Μετά από έρευνα που διήρκησε έναν χρόνο στο Μιλάνο, διατάχθηκε η κατάσχεση κοινών μετοχών της Campari αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες ανήκουν στη λουξεμβουργιανή holding Lagfin.
Σύμφωνα με το Il Sole 24 Ore, η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στις έρευνες για πιθανές φορολογικές παρατυπίες σε σχέση με τη συγχώνευση των holdings του διεθνούς ομίλου aperitifs.
Η εντολή, που κοινοποιήθηκε μετά το κλείσιμο των αγορών, αφορά τη Lagfin και βασίζεται στα αδικήματα της «ψευδούς δήλωσης μέσω τεχνασμάτων» και της «διοικητικής ευθύνης νομικών προσώπων».
Κατηγορούμενοι
Μεταξύ των κατηγορουμένων βρίσκονται οι Luca Garavoglia, κύριος κληρονόμος και επικεφαλής του ομίλου Campari, και Giovanni Berto, υπεύθυνος του ιταλικού παραρτήματος της εταιρείας, αμφότεροι ως νόμιμοι εκπρόσωποι των αντίστοιχων εταιρειών.
Η έρευνα εστιάζει στην εξέταση πιθανών φορολογικών παρατυπιών που σχετίζονται με τη διεθνή αναδιάρθρωση του κολοσσού των aperitifs.
Η αμφισβητούμενη συναλλαγή
Η συγχώνευση με απορρόφηση μεταξύ της ιταλικής Alicros και της λουξεμβουργιανής Lagfin αποφασίστηκε το 2018 από την οικογένεια Garavoglia. Η Alicros ήταν η ιταλική εταιρεία που είχε άμεσο έλεγχο του ομίλου, ενώ η Lagfin η λουξεμβουργιανή holding που κατείχε την πλειοψηφία της Alicros. Σύμφωνα με την εξήγηση των εταιρικών ηγεσιών, για να απλοποιηθεί η δομή του ομίλου, οι δύο εταιρείες συγχωνεύτηκαν σε μια ενιαία εταιρεία με το 51% της Campari (πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ στο Χρηματιστήριο) να μεταφέρεται στο Λουξεμβούργο.
Οι έρευνες των εισαγγελέων κατέδειξαν ότι, κατά τη συγχώνευση, δεν δηλώθηκαν υπεραξίες από “exit tax” άνω των 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες προέκυψαν όταν η ιταλική εταιρεία πωλήθηκε στη λουξεμβουργιανή Lagfin.
Επιπλέον, όπως εξηγούν οι ερευνητές, «ο όμιλος, μέσω μιας σειράς πολύπλοκων διαδικασιών, μετέφερε μόνο τυπικά τα περιουσιακά στοιχεία της ιταλικής εταιρείας σε ένα νεοσυσταθέν εσωτερικό παράρτημα, ενώ η πραγματική διαχείριση του χρηματοοικονομικού κλάδου ασκούνταν σε επίπεδο μητρικής εταιρείας στο εξωτερικό». Αυτό σημαίνει ότι η συγχώνευση δεν ήταν επιχειρησιακή αναγκαιότητα, αλλά ένας τρόπος μεταφοράς των περιουσιακών στοιχείων στο εξωτερικό.
Η έρευνα, που προς το παρόν επικεντρώνεται σε φορολογικά ζητήματα, αναμένεται να έχει περαιτέρω εξελίξεις.
Ο κολοσσός Campari
Η Campari διαθέτει χαρτοφυλάκιο με πάνω από 50 εμπορικά σήματα, κατανεμημένα σε παγκόσμια, περιφερειακή και τοπική προτεραιότητα. Τα παγκόσμια brands αποτελούν τον κύριο άξονα του ομίλου και περιλαμβάνουν τα Aperol, Appleton Estate, Campari, Skyy, Wild Turkey και Grand Marnier.
Η εταιρεία, ιδρυθείσα το 1860, είναι η έκτη μεγαλύτερη στον κλάδο των αποσταγμάτων. Διαθέτει παγκόσμιο δίκτυο διανομής που φτάνει σε πάνω από 190 χώρες, με ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών