Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η πλωτή τεχνική βάση Vladimir Vorobyov: Γιατί η Ρωσία δεν... ξεχνά τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό και το πολυλειτουργικό πυρηνικό πλοίο

Η πλωτή τεχνική βάση Vladimir Vorobyov: Γιατί η Ρωσία δεν... ξεχνά τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό και το πολυλειτουργικό πυρηνικό πλοίο
Τι διαφορές έχει το νέο... διαμάντι της Ρωσίας
Τον Μάιο του 2023, η FSUE Atomflot και η JSC Baltic Shipyard υπέγραψαν σύμβαση για την κατασκευή ενός πολυλειτουργικού πυρηνικού πλοίου υπηρεσίας, γνωστού ως Project 22770. Η αξία του έργου εκτιμάται στα 24,8 δισεκατομμύρια ρούβλια και η σημασία του αυξάνεται σταθερά λόγω της εντατικής ανάπτυξης της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Το νέο πλοίο θα εξυπηρετεί τον στόλο των ρωσικών πυρηνικών παγοθραυστικών —τόσο τα ήδη επιχειρησιακά όσο και εκείνα που βρίσκονται υπό ναυπήγηση—, προσφέροντας τη συντήρηση που μέχρι σήμερα παρέχει μόνο το Imandra (έργο 1948), ένα σκάφος που καθελκύστηκε το 1980 και πλέον θεωρείται τεχνολογικά ξεπερασμένο.

Χρηματοδότηση και σχεδιασμός

Η κατασκευή του νέου πλοίου, που θα ονομαστεί «Vladimir Vorobyov», εντάσσεται στο Σχέδιο Ανάπτυξης της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού έως το 2035 και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως το 2029.
Η χρηματοδότηση προέρχεται κατά 50% από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό και κατά 50% από το επενδυτικό πρόγραμμα της Rostec.
Ο σχεδιασμός έγινε από το Iceberg Central Design Bureau της Αγίας Πετρούπολης, που είχε επιμεληθεί και το Imandra. Ο τεχνικός σχεδιασμός ολοκληρώθηκε ήδη από το 2018.
29dc4ba17ef4688e9841a21f4dab9574-768x512.jpg


Σημαντικά ορόσημα

Δεκέμβριος 2024: τοποθέτηση καρίνας στο Ναυπηγείο της Βαλτικής.
Παρουσία υψηλόβαθμων αξιωματούχων, με δηλώσεις που υπογραμμίζουν την τεχνογνωσία των Ρώσων ναυπηγών.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή CEO της Atomflot, Γιάκοφ Αντόνοφ, το νέο πλοίο είναι κρίσιμο για τη στήριξη του στόλου παγοθραυστικών Project 22220 (Arktika, Sibir, Ural, Yakutia, με τα Chukotka, Leningrad και Stalingrad να ακολουθούν ως το 2030).

Τεχνικές προδιαγραφές

Μήκος: 158,8 μέτρα
Πλάτος: 26 μέτρα
Εκτόπισμα: 22.661 τόνοι
Μονάδα πρόωσης: ντίζελ
Περιοχή πλοήγησης: απεριόριστη, ιδανική για τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό

Η σημασία για τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό

Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή που ενώνει την Ευρώπη με την Άπω Ανατολή και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Το 2023, ο όγκος φορτίου της έφτασε τα 36,25 εκατ. τόνους, ενώ μέχρι το 2035 αναμένεται να αγγίξει το 1 δισ. τόνους.
Η επιτυχία αυτού του σχεδίου εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα πυρηνικών παγοθραυστικών και, κατ’ επέκταση, από τη σωστή τους συντήρηση. Το Vladimir Vorobyov αναλαμβάνει ακριβώς αυτόν τον ρόλο.

Περιβαλλοντική διάσταση

Η ιστορία του ρωσικού ναυτικού περιλαμβάνει τραγικά παραδείγματα κακής διαχείρισης ραδιενεργών αποβλήτων, όπως το περιστατικό με το υποβρύχιο K-27 το 1968. Η Αρκτική, με το εύθραυστο οικοσύστημά της, δεν αντέχει τέτοια λάθη.
Το νέο πλοίο θα διασφαλίσει την ορθή εκφόρτωση, μεταφορά και αποθήκευση αναλωμένου πυρηνικού καυσίμου, μειώνοντας τους κινδύνους για το περιβάλλον.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης