Τελευταία Νέα
Διεθνή

Porsche: Ζημίες 1 δισ. ευρώ λόγω επιβράδυνσης στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

Porsche: Ζημίες 1 δισ. ευρώ λόγω επιβράδυνσης στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα
Η εταιρεία αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις: μειωμένη ζήτηση για EV, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα
Η Porsche AG κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο με ζημίες από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, με πλήγμα 3,1 δισ. ευρώ (3,6 δισ. δολάρια) φέτος, εξαιτίας της αναθεώρησης των ηλεκτρικών της σχεδίων και των αμερικανικών δασμών.
Ο κατασκευαστής του θρυλικού 911 ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες 967 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο, μετά την αναβολή ορισμένων προγραμμάτων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και την ακύρωση του σχεδίου για δικές του μπαταρίες. Παράλληλα, η πτώση της ζήτησης στην Κίνα επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις: μειωμένη ζήτηση για EV, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, χαμηλές πωλήσεις στην Κίνα και αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές, που επιδείνωσαν τη θέση της και οδήγησαν τη μετοχή εκτός του βασικού δείκτη DAX της Γερμανίας.
Η Porsche αναγκάστηκε να μειώσει τις προβλέψεις της για τέταρτη φορά φέτος, επηρεάζοντας και τη μητρική Volkswagen AG. Ο οικονομικός διευθυντής Jochen Breckner δήλωσε ότι η ανάκαμψη αναμένεται το 2025, το οποίο χαρακτηρίζει «έτος καμπής». Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου υποχώρησαν στα 8,7 δισ. ευρώ.

Σημαντικές αλλαγές

Η εταιρεία προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές: το νέο SUV πάνω από τη σειρά Cayenne, που αρχικά προοριζόταν να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, θα κυκλοφορήσει πλέον μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές εκδόσεις. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ανασχηματισμός του διοικητικού συμβουλίου και επιπλέον περικοπές δαπανών.
Από τον Ιανουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume θα παραδώσει τη σκυτάλη των μεταρρυθμίσεων στον Michael Leiters, πρώην στέλεχος της Porsche και πρώην CEO της McLaren Automotive, ο οποίος είχε συμβάλει στην επιτυχία των μοντέλων Macan και Cayenne.
Ο Leiters αναμένεται να παίξει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη του αντικαταστάτη του Macan, που θα αποσυρθεί το επόμενο έτος.
Η στρατηγική των SUV είναι καθοριστική για την επιτυχία της Porsche στις ΗΠΑ, που πρόσφατα ξεπέρασαν την Κίνα ως η μεγαλύτερη αγορά της.
Ωστόσο, η έλλειψη εργοστασίου στις ΗΠΑ σημαίνει ότι όλα τα οχήματα εισάγονται από την Ευρώπη, καθιστώντας τα επιρρεπή σε δασμούς 15% λόγω των πολιτικών αλλαγών του προέδρου Donald Trump.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής ορισμένων μοντέλων απευθείας στις ΗΠΑ, προκειμένου να ξεπεράσει το εμπόδιο των δασμών και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης