Τελευταία Νέα
Διεθνή

Στο μικροσκόπιο της ΕΕ η Red Bull – Έρευνα για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και τεχνητά υψηλές τιμές

tags :
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ η Red Bull – Έρευνα για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και τεχνητά υψηλές τιμές
Yπάρχουν ενδείξεις ότι η εταιρεία επιχείρησε να περιορίσει την ορατότητα των ανταγωνιστών της
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τη διεξαγωγή επίσημης έρευνας εις βάρος της αυστριακής εταιρείας παραγωγής ενεργειακών ποτών Red Bull, μετά από υπόνοιες ότι ο κολοσσός του κλάδου ενδέχεται να έχει καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση του στην αγορά, επιβαρύνοντας τους Ευρωπαίους καταναλωτές με υψηλότερες τιμές.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η έρευνα επικεντρώνεται στο κατά πόσο η Red Bull παρείχε «χρηματικά και μη χρηματικά κίνητρα» σε πελάτες της, όπως αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πρατήρια καυσίμων και άλλα σημεία λιανικής, προκειμένου να αποθαρρύνει ή να αποτρέψει την πώληση ανταγωνιστικών ενεργειακών ποτών, ιδιαίτερα σε συσκευασίες άνω των 250 ml.
Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι η εταιρεία επιχείρησε να περιορίσει την ορατότητα των ανταγωνιστών της στα ράφια των καταστημάτων, τουλάχιστον στις Κάτω Χώρες, αν και η Επιτροπή δεν έχει μέχρι στιγμής κατονομάσει άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ όπου φέρεται να συνέβη κάτι αντίστοιχο.

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι και δικαστικές αντιδράσεις

Η έρευνα δεν ξεκινά από το μηδέν. Ήδη από το 2023, οι ερευνητές της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού είχαν πραγματοποιήσει αιφνιδιαστικό έλεγχο στα κεντρικά γραφεία της Red Bull, γεγονός που η εταιρεία προσέβαλε δικαστικά. Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2025, ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ έκρινε ότι η απόφαση για τον έλεγχο ήταν επαρκώς τεκμηριωμένη, επιβεβαιώνοντας τη νομιμότητα της ενέργειας των Βρυξελλών.
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ δεν έχει θέσει προθεσμία για την ολοκλήρωση της έρευνας, ενώ διευκρινίζεται πως η έναρξη της διαδικασίας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Teresa Ribera, τόνισε ότι ο στόχος της έρευνας είναι να αποκαλυφθεί εάν οι εμπορικές πρακτικές της Red Bull «διατηρούν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα και περιορίζουν την επιλογή των καταναλωτών».
«Η έρευνα αυτή αποτελεί μέρος των συνεχιζόμενων προσπαθειών της Επιτροπής να επιβάλλει τους κανόνες ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων, προς όφελος των Ευρωπαίων πολιτών», πρόσθεσε η Ribera.

Στο στόχαστρο

Η Red Bull, με παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες και πωλήσεις που ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια κουτιά ετησίως, βρίσκεται εδώ και καιρό στο επίκεντρο συζητήσεων για τις επιθετικές εμπορικές της πρακτικές και τη στρατηγική προώθησης των προϊόντων της.
Η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να αποτελέσει σοβαρό πλήγμα για τον ενεργειακό κολοσσό, σε μια περίοδο όπου η ΕΕ επιχειρεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και τον δίκαιο ανταγωνισμό στις αγορές τροφίμων και ποτών.
Η Red Bull, από την πλευρά της, δεν έχει εκδώσει ακόμη επίσημη ανακοίνωση για την έρευνα, αν και πηγές κοντά στην εταιρεία κάνουν λόγο για πλήρη συνεργασία με τις ευρωπαϊκές αρχές.

www.bankingNews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης