Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Starbucks επενδύει εκατομμύρια, αλλά… οι πελάτες φεύγουν τρέχοντας - Οι νέες καρέκλες δεν σώζουν την κατάσταση

Η Starbucks επενδύει εκατομμύρια, αλλά… οι πελάτες φεύγουν τρέχοντας - Οι νέες καρέκλες δεν σώζουν την κατάσταση

Το ποσοστό των επισκέψεων στα Starbucks, που διαρκούν πάνω από 10 λεπτά, έχει μειωθεί από 40% το 2023, σε περίπου ένα τρίτο σήμερα

Σχετικά Άρθρα

Παρά τις μεγάλες επενδύσεις και τις ανακαινίσεις εκατομμυρίων δολαρίων, η Starbucks αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα: οι πελάτες δεν μένουν πλέον στα καταστήματα όσο θα ήθελε η εταιρεία. Νέες καρέκλες, περισσότερες πρίζες και μια προσπάθεια να ξαναγίνει το καφέ «ζεστό και φιλόξενο» φαίνεται πως δεν αρκούν. Η κίνηση των επισκεπτών μειώνεται, οι πωλήσεις παραμένουν στάσιμες, και η μάχη για να μετατραπεί η Starbucks από μια «γρήγορη στάση» σε έναν χώρο όπου οι πελάτες θέλουν να καθίσουν, συνεχίζεται.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία από την Placer.ai, το ποσοστό των επισκέψεων που διαρκούν πάνω από 10 λεπτά έχει μειωθεί από 40% το 2023, σε περίπου ένα τρίτο σήμερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Brian Niccol, είχε θέσει τις μεγαλύτερης διάρκειας επισκέψεις στα καταστήματα ως βασικό στοιχείο του σχεδίου αναστροφής όταν ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2024, υποσχόμενος καλύτερη εξυπηρέτηση, ταχύτερα ροφήματα και επιστροφή στο «ζεστό, άνετο και φιλόξενο περιβάλλον» που κάποτε προωθούσε η Starbucks.
Ωστόσο, η πελατειακή κίνηση έχει μειωθεί για τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ τα κέρδη έχουν υποχωρήσει κατά διψήφιο ποσοστό τους τελευταίους τέσσερις μήνες και οι πωλήσεις ανά κατάστημα έχουν μειωθεί για έξι. Οι μετοχές έχουν υποχωρήσει 6,4% φέτος.

Τα... πρώτα αποτελέσματα

«Έχουν εκπαιδεύσει τον πελάτη να χρησιμοποιεί αυτήν την επωνυμία ως κανάλι ευκολίας, όχι ως μέρος όπου κάθεσαι και χαλαρώνεις», δήλωσε ο αναλυτής της Citi, Jon Tower. Παρ’ όλα αυτά, επισήμανε ότι αν τα καταστήματα φαίνονται καλύτερα, οι πελάτες μπορεί τουλάχιστον να μπαίνουν πιο συχνά: «Απλώς θέλουν περισσότερους ανθρώπους να μπαίνουν και να λένε: "ουάου, αυτό μοιάζει με ένα υπέροχο μέρος"».
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Starbucks προσθέτει καθίσματα, περισσότερες ηλεκτρικές πρίζες και κεραμικά φλιτζάνια, ουσιαστικά ανατρέποντας χρόνια ανακαινίσεων που έδιναν προτεραιότητα στην ταχύτητα αντί στην άνεση.
Η εταιρεία λέει ότι τα ανακαινισμένα καταστήματα βλέπουν τους επισκέπτες να μένουν περισσότερο και να επιστρέφουν συχνότερα. «Τα πρώτα αποτελέσματα από τα αναβαθμισμένα καφέ στη Νέα Υόρκη και τη Νότια Καλιφόρνια δείχνουν ήδη υποσχόμενα αποτελέσματα», δήλωσε ένας εκπρόσωπος. «Οι πελάτες μένουν περισσότερο, επισκέπτονται πιο συχνά και μοιράζονται θετικά σχόλια».
Οι ανακαινίσεις έχουν επίσης γίνει πιο οικονομικές, με ορισμένες να κοστίζουν περίπου 150.000 δολάρια αντί για έως 1 εκατομμύριο. Η Starbucks σχεδιάζει να ανανεώσει 1.000 καταστήματα στη Βόρεια Αμερική το οικονομικό έτος 2026. Η αλυσίδα έχει επίσης επιταχύνει την εξυπηρέτηση -το 80% των ροφημάτων σερβίρεται πλέον σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά-και απλοποίησε το μενού κατά 25%, μειώνοντας τις εποχικές υπερβολές. «Απλοποιήσαμε το μενού για να ανοίξουμε χώρο για καινοτομία και να εστιάσουμε σε ό,τι αγαπούν περισσότερο οι πελάτες», δήλωσε η εταιρεία.
Ωστόσο, η εταιρεία κλείνει επίσης παλαιότερα καταστήματα και καταστήματα προσανατολισμένα στο «take-away» στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, με στόχο τη συμφωνία των λειτουργιών με το πιο καφενοκεντρικό όραμα του Niccol.
Ορισμένοι πελάτες λένε ότι τα καταστήματα εξακολουθούν να μην ευνοούν τη χαλάρωση. Σε ένα κατάστημα στο Μανχάταν, ο Dennis O’Leary παρατήρησε ενημερώσεις στο σχεδιασμό αλλά παραπονέθηκε ότι η μουσική ήταν πολύ «μεταλλική» και δυνατή για να τον κρατήσει εκεί. Τα περισσότερα καθίσματα ήταν γεμάτα με πελάτες που περίμεναν τις παραγγελίες τους και όχι με άτομα που χαλαρώνουν ή εργάζονται.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης