Τα μεγάλα αμερικανικά pickup, όπως το κορυφαίο σε πωλήσεις Ford F-150, που συνδέονται παραδοσιακά με την αμερικανική σκληροτράχηλη εικόνα, έχουν πλέον μετατραπεί σε σύμβολο των διεθνών εμπορικών συνομιλιών.
Δείχνουν πόσο μακριά είναι διατεθειμένες να φτάσουν χώρες όπως η Ιαπωνία για να κερδίσουν την εύνοια του Προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, σημειώνει το Reuters.
Όταν ο Trump συναντήθηκε με τη νέα πρωθυπουργό της Ιαπωνίας και πρώτη γυναίκα πρωθυπουργό, Sanae Takaichi, στο Τόκιο την Τρίτη, ένα F-150 είχε σταθμεύσει σε εμφανές σημείο έξω από το Akasaka Palace.
Τα μεγάλα αμερικανικά pickup είναι σπάνιο θέαμα στην ιαπωνική πρωτεύουσα, όπου οι δρόμοι είναι στενοί και οι στροφές συχνά πολύ απότομες.
Η παρουσία του F-150, που συνήθως δεν διατίθεται στην ιαπωνική αγορά, έστειλε σαφές μήνυμα για τη διάθεση του Τόκιο να αγοράσει περισσότερα αυτοκίνητα από τον σύμμαχό του, ένα ζήτημα που αποτελεί πηγή δυσαρέσκειας για τον Trump εδώ και δεκαετίες.
Προτάσεις αγοράς και αντιδράσεις
Την περασμένη εβδομάδα, το Reuters ανέφερε ότι η κυβέρνηση της Takaichi εργαζόταν σε ένα πακέτο για την αγορά F-150, μια ιδέα που αρχικά είχε προτείνει ο Trump, μαζί με σόγια και αέριο.
Ο Trump δήλωσε το Σάββατο από το Air Force One: "Αυτό είναι σπουδαίο, έχει καλό γούστο. Είναι ένα... καυτό φορτηγό"
Τον Αύγουστο, ο Trump είχε αναφέρει ότι η Ιαπωνία ήταν έτοιμη να αγοράσει το "πολύ όμορφο" F-150, εκφράζοντας παράπονα για τη φαινομενική άρνηση της Ιαπωνίας να δεχθεί αμερικανικά αυτοκίνητα, ενώ ιαπωνικές και ευρωπαϊκές εταιρείες πωλούν εκατομμύρια οχήματα κάθε χρόνο στις ΗΠΑ.
Δυσκολίες στην αγορά αμερικανικών αυτοκινήτων
Σε πρόσφατες εμπορικές συμφωνίες, οι δύο χώρες συμφώνησαν να καταργήσουν ή να χαλαρώσουν τις δοκιμές ασφαλείας για εισαγόμενα αμερικανικά οχήματα. Ωστόσο, η διστακτικότητα της Ιαπωνίας να αγοράσει αμερικανικά αυτοκίνητα σχετίζεται λιγότερο με εμπορικούς περιορισμούς και περισσότερο με την αντίληψη των οδηγών ότι τα αυτοκίνητα του Detroit είναι πολύ μεγάλα και καταναλώνουν υπερβολικό καύσιμο.
Δεν είναι σαφές πόσα F-150 σκοπεύει να αγοράσει η Ιαπωνία. Πηγές της ιαπωνικής κυβέρνησης ανέφεραν στο Reuters ότι τα οχήματα πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν ως εκχιονιστικά λόγω του μεγέθους τους. Το ένα τρίτο από τα 3,7 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν πέρυσι στην Ιαπωνία ήταν μίνι ή "kei" cars, πολύ μικρά οχήματα που δεν παράγονται από αμερικανικές εταιρείες. Τα ξένα αυτοκίνητα αποτελούσαν μόλις το 6% των συνολικών πωλήσεων, με τις ευρωπαϊκές μάρκες να συγκαταλέγονται στους κορυφαίους πωλητές. Η Ford είχε αποχωρήσει από την ιαπωνική αγορά σχεδόν πριν από μια δεκαετία.
Παράλληλα, ο Trump ανέφερε ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota θα ανοίξει εργοστάσια στις ΗΠΑ με επενδύσεις ύψους $10 δισεκατομμυρίων. Εκπρόσωπος της Toyota δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχόλιο σχετικά με τις δηλώσεις του Trump.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών