Η εμβάθυνση της συνεργασίας Ρωσίας και Κίνας ενισχύει τη δυναμική στη ναυτιλία πετρελαίου, φυσικού αερίου και κοντέινερ κατά μήκος των αρκτικών ναυτιλιακών διαδρομών
Η Ρωσία συνεχίζει να χρησιμοποιεί τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό για τη μεταφορά διαφόρων αγαθών, περιλαμβανομένων των ενεργειακών προμηθευτών προς την Ασία, σύμφωνα με το HNN.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποιεί πλοία που δεν είναι καν παγοθραυστικά.
Η εμβάθυνση της συνεργασίας Ρωσίας και Κίνας ενισχύει τη δυναμική στη ναυτιλία πετρελαίου, φυσικού αερίου και κοντέινερ κατά μήκος των αρκτικών ναυτιλιακών διαδρομών, σύμφωνα με ανάλυση του Centre for the Study of High North Logistics (CHNL) στη Νορβηγία.
Αν και μεγάλο μέρος αυτής της ναυτιλιακής δραστηριότητας επικεντρώνεται γύρω από τη Ρωσία και την Κίνα, υπάρχουν ενδείξεις αυξανόμενης εμπλοκής, συμπεριλαμβανομένων πρωτοβουλιών για τη σύνδεση βασικών λιμανιών της Δυτικής Ευρώπης με δίκτυα ναυτιλίας κοντέινερ.
Η τελευταία έκθεση του CHNL στην ιστοσελίδα του αναλύει τις τάσεις ναυτιλίας στην Αρκτική κατά τη διάρκεια της μέσης σεζόν, επικεντρωμένη στα φορτία που κινούνται μεταξύ λιμανιών στην Ευρώπη και την Ασία.
Η έκθεση τονίζει τις αυξανόμενες οικονομικές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Κίνας.
Από τις αρχές Ιουνίου μέχρι τα τέλη Αυγούστου, το κέντρο κατέγραψε 52 πλήρεις διαδρομές διέλευσης, μεταφέροντας περίπου 1,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τις 48 διαδρομές της ίδιας περιόδου πέρυσι.
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των διαδρομών είχε αφετηρία ή προορισμό λιμάνια στη Ρωσία ή την Κίνα, με μόνο λίγες να κατευθύνονται στη Νότια Κορέα, η οποία προετοιμάζεται να ενισχύσει την εμπλοκή της στη ναυτιλία στην Αρκτική, ξεκινώντας ανεξάρτητες δοκιμαστικές διαδρομές το καλοκαίρι του 2026.
Οι κύριοι τύποι φορτίων που μεταφέρονται κατά μήκος αυτής της διαδρομής είναι εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), τα σιδηρομεταλλεύματα και διάφορα εμπορεύματα κοντέινερ.
Η Ρωσία συνεχίζει να μεταφέρει ακατέργαστο πετρέλαιο από τα βασικά εξαγωγικά τερματικά της κοντά στο Μούρμανσκ και τα λιμάνια της Βαλτικής στην κινεζική αγορά.
Κατά την παρατηρούμενη περίοδο, καταγράφηκαν 13 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν πετρέλαιο, τα οποία συνολικά μετέφεραν περίπου 5,5 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.
Εκτός από το πετρέλαιο, μεταφέρθηκε και υγροποιημένο φυσικό αέριο κατά μήκος της διαδρομής, με δύο πλοία LNG να αναχωρούν από την περιοχή της Θάλασσας Μπάρεντς.
Αυτά τα πλοία «ανήκουν σε στόλο υπό δυτικές κυρώσεις».
Όσον αφορά τα χύμα φορτία όπως τα σιδηρομεταλλεύματα και ο άνθρακας, το ποσοστό τους είναι λιγότερο εμφανές, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό – περίπου 290.000 μετρικοί τόνοι.
Η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού για ναυτιλία κοντέινερ αυξάνεται επίσης, αν και η κλίμακα παραμένει σχετικά περιορισμένη σε σύγκριση με άλλες παγκόσμιες εμπορικές διαδρομές.
Μέχρι το τέλος Αυγούστου, το CHNL είχε καταγράψει 10 διαδρομές πλοίων κοντέινερ που μετέφεραν περίπου 150.000 μετρικούς τόνους φορτίου, κυρίως μεταξύ λιμανιών της Κίνας, όπως το Σανγκάη και το Τσινγκντάο, και των ρωσικών λιμανιών Αγ. Πετρούπολης και Αρχάγγελσκ.
www.bankingnews.gr
Σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποιεί πλοία που δεν είναι καν παγοθραυστικά.
Η εμβάθυνση της συνεργασίας Ρωσίας και Κίνας ενισχύει τη δυναμική στη ναυτιλία πετρελαίου, φυσικού αερίου και κοντέινερ κατά μήκος των αρκτικών ναυτιλιακών διαδρομών, σύμφωνα με ανάλυση του Centre for the Study of High North Logistics (CHNL) στη Νορβηγία.
Αν και μεγάλο μέρος αυτής της ναυτιλιακής δραστηριότητας επικεντρώνεται γύρω από τη Ρωσία και την Κίνα, υπάρχουν ενδείξεις αυξανόμενης εμπλοκής, συμπεριλαμβανομένων πρωτοβουλιών για τη σύνδεση βασικών λιμανιών της Δυτικής Ευρώπης με δίκτυα ναυτιλίας κοντέινερ.
Η τελευταία έκθεση του CHNL στην ιστοσελίδα του αναλύει τις τάσεις ναυτιλίας στην Αρκτική κατά τη διάρκεια της μέσης σεζόν, επικεντρωμένη στα φορτία που κινούνται μεταξύ λιμανιών στην Ευρώπη και την Ασία.
Η έκθεση τονίζει τις αυξανόμενες οικονομικές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Κίνας.
Από τις αρχές Ιουνίου μέχρι τα τέλη Αυγούστου, το κέντρο κατέγραψε 52 πλήρεις διαδρομές διέλευσης, μεταφέροντας περίπου 1,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τις 48 διαδρομές της ίδιας περιόδου πέρυσι.
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των διαδρομών είχε αφετηρία ή προορισμό λιμάνια στη Ρωσία ή την Κίνα, με μόνο λίγες να κατευθύνονται στη Νότια Κορέα, η οποία προετοιμάζεται να ενισχύσει την εμπλοκή της στη ναυτιλία στην Αρκτική, ξεκινώντας ανεξάρτητες δοκιμαστικές διαδρομές το καλοκαίρι του 2026.
Οι κύριοι τύποι φορτίων που μεταφέρονται κατά μήκος αυτής της διαδρομής είναι εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), τα σιδηρομεταλλεύματα και διάφορα εμπορεύματα κοντέινερ.
Η Ρωσία συνεχίζει να μεταφέρει ακατέργαστο πετρέλαιο από τα βασικά εξαγωγικά τερματικά της κοντά στο Μούρμανσκ και τα λιμάνια της Βαλτικής στην κινεζική αγορά.
Κατά την παρατηρούμενη περίοδο, καταγράφηκαν 13 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν πετρέλαιο, τα οποία συνολικά μετέφεραν περίπου 5,5 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.
Εκτός από το πετρέλαιο, μεταφέρθηκε και υγροποιημένο φυσικό αέριο κατά μήκος της διαδρομής, με δύο πλοία LNG να αναχωρούν από την περιοχή της Θάλασσας Μπάρεντς.
Αυτά τα πλοία «ανήκουν σε στόλο υπό δυτικές κυρώσεις».
Όσον αφορά τα χύμα φορτία όπως τα σιδηρομεταλλεύματα και ο άνθρακας, το ποσοστό τους είναι λιγότερο εμφανές, αλλά εξακολουθεί να είναι σημαντικό – περίπου 290.000 μετρικοί τόνοι.
Η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού για ναυτιλία κοντέινερ αυξάνεται επίσης, αν και η κλίμακα παραμένει σχετικά περιορισμένη σε σύγκριση με άλλες παγκόσμιες εμπορικές διαδρομές.
Μέχρι το τέλος Αυγούστου, το CHNL είχε καταγράψει 10 διαδρομές πλοίων κοντέινερ που μετέφεραν περίπου 150.000 μετρικούς τόνους φορτίου, κυρίως μεταξύ λιμανιών της Κίνας, όπως το Σανγκάη και το Τσινγκντάο, και των ρωσικών λιμανιών Αγ. Πετρούπολης και Αρχάγγελσκ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών