Κερδίζει σε ευελιξία και κόστος συντήρησης το μαχητικό αεροσκάφος JF-17B
Η εντυπωσιακή εμφάνιση του αεροσκάφους JF-17B, ενός ελαφρού διθέσιου μαχητικού, στην αεροπορική έκθεση Changchun συνοδεύτηκε από αναφορές ότι γίνονται προσπάθειες για την εμπορική διάθεση του αεροσκάφους στην Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας.
Το JF-17 είναι ένας από τα έξι τύπους μαχητικών αεροσκαφών που παράγονται στην Κίνα και είναι το μόνο που δεν έχει διατεθεί ακόμη στο Υπουργείο Άμυνας, καθώς το αεροσκάφος αναπτύχθηκε για εξαγωγή και παραγγέλθηκε σε ιδιαίτερα μεγάλους αριθμούς για την Αεροπορία του Πακιστάν.
Κερδίζει σε ευελιξία και κόστος συντήρησης το JF-17B
Ως ο πιο ελαφρύ τύπος κινεζικού μαχητικού, το αεροσκάφος έχει περιορισμένες πολεμικές δυνατότητες και βασίζεται σε έναν πολύ πιο αδύναμο κινητήρα και μικρότερο ραντάρ από άλλους τύπους που παράγονται, αλλά παραμένει ελκυστικό λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους ζωής και των αναγκών συντήρησης.

Παρά το γεγονός ότι δεν αναμένεται να αποκτήσει εγχώριο ενδιαφέρον για χρήση στην πρώτη γραμμή, εκτός αν παραχθεί υπό συνθήκες πολέμου ως «μοντέλο κινητοποίησης» για νέες μοίρες, παραμένει η πιθανότητα το JF-17B, η διθέσια εκπαιδευτική εκδοχή του, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.
Τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το JF-17B μοναδικό και (ενδεχομένως)... εκπαιδευτικό
Ορισμένα χαρακτηριστικά ενδέχεται να κάνουν το JF-17B να προτιμηθεί ως εκπαιδευτικό.
Το αεροσκάφος διατηρεί την ικανότητα ανεφοδιασμού εν πτήσει, που λείπει από άλλα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, επιτρέποντάς του να καλύπτει μεγαλύτερες αποστάσεις σε δευτερεύοντα ρόλο μάχης και να παρέχει στους πιλότους εμπειρία στον αεροπορικό ανεφοδιασμό καθώς ο στόλος τάνκερ YY-20 της χώρας επεκτείνεται ταχύτατα.
Το αεροσκάφος φέρεται επίσης να έχει κοινό κινητήρα με το νέο μαχητικό 5ης γενιάς J-35, καθώς οι αναφορές δείχνουν ότι έχει ενσωματώσει τον νέο κινητήρα WS-21.
Το JF-17 διαθέτει επίσης πολύ πιο ανθεκτικές πολεμικές δυνατότητες από άλλα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, με τον συνδυασμό του ραντάρ AESA και των πυραύλων αέρος-αέρος PL-10 και PL-15 να το καθιστούν ίσως το πιο ικανό αεροσκάφος του μεγέθους του στον κόσμο για αεροπορική μάχη.
Αν και οι εκπαιδευτικές μονάδες στην Αεροπορία του Λαϊκού Στρατού Απελευθέρωσης της Κίνας χρησιμοποιούνται ήδη για δευτερεύοντες ρόλους μάχης, οι περιορισμοί των τωρινών εκπαιδευτικών αεροσκαφών περιορίζουν τη δυνατότητά τους να συμβάλουν σοβαρά στην άμυνα της κινεζικής ηπειρωτικής χώρας ακόμα και ως δεύτερη γραμμή άμυνας, με την υιοθέτηση του JF-17B να ενδέχεται να είναι επαναστατική σε αυτό το πεδίο.
Ένα σημαντικό αμφιλεγόμενο σημείο παραμένει ως προς το πώς οι δαπάνες προμήθειας και συντήρησης του JF-17B ενδέχεται να διαφέρουν σε σχέση με τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που έχουν ήδη διατεθεί στην κινέζικη αεροπορία, δηλαδή τα JL-9 και JL-10.
www.bankingnews.gr
Το JF-17 είναι ένας από τα έξι τύπους μαχητικών αεροσκαφών που παράγονται στην Κίνα και είναι το μόνο που δεν έχει διατεθεί ακόμη στο Υπουργείο Άμυνας, καθώς το αεροσκάφος αναπτύχθηκε για εξαγωγή και παραγγέλθηκε σε ιδιαίτερα μεγάλους αριθμούς για την Αεροπορία του Πακιστάν.
Κερδίζει σε ευελιξία και κόστος συντήρησης το JF-17B
Ως ο πιο ελαφρύ τύπος κινεζικού μαχητικού, το αεροσκάφος έχει περιορισμένες πολεμικές δυνατότητες και βασίζεται σε έναν πολύ πιο αδύναμο κινητήρα και μικρότερο ραντάρ από άλλους τύπους που παράγονται, αλλά παραμένει ελκυστικό λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους ζωής και των αναγκών συντήρησης.

Παρά το γεγονός ότι δεν αναμένεται να αποκτήσει εγχώριο ενδιαφέρον για χρήση στην πρώτη γραμμή, εκτός αν παραχθεί υπό συνθήκες πολέμου ως «μοντέλο κινητοποίησης» για νέες μοίρες, παραμένει η πιθανότητα το JF-17B, η διθέσια εκπαιδευτική εκδοχή του, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.
Τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το JF-17B μοναδικό και (ενδεχομένως)... εκπαιδευτικό
Ορισμένα χαρακτηριστικά ενδέχεται να κάνουν το JF-17B να προτιμηθεί ως εκπαιδευτικό.
Το αεροσκάφος διατηρεί την ικανότητα ανεφοδιασμού εν πτήσει, που λείπει από άλλα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, επιτρέποντάς του να καλύπτει μεγαλύτερες αποστάσεις σε δευτερεύοντα ρόλο μάχης και να παρέχει στους πιλότους εμπειρία στον αεροπορικό ανεφοδιασμό καθώς ο στόλος τάνκερ YY-20 της χώρας επεκτείνεται ταχύτατα.
Το αεροσκάφος φέρεται επίσης να έχει κοινό κινητήρα με το νέο μαχητικό 5ης γενιάς J-35, καθώς οι αναφορές δείχνουν ότι έχει ενσωματώσει τον νέο κινητήρα WS-21.
Το JF-17 διαθέτει επίσης πολύ πιο ανθεκτικές πολεμικές δυνατότητες από άλλα εκπαιδευτικά αεροσκάφη, με τον συνδυασμό του ραντάρ AESA και των πυραύλων αέρος-αέρος PL-10 και PL-15 να το καθιστούν ίσως το πιο ικανό αεροσκάφος του μεγέθους του στον κόσμο για αεροπορική μάχη.
Αν και οι εκπαιδευτικές μονάδες στην Αεροπορία του Λαϊκού Στρατού Απελευθέρωσης της Κίνας χρησιμοποιούνται ήδη για δευτερεύοντες ρόλους μάχης, οι περιορισμοί των τωρινών εκπαιδευτικών αεροσκαφών περιορίζουν τη δυνατότητά τους να συμβάλουν σοβαρά στην άμυνα της κινεζικής ηπειρωτικής χώρας ακόμα και ως δεύτερη γραμμή άμυνας, με την υιοθέτηση του JF-17B να ενδέχεται να είναι επαναστατική σε αυτό το πεδίο.
Ένα σημαντικό αμφιλεγόμενο σημείο παραμένει ως προς το πώς οι δαπάνες προμήθειας και συντήρησης του JF-17B ενδέχεται να διαφέρουν σε σχέση με τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που έχουν ήδη διατεθεί στην κινέζικη αεροπορία, δηλαδή τα JL-9 και JL-10.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών