H Κίνα ολοκλήρωσε την κατασκευή του όγδοου αεροπλανοφόρου της και ταυτόχρονα έριξε στη θάλασσα το πρώτο πλοίο νέου τύπου.
Οι γίγαντες της Κίνας, οργώνουν τις θάλασσες.
Η Κίνα ολοκλήρωσε την κατασκευή του όγδοου αεροπλανοφόρου της και ταυτόχρονα έβγαλε στη θάλασσα το πρώτο πλοίο νέου τύπου, σύμφωνα με το αμερικανικό στρατιωτικό περιοδικό Military Watch Magazine (MWM).
Το πρόγραμμα κατασκευής αεροπλανοφόρων της Κίνας συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύτητα: η χώρα έχει ήδη κατασκευάσει οκτώ πλοία αυτού του τύπου και κατασκευάζει τουλάχιστον δύο ακόμη, και τα δύο είναι σούπερ αεροπλανοφόρα.
Αυτό θα επιτρέψει στην κινεζική αεροπορία ναυτικού να φτάσει σε επίπεδο συγκρίσιμο με τις δυνατότητες του αμερικανικού ναυτικού τη δεκαετία του 2030.
Εννέα ημέρες μετά την ένταξη του πρώτου κινεζικού σούπερ αεροπλανοφόρου, Fujian, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Νοεμβρίου, το όγδοο αεροπλανοφόρο της Κίνας και το πρώτο πλοίο της κλάσης Type 076, Sichuan, άρχισαν τις πρώτες δοκιμές τους στη θάλασσα στις 14 Νοεμβρίου.
Αυτά τα δύο πλοία διαθέτουν αλληλοσυμπληρωματικές δυνατότητες και διαφορετικές αποστολές μέσα στον στόλο.
Το Fujian και το Sichuan είναι από τα πρώτα τρία αεροπλανοφόρα στον κόσμο που χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες, (EMALS) — μια τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν μονοπώλιο των ΗΠΑ καθώς την διαθέτει ως σήμερα μόνο το αμερικανικό σούπερ αεροπλανοφόρο USS Gerald Ford, το οποίο τέθηκε σε επιχειρησιακή ετοιμότητα μόλις το 2022 μετά από χρόνια καθυστερήσεων.
Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη μεταφορά πολύ περισσότερης ενέργειας στα αεροπλάνα κατά την απογείωση, προσφέροντας τους αυξημένο βάρος απογείωσης και ήδη, έμπειρα πληρώματα και πιλότοι από τα αεροπλανοφόρα Liaoning και Shandong εκπαιδεύονται για τη νέα εποχή.

H ηλεκτρομαγνητική επανάσταση σε Fujian και Sichuan
Τι σημαίνει πρακτικά η εγκατάσταση του ηλεκτρομαγνητικού καταπέλτη για την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Fujian από το σύστημα ski-jump των προηγούμενων κινεζικών αεροπλανοφόρων;
Σε πρόσφατο ντοκιμαντέρ από τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας, προβλήθηκαν για πρώτη φορά πλάνα από επιτυχημένες εκτοξεύσεις μαχητικών μέσω αυτής της τεχνολογίας, .
Σύμφωνα με τον διοικητή Tian Wei, ο ηλεκτρομαγνητικός καταπέλτης επιτρέπει:
• Ταχύτερη εκτόξευση μαχητικών με μεγαλύτερο φορτίο και αυτονομία
• Υποστήριξη αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης όπως το KJ-600
• Δραστική μείωση των φθορών στο αεροπλάνο και στους μηχανισμούς εκτόξευσης
Αυτά τα στοιχεία αναβαθμίζουν το επίπεδο επιθετικής και αμυντικής ισχύος του Fujian, φέρνοντάς το σε τροχιά υπεροχής στον Ινδο-Ειρηνικό.

Χαρακτηριστικά
Το Fujian είναι πλοίο με εκτόπισμα 85.000 τόνων, ικανό να επιτύχει πολύ υψηλή ένταση απογειώσεων και να εκτοξεύσει έως και τρία αεροπλάνα ταυτόχρονα.
Το Sichuan είναι πολύ πιο συμπαγές — 50.000 τόνοι — και βρίσκεται κάπου μεταξύ ενός ελαφρού αποβατικού σκάφους, όπως τα πλοία της κλάσης Type 075, στα οποία βασίζεται, και ενός πλήρους αεροπλανοφόρου.
Αυτό το πλοίο προορίζεται να φιλοξενήσει σκάφη με μικρότερα πτερύγια, κυρίως ή και αποκλειστικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), περιλαμβανομένων νέων stealth επιθετικών, όπως το GJ-11.
Παρά το μιρκότερο μέγεθός του, σε σύγκριση με τα σούπερ αεροπλανοφόρα, το πλοίο αυτό είναι μεγαλύτερο από τα αμερικανικά αποβατικά πλοία κλάσης Wasp και America, που χρησιμοποιούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35B, και ξεπερνά σε εκτόπισμα το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό αεροπλανοφόρο, το γαλλικό πυρηνικό Charles de Gaulle, με εκτόπισμα 41.000 τόνων.
Το Sichuan δεν έχει αντίστοιχο στον κόσμο ως προς το συνδυασμό χαρακτηριστικών και μεγεθών και μπορεί να αποτελέσει έναν ιδιαίτερα επαναστατικό παράγοντα για τις κινεζικές ναυτικές δυνάμεις.
Το πλοίο αυτό έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική λόγω της χρήσης αεριοστρόβιλων: οι εισαγωγές αέρα και οι εξαγωγές δεν πρέπει να είναι πολύ μακριά ή πολύ κοντά μεταξύ τους.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με πλήρες κατάστρωμα απογείωσης, αρκετούς μεγάλους ανελκυστήρες και εσωτερική αποθήκη, επιτρέποντας την επιχείρηση αεροσκαφών με σταθερό πτερύγιο, αλλά και λειτουργικά συστήματα πλήρους τεχνητής νοημοσύνης.

Αναμένεται ότι θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 28–35 αεροσκάφη, ανάλογα με το μέγεθός τους.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερα deck, γεγονός που του επιτρέπει να εκτελεί αποστολές ως αποβατικό σκάφος, παρόμοιο με τα πλοία Type 075.
Η κατασκευή ενός αεροπλανοφόρου ειδικά για την εκμετάλλευση μη επανδρωμένων αεροσκαφών δεν είχε επιχειρηθεί από καμία άλλη χώρα, αλλά ανοίγει μια σειρά από δυνητικά πλεονεκτήματα.
Sichuan και Fujian είναι συμβατικού καυσίμου (σε αντίθεση με το πυρηνοκίνητο Ford), μια επιλογή που επιτρέπει μειωμένο κόστος λειτουργίας, ευκολότερη συντήρηση και πιο γρήγορη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα, ειδικά στο θέατρο του Ειρηνικού όπου η Κίνα επικεντρώνει τις ναυτικές της δυνάμεις.
Η Κίνα είναι o παγκόσμιoς ηγέτης στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών, και αυτά τα αεροσκάφη συνήθως απαιτούν λιγότερη συντήρηση, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και συχνά είναι πιο αποτελεσματικά από τα επανδρωμένα.
Σε σύγκριση με το Fujian, το Sichuan θα είναι ένα πιο ελαφρύ αεροπλανοφόρο, το οποίο στο άμεσο μέλλον θα επικεντρώνεται κυρίως σε επιθέσεις, παρά σε αεροπορικές μάχες, λόγω των περιορισμών των μη επανδρωμένων πλατφορμών.
www.bankingnews.gr
Η Κίνα ολοκλήρωσε την κατασκευή του όγδοου αεροπλανοφόρου της και ταυτόχρονα έβγαλε στη θάλασσα το πρώτο πλοίο νέου τύπου, σύμφωνα με το αμερικανικό στρατιωτικό περιοδικό Military Watch Magazine (MWM).
Το πρόγραμμα κατασκευής αεροπλανοφόρων της Κίνας συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύτητα: η χώρα έχει ήδη κατασκευάσει οκτώ πλοία αυτού του τύπου και κατασκευάζει τουλάχιστον δύο ακόμη, και τα δύο είναι σούπερ αεροπλανοφόρα.
Αυτό θα επιτρέψει στην κινεζική αεροπορία ναυτικού να φτάσει σε επίπεδο συγκρίσιμο με τις δυνατότητες του αμερικανικού ναυτικού τη δεκαετία του 2030.
Εννέα ημέρες μετά την ένταξη του πρώτου κινεζικού σούπερ αεροπλανοφόρου, Fujian, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Νοεμβρίου, το όγδοο αεροπλανοφόρο της Κίνας και το πρώτο πλοίο της κλάσης Type 076, Sichuan, άρχισαν τις πρώτες δοκιμές τους στη θάλασσα στις 14 Νοεμβρίου.
Αυτά τα δύο πλοία διαθέτουν αλληλοσυμπληρωματικές δυνατότητες και διαφορετικές αποστολές μέσα στον στόλο.
Το Fujian και το Sichuan είναι από τα πρώτα τρία αεροπλανοφόρα στον κόσμο που χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες, (EMALS) — μια τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν μονοπώλιο των ΗΠΑ καθώς την διαθέτει ως σήμερα μόνο το αμερικανικό σούπερ αεροπλανοφόρο USS Gerald Ford, το οποίο τέθηκε σε επιχειρησιακή ετοιμότητα μόλις το 2022 μετά από χρόνια καθυστερήσεων.
Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη μεταφορά πολύ περισσότερης ενέργειας στα αεροπλάνα κατά την απογείωση, προσφέροντας τους αυξημένο βάρος απογείωσης και ήδη, έμπειρα πληρώματα και πιλότοι από τα αεροπλανοφόρα Liaoning και Shandong εκπαιδεύονται για τη νέα εποχή.

H ηλεκτρομαγνητική επανάσταση σε Fujian και Sichuan
Τι σημαίνει πρακτικά η εγκατάσταση του ηλεκτρομαγνητικού καταπέλτη για την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Fujian από το σύστημα ski-jump των προηγούμενων κινεζικών αεροπλανοφόρων;
Σε πρόσφατο ντοκιμαντέρ από τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας, προβλήθηκαν για πρώτη φορά πλάνα από επιτυχημένες εκτοξεύσεις μαχητικών μέσω αυτής της τεχνολογίας, .
Σύμφωνα με τον διοικητή Tian Wei, ο ηλεκτρομαγνητικός καταπέλτης επιτρέπει:
• Ταχύτερη εκτόξευση μαχητικών με μεγαλύτερο φορτίο και αυτονομία
• Υποστήριξη αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης όπως το KJ-600
• Δραστική μείωση των φθορών στο αεροπλάνο και στους μηχανισμούς εκτόξευσης
Αυτά τα στοιχεία αναβαθμίζουν το επίπεδο επιθετικής και αμυντικής ισχύος του Fujian, φέρνοντάς το σε τροχιά υπεροχής στον Ινδο-Ειρηνικό.

Χαρακτηριστικά
Το Fujian είναι πλοίο με εκτόπισμα 85.000 τόνων, ικανό να επιτύχει πολύ υψηλή ένταση απογειώσεων και να εκτοξεύσει έως και τρία αεροπλάνα ταυτόχρονα.
Το Sichuan είναι πολύ πιο συμπαγές — 50.000 τόνοι — και βρίσκεται κάπου μεταξύ ενός ελαφρού αποβατικού σκάφους, όπως τα πλοία της κλάσης Type 075, στα οποία βασίζεται, και ενός πλήρους αεροπλανοφόρου.
Αυτό το πλοίο προορίζεται να φιλοξενήσει σκάφη με μικρότερα πτερύγια, κυρίως ή και αποκλειστικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), περιλαμβανομένων νέων stealth επιθετικών, όπως το GJ-11.
Παρά το μιρκότερο μέγεθός του, σε σύγκριση με τα σούπερ αεροπλανοφόρα, το πλοίο αυτό είναι μεγαλύτερο από τα αμερικανικά αποβατικά πλοία κλάσης Wasp και America, που χρησιμοποιούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35B, και ξεπερνά σε εκτόπισμα το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό αεροπλανοφόρο, το γαλλικό πυρηνικό Charles de Gaulle, με εκτόπισμα 41.000 τόνων.
Το Sichuan δεν έχει αντίστοιχο στον κόσμο ως προς το συνδυασμό χαρακτηριστικών και μεγεθών και μπορεί να αποτελέσει έναν ιδιαίτερα επαναστατικό παράγοντα για τις κινεζικές ναυτικές δυνάμεις.
Το πλοίο αυτό έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική λόγω της χρήσης αεριοστρόβιλων: οι εισαγωγές αέρα και οι εξαγωγές δεν πρέπει να είναι πολύ μακριά ή πολύ κοντά μεταξύ τους.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με πλήρες κατάστρωμα απογείωσης, αρκετούς μεγάλους ανελκυστήρες και εσωτερική αποθήκη, επιτρέποντας την επιχείρηση αεροσκαφών με σταθερό πτερύγιο, αλλά και λειτουργικά συστήματα πλήρους τεχνητής νοημοσύνης.

Αναμένεται ότι θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 28–35 αεροσκάφη, ανάλογα με το μέγεθός τους.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερα deck, γεγονός που του επιτρέπει να εκτελεί αποστολές ως αποβατικό σκάφος, παρόμοιο με τα πλοία Type 075.
Η κατασκευή ενός αεροπλανοφόρου ειδικά για την εκμετάλλευση μη επανδρωμένων αεροσκαφών δεν είχε επιχειρηθεί από καμία άλλη χώρα, αλλά ανοίγει μια σειρά από δυνητικά πλεονεκτήματα.
Sichuan και Fujian είναι συμβατικού καυσίμου (σε αντίθεση με το πυρηνοκίνητο Ford), μια επιλογή που επιτρέπει μειωμένο κόστος λειτουργίας, ευκολότερη συντήρηση και πιο γρήγορη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα, ειδικά στο θέατρο του Ειρηνικού όπου η Κίνα επικεντρώνει τις ναυτικές της δυνάμεις.
Η Κίνα είναι o παγκόσμιoς ηγέτης στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών, και αυτά τα αεροσκάφη συνήθως απαιτούν λιγότερη συντήρηση, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και συχνά είναι πιο αποτελεσματικά από τα επανδρωμένα.
Σε σύγκριση με το Fujian, το Sichuan θα είναι ένα πιο ελαφρύ αεροπλανοφόρο, το οποίο στο άμεσο μέλλον θα επικεντρώνεται κυρίως σε επιθέσεις, παρά σε αεροπορικές μάχες, λόγω των περιορισμών των μη επανδρωμένων πλατφορμών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών