Τελευταία Νέα
Διεθνή

Καταρρέουν οι συστημικά μέσα ενημέρωσης – Σε ιστορικό χαμηλό η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στα ΜΜΕ

Καταρρέουν οι συστημικά μέσα ενημέρωσης – Σε ιστορικό χαμηλό η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στα ΜΜΕ
Από το 2004 και μετά, με την άνοδο των online εναλλακτικών μέσων, των blogs και της «citizen journalism», η σχέση κοινού και μέσων άλλαξε βαθιά
Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης καταρρέουν, με νεότερη έρευνα της Gallup να δείχνει ότι η εμπιστοσύνη των Αμερικανών στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο) έχει υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα: μόλις 28% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν «μεγάλο» ή «αρκετό» βαθμό εμπιστοσύνης στην ικανότητα αυτών των μέσων να αναφέρουν τα νέα πλήρως, με ακρίβεια και δίκαια.
Πρόκειται για πτώση από το 31% του προηγούμενου έτους και από το 40% πριν από πέντε χρόνια.
Όπως παρατηρεί η Gallup, την δεκαετία του 1970 η εμπιστοσύνη βρισκόταν μεταξύ 68% και 72%, ενώ σημειώθηκε σημαντική πτώση ήδη από το 1997, όταν η εμπιστοσύνη είχε πέσει στο 53%.
Από το 2004 και μετά, με την άνοδο των online εναλλακτικών μέσων, των blogs και της «citizen journalism», η σχέση κοινού και μέσων άλλαξε βαθιά, έκτοτε η εμπιστοσύνη δεν έχει επανέλθει σε επίπεδα πλειοψηφίας.
Η κατάρρευση της εμπιστοσύνης αποδίδεται σε σειρά γεγονότων και σκανδάλων που έβλαψαν την αξιοπιστία των μεγάλων μέσων.
Σύμφωνα με αναλυτές, πολλές υποτιθέμενες «αποκαλύψεις», «σφάλματα» ή «αντιφάσεις» — από συγκεχυμένες ειδήσεις πολέμου έως διαμάχες σχετικά με δημοσιογραφικές πηγές και χειρισμούς υψηλού προφίλ —συνέβαλαν στην αποστασιοποίηση μεγάλων τμημάτων του αμερικανικού κοινού.
Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ των Δημοκρατικών η εμπιστοσύνη στο mainstream media έχει μειωθεί (από 76% το 2018 σε 51% σήμερα).
Επίσης, τονίζει ότι οι «αδέσμευτοι» ψηφοφόροι (Independents) και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες εμφανίζουν ακόμα χαμηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης — στοιχεία που, κατά τους συντάκτες, υπονομεύουν την ικανότητα των παραδοσιακών μέσων να διαμορφώνουν πλέον άνευ όρων τη δημόσια γνώμη.
Ωστόσο, παρά τις χαμηλές επιδόσεις στην εμπιστοσύνη, ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού αρκεί για να διατηρεί οικονομικά εν ζωή κάποια μέσα.
Η δημοσιογραφική αξιολόγηση του φαινομένου απαιτεί προσοχή: είναι σαφές ότι η εμφάνιση ψηφιακών εναλλακτικών, πολιτικός πόλος και πραγματικά ή δηλωμένα σφάλματα δημοσιογραφικής κάλυψης έχουν αλλάξει το τοπίο εμπιστοσύνης.
Επιπλέον, η αντιπαράθεση μεταξύ μέσων και κοινού περιλαμβάνει πολιτικές, κοινωνικές και τεχνολογικές διαστάσεις — γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για διαφανέστερες πρακτικές και ενισχυμένη επαγγελματική λογοδοσία στα ΜΜΕ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης