Πρωτοφανές ξέσπασμα στην Τουρκία κατά του Τούρκου Προέδρου από ΜΜΕ, αντιπολίτευση, αλλά και εσωκομματικό στρατό
Η διαμάχη γύρω από το πρόγραμμα τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών KAAN συνεχίζεται και εντός του κυβερνητικού στρατοπέδου, αλλά και από μεγάλα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας, καθώς και από την αντιπολίτευση
Σφοδρή επίθεση στην τουρκική κυβέρνηση, εξαπέλυσε ο αντιπρόεδρος του CHP για θέματα άμυνας Yanki Bagcioglu, καταγγέλλοντας τα μεγάλα κενά στην τουρκική αεροπορική ισχύ.
Σε 20 χρόνια πήραμε μόλις 30 F-16, χάσαμε το πρόγραμμα των F-35, παλεύουμε ακόμη για τα Block 70 και ο κινητήρας του KAAN είναι στον αέρα» είπε ο πολιτικός, καταγγέλλοντας καθυστερήσεις, νεποτισμό και λανθασμένες πολιτικές.
Υπογράμμισε ότι το 2027 είναι «ορόσημο πολέμου» στην Ασία και ότι η Τουρκία χρειάζεται ενδιάμεση λύση για μαχητικά «εδώ και τώρα».
«Η εθνική ασφάλεια δεν μπορεί να βασίζεται σε ηρωικές ρητορείες» τόνισε.
Παράλληλα έστρεψε τα βέλη του για το Piri Reis, λέγοντας πως «για πρώτη φορά επιστημονική αποστολή μας εμποδίστηκε από την Ελλάδα», ενώ χαρακτήρισε το ισραηλινό Barak MX που προμηθεύεται η Κύπρος «απειλή για Τουρκία και ‘τδβκ΄».
«Η κυβέρνηση έχει κάνει λάθη που πληρώνουμε ακριβά.
Η άμυνα δεν αντέχει άλλα κενά», κατέληξε.

DW: Το Κογκρέσο μπλοκάρει τον κινητήρα του τουρκικού KAAN – Αγκάθι οι S-400 και ο νόμος CAATSA
Η πώληση των αμερικανικών κινητήρων F110 για το τουρκικό μαχητικό KAAN καθυστερεί λόγω των κυρώσεων που προβλέπει ο νόμος CAATSA.
Το Κογκρέσο απαιτεί εγγυήσεις για την απομάκρυνση των ρωσικών S-400, ενώ η τουρκική αντιπολίτευση κατηγορεί το AKP για κακοδιαχείριση του προγράμματος.
Ρεπορτάζ της Deutsche Welle Türkçe αποκαλύπτει ότι οι απαραίτητες άδειες για τους κινητήρες του τουρκικού μαχητικού KAAN παραμένουν παγωμένες στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, εξαιτίας των κυρώσεων του νόμου CAATSA, που επιβλήθηκαν στην Τουρκία για την αγορά του ρωσικού πυραυλικού συστήματος S-400.
Ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα, δήλωσε πως, παρά τη διάθεση της κυβέρνησης Trump για βελτίωση των σχέσεων με την Άγκυρα, το θέμα απαιτεί συμφωνία όχι μόνο πολιτική, αλλά και νομική, τεχνική και βιομηχανική.
«Ακόμη κι αν οι πρόεδροι πουν “προχωράμε”, πρέπει να το εγκρίνουν και τα νομικά και τεχνικά επιτελεία, όπως και οι κατασκευαστές», τόνισε.
Η άρση των κυρώσεων δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τον Trump, καθώς το Κογκρέσο έχει θέσει αυστηρούς όρους, με βάση το άρθρο 1245 του Νόμου Εθνικής Άμυνας (NDAA).
Οι ΗΠΑ ζητούν από την Τουρκία έγγραφη διαβεβαίωση ότι δεν διαθέτει πλέον τους S-400, ούτε σχετικό προσωπικό και εξοπλισμό, και ότι δε θα αποκτήσει παρόμοια ρωσικά συστήματα στο μέλλον.
Σε διαφορετική περίπτωση, καμία εξαίρεση δεν μπορεί να δοθεί.
Σε επιστολές προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το Πεντάγωνο, 40 μέλη του Κογκρέσου, ζητούν τη συνέχιση των κυρώσεων και προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε χαλάρωση θα συνιστά παραβίαση του αμερικανικού νόμου και υπονόμευση της στρατηγικής αξιοπιστίας των ΗΠΑ.

Αντιπολίτευση: «Το AKP καταστρέφει το έργο»
Την ίδια στιγμή, το θέμα αποκτά και εσωτερική πολιτική διάσταση στην Τουρκία.
Ο αρχηγός του CHP, Ozel, υποστήριξε ότι το KAAN είναι ένα παλαιότερο έργο, που ξεκίνησε το 1973, και ότι η κακοδιαχείριση του AKP είναι αυτή που έφερε την κρίση.
Ανέφερε ότι οι 10 πρώτες μηχανές έχουν ήδη παραδοθεί από τις ΗΠΑ, αλλά για τις επόμενες απαιτείται άρση των κυρώσεων.
Ο στόχος, όπως είπε, είναι η χρήση εγχώριων κινητήρων μέχρι το 2033.
«Κανένα κράτος δεν φτιάχνει μόνο του όλα τα κομμάτια ενός μαχητικού.
Η σύγχρονη παραγωγή είναι σύνθετη και πολυεθνική», σχολίασε, καλώντας την κυβέρνηση να μη χρησιμοποιεί την αμυντική βιομηχανία για πολιτική προπαγάνδα.
Ο Ozel ανήρτησε και σχετική φωτογραφία μπροστά στο KAAN, με το μήνυμα:
«Το μεγάλο ταξίδι που ξεκίνησε το 1973 είναι γεμάτο εμπόδια, αλλά εμπιστευόμαστε τους Τούρκους μηχανικούς και εργάτες».
www.bankingnews.gr
Σφοδρή επίθεση στην τουρκική κυβέρνηση, εξαπέλυσε ο αντιπρόεδρος του CHP για θέματα άμυνας Yanki Bagcioglu, καταγγέλλοντας τα μεγάλα κενά στην τουρκική αεροπορική ισχύ.
Σε 20 χρόνια πήραμε μόλις 30 F-16, χάσαμε το πρόγραμμα των F-35, παλεύουμε ακόμη για τα Block 70 και ο κινητήρας του KAAN είναι στον αέρα» είπε ο πολιτικός, καταγγέλλοντας καθυστερήσεις, νεποτισμό και λανθασμένες πολιτικές.
Υπογράμμισε ότι το 2027 είναι «ορόσημο πολέμου» στην Ασία και ότι η Τουρκία χρειάζεται ενδιάμεση λύση για μαχητικά «εδώ και τώρα».
«Η εθνική ασφάλεια δεν μπορεί να βασίζεται σε ηρωικές ρητορείες» τόνισε.
Παράλληλα έστρεψε τα βέλη του για το Piri Reis, λέγοντας πως «για πρώτη φορά επιστημονική αποστολή μας εμποδίστηκε από την Ελλάδα», ενώ χαρακτήρισε το ισραηλινό Barak MX που προμηθεύεται η Κύπρος «απειλή για Τουρκία και ‘τδβκ΄».
«Η κυβέρνηση έχει κάνει λάθη που πληρώνουμε ακριβά.
Η άμυνα δεν αντέχει άλλα κενά», κατέληξε.

DW: Το Κογκρέσο μπλοκάρει τον κινητήρα του τουρκικού KAAN – Αγκάθι οι S-400 και ο νόμος CAATSA
Η πώληση των αμερικανικών κινητήρων F110 για το τουρκικό μαχητικό KAAN καθυστερεί λόγω των κυρώσεων που προβλέπει ο νόμος CAATSA.
Το Κογκρέσο απαιτεί εγγυήσεις για την απομάκρυνση των ρωσικών S-400, ενώ η τουρκική αντιπολίτευση κατηγορεί το AKP για κακοδιαχείριση του προγράμματος.
Ρεπορτάζ της Deutsche Welle Türkçe αποκαλύπτει ότι οι απαραίτητες άδειες για τους κινητήρες του τουρκικού μαχητικού KAAN παραμένουν παγωμένες στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, εξαιτίας των κυρώσεων του νόμου CAATSA, που επιβλήθηκαν στην Τουρκία για την αγορά του ρωσικού πυραυλικού συστήματος S-400.
Ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα, δήλωσε πως, παρά τη διάθεση της κυβέρνησης Trump για βελτίωση των σχέσεων με την Άγκυρα, το θέμα απαιτεί συμφωνία όχι μόνο πολιτική, αλλά και νομική, τεχνική και βιομηχανική.
«Ακόμη κι αν οι πρόεδροι πουν “προχωράμε”, πρέπει να το εγκρίνουν και τα νομικά και τεχνικά επιτελεία, όπως και οι κατασκευαστές», τόνισε.
Η άρση των κυρώσεων δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τον Trump, καθώς το Κογκρέσο έχει θέσει αυστηρούς όρους, με βάση το άρθρο 1245 του Νόμου Εθνικής Άμυνας (NDAA).
Οι ΗΠΑ ζητούν από την Τουρκία έγγραφη διαβεβαίωση ότι δεν διαθέτει πλέον τους S-400, ούτε σχετικό προσωπικό και εξοπλισμό, και ότι δε θα αποκτήσει παρόμοια ρωσικά συστήματα στο μέλλον.
Σε διαφορετική περίπτωση, καμία εξαίρεση δεν μπορεί να δοθεί.
Σε επιστολές προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το Πεντάγωνο, 40 μέλη του Κογκρέσου, ζητούν τη συνέχιση των κυρώσεων και προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε χαλάρωση θα συνιστά παραβίαση του αμερικανικού νόμου και υπονόμευση της στρατηγικής αξιοπιστίας των ΗΠΑ.

Αντιπολίτευση: «Το AKP καταστρέφει το έργο»
Την ίδια στιγμή, το θέμα αποκτά και εσωτερική πολιτική διάσταση στην Τουρκία.
Ο αρχηγός του CHP, Ozel, υποστήριξε ότι το KAAN είναι ένα παλαιότερο έργο, που ξεκίνησε το 1973, και ότι η κακοδιαχείριση του AKP είναι αυτή που έφερε την κρίση.
Ανέφερε ότι οι 10 πρώτες μηχανές έχουν ήδη παραδοθεί από τις ΗΠΑ, αλλά για τις επόμενες απαιτείται άρση των κυρώσεων.
Ο στόχος, όπως είπε, είναι η χρήση εγχώριων κινητήρων μέχρι το 2033.
«Κανένα κράτος δεν φτιάχνει μόνο του όλα τα κομμάτια ενός μαχητικού.
Η σύγχρονη παραγωγή είναι σύνθετη και πολυεθνική», σχολίασε, καλώντας την κυβέρνηση να μη χρησιμοποιεί την αμυντική βιομηχανία για πολιτική προπαγάνδα.
Ο Ozel ανήρτησε και σχετική φωτογραφία μπροστά στο KAAN, με το μήνυμα:
«Το μεγάλο ταξίδι που ξεκίνησε το 1973 είναι γεμάτο εμπόδια, αλλά εμπιστευόμαστε τους Τούρκους μηχανικούς και εργάτες».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών