Οι κινητήρες jet και οι ... αμφίβολες δυνατότητες των ουκρανικών drones
Η Ουκρανία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο υβρίδια drones-πυραύλων με κινητήρες τζετ, όπως τα Peklo και Palianytsia, σε επιθέσεις εναντίον ρωσικών εδαφών.
Οι πόλεις Donetsk και Makiivka δέχτηκαν επιθέσεις με drones Peklo και Palianytsia, μεταξύ άλλων όπλων, όπως τα αμερικανικής κατασκευής ADM-160 MALD (Μινιμαλιστικά Αερομεταφερόμενα Προπλάσματα) στις 8 Σεπτεμβρίου.
Την επόμενη μέρα, ξεκίνησε επίθεση στη Χερσόνησο της Κριμαίας.
Ένα drone με κινητήρα τζετ, πιθανότατα Peklo ή Palianytsia, καταρρίφθηκε πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα.
Τα Peklo και Palianytsia αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία άμυνας της Ουκρανίας, γνωστή και ως Ukroboronprom.
Το Palianytsia παρουσιάστηκε πρώτο τον Αύγουστο του περασμένου έτους.
Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο, παρουσιάστηκε το Peklo.
Τότε αναφέρθηκε ότι το Peklo αναπτύχθηκε με βάση το Palianytsia.
Και τα δύο drones παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Volodymyr Zelenskyy.
Οι κινητήρες jet και οι ... αμφίβολες δυνατότητες των ουκρανικών drones
Και τα δύο drones χρησιμοποιούν κινητήρες τζετ και βασίζονται κυρίως σε συστήματα καθοδήγησης με GPS και αδρανειακή ναυσιπλοΐα.
Το Palianytsia έχει εμβέλεια 650 χιλιόμετρα, ταχύτητα έως 900 χιλιόμετρα την ώρα και φέρει πολεμική κεφαλή βάρους περίπου 50 κιλών.
Από την άλλη, το Peklo φέρεται να έχει εμβέλεια 700 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 700 χιλιόμετρα την ώρα.
Φέρει πολεμική κεφαλή εντός της ίδιας κατηγορίας βάρους με το Palianytsia.
Αυτές οι τεχνικές προδιαγραφές είναι αμφίβολες, ειδικά δεδομένου ότι τα drones αυτά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμα για να πλήξουν πιο βαθιά εντός της Ρωσίας.
Τα drones με κινητήρες τζετ είναι πιο εύκολα στην κατασκευή από τους κρουζ πυραύλους.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τους κρουζ πυραύλους, δεν μπορούν να ακολουθήσουν το έδαφος ή να πετούν σε εξαιρετικά χαμηλά υψόμετρα για το μεγαλύτερο μέρος της πορείας τους.
Επίσης, δεν είναι τόσο ακριβή στις περισσότερες περιπτώσεις.
Παρ' όλα αυτά, λόγω της υψηλότερης ταχύτητας και του μικρότερου σήματος ραντάρ, αποτελούν μια πραγματική πρόκληση για τις αεράμυνες.
Η Ρωσία ήδη παράγει μαζικά το δικό της υβρίδιο drone-πυραύλου με κινητήρα τζετ, το Geran-3, το οποίο λέγεται ότι είναι ρωσική αντιγραφή του Shahed-238.
Το Geran-3, το οποίο κινείται με κινητήρα τζετ, φέρεται να έχει εμβέλεια 2.000-2.500 χιλιομέτρων και μπορεί να φτάσει σε ύψος έως και σχεδόν δέκα χιλιομέτρων.
Ο κινητήρας τζετ του φτάνει μέγιστη ταχύτητα 600 χιλιόμετρα την ώρα.
Το drone είναι συνήθως εξοπλισμένο με πολεμική κεφαλή βάρους 50-90 κιλών.
Προς το παρόν, η παραγωγή των Peklo και Palianytsia φαίνεται περιορισμένη.
Ωστόσο, οι επιθέσεις με αυτά τα drones αυξάνονται ήδη.
Οι ρωσικές αεράμυνες και τα μέσα ηλεκτρονικού πολέμου καλούνται τώρα να προσαρμοστούν γρήγορα σε αυτή τη νέα απειλή, όπως έκαναν και με πολλές άλλες.
www.bankingnews.gr
Οι πόλεις Donetsk και Makiivka δέχτηκαν επιθέσεις με drones Peklo και Palianytsia, μεταξύ άλλων όπλων, όπως τα αμερικανικής κατασκευής ADM-160 MALD (Μινιμαλιστικά Αερομεταφερόμενα Προπλάσματα) στις 8 Σεπτεμβρίου.
Την επόμενη μέρα, ξεκίνησε επίθεση στη Χερσόνησο της Κριμαίας.
Ένα drone με κινητήρα τζετ, πιθανότατα Peklo ή Palianytsia, καταρρίφθηκε πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα.
Τα Peklo και Palianytsia αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία άμυνας της Ουκρανίας, γνωστή και ως Ukroboronprom.
Το Palianytsia παρουσιάστηκε πρώτο τον Αύγουστο του περασμένου έτους.
Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο, παρουσιάστηκε το Peklo.
Τότε αναφέρθηκε ότι το Peklo αναπτύχθηκε με βάση το Palianytsia.
Και τα δύο drones παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Volodymyr Zelenskyy.
Οι κινητήρες jet και οι ... αμφίβολες δυνατότητες των ουκρανικών drones
Και τα δύο drones χρησιμοποιούν κινητήρες τζετ και βασίζονται κυρίως σε συστήματα καθοδήγησης με GPS και αδρανειακή ναυσιπλοΐα.
Το Palianytsia έχει εμβέλεια 650 χιλιόμετρα, ταχύτητα έως 900 χιλιόμετρα την ώρα και φέρει πολεμική κεφαλή βάρους περίπου 50 κιλών.
Από την άλλη, το Peklo φέρεται να έχει εμβέλεια 700 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 700 χιλιόμετρα την ώρα.
Φέρει πολεμική κεφαλή εντός της ίδιας κατηγορίας βάρους με το Palianytsia.
Αυτές οι τεχνικές προδιαγραφές είναι αμφίβολες, ειδικά δεδομένου ότι τα drones αυτά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμα για να πλήξουν πιο βαθιά εντός της Ρωσίας.
Τα drones με κινητήρες τζετ είναι πιο εύκολα στην κατασκευή από τους κρουζ πυραύλους.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τους κρουζ πυραύλους, δεν μπορούν να ακολουθήσουν το έδαφος ή να πετούν σε εξαιρετικά χαμηλά υψόμετρα για το μεγαλύτερο μέρος της πορείας τους.
Επίσης, δεν είναι τόσο ακριβή στις περισσότερες περιπτώσεις.
Παρ' όλα αυτά, λόγω της υψηλότερης ταχύτητας και του μικρότερου σήματος ραντάρ, αποτελούν μια πραγματική πρόκληση για τις αεράμυνες.
Η Ρωσία ήδη παράγει μαζικά το δικό της υβρίδιο drone-πυραύλου με κινητήρα τζετ, το Geran-3, το οποίο λέγεται ότι είναι ρωσική αντιγραφή του Shahed-238.
Το Geran-3, το οποίο κινείται με κινητήρα τζετ, φέρεται να έχει εμβέλεια 2.000-2.500 χιλιομέτρων και μπορεί να φτάσει σε ύψος έως και σχεδόν δέκα χιλιομέτρων.
Ο κινητήρας τζετ του φτάνει μέγιστη ταχύτητα 600 χιλιόμετρα την ώρα.
Το drone είναι συνήθως εξοπλισμένο με πολεμική κεφαλή βάρους 50-90 κιλών.
Προς το παρόν, η παραγωγή των Peklo και Palianytsia φαίνεται περιορισμένη.
Ωστόσο, οι επιθέσεις με αυτά τα drones αυξάνονται ήδη.
Οι ρωσικές αεράμυνες και τα μέσα ηλεκτρονικού πολέμου καλούνται τώρα να προσαρμοστούν γρήγορα σε αυτή τη νέα απειλή, όπως έκαναν και με πολλές άλλες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών