Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Ας πιούμε μπύρες στο Μόναχο» - Πώς η Ουκρανία επιχείρησε να στρατολογήσει Ρώσους πιλότους - Η αεροπειρατεία του MiG-31

«Ας πιούμε μπύρες στο Μόναχο» - Πώς η Ουκρανία επιχείρησε να στρατολογήσει Ρώσους πιλότους - Η αεροπειρατεία του MiG-31
MiG-31 και Kinzhal στο επίκεντρο μυστικής επιχείρησης – Η απίστευτη υπόσχεση για μπύρες στο Μόναχο
Οι στρατιωτικές μυστικές υπηρεσίες της Ουκρανίας, με την υποστήριξη των βρετανικών υπηρεσιών πληροφόρησης, ανέπτυξαν επιχείρηση για την αεροπειρατεία ενός MiG-31 με πύραυλο Kinzhal (Dagger).
Το ρωσικό μαχητικό σχεδιαζόταν να χρησιμοποιηθεί για πρόκληση κατά του ΝΑΤΟ. Στον πιλότο και στον πλοηγό είχαν υποσχεθεί χρήματα, υπηκοότητα και μπύρα στην ΕΕ, στο Μόναχο.
Τι είναι γνωστό για την απόπειρα αεροπειρατείας του ρωσικού μαχητικού και πόσο κοστίζει το συγκεκριμένο αεροσκάφος – στο ρεπορτάζ του στρατιωτικού αναλυτή της Gazeta.Ru, απόστρατου συνταγματάρχη Mikhail Khodarenok.
Τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής αναφέρουν ότι το αεροσκάφος σχεδιαζόταν να κατευθυνθεί στη μεγαλύτερη αεροπορική βάση του ΝΑΤΟ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στη ρουμανική πόλη Κωνστάντζα.
Εκεί, το MiG-31 φέρεται να είχε σχεδιαστεί ώστε να ενεργοποιήσει τις αντιαεροπορικές άμυνες της Συμμαχίας, με στόχο να ακολουθήσουν κατηγορίες κατά της Μόσχας και ενδεχόμενη κλιμάκωση της σύγκρουσης. Σε γενικές γραμμές, στόχος ήταν να εμπλακεί το ΝΑΤΟ σε άμεση αντιπαράθεση με τη Ρωσία.
Εναλλακτικό σενάριο προέβλεπε την προσγείωση του MiG-31 σε αεροδρόμιο της περιοχής της Οδησσού.
Για την επιχείρηση αυτή, η Κύρια Διεύθυνση Πληροφοριών του Υπουργείου Άμυνας της Ουκρανίας (GUR) φέρεται να προσπάθησε να στρατολογήσει πιλότους, προσφέροντάς τους 3 εκατομμύρια δολάρια. Επιπλέον, στον ρωσικό πλοηγό φέρεται να προτάθηκε δυτική υπηκοότητα σε αντάλλαγμα για τη συμβολή του.
Στον πιλότο, μάλιστα, εστάλη και βίντεο με πακέτα δολαρίων.
Στις εικόνες αλληλογραφίας που δημοσίευσε η FSB, ο ρώσος πιλότος – στόχος της στρατολόγησης – φέρεται επίσης να είχε λάβει υπόσχεση ότι «θα πιει μπύρα στο Μόναχο».
«Δεν είναι η πρώτη τέτοια επιχείρηση που διοργανώνω, και μπορώ να πω με απόλυτη σιγουριά ότι όλα θα πάνε ρολόι. Στο τέλος, θα πίνουμε μπύρα στο Μόναχο, παρέα με μια νεαρή κυρία, και θα θυμόμαστε την ιστορία με χαμόγελο», έγραφε χαρακτηριστικά το μήνυμα.

Πόσο κοστίζει το MiG-31

Το ακριβές κόστος του MiG-31 παραμένει αδιευκρίνιστο, καθώς το αεροσκάφος δεν έχει εξαχθεί ποτέ. Για σύγκριση, το ρωσικό Su-30SM κοστίζει περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η ινδική παραλλαγή Su-30MKI αγγίζει τα 80 εκατομμύρια. Με βάση αυτά τα δεδομένα, το MiG-31 εκτιμάται πως κινείται σε αντίστοιχο εύρος τιμής. Παράλληλα, το κόστος ενός πυραύλου Kinzhal πιθανότατα ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια, λόγω τεχνολογικής πολυπλοκότητας και υλικών.
Ως εκ τούτου, το ποσό των 3 εκατ. δολαρίων που – κατά τις ρωσικές υπηρεσίες – προσφέρθηκε για την απόπειρα αεροπειρατείας, θεωρείται δυσανάλογο σε σχέση με την αξία του εξοπλισμού.
Συγκριτικά, αμερικανικά πολεμικά αεροσκάφη έχουν ακόμη υψηλότερο κόστος: το F-35 κοστολογείται περίπου στα 122 εκατ. δολάρια, ενώ το F/A-18 Hornet φτάνει τα 94 εκατ. δολάρια.

Προηγούμενες απόπειρες αεροπειρατείας

Δεν είναι η πρώτη φορά που – σύμφωνα με ρωσικές πηγές – ουκρανικές υπηρεσίες επιχειρούν στρατολόγηση Ρώσων πιλότων:
9 Αυγούστου 2023: Ο 28χρονος Khodarenok αυτομόλησε με ελικόπτερο Mi-8 από βάση στο Kursk σε εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο.
Ιούλιος 2024: Η FSB ανακοίνωσε ότι απέτρεψε προσπάθεια αεροπειρατείας ενός Tu-22M3. Στον πιλότο είχαν υποσχεθεί 3 εκατ. δολάρια και ιταλική υπηκοότητα. Το κόστος του Tu-22M3 εκτιμάται ότι προσεγγίζει τα 300 εκατ. δολάρια.
Νοέμβριος 2024: Αναφέρθηκε αποτροπή προσπάθειας κατάληψης ρωσικού ελικοπτέρου ηλεκτρονικού πολέμου Mi-8MTPR-1, με στόχο επίσης τη μεταφορά του σε ουκρανικό έδαφος.

Ερωτήματα για την υπόθεση του MiG-31

Το MiG-31 επιχειρεί με πλήρωμα δύο ατόμων: πιλότο και συγκυβερνήτη/χειριστή οπλικών συστημάτων. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι Ουκρανοί αξιωματικοί φέρονται να διερευνούσαν αν ο συγκυβερνήτης θα μπορούσε να «εξουδετερώσει» τον πιλότο.
Ωστόσο, η προσγείωση του MiG-31 δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από το πίσω κόκπιτ, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μπορούσε επιχειρησιακά να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης