Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζει το F-47 ως το πρώτο αεροσκάφος έκτης γενιάς στον κόσμο
Η μεγαλύτερη αεροδιαστημική εταιρεία στον κόσμο η Boeing ανακοίνωσε πως άρχισε την κατασκευή του πρώτου μαχητικού έκτης γενιάς στον κόσμο — του μυστηριώδους F-47.
Με πρώτη πτήση προγραμματισμένη για το 2028, το αεροσκάφος που γεννήθηκε από το απόρρητο πρόγραμμα Next Generation Air Dominance (NGAD) υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην εναέρια μάχη, αφήνοντας πίσω του ακόμη και το θρυλικό F-22.
Τεχνητή νοημοσύνη, κβαντική υπολογιστική και συνεργασία με drones είναι μόνο η αρχή.
Καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν ανελέητο αγώνα για την υπεροχή στον αέρα, το F-47 αναμένεται να γίνει το υπέρτατο όπλο μιας νέας εποχής — όπου ο πόλεμος δεν θα κρίνεται μόνο από πιλότους, αλλά από δίκτυα, ταχύτητα και νοημοσύνη μηχανών.
Πρώτη πτήση το 2028
Το αεροσκάφος αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2028.
Ο Gen. David Allvin, Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, ανακοίνωσε την εξέλιξη αυτή κατά την κεντρική του ομιλία στο συνέδριο Air, Space and Cyber Conference της Air and Space Forces Association το 2025.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στην προσπάθεια Next Generation Air Dominance (NGAD) της Αεροπορίας, η οποία σκοπεύει να αντικαταστήσει το F-22.
Τον Μάρτιο, ο Donald Trump ανακοίνωσε την επιλογή της Boeing ως ανάδοχο για το επανδρωμένο στοιχείο του προγράμματος NGAD.
Αποκάλυψε επίσης ότι τα πειραματικά πρωτότυπα του F-47 δοκιμάζονταν μυστικά εδώ και χρόνια, με την πρώτη καταγεγραμμένη πτήση να χρονολογείται από το 2019.
Μόλις έξι μήνες μετά την ανακοίνωση του Trump, ο εργολάβος έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή της πρώτης ατράκτου.
Κατασκευάζουν το πρώτο δείγμα
Η Πολεμική Αεροπορία αναμένει την πρώτη πτήση του αεροσκάφους σε περίπου δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Allvin.
«Μέσα σε λίγους μήνες, κατασκευάζουν ήδη το πρώτο δείγμα», δήλωσε ο Allvin.
Τόνισε επίσης τη δουλειά ετών που οδήγησε σε αυτό το σημείο: «Μετά από χρόνια έρευνας, εκατοντάδες ώρες δοκιμών και χιλιάδες ανθρωπο-έτη σε εργαστήρια, ο Πρόεδρος ανακοίνωσε το F-47.
Είναι η πλατφόρμα που, μαζί με τα υπόλοιπα συστήματα του NGAD, θα εξασφαλίσει την υπεροχή μας στο μέλλον».
Ο Allvin πρόσθεσε ότι η πρόοδος είναι σκόπιμα ταχεία:«Είμαστε έτοιμοι να κινηθούμε γρήγορα. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα».
Κυριαρχία στον αέρα
Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της πλατφόρμας και των υποστηρικτικών της συστημάτων για την κυριαρχία στον αέρα στο μέλλον.
Το πρόγραμμα NGAD δεν αφορά μόνο ένα νέο αεροσκάφος.
Περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη αυτόνομων drones Collaborative Combat Aircraft, κινητήρων νέας γενιάς, προηγμένων όπλων, συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου, αισθητήρων και εργαλείων διασύνδεσης.
Πρόκειται για μια συνολική προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της εναέριας μάχης.

Το πρώτο εξολοκλήρου νέο Μαχητικό της Boeing
Η Boeing εξασφάλισε το πρώτο της συμβόλαιο για ένα εντελώς νέο σχέδιο μαχητικού αεροσκάφους από τη συγχώνευσή της με την McDonnell Douglas το 1997.
Σε αντίθεση με το F-15EX και άλλα πρόσφατα μοντέλα που βασίζονται σε παλαιότερα σχέδια, αυτό το πρόγραμμα ξεκινά από μηδενική βάση, σχεδιασμένο αποκλειστικά για τις ανάγκες της Αεροπορίας.
Ο Steve Parker, προσωρινός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing Defense, Space and Security, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη επένδυσή της στην άμυνα μέχρι σήμερα.
«Κατανοούμε τη σημασία του να σχεδιάσουμε, να κατασκευάσουμε και να παραδώσουμε ένα μαχητικό έκτης γενιάς για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ», είπε ο Parker.
Από άλλη… εποχή
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζει το F-47 ως το πρώτο αεροσκάφος έκτης γενιάς στον κόσμο.
Πολύ λίγα είναι γνωστά δημόσια, καθώς το πρόγραμμα είναι απόρρητο.
Αναμένεται ωστόσο ότι θα ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής: stealth υψηλού επιπέδου, ισχυρούς νέους κινητήρες και όπλα νέας γενιάς.
Θα επιχειρεί παράλληλα με αυτόνομα drones (Collaborative Combat Aircraft).
Το μαχητικό εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, κβαντική υπολογιστική και υπερηχητικές δυνατότητες.
Οι εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει δείχνουν ένα σχέδιο χωρίς ουρά.
Το F-47 θα μπορούσε να πετάξει πάνω από 1.000 ναυτικά μίλια και να φτάσει ταχύτητες άνω των Mach 2 (πάνω από 2.400 χλμ/ώρα).
Άλλες λεπτομέρειες παραμένουν απόρρητες.
Στο … καναβάτσο
Στο πλαίσιο του προγράμματος Drone Wingmen, η αμερικανική Αεροπορία έχει επιλέξει δύο σχέδια: το YFQ-44A "Fury" της Anduril και το YFQ-42A της General Atomics.
Το Fury αναμένεται να πετάξει σύντομα.
Τον Μάιο, ο Allvin δήλωσε ότι η υπηρεσία σχεδιάζει να αγοράσει τουλάχιστον 185 μαχητικά F-47 - αριθμός που θα ισοδυναμούσε ή και θα ξεπερνούσε τον στόλο των F-22.
«Δεν αρκεί να ρίχνεις μερικές γροθιές», δήλωσε ο Allvin.
«Πρέπει να βεβαιωθείς ότι ο αντίπαλος ξέρει πως μπορείς να τον ρίξεις στο καναβάτσο».

Η Κίνα ως βασικός αντίπαλος
Αμερικανοί αξιωματούχοι θεωρούν την Κίνα σοβαρό τεχνολογικό ανταγωνιστή.
«Πιστεύω πως αρκετοί Κινέζοι αναλυτές ξοδεύουν πολύ χρόνο μελετώντας αυτή τη φωτογραφία.
Καλή τύχη να βρουν κάτι χρήσιμο εκεί. Είναι πολύ προσεκτικοί», δήλωσε ο Υπουργός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, δείχνοντας εικόνα του F-47.
Η Κίνα είναι σαφώς πιο προηγμένη από χώρες όπως το Ιράν, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι ΗΠΑ προωθούν προγράμματα όπως το F-47.
Ο ηγέτης της Κίνας, Xi Jinping, επιθυμεί να έχει έτοιμες τις ένοπλες δυνάμεις του για ενδεχόμενη ενέργεια κατά της Ταϊβάν μέχρι το 2027.
Επίσημες αμερικανικές εκτιμήσεις λένε ότι δεν έχει ακόμη λάβει απόφαση.
Έτοιμοι για όλα
«Εστιάζουμε στο αύριο.
Το σχέδιο είναι σε εξέλιξη.
Πρέπει να συνεχίσουμε να κινούμαστε», είπε ο Gen. Allvin.
«Πολλά αλλάζουν.
Είναι φυσιολογικό να κάνεις παύση και να αναλογιστείς, αλλά δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε.
Αυτό που λειτούργησε χθες, μπορεί να μην λειτουργεί αύριο.
Ο αντίπαλος δεν μένει στάσιμος. Όταν ο Πρόεδρος ρωτήσει αν μπορούμε ακόμα να το κάνουμε, η απάντηση πρέπει να είναι: «Απολύτως ναι»
Κίνα: Νέα stealth μαχητικά
Η ανακοίνωση του Gen. Allvin ήρθε σε μια περίοδο αυξημένης έντασης στον αέρα.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα επιδιώκουν δυναμικά την υπεροχή στον αεροπορικό τομέα.
Μόλις τρεις εβδομάδες νωρίτερα, η Κίνα παρουσίασε τα πιο πρόσφατα μαχητικά αεροσκάφη της.
Η επίδειξη περιλάμβανε αναβαθμισμένες παραλλαγές του J-15, όπως τα J-15T, J-15DH και J-15DT, τα οποία είναι αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου.
Η παρέλαση αποκάλυψε επίσης το J-35, το δεύτερο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Κίνας, σχεδιασμένο για το νέο αεροπλανοφόρο της χώρας, το Fujian.

Στις 3 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια στρατιωτικής παρέλασης που σηματοδότησε την 80ή επέτειο από την ήττα της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Κίνα παρουσίασε δημόσια για πρώτη φορά αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη που βασίζονται σε αεροπλανοφόρα.
Ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας CCTV ανέφερε ότι τα J-15T, J-35 και το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου KJ-600 ολοκλήρωσαν με επιτυχία δοκιμές εκτόξευσης με καταπέλτη και προσγείωσης στο Fujian.
Δοκιμές σε δύο μαχητικά 6ης γενιάς
Η Κίνα εργάζεται επίσης πάνω σε μαχητικά έκτης γενιάς.
Διαρροές από φωτογραφίες και βίντεο υποδηλώνουν την ύπαρξη δύο νέων προηγμένων μαχητικών, με τις ονομασίες J-36 και J-50, τα οποία διαθέτουν τρεις κινητήρες και σχεδίαση χωρίς ουρά.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ένα νέο αεροσκάφος εντοπίστηκε να πετά πάνω από το Chengdu.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για το J-36, που κατασκευάστηκε από την Chengdu Aircraft Corporation.
Δεν διαθέτει κάθετο σταθερό και έχει ασυνήθιστη διάταξη με τρεις κινητήρες.

Ένα άλλο πρωτότυπο, πιθανότατα το J-50 της Shenyang Aircraft Corporation, εμφανίστηκε την ίδια ημέρα κοντά σε ένα εργοστάσιο στο βορρά.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος διαθέτει πτέρυγες σε σχήμα V και δύο κινητήρες.

Φωτογραφίες και βίντεο δείχνουν ότι η Κίνα δοκιμάζει αυτά τα δύο μαχητικά έκτης γενιάς.
Αναλυτές λένε πως αυτές οι πτήσεις σηματοδοτούν την προσπάθεια της Κίνας να κλείσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ.
Τα κινεζικά μαχητικά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου.
Είναι ορατά τα σκέλη προσγείωσης και οι δοκιμαστικοί αισθητήρες.
Ωστόσο, από τότε που εντοπίστηκαν τα πρώτα σημάδια ανάπτυξης μαχητικών έκτης γενιάς το 2022, η πρόοδος είναι ραγδαία.
Ο Αγώνας για την Έκτη Γενιά
Πολλές χώρες βρίσκονται σε αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη μαχητικών έκτης γενιάς.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα έχουν από δύο προγράμματα έκτης γενιάς σε εξέλιξη.
Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία εργάζονται από κοινού στο πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS).
Παράλληλα, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ιαπωνία συνεργάζονται στο πρόγραμμα Global Combat Air Programme (GCAP).
Αυτά τα αεροσκάφη αναμένεται να επανακαθορίσουν την εναέρια μάχη, οδηγώντας την παραδοσιακή αερομαχία (dogfighting) σε μια νέα εποχή.
www.bankingnews.gr
Με πρώτη πτήση προγραμματισμένη για το 2028, το αεροσκάφος που γεννήθηκε από το απόρρητο πρόγραμμα Next Generation Air Dominance (NGAD) υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην εναέρια μάχη, αφήνοντας πίσω του ακόμη και το θρυλικό F-22.
Τεχνητή νοημοσύνη, κβαντική υπολογιστική και συνεργασία με drones είναι μόνο η αρχή.
Καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν ανελέητο αγώνα για την υπεροχή στον αέρα, το F-47 αναμένεται να γίνει το υπέρτατο όπλο μιας νέας εποχής — όπου ο πόλεμος δεν θα κρίνεται μόνο από πιλότους, αλλά από δίκτυα, ταχύτητα και νοημοσύνη μηχανών.
Πρώτη πτήση το 2028
Το αεροσκάφος αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2028.
Ο Gen. David Allvin, Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας, ανακοίνωσε την εξέλιξη αυτή κατά την κεντρική του ομιλία στο συνέδριο Air, Space and Cyber Conference της Air and Space Forces Association το 2025.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στην προσπάθεια Next Generation Air Dominance (NGAD) της Αεροπορίας, η οποία σκοπεύει να αντικαταστήσει το F-22.
Τον Μάρτιο, ο Donald Trump ανακοίνωσε την επιλογή της Boeing ως ανάδοχο για το επανδρωμένο στοιχείο του προγράμματος NGAD.
Αποκάλυψε επίσης ότι τα πειραματικά πρωτότυπα του F-47 δοκιμάζονταν μυστικά εδώ και χρόνια, με την πρώτη καταγεγραμμένη πτήση να χρονολογείται από το 2019.
Μόλις έξι μήνες μετά την ανακοίνωση του Trump, ο εργολάβος έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή της πρώτης ατράκτου.
Κατασκευάζουν το πρώτο δείγμα
Η Πολεμική Αεροπορία αναμένει την πρώτη πτήση του αεροσκάφους σε περίπου δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Allvin.
«Μέσα σε λίγους μήνες, κατασκευάζουν ήδη το πρώτο δείγμα», δήλωσε ο Allvin.
Τόνισε επίσης τη δουλειά ετών που οδήγησε σε αυτό το σημείο: «Μετά από χρόνια έρευνας, εκατοντάδες ώρες δοκιμών και χιλιάδες ανθρωπο-έτη σε εργαστήρια, ο Πρόεδρος ανακοίνωσε το F-47.
Είναι η πλατφόρμα που, μαζί με τα υπόλοιπα συστήματα του NGAD, θα εξασφαλίσει την υπεροχή μας στο μέλλον».
Ο Allvin πρόσθεσε ότι η πρόοδος είναι σκόπιμα ταχεία:«Είμαστε έτοιμοι να κινηθούμε γρήγορα. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα».
Κυριαρχία στον αέρα
Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της πλατφόρμας και των υποστηρικτικών της συστημάτων για την κυριαρχία στον αέρα στο μέλλον.
Το πρόγραμμα NGAD δεν αφορά μόνο ένα νέο αεροσκάφος.
Περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη αυτόνομων drones Collaborative Combat Aircraft, κινητήρων νέας γενιάς, προηγμένων όπλων, συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου, αισθητήρων και εργαλείων διασύνδεσης.
Πρόκειται για μια συνολική προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της εναέριας μάχης.

Το πρώτο εξολοκλήρου νέο Μαχητικό της Boeing
Η Boeing εξασφάλισε το πρώτο της συμβόλαιο για ένα εντελώς νέο σχέδιο μαχητικού αεροσκάφους από τη συγχώνευσή της με την McDonnell Douglas το 1997.
Σε αντίθεση με το F-15EX και άλλα πρόσφατα μοντέλα που βασίζονται σε παλαιότερα σχέδια, αυτό το πρόγραμμα ξεκινά από μηδενική βάση, σχεδιασμένο αποκλειστικά για τις ανάγκες της Αεροπορίας.
Ο Steve Parker, προσωρινός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing Defense, Space and Security, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη επένδυσή της στην άμυνα μέχρι σήμερα.
«Κατανοούμε τη σημασία του να σχεδιάσουμε, να κατασκευάσουμε και να παραδώσουμε ένα μαχητικό έκτης γενιάς για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ», είπε ο Parker.
Από άλλη… εποχή
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ χαρακτηρίζει το F-47 ως το πρώτο αεροσκάφος έκτης γενιάς στον κόσμο.
Πολύ λίγα είναι γνωστά δημόσια, καθώς το πρόγραμμα είναι απόρρητο.
Αναμένεται ωστόσο ότι θα ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής: stealth υψηλού επιπέδου, ισχυρούς νέους κινητήρες και όπλα νέας γενιάς.
Θα επιχειρεί παράλληλα με αυτόνομα drones (Collaborative Combat Aircraft).
Το μαχητικό εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, κβαντική υπολογιστική και υπερηχητικές δυνατότητες.
Οι εικόνες που έχουν κυκλοφορήσει δείχνουν ένα σχέδιο χωρίς ουρά.
Το F-47 θα μπορούσε να πετάξει πάνω από 1.000 ναυτικά μίλια και να φτάσει ταχύτητες άνω των Mach 2 (πάνω από 2.400 χλμ/ώρα).
Άλλες λεπτομέρειες παραμένουν απόρρητες.
Στο … καναβάτσο
Στο πλαίσιο του προγράμματος Drone Wingmen, η αμερικανική Αεροπορία έχει επιλέξει δύο σχέδια: το YFQ-44A "Fury" της Anduril και το YFQ-42A της General Atomics.
Το Fury αναμένεται να πετάξει σύντομα.
Τον Μάιο, ο Allvin δήλωσε ότι η υπηρεσία σχεδιάζει να αγοράσει τουλάχιστον 185 μαχητικά F-47 - αριθμός που θα ισοδυναμούσε ή και θα ξεπερνούσε τον στόλο των F-22.
«Δεν αρκεί να ρίχνεις μερικές γροθιές», δήλωσε ο Allvin.
«Πρέπει να βεβαιωθείς ότι ο αντίπαλος ξέρει πως μπορείς να τον ρίξεις στο καναβάτσο».
Η Κίνα ως βασικός αντίπαλος
Αμερικανοί αξιωματούχοι θεωρούν την Κίνα σοβαρό τεχνολογικό ανταγωνιστή.
«Πιστεύω πως αρκετοί Κινέζοι αναλυτές ξοδεύουν πολύ χρόνο μελετώντας αυτή τη φωτογραφία.
Καλή τύχη να βρουν κάτι χρήσιμο εκεί. Είναι πολύ προσεκτικοί», δήλωσε ο Υπουργός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, δείχνοντας εικόνα του F-47.
Η Κίνα είναι σαφώς πιο προηγμένη από χώρες όπως το Ιράν, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι ΗΠΑ προωθούν προγράμματα όπως το F-47.
Ο ηγέτης της Κίνας, Xi Jinping, επιθυμεί να έχει έτοιμες τις ένοπλες δυνάμεις του για ενδεχόμενη ενέργεια κατά της Ταϊβάν μέχρι το 2027.
Επίσημες αμερικανικές εκτιμήσεις λένε ότι δεν έχει ακόμη λάβει απόφαση.
Έτοιμοι για όλα
«Εστιάζουμε στο αύριο.
Το σχέδιο είναι σε εξέλιξη.
Πρέπει να συνεχίσουμε να κινούμαστε», είπε ο Gen. Allvin.
«Πολλά αλλάζουν.
Είναι φυσιολογικό να κάνεις παύση και να αναλογιστείς, αλλά δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε.
Αυτό που λειτούργησε χθες, μπορεί να μην λειτουργεί αύριο.
Ο αντίπαλος δεν μένει στάσιμος. Όταν ο Πρόεδρος ρωτήσει αν μπορούμε ακόμα να το κάνουμε, η απάντηση πρέπει να είναι: «Απολύτως ναι»
Κίνα: Νέα stealth μαχητικά
Η ανακοίνωση του Gen. Allvin ήρθε σε μια περίοδο αυξημένης έντασης στον αέρα.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα επιδιώκουν δυναμικά την υπεροχή στον αεροπορικό τομέα.
Μόλις τρεις εβδομάδες νωρίτερα, η Κίνα παρουσίασε τα πιο πρόσφατα μαχητικά αεροσκάφη της.
Η επίδειξη περιλάμβανε αναβαθμισμένες παραλλαγές του J-15, όπως τα J-15T, J-15DH και J-15DT, τα οποία είναι αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου.
Η παρέλαση αποκάλυψε επίσης το J-35, το δεύτερο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Κίνας, σχεδιασμένο για το νέο αεροπλανοφόρο της χώρας, το Fujian.

Στις 3 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια στρατιωτικής παρέλασης που σηματοδότησε την 80ή επέτειο από την ήττα της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Κίνα παρουσίασε δημόσια για πρώτη φορά αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη που βασίζονται σε αεροπλανοφόρα.
Ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας CCTV ανέφερε ότι τα J-15T, J-35 και το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου KJ-600 ολοκλήρωσαν με επιτυχία δοκιμές εκτόξευσης με καταπέλτη και προσγείωσης στο Fujian.
Δοκιμές σε δύο μαχητικά 6ης γενιάς
Η Κίνα εργάζεται επίσης πάνω σε μαχητικά έκτης γενιάς.
Διαρροές από φωτογραφίες και βίντεο υποδηλώνουν την ύπαρξη δύο νέων προηγμένων μαχητικών, με τις ονομασίες J-36 και J-50, τα οποία διαθέτουν τρεις κινητήρες και σχεδίαση χωρίς ουρά.
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ένα νέο αεροσκάφος εντοπίστηκε να πετά πάνω από το Chengdu.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για το J-36, που κατασκευάστηκε από την Chengdu Aircraft Corporation.
Δεν διαθέτει κάθετο σταθερό και έχει ασυνήθιστη διάταξη με τρεις κινητήρες.

Ένα άλλο πρωτότυπο, πιθανότατα το J-50 της Shenyang Aircraft Corporation, εμφανίστηκε την ίδια ημέρα κοντά σε ένα εργοστάσιο στο βορρά.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος διαθέτει πτέρυγες σε σχήμα V και δύο κινητήρες.

Φωτογραφίες και βίντεο δείχνουν ότι η Κίνα δοκιμάζει αυτά τα δύο μαχητικά έκτης γενιάς.
Αναλυτές λένε πως αυτές οι πτήσεις σηματοδοτούν την προσπάθεια της Κίνας να κλείσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ.
Τα κινεζικά μαχητικά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο του πρωτοτύπου.
Είναι ορατά τα σκέλη προσγείωσης και οι δοκιμαστικοί αισθητήρες.
Ωστόσο, από τότε που εντοπίστηκαν τα πρώτα σημάδια ανάπτυξης μαχητικών έκτης γενιάς το 2022, η πρόοδος είναι ραγδαία.
Ο Αγώνας για την Έκτη Γενιά
Πολλές χώρες βρίσκονται σε αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη μαχητικών έκτης γενιάς.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα έχουν από δύο προγράμματα έκτης γενιάς σε εξέλιξη.
Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία εργάζονται από κοινού στο πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS).
Παράλληλα, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ιαπωνία συνεργάζονται στο πρόγραμμα Global Combat Air Programme (GCAP).
Αυτά τα αεροσκάφη αναμένεται να επανακαθορίσουν την εναέρια μάχη, οδηγώντας την παραδοσιακή αερομαχία (dogfighting) σε μια νέα εποχή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών