Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καταρρέει ανεξέλεγκτα: 50.000 χαμένες θέσεις εργασίας μέσα σε έναν χρόνο και 25% πτώση παραγωγής από το 2018. Η σύνοδος κορυφής για την αυτοκινητοβιομηχανία του καγκελαρίου Merz αποδείχθηκε μια επικοινωνιακή παράσταση, με δισεκατομμυριαίες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καλύπτουν την αποτυχία της οικο-σοσιαλιστικής πολιτικής
Η πολιτική είναι η τέχνη του δυνατού, όπως είπε ο Otto von Bismarck. Στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Καγκελαρία, φαίνεται ότι στη Γερμανία τίποτα δεν λειτουργεί πλέον.
Το πολιτικό σύστημα αρνείται οποιαδήποτε σταδιακή απομάκρυνση από την οικο-σοσιαλιστική πορεία που επιβάλλεται από Βερολίνο και Βρυξέλλες.
Η Πέμπτη (9/10) ήταν μια έντονη ημέρα για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Μόλις ο καγκελάριος Friedrich Merz και ο αντικαγκελάριος Lars Klingbeil επανασυστήσουν τον «βυθό χωρίς πάτο» του «εισοδήματος πολιτών», στράφηκαν στο επόμενο κρίσιμο ζήτημα: την καταρρέουσα αυτοκινητοβιομηχανία.
Στη σύνοδο συμμετείχαν κυβερνητικά στελέχη, πρωθυπουργοί κρατιδίων, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και συνδικάτα για να συζητήσουν το μέλλον της παραγωγής που συρρικνώνεται.
Δραματική κατάσταση
Η εικόνα είναι σαφής και δραματική. Από το 2018, η γερμανική παραγωγή αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 25%, με 50.000 χαμένες θέσεις εργασίας μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Η ενεργοβόρα παραγωγή, στήριγμα της οικονομίας, πλήττεται από την ενεργειακή κρίση, τη βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Στον βιομηχανικό τομέα, 250.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από το 2018, ακυρώνοντας τις φήμες για έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.
Λογική σε απουσία
Η προφανής λύση—μια άμεση αλλαγή πολιτικής και το τέλος της άκαμπτης οικο-σοσιαλιστικής ατζέντας της Πράσινης Συμφωνίας—δεν φαίνεται πουθενά.
Αντίθετα, η πολιτική αντικαθιστά τη θέσπιση μέτρων με θέαμα. Η σύνοδος παρουσίασε ψεύτικες υποσχέσεις μεταρρυθμίσεων, ενώ τα δομικά προβλήματα παραμένουν ανέπαφα.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων για ηλεκτρικά οχήματα, αναβιώνοντας ένα αποτυχημένο μέτρο, ενώ επέκτεινε ελάχιστα την υποστήριξη για plug-in υβριδικά και range extenders.
Παράλληλα, η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης παραμένει, αντικατοπτρίζοντας τη σκληρή οικο-ιδεολογία του SPD. Τα υπόλοιπα είναι απλώς επικοινωνιακά τεχνάσματα.
Μιντιακά παιχνίδια και σκληρή ιδεολογία
Ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομικών Lars Klingbeil επικύρωσε τη γραμμή του κόμματος, παρουσιάζοντας τη συρρίκνωση της παραγωγής αυτοκινήτων ως αμελητέα στην οικο-σοσιαλιστική Ευρώπη.
Το πολιτικό όραμα του Βερολίνου προβλέπει ένα μέλλον όπου τα οικογενειακά αυτοκίνητα θα είναι μουσειακά, η μετακίνηση συλλογική και τα ηλεκτρικά οχήματα σύμβολα κοινωνικού status.
Η σύνοδος ήταν ξεκάθαρα σκηνοθετημένη, μέρος των PR εκστρατειών του καγκελαρίου Merz. Προηγούμενες ενέργειες, όπως το «Made for Germany» και η επανασυσκευασία του εισοδήματος πολιτών, αποδεικνύουν τη θεατρική φύση της γερμανικής πολιτικής.
Ανεξάρτητα από τη διακυβέρνηση, ο στόχος παραμένει σταθερός: αναδιάρθρωση της οικονομίας σε οικο-σοσιαλιστική βάση.
Προβλέψιμο τέλος
Η σύνοδος ολοκληρώθηκε όπως αναμενόταν: νέες επιδοτήσεις και bonus αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα κατευνάσουν προσωρινά τον κλάδο, ενώ θα επιβαρύνουν το κράτος.
Οι αγορές ομολόγων δείχνουν ότι η χρηματοδότηση αυτών των πολιτικών γίνεται όλο και πιο επισφαλής, και η αναπόφευκτη κατάρρευση θα είναι οικονομική και κοινωνική.
Μέχρι τότε, η Γερμανία περιμένει την επόμενη σύνοδο, με τις ίδιες άδειες υποσχέσεις και αυξανόμενους κινδύνους.
www.bankingnews.gr
Το πολιτικό σύστημα αρνείται οποιαδήποτε σταδιακή απομάκρυνση από την οικο-σοσιαλιστική πορεία που επιβάλλεται από Βερολίνο και Βρυξέλλες.
Η Πέμπτη (9/10) ήταν μια έντονη ημέρα για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Μόλις ο καγκελάριος Friedrich Merz και ο αντικαγκελάριος Lars Klingbeil επανασυστήσουν τον «βυθό χωρίς πάτο» του «εισοδήματος πολιτών», στράφηκαν στο επόμενο κρίσιμο ζήτημα: την καταρρέουσα αυτοκινητοβιομηχανία.
Στη σύνοδο συμμετείχαν κυβερνητικά στελέχη, πρωθυπουργοί κρατιδίων, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και συνδικάτα για να συζητήσουν το μέλλον της παραγωγής που συρρικνώνεται.
Δραματική κατάσταση
Η εικόνα είναι σαφής και δραματική. Από το 2018, η γερμανική παραγωγή αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 25%, με 50.000 χαμένες θέσεις εργασίας μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Η ενεργοβόρα παραγωγή, στήριγμα της οικονομίας, πλήττεται από την ενεργειακή κρίση, τη βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό από την Κίνα.
Στον βιομηχανικό τομέα, 250.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από το 2018, ακυρώνοντας τις φήμες για έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.
Λογική σε απουσία
Η προφανής λύση—μια άμεση αλλαγή πολιτικής και το τέλος της άκαμπτης οικο-σοσιαλιστικής ατζέντας της Πράσινης Συμφωνίας—δεν φαίνεται πουθενά.
Αντίθετα, η πολιτική αντικαθιστά τη θέσπιση μέτρων με θέαμα. Η σύνοδος παρουσίασε ψεύτικες υποσχέσεις μεταρρυθμίσεων, ενώ τα δομικά προβλήματα παραμένουν ανέπαφα.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων για ηλεκτρικά οχήματα, αναβιώνοντας ένα αποτυχημένο μέτρο, ενώ επέκτεινε ελάχιστα την υποστήριξη για plug-in υβριδικά και range extenders.
Παράλληλα, η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης παραμένει, αντικατοπτρίζοντας τη σκληρή οικο-ιδεολογία του SPD. Τα υπόλοιπα είναι απλώς επικοινωνιακά τεχνάσματα.
Μιντιακά παιχνίδια και σκληρή ιδεολογία
Ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομικών Lars Klingbeil επικύρωσε τη γραμμή του κόμματος, παρουσιάζοντας τη συρρίκνωση της παραγωγής αυτοκινήτων ως αμελητέα στην οικο-σοσιαλιστική Ευρώπη.
Το πολιτικό όραμα του Βερολίνου προβλέπει ένα μέλλον όπου τα οικογενειακά αυτοκίνητα θα είναι μουσειακά, η μετακίνηση συλλογική και τα ηλεκτρικά οχήματα σύμβολα κοινωνικού status.
Η σύνοδος ήταν ξεκάθαρα σκηνοθετημένη, μέρος των PR εκστρατειών του καγκελαρίου Merz. Προηγούμενες ενέργειες, όπως το «Made for Germany» και η επανασυσκευασία του εισοδήματος πολιτών, αποδεικνύουν τη θεατρική φύση της γερμανικής πολιτικής.
Ανεξάρτητα από τη διακυβέρνηση, ο στόχος παραμένει σταθερός: αναδιάρθρωση της οικονομίας σε οικο-σοσιαλιστική βάση.
Προβλέψιμο τέλος
Η σύνοδος ολοκληρώθηκε όπως αναμενόταν: νέες επιδοτήσεις και bonus αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα κατευνάσουν προσωρινά τον κλάδο, ενώ θα επιβαρύνουν το κράτος.
Οι αγορές ομολόγων δείχνουν ότι η χρηματοδότηση αυτών των πολιτικών γίνεται όλο και πιο επισφαλής, και η αναπόφευκτη κατάρρευση θα είναι οικονομική και κοινωνική.
Μέχρι τότε, η Γερμανία περιμένει την επόμενη σύνοδο, με τις ίδιες άδειες υποσχέσεις και αυξανόμενους κινδύνους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών