Μετά το εξωφρενικό πρόστιμο των €2.95 δισ. από τις Βρυξέλλες, η Google ανακοίνωσε επώδυνες αλλαγές στις διαφημιστικές της υπηρεσίες ώστε να αποφύγει έναν αναγκαστικό τεμαχισμό στην Ευρώπη
Η Google ανακοίνωσε αλλαγές στις διαφημιστικές της υπηρεσίες για να αποφύγει τον κίνδυνο διάσπασης, δύο μήνες μετά το τεράστιο πρόστιμο με το οποίο οι Βρυξέλλες τιμώρησαν τον αμερικανικό κολοσσό.
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε τον Σεπτέμβριο πρόστιμο €2.95 δισ. για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και ευνοϊκή μεταχείριση των δικών της υπηρεσιών, δίνοντας στην εταιρεία 60 ημέρες για να συμμορφωθεί.
Η απόφαση προκάλεσε οργισμένη αντίδραση από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump, ο οποίος απείλησε με νέους δασμούς κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν το πρόστιμο επιβεβαιωνόταν. Η Google δήλωσε πως θα ασκήσει έφεση.
«Η πρότασή μας αντιμετωπίζει πλήρως την απόφαση χωρίς μια διαλυτική αναγκαστική διάσπαση που θα έβλαπτε τις χιλιάδες ευρωπαϊκές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.
Παρά την αποδοχή αλλαγών στο «ad-tech», η Google εξακολουθεί να διαφωνεί με την απόφαση της ΕΕ.
Οι Βρυξέλλες θα εξετάσουν τώρα τις δεσμεύσεις της εταιρείας — τη στιγμή που η ΕΕ προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην αυστηρή επιβολή των ψηφιακών κανόνων της και στην αποφυγή περαιτέρω πρόκλησης του Trump.
Χθες, η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε νέα έρευνα κατά της Google στο πλαίσιο των κανόνων ψηφιακού ανταγωνισμού, με υποψίες ότι η εταιρεία υποβαθμίζει αθέμιτα συγκεκριμένα ειδησεογραφικά μέσα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η Google βρίσκεται επίσης υπό πίεση για τις διαφημιστικές της πρακτικές στις ΗΠΑ.
Εκεί, ομοσπονδιακός δικαστής αποφάσισε νωρίτερα φέτος κατά της Google σε υπόθεση ad-tech. Η εταιρεία προσπαθεί να αποφύγει αναγκαστική πώληση, με τις τελικές αγορεύσεις να έχουν οριστεί για τις 17 Νοεμβρίου. Η απόφαση του δικαστή αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες.
Στην ανακοίνωση του Σεπτεμβρίου, η Eυρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η Google χρησιμοποίησε άδικα τη δεσπόζουσα θέση της στην online διαφήμιση για να προωθεί τις δικές της υπηρεσίες.
Ο «γίγαντας» όχι μόνο πουλάει διαφήμιση σε δικές του πλατφόρμες, αλλά λειτουργεί και ως μεσάζων για εταιρείες που θέλουν να προβάλουν διαφημίσεις αλλού, κάτι που — σύμφωνα με τις Βρυξέλλες — δυσκολεύει τον ανταγωνισμό.
Σήμερα, η Google ανέφερε ότι τα σχέδιά της περιλαμβάνουν άμεσες αλλαγές στα προϊόντα, όπως τη δυνατότητα στους εκδότες να ορίζουν διαφορετικές ελάχιστες τιμές για διαφορετικούς πλειοδότες μέσω του Google Ad Manager.
Για να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες περί σύγκρουσης συμφερόντων, η εταιρεία δήλωσε ότι θα αυξήσει την αλληλεπικοινωνία των εργαλείων της για εκδότες και διαφημιζόμενους.
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε ότι έλαβε το σχέδιο της Google.
«Θα αναλύσουμε τις προτεινόμενες αλλαγές για να δούμε αν τερματίζουν τις πρακτικές αυτο-ευνοϊκής μεταχείρισης και αντιμετωπίζουν τις εγγενείς συγκρούσεις συμφερόντων», δήλωσε εκπρόσωπος της Eυρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι Βρυξέλλες έχουν επιβάλει πολλά πρόστιμα στη Google τα τελευταία χρόνια.
Το 2018 της επέβαλαν πρόστιμο €4.1 δισ. για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του Android, ενώ το 2017 είχε τιμωρηθεί με €2.4 δισ. για αθέμιτες πρακτικές στην αγορά σύγκρισης τιμών.
Η ΕΕ κατηγόρησε επίσης την Google τον Μάρτιο ότι ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες έναντι ανταγωνιστών σε έρευνα ψηφιακού ανταγωνισμού που είχε ξεκινήσει πέρσι.
www.bankingnews.gr
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε τον Σεπτέμβριο πρόστιμο €2.95 δισ. για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και ευνοϊκή μεταχείριση των δικών της υπηρεσιών, δίνοντας στην εταιρεία 60 ημέρες για να συμμορφωθεί.
Η απόφαση προκάλεσε οργισμένη αντίδραση από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump, ο οποίος απείλησε με νέους δασμούς κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν το πρόστιμο επιβεβαιωνόταν. Η Google δήλωσε πως θα ασκήσει έφεση.
«Η πρότασή μας αντιμετωπίζει πλήρως την απόφαση χωρίς μια διαλυτική αναγκαστική διάσπαση που θα έβλαπτε τις χιλιάδες ευρωπαϊκές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα εργαλεία μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.
Παρά την αποδοχή αλλαγών στο «ad-tech», η Google εξακολουθεί να διαφωνεί με την απόφαση της ΕΕ.
Οι Βρυξέλλες θα εξετάσουν τώρα τις δεσμεύσεις της εταιρείας — τη στιγμή που η ΕΕ προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην αυστηρή επιβολή των ψηφιακών κανόνων της και στην αποφυγή περαιτέρω πρόκλησης του Trump.
Χθες, η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε νέα έρευνα κατά της Google στο πλαίσιο των κανόνων ψηφιακού ανταγωνισμού, με υποψίες ότι η εταιρεία υποβαθμίζει αθέμιτα συγκεκριμένα ειδησεογραφικά μέσα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η Google βρίσκεται επίσης υπό πίεση για τις διαφημιστικές της πρακτικές στις ΗΠΑ.
Εκεί, ομοσπονδιακός δικαστής αποφάσισε νωρίτερα φέτος κατά της Google σε υπόθεση ad-tech. Η εταιρεία προσπαθεί να αποφύγει αναγκαστική πώληση, με τις τελικές αγορεύσεις να έχουν οριστεί για τις 17 Νοεμβρίου. Η απόφαση του δικαστή αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες.
Στην ανακοίνωση του Σεπτεμβρίου, η Eυρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η Google χρησιμοποίησε άδικα τη δεσπόζουσα θέση της στην online διαφήμιση για να προωθεί τις δικές της υπηρεσίες.
Ο «γίγαντας» όχι μόνο πουλάει διαφήμιση σε δικές του πλατφόρμες, αλλά λειτουργεί και ως μεσάζων για εταιρείες που θέλουν να προβάλουν διαφημίσεις αλλού, κάτι που — σύμφωνα με τις Βρυξέλλες — δυσκολεύει τον ανταγωνισμό.
Σήμερα, η Google ανέφερε ότι τα σχέδιά της περιλαμβάνουν άμεσες αλλαγές στα προϊόντα, όπως τη δυνατότητα στους εκδότες να ορίζουν διαφορετικές ελάχιστες τιμές για διαφορετικούς πλειοδότες μέσω του Google Ad Manager.
Για να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες περί σύγκρουσης συμφερόντων, η εταιρεία δήλωσε ότι θα αυξήσει την αλληλεπικοινωνία των εργαλείων της για εκδότες και διαφημιζόμενους.
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε ότι έλαβε το σχέδιο της Google.
«Θα αναλύσουμε τις προτεινόμενες αλλαγές για να δούμε αν τερματίζουν τις πρακτικές αυτο-ευνοϊκής μεταχείρισης και αντιμετωπίζουν τις εγγενείς συγκρούσεις συμφερόντων», δήλωσε εκπρόσωπος της Eυρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι Βρυξέλλες έχουν επιβάλει πολλά πρόστιμα στη Google τα τελευταία χρόνια.
Το 2018 της επέβαλαν πρόστιμο €4.1 δισ. για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του Android, ενώ το 2017 είχε τιμωρηθεί με €2.4 δισ. για αθέμιτες πρακτικές στην αγορά σύγκρισης τιμών.
Η ΕΕ κατηγόρησε επίσης την Google τον Μάρτιο ότι ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες έναντι ανταγωνιστών σε έρευνα ψηφιακού ανταγωνισμού που είχε ξεκινήσει πέρσι.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών