Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Πόλεμος» στα λιμάνια - Ανατροπή από τα κινεζικά τέλη με στόχο τις ΗΠΑ - Η Maersk αλλάζει δρομολόγια

«Πόλεμος» στα λιμάνια - Ανατροπή από τα κινεζικά τέλη με στόχο τις ΗΠΑ - Η Maersk αλλάζει δρομολόγια
Οι ναυτιλιακές εταιρείες προσαρμόζουν τα δρομολόγια και την ανάπτυξη των πλοίων για να μειώσουν την έκθεση στα νέα τέλη.

Η δανέζικη ναυτιλιακή Maersk απέκλινε δύο πλοία με σημαία των ΗΠΑ από την πρόσδεσή τους σε κινεζικά λιμάνια, καθώς τέλη για πλοία που σχετίζονται με τις ΗΠΑ τέθηκαν σε ισχύ την Τρίτη, 14 Οκτωβρίου.
Η Κίνα επέβαλε αυτά τα τέλη σε πλοία αμερικανικών συμφερόντων σε αντίποινα για τα τέλη λιμένων που είχε θεσπίσει η αμερικανική κυβέρνηση για κινεζικά πλοία, επεκτείνοντας μια σειρά αντιποίνων.
Η Maersk χαρακτήρισε τις αλλαγές «προσωρινές», χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον λόγο της απόφασης.
Τα δύο containerships φέρουν την αμερικανική σημαία και λειτουργούν στη διαδρομή TP7 της Maersk.
Σύμφωνα με ανακοίνωση προς πελάτες, η εταιρεία εφαρμόζει προσωρινές αλλαγές στο δρομολόγιο TP7, με άμεση ισχύ. Τα πλοία θα εκφορτώσουν τα φορτία τους στη Νότια Κορέα αντί για την Κίνα.

Αλλαγές στα δρομολόγια και επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού

Οι ναυτιλιακές εταιρείες προσαρμόζουν τα δρομολόγια και την ανάπτυξη των πλοίων για να μειώσουν την έκθεση στα νέα τέλη.
Παρότι ορισμένες εταιρείες δηλώνουν ότι δεν αναμένουν να μετακυλήσουν τα κόστη στους πελάτες, η ανακατεύθυνση των πλοίων μπορεί να επηρεάσει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.
Συγκεκριμένα, το αμερικανικό πλοίο Potomac Express/542E, κατασκευής 2008, δεν θα κατευθυνθεί πλέον στο Ningbo. Τα φορτία που προορίζονται για το Ningbo θα εκφορτωθούν στο Busan και θα παραδοθούν στον τελικό προορισμό μέσω του υπάρχοντος δικτύου της Maersk. Οι εξαγωγές από το Ningbo προς τις ΗΠΑ θα φορτωθούν στη Maersk Luz και θα συνδεθούν με το Potomac Express στο Kwangyang στις 24 Οκτωβρίου, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τη χωρητικότητα.
Παρόμοια, το αμερικανικό containership Maersk Kinloss/543E, επίσης κατασκευής 2008, δεν θα κατευθυνθεί πλέον στο Ningbo. Τα εισαγόμενα φορτία θα εκφορτωθούν σε λιμάνι της Νότιας Κορέας και θα συνεχίσουν προς το Ningbo και τον τελικό προορισμό μέσω του υπάρχοντος δικτύου της Maersk. Οι εξαγωγές από ή μέσω Ningbo προς τις ΗΠΑ θα φορτωθούν σε shuttle, το όνομα του οποίου θα ανακοινωθεί, και θα μεταφερθούν στη Νότια Κορέα.
Η Maersk δήλωσε ότι θα συνεχίσει να προσαρμόζει τη συνολική διαδρομή TP7 ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού και ότι θα ενημερώνει εγκαίρως για οποιεσδήποτε περαιτέρω αλλαγές, προσωρινές ή μακροπρόθεσμες.

Η Κίνα θεσπίζει τέλη για πλοία υπό αμερικανική σημαία

Από την Τρίτη, η Κίνα άρχισε να εισπράττει ειδικά τέλη λιμένων από πλοία που ανήκουν, λειτουργούν, έχουν κατασκευαστεί ή φέρουν την αμερικανική σημαία, ενώ τα κινεζικής κατασκευής πλοία εξαιρούνται.
Το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ανακοίνωσε την τελευταία στιγμή ότι τα κινεζικά πλοία εξαιρούνται από την καταβολή τελών, ακόμη κι αν ανήκουν ή λειτουργούν από εταιρείες με αμερικανικούς δεσμούς ή φέρουν αμερικανική σημαία.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε το υπουργείο προσδιορίζουν τις εξαιρέσεις, περιλαμβανομένων πλοίων που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα και άδειων πλοίων που εισέρχονται σε κινεζικά ναυπηγεία για επισκευή.
Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης άλλα πλοία που θεωρούνται εξαιρούμενα, χωρίς όμως να δίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες.
Παρά την ανακατεύθυνση των πλοίων για να αποφευχθούν τα έξοδα και να τηρηθούν οι κανονισμοί, οι αναλυτές ναυτιλίας προειδοποίησαν ότι τα τέλη λιμένων μπορεί ακόμα να επηρεάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης