Ο αριθμός του Bolat κάλυπτε κατασχέσεις που πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά σε συνοριακές πύλες που παρακολουθούνται από το υπουργείο Εμπορίου
Όταν ο υπουργός Εμπορίου της Τουρκίας, Omer Bolat, απευθύνθηκε στην Επιτροπή Προϋπολογισμού και Σχεδιασμού του Τουρκικού Κοινοβουλίου στις 5 Νοεμβρίου, τα σχόλιά του είχαν ως στόχο να σηματοδοτήσουν ότι ένα κράτος έχει τον απόλυτο έλεγχο.
«Φέτος κατασχέσαμε ναρκωτικά αξίας 40,118 δισεκατομμυρίων λιρών, βάρους 30 τόνων και 100 κιλών», διακήρυξε, επικαλούμενος τις επιχειρήσεις των τελωνειακών αρχών στα σύνορα της Τουρκίας.
Στα χαρτιά, ο αριθμός φαινόταν εντυπωσιακός.
Στην πραγματικότητα, αντιπροσώπευε μόνο ένα στενό κομμάτι της ροής ναρκωτικών που διασχίζει το τουρκικό έδαφος.
Ο αριθμός του Bolat κάλυπτε κατασχέσεις που πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά σε συνοριακές πύλες που παρακολουθούνται από το υπουργείο Εμπορίου.
Δεν περιλάμβανε τον πολύ μεγαλύτερο όγκο ναρκωτικών που κατασχέθηκαν από την αστυνομία, τους χωροφύλακες και τις μονάδες της ακτοφυλακής εντός της χώρας.
Τα δεδομένα που καταγράφηκαν στην έκθεση της Τουρκίας για τα ναρκωτικά του 2025 (Türkiye Uyuşturucu Raporu), η οποία δημοσιεύθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, σκιαγραφούν μια πολύ πιο εκτεταμένη εικόνα του ρόλου της Τουρκίας στην παγκόσμια εμπορία ναρκωτικών.
Σύμφωνα με την εθνική έκθεση, η Τουρκία κατέγραψε 309.028 περιστατικά ναρκωτικών το 2024 και συνέλαβε 374.948 υπόπτους.
Ο συνολικός όγκος ηρωίνης, κοκαΐνης, κάνναβης, σκανκ, μεθαμφεταμίνης και συνθετικών κανναβινοειδών που κατασχέθηκαν σε εθνικό επίπεδο έφτασε τους περίπου 105 μετρικούς τόνους, επισκιάζοντας τα συνολικά στοιχεία των τελωνείων μόνο στα σύνορα.
Οι κατασχέσεις δισκίων αυξήθηκαν στα 115,8 εκατομμύρια χάπια, με επικεφαλής ένα πρωτοφανές κύμα συνθετικών φαρμακευτικών προϊόντων, 94,7 εκατομμύρια δισκία σε ένα μόνο έτος, ακολουθούμενα από 15,9 εκατομμύρια χάπια Captagon και 5,1 εκατομμύρια δισκία έκστασης.
Η μεθαμφεταμίνη, ένα ναρκωτικό που κάποτε ήταν περιθωριακό στο τοπίο των ναρκωτικών της Τουρκίας, εκτοξεύτηκε στα 33.833 κιλά, σηματοδοτώντας την υψηλότερη ποσότητα μεθαμφεταμίνης στην ιστορία της Τουρκίας.
Η κάνναβη και το skunk έφτασαν τα 61.501 κιλά, η ηρωίνη 4.346 κιλά, η κοκαΐνη 3.082 κιλά και τα συνθετικά κανναβινοειδή 2.491 κιλά.
Κάθε αριθμός αντιπροσώπευε είτε διαρκή αύξηση είτε μια ρεκόρ αύξησης, με πολλές κατηγορίες να σημειώνουν απότομη αύξηση σε ετήσια βάση.
Στις 5 Νοεμβρίου 2025, ο Τούρκος Υπουργός Εμπορίου, Omer Bolat, ανακοίνωσε ότι η χώρα είχε κατασχέσει περισσότερους από 30 τόνους ναρκωτικών στα συνοριακά της σημεία διέλευσης τον τελευταίο χρόνο:
Ωστόσο, ακόμη και αυτό το τεράστιο εθνικό σύνολο δεδομένων αντιπροσωπεύει μόνο την ορατή απόκλιση ενός επεκτεινόμενου και ολοένα και πιο διαφοροποιημένου οικοσυστήματος εμπορίας ναρκωτικών.
Παγκόσμια ερευνητικά ιδρύματα και φορείς επιβολής του νόμου, όπως το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας (EMCDDA), η RAND Corporation (RAND) και η Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών των ΗΠΑ (DEA), συγκλίνουν σε ένα μόνο εύρημα: κανένα κράτος, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, δεν αναχαιτίζει περισσότερο από 5 έως 10 τοις εκατό των ναρκωτικών που διακινούνται.
Σε χώρες διαμετακόμισης μεγάλου όγκου με εκτεταμένα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, πορώδη σύνορα και εδραιωμένη διαφθορά, τα ποσοστά αναχαίτισης συχνά μειώνονται στο 3% ή και χαμηλότερα.
Υπό αυτό το πρίσμα, το σύνολο των 105 τόνων ναρκωτικών στην Τουρκία δεν αντιπροσωπεύει το μέγεθος της οικονομίας των ναρκωτικών.
Αντίθετα, αντιπροσωπεύει το μέγεθος του τυφλού σημείου του κράτους.
Εάν η Τουρκία είχε κατασχέσει το 10% του όγκου διακίνησης ναρκωτικών, περισσότεροι από 1.000 τόνοι ναρκωτικών θα είχαν διακινηθεί μέσω ή προς τη χώρα πέρυσι. Εάν το ποσοστό κατασχέσεων ήταν πιο κοντά στο 5%, η ροή θα είχε ξεπεράσει τους 2.000 τόνους. Σε σενάρια που συνάδουν με τις υλικοτεχνικές, πολιτικές και γεωγραφικές ευπάθειες της Τουρκίας, ο πραγματικός αριθμός μπορεί να πλησιάσει ή να ξεπεράσει τους 3.000 τόνους.
Και εδώ είναι που οι δομικές πραγματικότητες του πολιτικού περιβάλλοντος της Τουρκίας καθίστανται αδύνατο να αγνοηθούν.
Η διακίνηση ναρκωτικών στην Τουρκία λειτουργεί σε μια επιτρεπτική ατμόσφαιρα που καλλιεργείται εδώ και δύο δεκαετίες από το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Προέδρου Erdogan και τον ανεπίσημο υπερεθνικιστικό εταίρο του στον συνασπισμό, το Κόμμα Εθνικιστικού Κινήματος (MHP).
Οι μακροχρόνιες και καλά τεκμηριωμένες εμπλοκές του MHP με πρόσωπα της μαφίας και εθνικιστικούς παραστρατιωτικούς κόμβους, δομές που χρονολογούνται από τις επιχειρήσεις βαθέος κράτους της Τουρκίας κατά την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, έχουν δημιουργήσει ένα πολιτικό περιβάλλον στο οποίο το οργανωμένο έγκλημα όχι μόνο έχει επιβιώσει αλλά και έχει επεκταθεί.
Η κατάσχεση διαφόρων ναρκωτικών στην Τουρκία το 2024, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας AKP-MHP, αυτά τα δίκτυα έχουν απολαύσει άνευ προηγουμένου εγγύτητα με την πολιτική εξουσία.
Ο συνασπισμός εξασφάλισε την απελευθέρωση διαβόητων αρχηγών της μαφίας και προσώπων του οργανωμένου εγκλήματος που εξέτιαν μακροχρόνιες ποινές φυλάκισης, ενώ πολιτικά διασυνδεδεμένοι Τούρκοι πράκτορες βοήθησαν διεθνείς εμπόρους ναρκωτικών και ηγέτες του υποκόσμου να εγκατασταθούν στην Τουρκία και να ξεπλύνουν τα έσοδά τους μέσω των τουρκικών χρηματοπιστωτικών και τραπεζικών συστημάτων ατιμώρητα.
Παρά τις δραματικές ανακοινώσεις στον Τύπο και τις περιοδικές δημοσιοποιημένες επιδρομές, η Τουρκία δεν έχει ποτέ προβεί σε σοβαρή και διαρκή καταστολή της διακίνησης ναρκωτικών ανώτερου επιπέδου.
Οι έρευνες στοχεύουν κυρίως σε χαμηλού επιπέδου εμπόρους ναρκωτικών, τοξικομανείς ή μικρούς διανομείς, ενώ οι μεγάλοι έμποροι, οι διακινητές που συνδέονται με το λιμάνι, οι ξέπλυμα χρήματος και οι πολιτικά συνδεδεμένοι μεσάζοντες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανέγγιχτοι.
Τα δίκτυα υψηλού επιπέδου που εμπλέκονται σε μεταφορές κοκαΐνης, διαδρόμους ηρωίνης, logistics μεθαμφεταμίνης, διακίνηση Captagon και δομές ξεπλύματος εισαγωγών-εξαγωγών διαφεύγουν συστηματικά του ελέγχου.
Όσοι έχουν πολιτική προστασία από το κατεστημένο του AKP-MHP μένουν ανενόχλητοι, οι δραστηριότητές τους άθικτες, οι αλυσίδες logistics τους αδιάλειπτες.
Η πολιτική παρέμβαση στις αστυνομικές και εισαγγελικές έρευνες έχει γίνει συστημική. Υποθέσεις που αγγίζουν ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα, πολιτικά διασυνδεδεμένους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων ή εθνικιστικά συνδικάτα εγκλήματος κλείνουν ή ανατίθενται σε άλλες αρμοδιότητες.
Οι εισαγγελείς που πιέζουν υπερβολικά διαπιστώνουν ότι η σταδιοδρομία τους έχει σταματήσει ή έχει τερματιστεί απότομα, ενώ αστυνομικές μονάδες που καταδιώκουν ευαίσθητα δίκτυα κινδυνεύουν να εκκαθαριστούν.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι κατέσχεσαν 370 κιλά κάνναβης στην Αδριανούπολη τον Ιούνιο του 2024.
Αυτό το μοτίβο έγινε πιο ορατό κατά τη διάρκεια των μαζικών απολύσεων το 2016-2017, όταν χιλιάδες βετεράνοι αρχηγοί της αστυνομίας, εισαγγελείς και δικαστές απομακρύνθηκαν μαζικά με βάση κατασκευασμένες κατηγορίες από την κυβέρνηση Erdogan.
Η εκκαθάριση δημιούργησε ένα διάχυτο κλίμα φόβου σε όλο το δικαστικό σώμα και τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου.
Το αποτέλεσμα είναι μια αρχιτεκτονική επιβολής του νόμου που εκτελεί δραστηριότητες για δημόσια προβολή, ενώ επιλεκτικά τυφλώνει τον εαυτό της στους πιο σημαντικούς παράγοντες.
Αυτή η επιλεκτική τύφλωση ενισχύεται από τη γεωγραφία της Τουρκίας, ένα σημείο σύγκλισης για την αφγανική ηρωίνη, την λατινοαμερικανική κοκαΐνη, την ιρανική μεθαμφεταμίνη και το συρο-λιβανέζικο Captagon, και από το δίκτυο logistics της, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικούς κόμβους εμπορευματοκιβωτίων όπως η Μερσίνα, το Αμπάρλι, η Σμύρνη και το Τεκιρντάγκ.
Πολλές από τις μεγαλύτερες κατασχέσεις κοκαΐνης στον κόσμο με τουρκικά δακτυλικά αποτυπώματα έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό, όχι εντός της Τουρκίας, αποκαλύπτοντας πώς οι ξένες αρχές, χωρίς περιορισμούς από τις τουρκικές πολιτικές πιέσεις, συχνά αναχαιτίζουν ό,τι οι τουρκικοί θεσμοί παραβλέπουν ή επιτρέπουν να περάσει.
Οι κατασχέσεις πρόδρομων ουσιών που αναφέρονται στην εθνική έκθεση επιβεβαιώνουν το επιχείρημα.
Ενώ η αστυνομία και τα τελωνεία κατέγραψαν μόνο ελάχιστες ποσότητες χημικών ουσιών όπως οξικός ανυδρίτης, εφεδρίνη, ακετυλοχλωρίδιο και τολουόλιο, οι χαμηλοί αριθμοί δεν σηματοδοτούν ασθενή διακίνηση: Σηματοδοτούν ασθενή ανίχνευση.
Σε χώρες με αυξανόμενη παραγωγή ή δραστηριότητα διαμετακόμισης συνθετικών ναρκωτικών, οι όγκοι των πρόδρομων ουσιών θα πρέπει να αυξηθούν απότομα.
Η απουσία τους από τα στατιστικά στοιχεία της Τουρκίας υποδηλώνει ότι τα δίκτυα παραγωγής και διαμετακόμισης λειτουργούν με ελάχιστες παρεμβολές.
Οι ομάδες επιβολής του τελωνείου στο Gürbulak, το Kapıkule και το Dilucu κατέσχεσαν συνολικά 1,3 τόνους ναρκωτικών τον Οκτώβριο του 2025, συμπεριλαμβανομένων 1.167 κιλών υγρής μεθαμφεταμίνης, 114 κιλών κάνναβης και 23 κιλών μεθαμφεταμίνης κρυμμένων σε οχήματα που επιχειρούσαν να εισέλθουν στην Τουρκία.
Η συνολική κατάσχεση στα σύνορα από τον υπουργό Bolat — 30 τόνοι, που χαιρετίστηκε ως νίκη — προσφέρει μια διαστρεβλωμένη εικόνα του τοπίου.
Όταν ευθυγραμμιστεί με τα εθνικά στοιχεία και την παγκόσμια επιστήμη της απαγόρευσης, ο αριθμός του δεν είναι καθησυχαστικός.
Αποκαλύπτει πόσα πολλά δεν βλέπει, δεν μπορεί να ελέγξει ή δεν θέλει να αντιμετωπίσει το υπουργείο του.
Το σύνολο των δεδομένων οδηγεί σε ένα αναπόφευκτο συμπέρασμα.
Η Τουρκία δεν κατάσχει 30 τόνους ναρκωτικών, ούτε 100 τόνους, ούτε καν μερικές εκατοντάδες κιλά εδώ κι εκεί.
Κατάσχει ένα κλάσμα ενός αγωγού ναρκωτικών που μπορεί να εκτείνεται σε 1.000 έως 3.000 τόνους ετησίως, που διευκολύνεται από τη γεωγραφία, καθοδηγείται από το κέρδος και προστατεύεται από πολιτικές συμμαχίες που έχουν θολώσει τα όρια μεταξύ κράτους, κόμματος και υποκόσμου.
Η παρατήρηση του Bolat στο κοινοβούλιο είχε ως στόχο να μεταδώσει δύναμη.
Αντίθετα, υποδείκνυε μια αποτυχία, τόσο πολιτική όσο και θεσμική.
Το πραγματικό μέτρο του προβλήματος των ναρκωτικών στην Τουρκία δεν είναι ο όγκος των ναρκωτικών που κατασχέθηκε από το κράτος, αλλά οι τεράστιες ποσότητες που δεν κατασχέθηκαν, τα εγκληματικά δίκτυα που αρνήθηκε να αγγίξει και οι πολιτικοί παράγοντες που επωφελούνται από το γεγονός ότι το σύστημα παρέμεινε ακριβώς όπως είναι.
www.bankingnews.gr
«Φέτος κατασχέσαμε ναρκωτικά αξίας 40,118 δισεκατομμυρίων λιρών, βάρους 30 τόνων και 100 κιλών», διακήρυξε, επικαλούμενος τις επιχειρήσεις των τελωνειακών αρχών στα σύνορα της Τουρκίας.
Στα χαρτιά, ο αριθμός φαινόταν εντυπωσιακός.
Στην πραγματικότητα, αντιπροσώπευε μόνο ένα στενό κομμάτι της ροής ναρκωτικών που διασχίζει το τουρκικό έδαφος.
Ο αριθμός του Bolat κάλυπτε κατασχέσεις που πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά σε συνοριακές πύλες που παρακολουθούνται από το υπουργείο Εμπορίου.
Δεν περιλάμβανε τον πολύ μεγαλύτερο όγκο ναρκωτικών που κατασχέθηκαν από την αστυνομία, τους χωροφύλακες και τις μονάδες της ακτοφυλακής εντός της χώρας.
Τα δεδομένα που καταγράφηκαν στην έκθεση της Τουρκίας για τα ναρκωτικά του 2025 (Türkiye Uyuşturucu Raporu), η οποία δημοσιεύθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, σκιαγραφούν μια πολύ πιο εκτεταμένη εικόνα του ρόλου της Τουρκίας στην παγκόσμια εμπορία ναρκωτικών.
Σύμφωνα με την εθνική έκθεση, η Τουρκία κατέγραψε 309.028 περιστατικά ναρκωτικών το 2024 και συνέλαβε 374.948 υπόπτους.
Ο συνολικός όγκος ηρωίνης, κοκαΐνης, κάνναβης, σκανκ, μεθαμφεταμίνης και συνθετικών κανναβινοειδών που κατασχέθηκαν σε εθνικό επίπεδο έφτασε τους περίπου 105 μετρικούς τόνους, επισκιάζοντας τα συνολικά στοιχεία των τελωνείων μόνο στα σύνορα.
Οι κατασχέσεις δισκίων αυξήθηκαν στα 115,8 εκατομμύρια χάπια, με επικεφαλής ένα πρωτοφανές κύμα συνθετικών φαρμακευτικών προϊόντων, 94,7 εκατομμύρια δισκία σε ένα μόνο έτος, ακολουθούμενα από 15,9 εκατομμύρια χάπια Captagon και 5,1 εκατομμύρια δισκία έκστασης.
Η μεθαμφεταμίνη, ένα ναρκωτικό που κάποτε ήταν περιθωριακό στο τοπίο των ναρκωτικών της Τουρκίας, εκτοξεύτηκε στα 33.833 κιλά, σηματοδοτώντας την υψηλότερη ποσότητα μεθαμφεταμίνης στην ιστορία της Τουρκίας.
Η κάνναβη και το skunk έφτασαν τα 61.501 κιλά, η ηρωίνη 4.346 κιλά, η κοκαΐνη 3.082 κιλά και τα συνθετικά κανναβινοειδή 2.491 κιλά.
Κάθε αριθμός αντιπροσώπευε είτε διαρκή αύξηση είτε μια ρεκόρ αύξησης, με πολλές κατηγορίες να σημειώνουν απότομη αύξηση σε ετήσια βάση.
Στις 5 Νοεμβρίου 2025, ο Τούρκος Υπουργός Εμπορίου, Omer Bolat, ανακοίνωσε ότι η χώρα είχε κατασχέσει περισσότερους από 30 τόνους ναρκωτικών στα συνοριακά της σημεία διέλευσης τον τελευταίο χρόνο:
Ωστόσο, ακόμη και αυτό το τεράστιο εθνικό σύνολο δεδομένων αντιπροσωπεύει μόνο την ορατή απόκλιση ενός επεκτεινόμενου και ολοένα και πιο διαφοροποιημένου οικοσυστήματος εμπορίας ναρκωτικών.
Παγκόσμια ερευνητικά ιδρύματα και φορείς επιβολής του νόμου, όπως το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας (EMCDDA), η RAND Corporation (RAND) και η Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών των ΗΠΑ (DEA), συγκλίνουν σε ένα μόνο εύρημα: κανένα κράτος, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, δεν αναχαιτίζει περισσότερο από 5 έως 10 τοις εκατό των ναρκωτικών που διακινούνται.
Σε χώρες διαμετακόμισης μεγάλου όγκου με εκτεταμένα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, πορώδη σύνορα και εδραιωμένη διαφθορά, τα ποσοστά αναχαίτισης συχνά μειώνονται στο 3% ή και χαμηλότερα.
Υπό αυτό το πρίσμα, το σύνολο των 105 τόνων ναρκωτικών στην Τουρκία δεν αντιπροσωπεύει το μέγεθος της οικονομίας των ναρκωτικών.
Αντίθετα, αντιπροσωπεύει το μέγεθος του τυφλού σημείου του κράτους.
Εάν η Τουρκία είχε κατασχέσει το 10% του όγκου διακίνησης ναρκωτικών, περισσότεροι από 1.000 τόνοι ναρκωτικών θα είχαν διακινηθεί μέσω ή προς τη χώρα πέρυσι. Εάν το ποσοστό κατασχέσεων ήταν πιο κοντά στο 5%, η ροή θα είχε ξεπεράσει τους 2.000 τόνους. Σε σενάρια που συνάδουν με τις υλικοτεχνικές, πολιτικές και γεωγραφικές ευπάθειες της Τουρκίας, ο πραγματικός αριθμός μπορεί να πλησιάσει ή να ξεπεράσει τους 3.000 τόνους.
Και εδώ είναι που οι δομικές πραγματικότητες του πολιτικού περιβάλλοντος της Τουρκίας καθίστανται αδύνατο να αγνοηθούν.
Η διακίνηση ναρκωτικών στην Τουρκία λειτουργεί σε μια επιτρεπτική ατμόσφαιρα που καλλιεργείται εδώ και δύο δεκαετίες από το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Προέδρου Erdogan και τον ανεπίσημο υπερεθνικιστικό εταίρο του στον συνασπισμό, το Κόμμα Εθνικιστικού Κινήματος (MHP).
Οι μακροχρόνιες και καλά τεκμηριωμένες εμπλοκές του MHP με πρόσωπα της μαφίας και εθνικιστικούς παραστρατιωτικούς κόμβους, δομές που χρονολογούνται από τις επιχειρήσεις βαθέος κράτους της Τουρκίας κατά την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, έχουν δημιουργήσει ένα πολιτικό περιβάλλον στο οποίο το οργανωμένο έγκλημα όχι μόνο έχει επιβιώσει αλλά και έχει επεκταθεί.
Η κατάσχεση διαφόρων ναρκωτικών στην Τουρκία το 2024, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας AKP-MHP, αυτά τα δίκτυα έχουν απολαύσει άνευ προηγουμένου εγγύτητα με την πολιτική εξουσία.
Ο συνασπισμός εξασφάλισε την απελευθέρωση διαβόητων αρχηγών της μαφίας και προσώπων του οργανωμένου εγκλήματος που εξέτιαν μακροχρόνιες ποινές φυλάκισης, ενώ πολιτικά διασυνδεδεμένοι Τούρκοι πράκτορες βοήθησαν διεθνείς εμπόρους ναρκωτικών και ηγέτες του υποκόσμου να εγκατασταθούν στην Τουρκία και να ξεπλύνουν τα έσοδά τους μέσω των τουρκικών χρηματοπιστωτικών και τραπεζικών συστημάτων ατιμώρητα.
Παρά τις δραματικές ανακοινώσεις στον Τύπο και τις περιοδικές δημοσιοποιημένες επιδρομές, η Τουρκία δεν έχει ποτέ προβεί σε σοβαρή και διαρκή καταστολή της διακίνησης ναρκωτικών ανώτερου επιπέδου.
Οι έρευνες στοχεύουν κυρίως σε χαμηλού επιπέδου εμπόρους ναρκωτικών, τοξικομανείς ή μικρούς διανομείς, ενώ οι μεγάλοι έμποροι, οι διακινητές που συνδέονται με το λιμάνι, οι ξέπλυμα χρήματος και οι πολιτικά συνδεδεμένοι μεσάζοντες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανέγγιχτοι.
Τα δίκτυα υψηλού επιπέδου που εμπλέκονται σε μεταφορές κοκαΐνης, διαδρόμους ηρωίνης, logistics μεθαμφεταμίνης, διακίνηση Captagon και δομές ξεπλύματος εισαγωγών-εξαγωγών διαφεύγουν συστηματικά του ελέγχου.
Όσοι έχουν πολιτική προστασία από το κατεστημένο του AKP-MHP μένουν ανενόχλητοι, οι δραστηριότητές τους άθικτες, οι αλυσίδες logistics τους αδιάλειπτες.
Η πολιτική παρέμβαση στις αστυνομικές και εισαγγελικές έρευνες έχει γίνει συστημική. Υποθέσεις που αγγίζουν ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα, πολιτικά διασυνδεδεμένους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων ή εθνικιστικά συνδικάτα εγκλήματος κλείνουν ή ανατίθενται σε άλλες αρμοδιότητες.
Οι εισαγγελείς που πιέζουν υπερβολικά διαπιστώνουν ότι η σταδιοδρομία τους έχει σταματήσει ή έχει τερματιστεί απότομα, ενώ αστυνομικές μονάδες που καταδιώκουν ευαίσθητα δίκτυα κινδυνεύουν να εκκαθαριστούν.
Οι τελωνειακοί υπάλληλοι κατέσχεσαν 370 κιλά κάνναβης στην Αδριανούπολη τον Ιούνιο του 2024.
Αυτό το μοτίβο έγινε πιο ορατό κατά τη διάρκεια των μαζικών απολύσεων το 2016-2017, όταν χιλιάδες βετεράνοι αρχηγοί της αστυνομίας, εισαγγελείς και δικαστές απομακρύνθηκαν μαζικά με βάση κατασκευασμένες κατηγορίες από την κυβέρνηση Erdogan.
Η εκκαθάριση δημιούργησε ένα διάχυτο κλίμα φόβου σε όλο το δικαστικό σώμα και τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου.
Το αποτέλεσμα είναι μια αρχιτεκτονική επιβολής του νόμου που εκτελεί δραστηριότητες για δημόσια προβολή, ενώ επιλεκτικά τυφλώνει τον εαυτό της στους πιο σημαντικούς παράγοντες.
Αυτή η επιλεκτική τύφλωση ενισχύεται από τη γεωγραφία της Τουρκίας, ένα σημείο σύγκλισης για την αφγανική ηρωίνη, την λατινοαμερικανική κοκαΐνη, την ιρανική μεθαμφεταμίνη και το συρο-λιβανέζικο Captagon, και από το δίκτυο logistics της, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικούς κόμβους εμπορευματοκιβωτίων όπως η Μερσίνα, το Αμπάρλι, η Σμύρνη και το Τεκιρντάγκ.
Πολλές από τις μεγαλύτερες κατασχέσεις κοκαΐνης στον κόσμο με τουρκικά δακτυλικά αποτυπώματα έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό, όχι εντός της Τουρκίας, αποκαλύπτοντας πώς οι ξένες αρχές, χωρίς περιορισμούς από τις τουρκικές πολιτικές πιέσεις, συχνά αναχαιτίζουν ό,τι οι τουρκικοί θεσμοί παραβλέπουν ή επιτρέπουν να περάσει.
Οι κατασχέσεις πρόδρομων ουσιών που αναφέρονται στην εθνική έκθεση επιβεβαιώνουν το επιχείρημα.
Ενώ η αστυνομία και τα τελωνεία κατέγραψαν μόνο ελάχιστες ποσότητες χημικών ουσιών όπως οξικός ανυδρίτης, εφεδρίνη, ακετυλοχλωρίδιο και τολουόλιο, οι χαμηλοί αριθμοί δεν σηματοδοτούν ασθενή διακίνηση: Σηματοδοτούν ασθενή ανίχνευση.
Σε χώρες με αυξανόμενη παραγωγή ή δραστηριότητα διαμετακόμισης συνθετικών ναρκωτικών, οι όγκοι των πρόδρομων ουσιών θα πρέπει να αυξηθούν απότομα.
Η απουσία τους από τα στατιστικά στοιχεία της Τουρκίας υποδηλώνει ότι τα δίκτυα παραγωγής και διαμετακόμισης λειτουργούν με ελάχιστες παρεμβολές.
Οι ομάδες επιβολής του τελωνείου στο Gürbulak, το Kapıkule και το Dilucu κατέσχεσαν συνολικά 1,3 τόνους ναρκωτικών τον Οκτώβριο του 2025, συμπεριλαμβανομένων 1.167 κιλών υγρής μεθαμφεταμίνης, 114 κιλών κάνναβης και 23 κιλών μεθαμφεταμίνης κρυμμένων σε οχήματα που επιχειρούσαν να εισέλθουν στην Τουρκία.
Η συνολική κατάσχεση στα σύνορα από τον υπουργό Bolat — 30 τόνοι, που χαιρετίστηκε ως νίκη — προσφέρει μια διαστρεβλωμένη εικόνα του τοπίου.
Όταν ευθυγραμμιστεί με τα εθνικά στοιχεία και την παγκόσμια επιστήμη της απαγόρευσης, ο αριθμός του δεν είναι καθησυχαστικός.
Αποκαλύπτει πόσα πολλά δεν βλέπει, δεν μπορεί να ελέγξει ή δεν θέλει να αντιμετωπίσει το υπουργείο του.
Το σύνολο των δεδομένων οδηγεί σε ένα αναπόφευκτο συμπέρασμα.
Η Τουρκία δεν κατάσχει 30 τόνους ναρκωτικών, ούτε 100 τόνους, ούτε καν μερικές εκατοντάδες κιλά εδώ κι εκεί.
Κατάσχει ένα κλάσμα ενός αγωγού ναρκωτικών που μπορεί να εκτείνεται σε 1.000 έως 3.000 τόνους ετησίως, που διευκολύνεται από τη γεωγραφία, καθοδηγείται από το κέρδος και προστατεύεται από πολιτικές συμμαχίες που έχουν θολώσει τα όρια μεταξύ κράτους, κόμματος και υποκόσμου.
Η παρατήρηση του Bolat στο κοινοβούλιο είχε ως στόχο να μεταδώσει δύναμη.
Αντίθετα, υποδείκνυε μια αποτυχία, τόσο πολιτική όσο και θεσμική.
Το πραγματικό μέτρο του προβλήματος των ναρκωτικών στην Τουρκία δεν είναι ο όγκος των ναρκωτικών που κατασχέθηκε από το κράτος, αλλά οι τεράστιες ποσότητες που δεν κατασχέθηκαν, τα εγκληματικά δίκτυα που αρνήθηκε να αγγίξει και οι πολιτικοί παράγοντες που επωφελούνται από το γεγονός ότι το σύστημα παρέμεινε ακριβώς όπως είναι.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών