκάφους, ενώ «ένα παιδί μπορεί να γεννηθεί σε εννέα μήνες, αλλά ένα αεροπλάνο θα χρειαστεί περισσότερο».
«Ταυτόχρονα, αυτό υποδηλώνει ότι η UAC έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο ωριμότητας με το βασικό μοντέλο Su-75, για να μην αναφέρουμε την έναρξη της μαζικής παραγωγής, η οποία μπορεί να μην ξεκινήσει παρά την επόμενη δεκαετία», υποστηρίζει ο συγγραφέας.

Ο Trevithick αναγνωρίζει ότι η Ρωσική αμυντική βιομηχανία αντιμετωπίζει επί του παρόντος σημαντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τις κυρώσεις, την ανάγκη για συνεπείς παραδόσεις όπλων για τις ειδικές στρατιωτικές επιχειρήσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από παγκόσμιους παίκτες, ιδιαίτερα την Κίνα.
«Συνολικά, μένει να δούμε πότε θα πετάξει για πρώτη φορά το πρωτότυπο Su-75, καθώς και πότε και αν θα γίνουν πραγματικότητα οποιεσδήποτε από τις μεγαλύτερες φιλοδοξίες του προγράμματος Checkmate, συμπεριλαμβανομένης της drone παραλλαγής», καταλήγει ο συγγραφέας.
www.bankingnews.gr
Ο συγγραφέας σχολίασε την παρουσίαση του Su-75 (γνωστού και ως Checkmate), που διοργάνωσε η United Aircraft Company (UAC) στην έκθεση Dubai AirShow 2025 στα ΗΑΕ, καθώς και τη δήλωση του επικεφαλής της υπηρεσίας πτήσεων της εταιρείας Sukhoi, Sergei Bogdan, ότι η πρώτη πτήση του μαχητικού θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026.
Ξεχωρίζει για την ευελιξία και τις μη επανδρωμένες... δυνατότητές του το νέο Sukhoi 5ης γενιάς
«Κρίνοντας από τα μοντέλα και τις ψηφιακές απεικονίσεις που παρουσίασε η UAC, ο σχεδιασμός του Su-75 έχει υποστεί αλλαγές από το 2021.
Αυτό περιλαμβάνει αυξημένες απολήξεις στις ακμές και των δύο πτερύγων, flaperons που εκτείνονται τώρα και στις δύο πλευρές της ουράς, και εκτεταμένες ρίζες πτερυγίων στο εμπρόσθιο μέρος του.
Έχει αλλάξει επίσης το σχήμα των ακροπτερυγίων, της μύτης και των τμημάτων της ουράς.
Ο θόλος του πιλοτηρίου διαθέτει πλέον οδοντωτές ακμές μπροστά και πίσω», ισχυρίζεται ο παρατηρητής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Su-75, το οποίο η Ρωσία ισχυρίζεται ότι είναι ένα ελαφρύ μαχητικό, είναι πιθανότερο να είναι μεσαίου - βαρέως μαχητικό και πράγματι διαθέτει ορισμένες δυνατότητες stealth.
«Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, μεγάλο μέρος του project Checkmate, ειδικά τα σχέδια για επόμενες παραλλαγές, τόσο επανδρωμένες όσο και μη επανδρωμένες, φαίνεται επί του παρόντος αρκετά ελπιδοφόρο», αναφέρει η έκδοση.
Το νέο Sukhoi 5ης γενιάς καλείται να... αναχαιτίσει τις κυρώσεις
Ο Trevithick συμφώνησε με τον Chemezov, ο οποίος δήλωσε στο Dubai Airshow 2025 ότι απαιτούνται περίπου 10-15 χρόνια για την ανάπτυξη ενός πλήρως λειτουργικού αεροσκάφους, ενώ «ένα παιδί μπορεί να γεννηθεί σε εννέα μήνες, αλλά ένα αεροπλάνο θα χρειαστεί περισσότερο».
«Ταυτόχρονα, αυτό υποδηλώνει ότι η UAC έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο ωριμότητας με το βασικό μοντέλο Su-75, για να μην αναφέρουμε την έναρξη της μαζικής παραγωγής, η οποία μπορεί να μην ξεκινήσει παρά την επόμενη δεκαετία», υποστηρίζει ο συγγραφέας.

Ο Trevithick αναγνωρίζει ότι η Ρωσική αμυντική βιομηχανία αντιμετωπίζει επί του παρόντος σημαντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τις κυρώσεις, την ανάγκη για συνεπείς παραδόσεις όπλων για τις ειδικές στρατιωτικές επιχειρήσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από παγκόσμιους παίκτες, ιδιαίτερα την Κίνα.
«Συνολικά, μένει να δούμε πότε θα πετάξει για πρώτη φορά το πρωτότυπο Su-75, καθώς και πότε και αν θα γίνουν πραγματικότητα οποιεσδήποτε από τις μεγαλύτερες φιλοδοξίες του προγράμματος Checkmate, συμπεριλαμβανομένης της drone παραλλαγής», καταλήγει ο συγγραφέας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών