Μεταξύ των Black Hawks και των V-22 Ospreys καταγράφονται οι περισσότερες πτώσεις
Μια ανησυχητική τάση έθεσε σε συναργερμό το Πεντάγωνο των ΗΠΑ: οι πτώσεις πολεμικών αεροσκαφών έχουν αυξηθεί κατά πάνω από 55% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα τον θάνατο 90 στρατιωτών, την καταστροφή σχεδόν 90 αεροσκαφών και ζημίες άνω των 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα στοιχεία έχουν προκαλέσει ανησυχία στους Αμερικανούς αξιωματούχους, νομοθέτες και αναλυτές άμυνας για τέσσερις λόγους:
- για τα γεγονότα αυτά καθ'αυτά, τι συμβαίνει, και πέφτουν ή προκαλούν ατυχήματα,
- τις απώλειες σε ζωές,
- γιατί διαβρώνουν το αξιόμαχο του πολεμικού υλικού των ενόπλων δυνάμεων,
- και τέλος οικονομικό, όχι μόνο γιατί κοστίζουν στα αμερικανικά δημόσια ταμεία αλλά και γιατί οδηγούν σε ακυρώσεις παραγγελιών
Τα ανησυχητικά στοιχεία
Τα δεδομένα από το Υπουργείο Άμυνας (DoD) δημοσιοποίησε η Αμερικανίδα Γερουσιαστής Elizabeth Warren (D-Mass.) στις 19 Νοεμβρίου, καλύπτοντας την περίοδο από το 2020 έως το 2024.
Η ανησυχητική αύξηση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών έχει οδηγήσει σε απαιτήσεις από Αμερικανούς νομοθέτες και μέλη οικογενειών στρατιωτών για μεγαλύτερη διαφάνεια από το Πεντάγωνο και για την προσθήκη διατάξεων στον αμυντικό πολιτικό νόμο, οι οποίες θα υποχρεώσουν το Υπουργείο Άμυνας (DoD) να παραδώσει στο Κογκρέσο τις συνοπτικές εκθέσεις των εσωτερικών αναφορών ασφαλείας του στρατού για τα τελευταία τρία χρόνια.
Τα νέα δεδομένα αποκαλύπτουν μια ανησυχητική αύξηση στα ατυχήματα κατηγορίας Α, την πιο σοβαρή κατηγορία ατυχημάτων, που προκαλούν ζημιές τουλάχιστον 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων, καταστροφή αεροσκαφών ή θύματα και μόνιμες αναπηρίες.
Ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε από 1,30 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης το 2020 σε 2,02 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης το 2024, καταγράφοντας αύξηση 55%.
Συνολικά, καταγράφηκαν 4.280 ατυχήματα κατηγοριών Α, B, C, D και E μεταξύ 2020 και 2024.
Αυτά τα ατυχήματα κόστισαν στο στρατό 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σκότωσαν 90 στρατιώτες και πολίτες του DoD και κατέστρεψαν 89 αεροσκάφη μεταξύ 2020 και 2024.
«Οι ρυθμοί αυτών των ατυχημάτων είναι εξαιρετικά ανησυχητικοί και απαιτούν δράση.
Οι μεταρρυθμίσεις που εξασφάλισα στο NDAA είναι απολύτως απαραίτητες, ώστε το Κογκρέσο να κατανοήσει τα βαθύτερα αίτια αυτών των ατυχημάτων και να σώσει τις ζωές των στρατιωτών», δήλωσε η Γερουσιαστής Warren.

Ο κάθε κλάδος εκτός από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είδε τον ρυθμό των ατυχημάτων κατηγορίας Α ανά 100.000 ώρες πτήσης να φτάνει σε τετραετές υψηλό το 2024.
Για τους Πεζοναύτες των ΗΠΑ, ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α σχεδόν τριπλασιάστηκε από 1,33 σε 3,91.
Ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α του Στρατού των ΗΠΑ επίσης διπλασιάστηκε από 0,76 σε 2,02.
Παρόμοια, για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε από 1,72 σε 1,9, και για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αυξήθηκε από 1,12 σε 1,76, αφού κορυφώθηκε στο 1,98 το 2022.
Τα δεδομένα αναδεικνύουν την αυξανόμενη τάση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών σε όλους τους τέσσερις κλάδους.
Σύμφωνα με τα αρχεία, το οικονομικό έτος 2024 ήταν ένα από τα χειρότερα χρόνια για την ασφάλεια της αεροπορίας για τον Στρατό των ΗΠΑ στην τελευταία δεκαετία.
Το οικονομικό έτος 2024 ήταν μια χρονιά που η Αεροπορία του Στρατού θα κοιτάξει πίσω ελπίζοντας «να μην επαναληφθεί ποτέ».
Σύμφωνα με στατιστικά από το Τμήμα Αεροπορίας του Κέντρου Ετοιμότητας Πολέμου του Στρατού των ΗΠΑ, υπήρξε «σταθερή πτώση στους ρυθμούς ατυχημάτων ανά 100.000 ώρες από το 2006».
Ωστόσο, η τάση ανατράπηκε τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Από το 2020, ο ρυθμός των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών αυξάνεται σταθερά, φτάνοντας στο αποκορύφωμά του το 2024.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου της Γερουσιαστή Warren, η αύξηση αυτών των ρυθμών ατυχημάτων φαίνεται να είναι μέρος μιας μεγαλύτερης τάσης.

Το 2018, το Ναυτικό διαπίστωσε ότι οι ρυθμοί των ατυχημάτων κατηγορίας C στην ναυτική αεροπορία είχαν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία.
Την ίδια χρονιά, ο συνολικός ρυθμός ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε σε υψηλό επταετίας.
Το 2022, 48 Πεζοναύτες σκοτώθηκαν σε ατυχήματα αεροπορίας, με αποτέλεσμα ο τότε Αντιστράτηγος να διατάξει ανασκόπηση του «πολιτισμού ασφαλείας» των Πεζοναυτών.
Το 2024, η Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι είχε χάσει 47 αεροπόρους λόγω αποτρέψιμων ατυχημάτων σε μόλις έναν χρόνο.
«Αυτή η απώλεια ζωής λόγω ατυχημάτων θέτει ένα αποδεκτό κίνδυνο για τα μέλη των ενόπλων δυνάμεων, τις οικογένειές τους και την ετοιμότητα του στρατού», δήλωσε η Γερουσιαστής Warren.
Η αυξανόμενη τάση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών προκαλεί επίσης ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δημόσιο ταμείο των ΗΠΑ.
Τα νέα δεδομένα του Πενταγώνου αποκαλύπτουν ότι το κόστος των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε σημαντικά από το οικονομικό έτος 2022 στο 2023, από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2024, τα ατυχήματα κατηγορίας Α κόστισαν στο στρατό 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα στατιστικά καλύπτουν τα πλήρη έτη προϋπολογισμού 2020-2023 και τους πρώτους 10 μήνες του προϋπολογισμού του 2024 μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Σε αυτούς τους 10 μήνες του περασμένου έτους, 25 στρατιώτες και πολίτες του Υπουργείου Άμυνας σκοτώθηκαν, και 14 αεροσκάφη καταστράφηκαν.
Πολύ πιθανό είναι ότι αυτή η ανησυχητική τάση θα συνεχιστεί και το 2025. Μέχρι τώρα φέτος, το Ναυτικό έχει χάσει τέσσερα F/A-18Fs λόγω ατυχημάτων, το καθένα από τα οποία κοστίζει περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια.
Απρίλιο και Μάιο φέτος, το αεροπλανοφόρο USS Harry S. Truman του Ναυτικού των ΗΠΑ έχασε δύο F/A-18 Super Hornet μαχητικά μέσα σε λίγες εβδομάδες – το ένα λόγω κακής προσγείωσης και το άλλο έπεσε από το κατάστρωμα και βυθίστηκε στη θάλασσα.
Νωρίτερα τον Δεκέμβριο του 2024, ένα άλλο Super Hornet καταρρίφθηκε από το αμερικανικό πλοίο USS Gettysburg (μέρος της ομάδας κρούσης του αεροπλανοφόρου Truman) σε ένα περιστατικό φιλικού πυρός.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο φέτος, ένα ελικόπτερο Black Hawk του Στρατού των ΗΠΑ και ένα επιβατηγό αεροπλάνο της American Airlines συγκρούστηκαν στην Ουάσινγκτον, με αποτέλεσμα 67 θύματα.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Γερουσιαστής Warren έστειλε επιστολή στον Υπουργό Άμυνας Pete Hegseth, ζητώντας να δημοσιοποιηθούν τα δεδομένα για τα ατυχήματα κατηγορίας Α για το υπόλοιπο του 2024 και του 2025.
Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα αεροσκάφη του στρατού των ΗΠΑ;
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Πενταγώνου, το ελικόπτερο H-60 καταγράφει τον υψηλότερο ρυθμό ατυχημάτων μεταξύ των στρατιωτικών αεροσκαφών των ΗΠΑ, με 23 περιστατικά ανά 100.000 ώρες πτήσης.
Το «H-60» είναι μια οικογένεια ευέλικτων στρατιωτικών ελικοπτέρων που ανέπτυξε η Sikorsky, βασισμένη στο UH-60 Black Hawk.
Ωστόσο, δεδομένου ότι τα δεδομένα του Πενταγώνου περιλαμβάνουν μόνο περιστατικά έως τον Ιούλιο του 2024, η θανατηφόρα σύγκρουση του Black Hawk με το επιβατηγό αεροπλάνο της American Airlines τον Ιανουάριο του έτους δεν περιλαμβάνεται.
Η έκθεση έδειξε ότι το υψόμετρο του ελικοπτέρου ήταν σπασμένο, προκαλώντας πιθανές ανακριβείς ενδείξεις, ενώ οι πιλότοι μπορεί να μην άκουσαν κάποιες επικοινωνίες από τον πύργο ελέγχου του Αεροδρομίου Reagan National.
Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο αυτού του έτους, τέσσερις στρατιώτες του Στρατού των ΗΠΑ, μέλη μιας ελίτ ομάδας που εκτελεί νυχτερινές αποστολές, σκοτώθηκαν όταν το ελικόπτερο Black Hawk που επέβαιναν συνετρίβη κοντά σε στρατιωτική βάση στην Πολιτεία Ουάσινγκτον.

Εντυπωσιακό είναι ότι ο υψηλός ρυθμός ατυχημάτων των Black Hawks επηρεάζει και τις πωλήσεις του.
Τον Αύγουστο αυτού του έτους, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Μαλαισίας ακύρωσαν την αγορά τεσσάρων ελικοπτέρων UH-60A Black Hawk αξίας περίπου 44,2 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά από επικρίσεις από τον μονάρχη της χώρας, Yang di-Pertuan Agong – Sultan Ibrahim ibni Sultan Iskandar.
Η απόφαση αυτή ήρθε μια μέρα αφότου ο μονάρχης της Κουάλα Λουμπούρ αποκάλεσε τα ελικόπτερα αυτά «ιπτάμενους τάφους
www.bankingnews.gr
Τα στοιχεία έχουν προκαλέσει ανησυχία στους Αμερικανούς αξιωματούχους, νομοθέτες και αναλυτές άμυνας για τέσσερις λόγους:
- για τα γεγονότα αυτά καθ'αυτά, τι συμβαίνει, και πέφτουν ή προκαλούν ατυχήματα,
- τις απώλειες σε ζωές,
- γιατί διαβρώνουν το αξιόμαχο του πολεμικού υλικού των ενόπλων δυνάμεων,
- και τέλος οικονομικό, όχι μόνο γιατί κοστίζουν στα αμερικανικά δημόσια ταμεία αλλά και γιατί οδηγούν σε ακυρώσεις παραγγελιών
Τα ανησυχητικά στοιχεία
Τα δεδομένα από το Υπουργείο Άμυνας (DoD) δημοσιοποίησε η Αμερικανίδα Γερουσιαστής Elizabeth Warren (D-Mass.) στις 19 Νοεμβρίου, καλύπτοντας την περίοδο από το 2020 έως το 2024.
Η ανησυχητική αύξηση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών έχει οδηγήσει σε απαιτήσεις από Αμερικανούς νομοθέτες και μέλη οικογενειών στρατιωτών για μεγαλύτερη διαφάνεια από το Πεντάγωνο και για την προσθήκη διατάξεων στον αμυντικό πολιτικό νόμο, οι οποίες θα υποχρεώσουν το Υπουργείο Άμυνας (DoD) να παραδώσει στο Κογκρέσο τις συνοπτικές εκθέσεις των εσωτερικών αναφορών ασφαλείας του στρατού για τα τελευταία τρία χρόνια.
Τα νέα δεδομένα αποκαλύπτουν μια ανησυχητική αύξηση στα ατυχήματα κατηγορίας Α, την πιο σοβαρή κατηγορία ατυχημάτων, που προκαλούν ζημιές τουλάχιστον 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων, καταστροφή αεροσκαφών ή θύματα και μόνιμες αναπηρίες.
Ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε από 1,30 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης το 2020 σε 2,02 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης το 2024, καταγράφοντας αύξηση 55%.
Συνολικά, καταγράφηκαν 4.280 ατυχήματα κατηγοριών Α, B, C, D και E μεταξύ 2020 και 2024.
Αυτά τα ατυχήματα κόστισαν στο στρατό 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σκότωσαν 90 στρατιώτες και πολίτες του DoD και κατέστρεψαν 89 αεροσκάφη μεταξύ 2020 και 2024.
«Οι ρυθμοί αυτών των ατυχημάτων είναι εξαιρετικά ανησυχητικοί και απαιτούν δράση.
Οι μεταρρυθμίσεις που εξασφάλισα στο NDAA είναι απολύτως απαραίτητες, ώστε το Κογκρέσο να κατανοήσει τα βαθύτερα αίτια αυτών των ατυχημάτων και να σώσει τις ζωές των στρατιωτών», δήλωσε η Γερουσιαστής Warren.

Ο κάθε κλάδος εκτός από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είδε τον ρυθμό των ατυχημάτων κατηγορίας Α ανά 100.000 ώρες πτήσης να φτάνει σε τετραετές υψηλό το 2024.
Για τους Πεζοναύτες των ΗΠΑ, ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α σχεδόν τριπλασιάστηκε από 1,33 σε 3,91.
Ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α του Στρατού των ΗΠΑ επίσης διπλασιάστηκε από 0,76 σε 2,02.
Παρόμοια, για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, ο ρυθμός των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε από 1,72 σε 1,9, και για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ αυξήθηκε από 1,12 σε 1,76, αφού κορυφώθηκε στο 1,98 το 2022.
Τα δεδομένα αναδεικνύουν την αυξανόμενη τάση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών σε όλους τους τέσσερις κλάδους.
Σύμφωνα με τα αρχεία, το οικονομικό έτος 2024 ήταν ένα από τα χειρότερα χρόνια για την ασφάλεια της αεροπορίας για τον Στρατό των ΗΠΑ στην τελευταία δεκαετία.
Το οικονομικό έτος 2024 ήταν μια χρονιά που η Αεροπορία του Στρατού θα κοιτάξει πίσω ελπίζοντας «να μην επαναληφθεί ποτέ».
Σύμφωνα με στατιστικά από το Τμήμα Αεροπορίας του Κέντρου Ετοιμότητας Πολέμου του Στρατού των ΗΠΑ, υπήρξε «σταθερή πτώση στους ρυθμούς ατυχημάτων ανά 100.000 ώρες από το 2006».
Ωστόσο, η τάση ανατράπηκε τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Από το 2020, ο ρυθμός των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών αυξάνεται σταθερά, φτάνοντας στο αποκορύφωμά του το 2024.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση Τύπου της Γερουσιαστή Warren, η αύξηση αυτών των ρυθμών ατυχημάτων φαίνεται να είναι μέρος μιας μεγαλύτερης τάσης.
Το 2018, το Ναυτικό διαπίστωσε ότι οι ρυθμοί των ατυχημάτων κατηγορίας C στην ναυτική αεροπορία είχαν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία.
Την ίδια χρονιά, ο συνολικός ρυθμός ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε σε υψηλό επταετίας.
Το 2022, 48 Πεζοναύτες σκοτώθηκαν σε ατυχήματα αεροπορίας, με αποτέλεσμα ο τότε Αντιστράτηγος να διατάξει ανασκόπηση του «πολιτισμού ασφαλείας» των Πεζοναυτών.
Το 2024, η Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι είχε χάσει 47 αεροπόρους λόγω αποτρέψιμων ατυχημάτων σε μόλις έναν χρόνο.
«Αυτή η απώλεια ζωής λόγω ατυχημάτων θέτει ένα αποδεκτό κίνδυνο για τα μέλη των ενόπλων δυνάμεων, τις οικογένειές τους και την ετοιμότητα του στρατού», δήλωσε η Γερουσιαστής Warren.
Η αυξανόμενη τάση των ατυχημάτων στρατιωτικών αεροσκαφών προκαλεί επίσης ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δημόσιο ταμείο των ΗΠΑ.
Τα νέα δεδομένα του Πενταγώνου αποκαλύπτουν ότι το κόστος των ατυχημάτων κατηγορίας Α αυξήθηκε σημαντικά από το οικονομικό έτος 2022 στο 2023, από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2024, τα ατυχήματα κατηγορίας Α κόστισαν στο στρατό 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα στατιστικά καλύπτουν τα πλήρη έτη προϋπολογισμού 2020-2023 και τους πρώτους 10 μήνες του προϋπολογισμού του 2024 μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Σε αυτούς τους 10 μήνες του περασμένου έτους, 25 στρατιώτες και πολίτες του Υπουργείου Άμυνας σκοτώθηκαν, και 14 αεροσκάφη καταστράφηκαν.
Πολύ πιθανό είναι ότι αυτή η ανησυχητική τάση θα συνεχιστεί και το 2025. Μέχρι τώρα φέτος, το Ναυτικό έχει χάσει τέσσερα F/A-18Fs λόγω ατυχημάτων, το καθένα από τα οποία κοστίζει περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια.

Απρίλιο και Μάιο φέτος, το αεροπλανοφόρο USS Harry S. Truman του Ναυτικού των ΗΠΑ έχασε δύο F/A-18 Super Hornet μαχητικά μέσα σε λίγες εβδομάδες – το ένα λόγω κακής προσγείωσης και το άλλο έπεσε από το κατάστρωμα και βυθίστηκε στη θάλασσα.
Νωρίτερα τον Δεκέμβριο του 2024, ένα άλλο Super Hornet καταρρίφθηκε από το αμερικανικό πλοίο USS Gettysburg (μέρος της ομάδας κρούσης του αεροπλανοφόρου Truman) σε ένα περιστατικό φιλικού πυρός.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο φέτος, ένα ελικόπτερο Black Hawk του Στρατού των ΗΠΑ και ένα επιβατηγό αεροπλάνο της American Airlines συγκρούστηκαν στην Ουάσινγκτον, με αποτέλεσμα 67 θύματα.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Γερουσιαστής Warren έστειλε επιστολή στον Υπουργό Άμυνας Pete Hegseth, ζητώντας να δημοσιοποιηθούν τα δεδομένα για τα ατυχήματα κατηγορίας Α για το υπόλοιπο του 2024 και του 2025.
Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα αεροσκάφη του στρατού των ΗΠΑ;
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Πενταγώνου, το ελικόπτερο H-60 καταγράφει τον υψηλότερο ρυθμό ατυχημάτων μεταξύ των στρατιωτικών αεροσκαφών των ΗΠΑ, με 23 περιστατικά ανά 100.000 ώρες πτήσης.
Το «H-60» είναι μια οικογένεια ευέλικτων στρατιωτικών ελικοπτέρων που ανέπτυξε η Sikorsky, βασισμένη στο UH-60 Black Hawk.
Ωστόσο, δεδομένου ότι τα δεδομένα του Πενταγώνου περιλαμβάνουν μόνο περιστατικά έως τον Ιούλιο του 2024, η θανατηφόρα σύγκρουση του Black Hawk με το επιβατηγό αεροπλάνο της American Airlines τον Ιανουάριο του έτους δεν περιλαμβάνεται.
Η έκθεση έδειξε ότι το υψόμετρο του ελικοπτέρου ήταν σπασμένο, προκαλώντας πιθανές ανακριβείς ενδείξεις, ενώ οι πιλότοι μπορεί να μην άκουσαν κάποιες επικοινωνίες από τον πύργο ελέγχου του Αεροδρομίου Reagan National.
Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο αυτού του έτους, τέσσερις στρατιώτες του Στρατού των ΗΠΑ, μέλη μιας ελίτ ομάδας που εκτελεί νυχτερινές αποστολές, σκοτώθηκαν όταν το ελικόπτερο Black Hawk που επέβαιναν συνετρίβη κοντά σε στρατιωτική βάση στην Πολιτεία Ουάσινγκτον.
Εντυπωσιακό είναι ότι ο υψηλός ρυθμός ατυχημάτων των Black Hawks επηρεάζει και τις πωλήσεις του.
Τον Αύγουστο αυτού του έτους, οι Ένοπλες Δυνάμεις της Μαλαισίας ακύρωσαν την αγορά τεσσάρων ελικοπτέρων UH-60A Black Hawk αξίας περίπου 44,2 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά από επικρίσεις από τον μονάρχη της χώρας, Yang di-Pertuan Agong – Sultan Ibrahim ibni Sultan Iskandar.
Η απόφαση αυτή ήρθε μια μέρα αφότου ο μονάρχης της Κουάλα Λουμπούρ αποκάλεσε τα ελικόπτερα αυτά «ιπτάμενους τάφους
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών