Τελευταία Νέα
Διεθνή

Το κινεζικό μαχητικό J-10CE αλλάζει τις ισορροπίες: Το «Rafale Killer» αναδιαμορφώνει τους ουρανούς της Ασίας

Το κινεζικό μαχητικό J-10CE αλλάζει τις ισορροπίες: Το «Rafale Killer» αναδιαμορφώνει τους ουρανούς της Ασίας
Το Πεκίνο επενδύει στρατηγικά στην παγκόσμια αγορά μαχητικών, προσφέροντας φθηνότερες και τεχνολογικά εξελιγμένες λύσεις — και οι αγοραστές αυξάνονται.
Οι Κινέζοι, πιστοί στην πραγματιστική τους νοοτροπία, εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις συνεχείς στρατιωτικές συγκρούσεις που ξεσπούν σε όλο τον πλανήτη.
Αν και η ίδια η Κίνα παραμένει εκτός αυτών των πολέμων, καταφέρνει να κεφαλαιοποιεί τις γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνοντας ραγδαία τις εξαγωγές στρατιωτικού εξοπλισμού της.
Κορυφαίο εξαγώγιμο προϊόν της στιγμής: το μαχητικό J-10CE, γνωστό διεθνώς ως «Rafale Killer».
Η παγκόσμια αγορά μαχητικών αεροσκαφών αποτιμάται σε περίπου 50 δισ. δολάρια, και το Πεκίνο θέλει ένα εγγυημένο μερίδιο.
Με κόστος σχεδόν 50% χαμηλότερο από τα δυτικά αντίστοιχα –όπως τα F-16, Eurofighter Typhoon και Rafale– το J-10CE προσφέρει υψηλές επιδόσεις με ελάχιστους περιορισμούς εξαγωγής.
Σε αντίθεση με τους Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους, οι Κινέζοι δεν «απλοποιούν» τα μοντέλα τους για εξαγωγές.

Από τις ασκήσεις στη μάχη – και στην προπαγάνδα

Μέχρι πρόσφατα, οι διεθνείς αγοραστές αντιμετώπιζαν τα κινεζικά αεροσκάφη με επιφυλακτικότητα, καθώς δεν είχαν δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες μάχης. Αυτό άλλαξε τον Μάιο, όταν μαχητικά της Πακιστανικής Πολεμικής Αεροπορίας (PAF), όπως τα JF-17 Thunder και J-10CE, αναμετρήθηκαν με αεροσκάφη της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF) — συμπεριλαμβανομένων των Su-30MKI, MiG-29, Mirage-2000 και Rafale.
Το αποτέλεσμα παραμένει αμφιλεγόμενο: η Ινδία υποστήριξε ότι κατέρριψε 12–13 πακιστανικά αεροσκάφη, ενώ το Πακιστάν απάντησε πως κατέρριψε έξι ινδικά, μεταξύ των οποίων τρία Rafale.
Ανεξάρτητα από την αλήθεια, η Κίνα άδραξε την ευκαιρία: ξεκίνησε εκστρατεία προώθησης του J-10CE ως «δολοφόνου Rafale», υποστηρίζοντας την ανωτερότητα της κινεζικής τεχνολογίας στην αεροπορία. Δημιούργησε ακόμα και βιντεοπαιχνίδι προσομοίωσης αερομαχιών για να ενισχύσει το αφήγημα.

Νέες αγορές: Από την Ινδονησία ως το Ιράν και το Μπαγκλαντές

Η επιρροή της κινεζικής αεροπορικής βιομηχανίας αρχίζει να γίνεται αισθητή.
Η Ινδονησία, που είχε δεσμευθεί να αγοράσει γαλλικά Rafale, επανεξετάζει πλέον τη συμφωνία ύψους 8 δισ. δολαρίων, μετά τους πακιστανικούς ισχυρισμούς περί κατάρριψης Rafale.
Στις 15 Οκτωβρίου, ο υπουργός Άμυνας της χώρας, Safri Samsoedin, δήλωσε ότι η Τζακάρτα σκοπεύει να προμηθευτεί J-10 από την Κίνα. «Θα πετάξουν πάνω από την Τζακάρτα πολύ σύντομα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, το Μπαγκλαντές ετοιμάζεται να υπογράψει συμφωνία ύψους 2,2 δισ. δολαρίων για την αγορά J-10C - μια από τις μεγαλύτερες εξοπλιστικές συμβάσεις στην ιστορία του.
Το πακέτο περιλαμβάνει όχι μόνο τα αεροσκάφη αλλά και εκπαίδευση, συντήρηση και τεχνική υποστήριξη.
Στο Ιράν, το ενδιαφέρον είναι ακόμη πιο στρατηγικό.
Η Τεχεράνη διαθέτει έναν γερασμένο στόλο μαχητικών F-4E και F-5E/F και χρειάζεται επειγόντως εκσυγχρονισμό.
To Eurasian Times αναφέρει ότι το Ιράν χρειάζεται τουλάχιστον 100 νέα μαχητικά, με την Κίνα να βλέπει ευκαιρία να εισέλθει στην αγορά –παράλληλα με τη Ρωσία, τον βασικό προμηθευτή της Τεχεράνης– ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την επιρροή της στη Μέση Ανατολή.

Από την τέταρτη στην έκτη γενιά: Η Κίνα δείχνει το μέλλον

Η Κίνα είναι σήμερα η μόνη χώρα μετά τις ΗΠΑ που έχει επιχειρησιακά μαχητικά πέμπτης γενιάς — τα J-20 και J-35A, καθώς και τη ναυτική έκδοση J-35.
Αλλά το βλέμμα του Πεκίνου είναι ήδη στραμμένο στο μέλλον: δύο νέα πρωτότυπα έκτης γενιάς, τα J-36 και J-50, βρίσκονται υπό δοκιμή.
Αναλυτές εκτιμούν ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία η Κίνα θα κυριαρχήσει πλήρως στην ασιατική αγορά μαχητικών, καθιερώνοντας μια νέα παγκόσμια ισορροπία αεροπορικής ισχύος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης