Οι γεωπολιτικές ανατροπές φέρνουν στο προσκήνιο τα ελαφρύτερα οχήματα και τον πόλεμο των drones...
Η Κίνα εγκαταλείπει τις μαζικές μορφές βαρέων αρμάτων μάχης και αντ' αυτών εγκαινιάζει μονάδες εξοπλισμένες με εξειδικευμένα οχήματα μάχης, σχεδιασμένα για συγκεκριμένα θέατρα επιχειρήσεων.
Αυτό το συμπέρασμα έβγαλαν οι Δυτικοί παρατηρητές μετά την ανάλυση της πρόσφατης στρατιωτικής παρέλασης στο Πεκίνο, όπου ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός της Κίνας παρουσίασε μια σειρά νέων θωρακισμένων συστημάτων, μεταξύ των οποίων το μεσαίου μεγάθους άρμα Type 100 και διάφορα οχήματα βασισμένα πάνω σε αυτό.
Η εμφάνιση του Type 100 και των σχετικών πλατφορμών θεωρείται σαφές δείγμα αλλαγής στη στρατηγική.
Αντί να δημιουργήσει μια «χιονοστιβάδα» βαρέων MBT, το Πεκίνο εστιάζει τους πόρους του στην ανάπτυξη ελαφρύτερων και πιο ευκίνητων οχημάτων, τα οποία είναι καλύτερα προσαρμοσμένα για επιχειρήσεις σε δύσκολες περιοχές ή στη θάλασσα.

Ο προηγούμενος στόλος αρμάτων του κινεζικού στρατού ήταν κυρίως σχεδιασμένος για μάχες στις στέπες της Μογγολίας και για διατρήσεις στη Σιβηρία.
Ωστόσο, η Κίνα δεν χρειάζεται πια έναν στόλο MBT, καθώς η Ρωσία δεν θεωρείται πλέον ο πιο πιθανός αντίπαλός της.
Η Ινδία έχει αναλάβει τώρα αυτόν τον ρόλο, όπως αναφέρουν οι Δυτικές πηγές.
Οι γεωπολιτικές ανατροπές φέρνουν στο προσκήνιο τα ελαφρύτερα οχήματα και τον πόλεμο των drones
Σημειώνεται ότι καθώς το μόνο χερσαίο σύνορο με την Ινδία περνά από τον Διάδρομο Λαντάκ, τα ελαφριά οχήματα που μπορούν να κινηθούν γρήγορα σε ορεινούς δρόμους γίνονται πιο σχετικά.
Οι κινητήρες τους δεν θα σταματούν λόγω υπερβολικού φορτίου σε μεγάλα υψόμετρα.
Σε υψόμετρα άνω των 4.000 μέτρων, τα βαρέα άρματα, όπως το Type 99A2, αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς στον κινητήρα και τη δυνατότητα ελιγμών τους.
Αντίθετα, το νέο μέσο άρμα Type 100 και το ελαφρύ άρμα Type 15 έχουν σχεδιαστεί για να επιχειρούν με αυτοπεποίθηση σε συνθήκες υψηλού υψομέτρου, ενώ παράλληλα παρέχουν ικανοποιητική ισχύ πυρός για να αντιμετωπίσουν τα ινδικά άρματα στα Ιμαλάια.

Ένας άλλος ρόλος για αυτά τα άρματα είναι μια πιθανή απόβαση δεύτερης φάσης στην Ταϊβάν.
Είναι πολύ πιο κατάλληλα για ανάπτυξη σε πλοία, αναφέρουν οι πηγές.
Τα βαρέα άρματα είναι δύσκολα στη μεταφορά και απόβαση, ενώ τα οχήματα μεσαίου βάρους μπορούν να φορτωθούν σε πλοία αποβάσεων, να αναπτυχθούν γρήγορα στην ακτή και να χρησιμοποιηθούν για την εδραίωση θέσεων στο εσωτερικό.
Για τον στρατό της Κίνας, η ικανότητα μεταφοράς αρμάτων που συνδυάζουν ισχύ πυροβολικού και ευελιξία είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της δυναμικής κάθε αμφίβιας επιχείρησης.
www.bankingnews.gr
Αυτό το συμπέρασμα έβγαλαν οι Δυτικοί παρατηρητές μετά την ανάλυση της πρόσφατης στρατιωτικής παρέλασης στο Πεκίνο, όπου ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός της Κίνας παρουσίασε μια σειρά νέων θωρακισμένων συστημάτων, μεταξύ των οποίων το μεσαίου μεγάθους άρμα Type 100 και διάφορα οχήματα βασισμένα πάνω σε αυτό.
Η εμφάνιση του Type 100 και των σχετικών πλατφορμών θεωρείται σαφές δείγμα αλλαγής στη στρατηγική.
Αντί να δημιουργήσει μια «χιονοστιβάδα» βαρέων MBT, το Πεκίνο εστιάζει τους πόρους του στην ανάπτυξη ελαφρύτερων και πιο ευκίνητων οχημάτων, τα οποία είναι καλύτερα προσαρμοσμένα για επιχειρήσεις σε δύσκολες περιοχές ή στη θάλασσα.

Ο προηγούμενος στόλος αρμάτων του κινεζικού στρατού ήταν κυρίως σχεδιασμένος για μάχες στις στέπες της Μογγολίας και για διατρήσεις στη Σιβηρία.
Ωστόσο, η Κίνα δεν χρειάζεται πια έναν στόλο MBT, καθώς η Ρωσία δεν θεωρείται πλέον ο πιο πιθανός αντίπαλός της.
Η Ινδία έχει αναλάβει τώρα αυτόν τον ρόλο, όπως αναφέρουν οι Δυτικές πηγές.
Οι γεωπολιτικές ανατροπές φέρνουν στο προσκήνιο τα ελαφρύτερα οχήματα και τον πόλεμο των drones
Σημειώνεται ότι καθώς το μόνο χερσαίο σύνορο με την Ινδία περνά από τον Διάδρομο Λαντάκ, τα ελαφριά οχήματα που μπορούν να κινηθούν γρήγορα σε ορεινούς δρόμους γίνονται πιο σχετικά.
Οι κινητήρες τους δεν θα σταματούν λόγω υπερβολικού φορτίου σε μεγάλα υψόμετρα.
Σε υψόμετρα άνω των 4.000 μέτρων, τα βαρέα άρματα, όπως το Type 99A2, αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς στον κινητήρα και τη δυνατότητα ελιγμών τους.
Αντίθετα, το νέο μέσο άρμα Type 100 και το ελαφρύ άρμα Type 15 έχουν σχεδιαστεί για να επιχειρούν με αυτοπεποίθηση σε συνθήκες υψηλού υψομέτρου, ενώ παράλληλα παρέχουν ικανοποιητική ισχύ πυρός για να αντιμετωπίσουν τα ινδικά άρματα στα Ιμαλάια.

Ένας άλλος ρόλος για αυτά τα άρματα είναι μια πιθανή απόβαση δεύτερης φάσης στην Ταϊβάν.
Είναι πολύ πιο κατάλληλα για ανάπτυξη σε πλοία, αναφέρουν οι πηγές.
Τα βαρέα άρματα είναι δύσκολα στη μεταφορά και απόβαση, ενώ τα οχήματα μεσαίου βάρους μπορούν να φορτωθούν σε πλοία αποβάσεων, να αναπτυχθούν γρήγορα στην ακτή και να χρησιμοποιηθούν για την εδραίωση θέσεων στο εσωτερικό.
Για τον στρατό της Κίνας, η ικανότητα μεταφοράς αρμάτων που συνδυάζουν ισχύ πυροβολικού και ευελιξία είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της δυναμικής κάθε αμφίβιας επιχείρησης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών