Oι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναπτύξει αεροσκάφη P-8 Poseidon για να ανιχνεύσουν υποβρύχια και UAVs κοντά στη Ρωσία, αποκαλύπτει το Newsweek
Το σενάριο της δημοφιλούς ταινίας του 1990, το «Το Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη», αναβίωσαν οι Αμερικανοί, καθώς εξαπέλυσαν μία πρωτοφανή επιχείρηση για την παρακολούθηση των ρωσικών υποβρυχίων στη Βαλτική.
Μάλιστα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναπτύξει αεροσκάφη P-8 Poseidon για να ανιχνεύσουν υποβρύχια και UAVs κοντά στη Ρωσία, όπως αποκαλύπτει το Newsweek.
Ένα από τα κατασκοπευτικά αεροπλάνα έχει ήδη εντοπιστεί ανοιχτά της ακτής της περιοχής Kaliningrad.
Τα όσα μπορούν να κάνουν τα P-8 Poseidon και ποιοι σκοπεύουν να «κυνηγήσουν» αναλύονται σε άρθρο του στρατιωτικού παρατηρητή και συνταγματάρχη ε.α. Mikhail Khodarenok στο ρωσικό μέσο Gazeta.
Η Αμερική έχει αναπτύξει τα P-8 Poseidon για την ανίχνευση και καταστροφή εχθρικών υποβρυχίων, καθώς και για αναγνωριστικές αποστολές και συμμετοχή σε ναυτικές και στρατιωτικές επιχειρήσεις, τόσο στις παράκτιες περιοχές όσο και στον Παγκόσμιο Ωκεανό.
Η εταιρεία Osinttechnical, που ειδικεύεται στην ανάλυση ανοιχτών πηγών, ανέφερε ότι δορυφορικές εικόνες έδειξαν δύο ή τρία αεροσκάφη P-8 σταθμευμένα στον στρατιωτικό τερματικό σταθμό του αεροδρομίου Γκάρντερμοεν του Όσλο από τις 23 Σεπτεμβρίου.
Επικίνδυνα νατοϊκά παιχνίδια στο Kaliningrad
Σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων, η Αμερικανική Ναυτική Δύναμη έστειλε ένα από τα αεροσκάφη P-8 του Όσλο στην Βαλτική Θάλασσα κοντά στην ακτή του Kaliningrad.
Η παρουσία των αεροσκαφών P-8 Poseidon στη Βόρεια Ευρώπη εξηγείται από την ενίσχυση των αμυνών του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Βαλτικής, εν μέσω ρωσικών απειλών για τους υποθαλάσσιους καλωδίους και τους αγωγούς, καθώς και της ύποπτης δραστηριότητας UAV σε Πολωνία, Δανία και Νορβηγία.

Ωστόσο, καμία από αυτές τις κατηγορίες κατά της Μόσχας δεν έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα.
Οι επιχειρησιακές δυνατότητες του P-8 Poseidon
Το Boeing P-8 Poseidon είναι ένα ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος αναγνώρισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος πολυρόλων ναυτικών αεροσκαφών για να αντικαταστήσει το Lockheed P-3 Orion.
Το P-8 Poseidon βασίζεται στο Boeing 737, το πιο ευρέως παραγόμενο επιβατικό αεροσκάφος στενού αεροδρόμιου για σύντομες πτήσεις. Ουσιαστικά, το P-8 Poseidon κατασκευάζεται από την Boeing στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα επιβατικά αεροπλάνα της, κάτι που το καθιστά πολύ πιο οικονομικό.

Το αεροσκάφος P-8 Poseidon είναι εξοπλισμένο με την πιο προηγμένη ηλεκτρονική τεχνολογία, η οποία του επιτρέπει να ανιχνεύει υποβρύχια σε μεγάλες βάθη και αποστάσεις.
Επιπλέον, φέρει το ραντάρ AN/APY-10, συστήματα ραδιοαναγνώρισης AN/ALQ-240(V)1, κάμερα ηλεκτροοπτικής MX-20HD με υπέρυθρο κανάλι και διάφορα μέσα επικοινωνίας, περιλαμβανομένου του δορυφορικού τερματικού Inmarsat.
Το Boeing P-8 Poseidon μπορεί να μεταφέρει έως και 9 τόνους όπλων και διαθέτει πέντε εσωτερικά και έξι εξωτερικά σημεία στήριξης για διάφορους τύπους όπλων.
Ποιους σκοπεύει να «κυνηγήσει»;
Αυτή τη στιγμή, παραμένει να διευκρινιστεί η σύνθεση των υποβρυχίων του Στόλου της Βαλτικής και να αναλυθεί σε ποιο βαθμό τα υποβρύχια του Στόλου απειλούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Βαλτική, καθώς και ποια υποβρύχια σκοπεύουν να κυνηγήσουν τα αεροσκάφη Poseidon.

Ο Στόλος της Βαλτικής της Ρωσίας αποτελείται από μόνο ένα υποβρύχιο τύπου Project 877EKM Paltus, το B-806 Dmitrov.
Αυτά τα υποβρύχια αποκαλούνται συχνά «Varshavyankas», καθώς αρχικά προορίζονταν για τον εξοπλισμό των ναυτικών των -άλλοτε- χωρών του Συμφώνου της Βαρσοβίας.
Το ΝΑΤΟ επιστράτευσε τα κορυφαία όπλα του για να αντιμετωπίσει ένα υποβρύχιο 40ετίας!
Επισημαίνεται, ότι το υποβρύχιο ναυπηγήθηκε στο Krasnoye Sormovo στις 15 Οκτωβρίου 1985.
Κατά τη διάρκεια του 1986 (όταν ακόμα βρισκόταν στο τιμόνι της ΕΣΣΔ ο Mikhail Gorbachev), διεξήχθησαν δοκιμές πρόσδεσης και, την ίδια χρονιά, το σκάφος μεταφέρθηκε μέσω εσωτερικών πλωτών οδών από το Gorky (όπως ήταν τότε γνωστό το Nizhny Novgorod) στην Kronstadt.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 1986, το υποβρύχιο εντάχθηκε στον στόλο.
Αυτό σημαίνει ότι το B-806 διανύει πλέον το τεσσαρακοστό έτος της υπηρεσίας του.
Το ρωσικό "Dmitrov" ουσιαστικά αντιμετωπίζει έξι υποβρύχια του Γερμανικού Ναυτικού και πέντε υποβρύχια του Σουηδικού Ναυτικού στη Βαλτική.
Αυτή είναι μια αναλογία 11 προς 1.
Και εκτός αυτών, υπάρχει το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-8 Poseidon.
Ναρκοθέτησαν τη Βαλτική με γερμανικά και σουηδικά υποβρύχια
Για παράδειγμα, το τελευταίο υποβρύχιο Project 212A παραδόθηκε στο Γερμανικό Ναυτικό το 2011.
Αυτά τα σκάφη διαθέτουν συστήματα πρόωσης ανεξάρτητα από τον αέρα (AIP), επιτρέποντας στο υποβρύχιο να παραμένει σε κατάδυση για ένα μήνα και να «δένει» απόλυτα με τους φυσικούς ήχους της θάλασσας σε καταδυτικές ταχύτητες δύο έως τριών κόμβων.
Τα σουηδικά υποβρύχια κλάσης Gotland έχουν χαρακτηριστικά χονδρικά παρόμοια με αυτά των γερμανικών.
Ένα διακριτικό χαρακτηριστικό αυτής της κλάσης είναι η μηχανή Kockums v4-275R Mk III Stirling, η οποία, εκτός από τους πετρελαιοκινητήρες, χρησιμοποιεί υγρά οξυγόνα αποθηκευμένα εντός του σκάφους.

Η χρήση του συνδυασμένου συστήματος πρόωσης AIP από το Gotland επιτρέπει σε υποβρύχια αυτού του τύπου να παραμένουν σε καταβύθιση για έως και 30 ημέρες, αντί για τις συνήθεις λίγες ημέρες, παρεμποδίζοντας σημαντικά τον εντοπισμό τους.
Επομένως, η υποβρύχια απειλή για τη Βορειοατλαντική Συμμαχία από ένα το ένα και μοναδικό, σαραντάχρονο υποβρύχιο του ρωσικού Στόλου της Βαλτικής είναι μάλλον υπερβολική...
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αναπτύξει αεροσκάφη P-8 Poseidon για να ανιχνεύσουν υποβρύχια και UAVs κοντά στη Ρωσία, όπως αποκαλύπτει το Newsweek.
Ένα από τα κατασκοπευτικά αεροπλάνα έχει ήδη εντοπιστεί ανοιχτά της ακτής της περιοχής Kaliningrad.
Τα όσα μπορούν να κάνουν τα P-8 Poseidon και ποιοι σκοπεύουν να «κυνηγήσουν» αναλύονται σε άρθρο του στρατιωτικού παρατηρητή και συνταγματάρχη ε.α. Mikhail Khodarenok στο ρωσικό μέσο Gazeta.
Η Αμερική έχει αναπτύξει τα P-8 Poseidon για την ανίχνευση και καταστροφή εχθρικών υποβρυχίων, καθώς και για αναγνωριστικές αποστολές και συμμετοχή σε ναυτικές και στρατιωτικές επιχειρήσεις, τόσο στις παράκτιες περιοχές όσο και στον Παγκόσμιο Ωκεανό.
Η εταιρεία Osinttechnical, που ειδικεύεται στην ανάλυση ανοιχτών πηγών, ανέφερε ότι δορυφορικές εικόνες έδειξαν δύο ή τρία αεροσκάφη P-8 σταθμευμένα στον στρατιωτικό τερματικό σταθμό του αεροδρομίου Γκάρντερμοεν του Όσλο από τις 23 Σεπτεμβρίου.
Επικίνδυνα νατοϊκά παιχνίδια στο Kaliningrad
Σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων, η Αμερικανική Ναυτική Δύναμη έστειλε ένα από τα αεροσκάφη P-8 του Όσλο στην Βαλτική Θάλασσα κοντά στην ακτή του Kaliningrad.
Η παρουσία των αεροσκαφών P-8 Poseidon στη Βόρεια Ευρώπη εξηγείται από την ενίσχυση των αμυνών του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Βαλτικής, εν μέσω ρωσικών απειλών για τους υποθαλάσσιους καλωδίους και τους αγωγούς, καθώς και της ύποπτης δραστηριότητας UAV σε Πολωνία, Δανία και Νορβηγία.

Ωστόσο, καμία από αυτές τις κατηγορίες κατά της Μόσχας δεν έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα.
Οι επιχειρησιακές δυνατότητες του P-8 Poseidon
Το Boeing P-8 Poseidon είναι ένα ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος αναγνώρισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος πολυρόλων ναυτικών αεροσκαφών για να αντικαταστήσει το Lockheed P-3 Orion.
Το P-8 Poseidon βασίζεται στο Boeing 737, το πιο ευρέως παραγόμενο επιβατικό αεροσκάφος στενού αεροδρόμιου για σύντομες πτήσεις. Ουσιαστικά, το P-8 Poseidon κατασκευάζεται από την Boeing στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα επιβατικά αεροπλάνα της, κάτι που το καθιστά πολύ πιο οικονομικό.

Το αεροσκάφος P-8 Poseidon είναι εξοπλισμένο με την πιο προηγμένη ηλεκτρονική τεχνολογία, η οποία του επιτρέπει να ανιχνεύει υποβρύχια σε μεγάλες βάθη και αποστάσεις.
Επιπλέον, φέρει το ραντάρ AN/APY-10, συστήματα ραδιοαναγνώρισης AN/ALQ-240(V)1, κάμερα ηλεκτροοπτικής MX-20HD με υπέρυθρο κανάλι και διάφορα μέσα επικοινωνίας, περιλαμβανομένου του δορυφορικού τερματικού Inmarsat.
Το Boeing P-8 Poseidon μπορεί να μεταφέρει έως και 9 τόνους όπλων και διαθέτει πέντε εσωτερικά και έξι εξωτερικά σημεία στήριξης για διάφορους τύπους όπλων.
Ποιους σκοπεύει να «κυνηγήσει»;
Αυτή τη στιγμή, παραμένει να διευκρινιστεί η σύνθεση των υποβρυχίων του Στόλου της Βαλτικής και να αναλυθεί σε ποιο βαθμό τα υποβρύχια του Στόλου απειλούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Βαλτική, καθώς και ποια υποβρύχια σκοπεύουν να κυνηγήσουν τα αεροσκάφη Poseidon.
Ο Στόλος της Βαλτικής της Ρωσίας αποτελείται από μόνο ένα υποβρύχιο τύπου Project 877EKM Paltus, το B-806 Dmitrov.
Αυτά τα υποβρύχια αποκαλούνται συχνά «Varshavyankas», καθώς αρχικά προορίζονταν για τον εξοπλισμό των ναυτικών των -άλλοτε- χωρών του Συμφώνου της Βαρσοβίας.
Το ΝΑΤΟ επιστράτευσε τα κορυφαία όπλα του για να αντιμετωπίσει ένα υποβρύχιο 40ετίας!
Επισημαίνεται, ότι το υποβρύχιο ναυπηγήθηκε στο Krasnoye Sormovo στις 15 Οκτωβρίου 1985.
Κατά τη διάρκεια του 1986 (όταν ακόμα βρισκόταν στο τιμόνι της ΕΣΣΔ ο Mikhail Gorbachev), διεξήχθησαν δοκιμές πρόσδεσης και, την ίδια χρονιά, το σκάφος μεταφέρθηκε μέσω εσωτερικών πλωτών οδών από το Gorky (όπως ήταν τότε γνωστό το Nizhny Novgorod) στην Kronstadt.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 1986, το υποβρύχιο εντάχθηκε στον στόλο.
Αυτό σημαίνει ότι το B-806 διανύει πλέον το τεσσαρακοστό έτος της υπηρεσίας του.
Το ρωσικό "Dmitrov" ουσιαστικά αντιμετωπίζει έξι υποβρύχια του Γερμανικού Ναυτικού και πέντε υποβρύχια του Σουηδικού Ναυτικού στη Βαλτική.
Αυτή είναι μια αναλογία 11 προς 1.
Και εκτός αυτών, υπάρχει το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-8 Poseidon.
Ναρκοθέτησαν τη Βαλτική με γερμανικά και σουηδικά υποβρύχια
Για παράδειγμα, το τελευταίο υποβρύχιο Project 212A παραδόθηκε στο Γερμανικό Ναυτικό το 2011.
Αυτά τα σκάφη διαθέτουν συστήματα πρόωσης ανεξάρτητα από τον αέρα (AIP), επιτρέποντας στο υποβρύχιο να παραμένει σε κατάδυση για ένα μήνα και να «δένει» απόλυτα με τους φυσικούς ήχους της θάλασσας σε καταδυτικές ταχύτητες δύο έως τριών κόμβων.
Τα σουηδικά υποβρύχια κλάσης Gotland έχουν χαρακτηριστικά χονδρικά παρόμοια με αυτά των γερμανικών.
Ένα διακριτικό χαρακτηριστικό αυτής της κλάσης είναι η μηχανή Kockums v4-275R Mk III Stirling, η οποία, εκτός από τους πετρελαιοκινητήρες, χρησιμοποιεί υγρά οξυγόνα αποθηκευμένα εντός του σκάφους.

Η χρήση του συνδυασμένου συστήματος πρόωσης AIP από το Gotland επιτρέπει σε υποβρύχια αυτού του τύπου να παραμένουν σε καταβύθιση για έως και 30 ημέρες, αντί για τις συνήθεις λίγες ημέρες, παρεμποδίζοντας σημαντικά τον εντοπισμό τους.
Επομένως, η υποβρύχια απειλή για τη Βορειοατλαντική Συμμαχία από ένα το ένα και μοναδικό, σαραντάχρονο υποβρύχιο του ρωσικού Στόλου της Βαλτικής είναι μάλλον υπερβολική...
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών