Οι δημιουργίες του Armani για τα ανδρικά ρούχα έχουν προσδιορίσει τη μόδα για πάνω από πέντε δεκαετίες.
Το Μιλάνο και μαζί ο κόσμος όλος, αποχαιρετούν τον αγαπημένο σχεδιαστή μόδας Giorgio Armani, ο οποίος πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 92 ετών.
Ήδη ξεκίνησε το λαϊκό προσκύνημα στο Armani/Teatro, τον εκθεσιακό χώρο που βρίσκεται στην έδρα του οίκου μόδας, και θα διαρκέσει δύο ημέρες.
Οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί να τον επισκεφθεί για τον ύστατο αποχαιρετισμό και ήδη οι Ιταλοί σπεύδουν.
Πριν ακόμη ανοίξει η αίθουσα πένθους, σχηματίστηκαν δύο ουρές: η μία από υπαλλήλους της εταιρείας Armani και η άλλη από απλούς Ιταλούς πολίτες.
Οι υπάλληλοι περνούν πρώτοι, όπως είχε ο ίδιος ο Armani ζητήσει πριν από τον θάνατό του.

Μεταξύ εκείνων που ήρθαν για να αποχαιρετήσουν τον σχεδιαστή ήταν οι σχεδιαστές Donatella Versace, Ennio Capasa και Alessandro Enriquez, η τραγουδίστρια Alexia, οι σκηνοθέτες Giuseppe Tornatore και Gabriele Salvatores, καθώς και πολλές ακόμη προσωπικότητες του καλλιτεχνικού και επιχειρηματικού χώρου.
Στην αίθουσα, όπου συνήθως πραγματοποιούνται οι επιδείξεις του οίκου μόδας, καίνε εκατοντάδες χάρτινα φαναράκια.
Το απλό φέρετρο, στολισμένο με μια ανθοδέσμη από λευκά τριαντάφυλλα, περιβάλλεται από τιμητική φρουρά καραμπινιέρων.

Πίσω του προβάλλεται μια φωτογραφία του Αρμάνι που χαμογελά, με τα λόγια του: «Η κληρονομιά που ελπίζω να αφήσω είναι η αφοσίωση στο έργο, ο σεβασμός και η φροντίδα για τους ανθρώπους και την πραγματικότητα. Από εκεί ξεκινούν τα πάντα».

Η ταφή του σχεδιαστή θα γίνει τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου.
Η ημέρα αυτή έχει κηρυχτεί ημέρα πένθους στο Μιλάνο: κατ' εντολή του δημάρχου της πόλης Giuseppe Sala, οι σημαίες σε όλα τα δημοτικά κτίρια θα κυματίζουν μεσίστιες.
Η κηδεία, σε αντίθεση με την τελετή αποχαιρετισμού, θα γίνει σε κλειστό κύκλο: η οικογένεια Armani κρατάει μυστική την τοποθεσία της.
Το όνομα του Armani ταυτίστηκε με τον μινιμαλισμό και την εκλεπτυσμένη κομψότητα
Ο οίκος μόδας που ίδρυσε έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο σύμβολο, προσδιορίζοντας το στυλ πολλών γενεών.
Σήμερα, το λογότυπο του Armani κοσμεί όχι μόνο ρούχα, αλλά και έπιπλα, γιοτ, εστιατόρια, πολυτελή ξενοδοχεία και άλλους τομείς πολυτελείας.
(O πρόεδρος της Ferrari John Elkann και η σύζυγός του Lavinia Borromeo)
Αντίθετα από άλλους θρυλικούς σχεδιαστές, ο Armani δεν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, αλλά συνέχισε να εργάζεται μέχρι την τελευταία του μέρα. Πώς όμως κατάφερε να φέρει την επανάσταση στον κόσμο της μόδας;

«Ποτέ δεν επιδίωξα να κάνω επανάσταση»
«Το καλύτερο ρούχο είναι το σακάκι.
Είναι ένα πολυλειτουργικό και χρήσιμο κομμάτι.
Μια εξαιρετική πλατφόρμα για πρακτικές εφευρέσεις.
Αλλά το χειρότερο ρούχο είναι τα αθλητικά παπούτσια με πλατφόρμα.
Αυτή είναι απλώς μια πολύ, πολύ κακή ιδέα», δήλωνε ο Giorgio Armani.
Οι δημιουργίες του Armani για τα ανδρικά ρούχα έχουν προσδιορίσει τη μόδα για πάνω από πέντε δεκαετίες.
Έγιναν όχι μόνο πρότυπο κομψότητας και ποιότητας, αλλά και σύμβολο ανυπακοής και καινοτομίας.
Η ίδρυση του οίκου Armani το 1975 σηματοδότησε μια πραγματική επανάσταση: ο Armani αποφάσισε να απορρίψει την αυστηρότητα των παραδοσιακών κουστουμιών και να δημιουργήσει άνετα και μαλακά σχέδια.
Στην πορεία, άλλαξε τα κλασικά σακάκια — απομάκρυνε τους ώμους και τους αυστηρούς γιακάδες, δημιουργώντας μια πιο ελεύθερη γραμμή και χρησιμοποιώντας λινό αντί για παραδοσιακά υφάσματα.
Ο Armani αφαίρεσε την επένδυση και τα ενθέματα στους ώμους των σακακιών, αφαίρεσε τις επιβεβλημένες πιέτες από τα παντελόνια, και απομάκρυνε τη σιδερωμένη σφιχτότητα από τους γιακάδες των πουκαμίσων.

Επανάσταση στη μόδα και το Χόλιγουντ
Ο σχεδιαστής αμφισβήτησε τα υπερμακρινικά ιδεώδη της εποχής του και ανέδειξε μια πιο εκλεπτυσμένη, ανδρόγυνη προσέγγιση στην ανδρική ένδυση.
Οι ιδέες του δεν άφησαν αδιάφορο ούτε το Χόλιγουντ.
Η ταινία «American Zigolo» έκανε τον ιταλικό οίκο να αποκτήσει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα.
Ο Armani σχεδίασε τα κοστούμια για τους βασικούς χαρακτήρες, τους οποίους ενσάρκωσαν οι Richard Gere και Lauren Hutton.

Το 1980, το κοινό είδε τον Julian Kay στην οθόνη, και ο Giorgio Armani έγινε ξαφνικά παγκοσμίως διάσημος.
Το κοστούμι του πιο ακριβοπληρωμένου εραστή στο Beverly Hills έγινε αμέσως ένα εικονίδιο της ποπ κουλτούρας και δημιούργησε τη μόδα για την κομψότητα στις ΗΠΑ.
Η εικόνα του πρωταγωνιστή του «Αμερικανικού Ζιγκολό» διαφοροποιούνταν αισθητά από τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ταινίας: οι γιακάδες του πουκαμίσου και τα πέτα του σακακιού του είχαν μικρύνει και δεν τραβούσαν την προσοχή με την έντονη γεωμετρία τους.
Επίσης, ο Kay εμφανιζόταν σχεδόν πάντα σε μονοχρωματικές αποχρώσεις, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους χαρακτήρες που φορούσαν πιο παραδοσιακά ρούχα με έντονα χρώματα και σαφή σιλουέτα.

(Ο σχεδιαστής με τα αδέλφια του)
Η Στρατηγική εξέλιξη του Armani και η διάδοση του στυλ του
Μετά την επιτυχία του «Αμερικανικού Ζιγκολό», ο Armani έγινε ο πιο περιζήτητος σχεδιαστής του Χόλιγουντ, δημιουργώντας ρούχα για διάσημους, όπως οι Robert De Niro, Kevin Costner, George Clooney και Brad Pitt.
Στη συνέχεια, τα ρούχα του έγιναν βασικά για τις κόκκινες χαλίκες των κινηματογραφικών φεστιβάλ, με τον Armani να καθιερώνει έναν νέο τρόπο αυτοεκφρασης έξω από τη μεγάλη οθόνη.
«Έχω παραβιάσει τους κανόνες του σχεδιασμού, αλλά ποτέ δεν ήθελα να κάνω επανάσταση.
Απλώς ακολούθησα τα ένστικτά μου.
Απελευθέρωσα τους ανθρώπους από τα άβολα σχέδια και, ταυτόχρονα, έσβησα τα όρια μεταξύ ανδρικών και γυναικείων ρούχων», δήλωσε ο ίδιος.
Ο Armani δεν έκανε μόνο τα ρούχα για άνδρες, αλλά και για γυναίκες.
Τα ρούχα του φορέθηκαν από διάσημες ηθοποιούς, όπως οι Sophie Loren, Faye Dunaway, Monica Bellucci, Michelle Pfeiffer, Uma Thurman, Gwyneth Paltrow και Liv Tyler.

Η αρχή της αυτοκρατορίας
Γεννημένος σε μια οικογένεια μεσαίας τάξης στο Piacenza, μια μικρή πόλη στο βόρειο τμήμα της Ιταλίας, ο Armani αρχικά σπούδασε να γίνει αγροτικός γιατρός, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές του όταν διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να αντέξει το θέαμα του αίματος.
Σύντομα, βρήκε εργασία ως διακοσμητής βιτρινών σε ένα πολυκατάστημα και αργότερα έγινε βοηθός του διάσημου σχεδιαστή Nino Cerruti.
Η εμπειρία αυτή τον οδήγησε στον κόσμο της υψηλής μόδας και το 1975 ίδρυσε τον οίκο Giorgio Armani.

Ο δρόμος για τη δόξα
Σταδιακά, ο Armani δημιούργησε μια αυτοκρατορία που περιλάμβανε πάνω από 230 καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι το 2024, το brand Giorgio Armani είχε κερδίσει 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στη διάρκεια της καριέρας του, δημιούργησε σειρές όπως Armani Jeans, Armani Junior και Emporio Armani, ενώ επεκτάθηκε σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλες πολυτελείς επιχειρήσεις.
Η φιλοσοφία του ήταν απλή: «Αυτοεκτίμηση, πείσμα και απόλυτος έλεγχος πάνω στη δουλειά μου».
Το στυλ του θα μείνει για πάντα συνώνυμο της διακριτικής πολυτέλειας και της κομψότητας.
www.bankingnews.gr
Ήδη ξεκίνησε το λαϊκό προσκύνημα στο Armani/Teatro, τον εκθεσιακό χώρο που βρίσκεται στην έδρα του οίκου μόδας, και θα διαρκέσει δύο ημέρες.
Οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί να τον επισκεφθεί για τον ύστατο αποχαιρετισμό και ήδη οι Ιταλοί σπεύδουν.

Πριν ακόμη ανοίξει η αίθουσα πένθους, σχηματίστηκαν δύο ουρές: η μία από υπαλλήλους της εταιρείας Armani και η άλλη από απλούς Ιταλούς πολίτες.
Οι υπάλληλοι περνούν πρώτοι, όπως είχε ο ίδιος ο Armani ζητήσει πριν από τον θάνατό του.

Μεταξύ εκείνων που ήρθαν για να αποχαιρετήσουν τον σχεδιαστή ήταν οι σχεδιαστές Donatella Versace, Ennio Capasa και Alessandro Enriquez, η τραγουδίστρια Alexia, οι σκηνοθέτες Giuseppe Tornatore και Gabriele Salvatores, καθώς και πολλές ακόμη προσωπικότητες του καλλιτεχνικού και επιχειρηματικού χώρου.

Στην αίθουσα, όπου συνήθως πραγματοποιούνται οι επιδείξεις του οίκου μόδας, καίνε εκατοντάδες χάρτινα φαναράκια.
Το απλό φέρετρο, στολισμένο με μια ανθοδέσμη από λευκά τριαντάφυλλα, περιβάλλεται από τιμητική φρουρά καραμπινιέρων.

Πίσω του προβάλλεται μια φωτογραφία του Αρμάνι που χαμογελά, με τα λόγια του: «Η κληρονομιά που ελπίζω να αφήσω είναι η αφοσίωση στο έργο, ο σεβασμός και η φροντίδα για τους ανθρώπους και την πραγματικότητα. Από εκεί ξεκινούν τα πάντα».

Η ταφή του σχεδιαστή θα γίνει τη Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου.
Η ημέρα αυτή έχει κηρυχτεί ημέρα πένθους στο Μιλάνο: κατ' εντολή του δημάρχου της πόλης Giuseppe Sala, οι σημαίες σε όλα τα δημοτικά κτίρια θα κυματίζουν μεσίστιες.
Η κηδεία, σε αντίθεση με την τελετή αποχαιρετισμού, θα γίνει σε κλειστό κύκλο: η οικογένεια Armani κρατάει μυστική την τοποθεσία της.

Το όνομα του Armani ταυτίστηκε με τον μινιμαλισμό και την εκλεπτυσμένη κομψότητα
Ο οίκος μόδας που ίδρυσε έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο σύμβολο, προσδιορίζοντας το στυλ πολλών γενεών.
Σήμερα, το λογότυπο του Armani κοσμεί όχι μόνο ρούχα, αλλά και έπιπλα, γιοτ, εστιατόρια, πολυτελή ξενοδοχεία και άλλους τομείς πολυτελείας.

(O πρόεδρος της Ferrari John Elkann και η σύζυγός του Lavinia Borromeo)
Αντίθετα από άλλους θρυλικούς σχεδιαστές, ο Armani δεν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, αλλά συνέχισε να εργάζεται μέχρι την τελευταία του μέρα. Πώς όμως κατάφερε να φέρει την επανάσταση στον κόσμο της μόδας;

«Ποτέ δεν επιδίωξα να κάνω επανάσταση»
«Το καλύτερο ρούχο είναι το σακάκι.
Είναι ένα πολυλειτουργικό και χρήσιμο κομμάτι.
Μια εξαιρετική πλατφόρμα για πρακτικές εφευρέσεις.
Αλλά το χειρότερο ρούχο είναι τα αθλητικά παπούτσια με πλατφόρμα.
Αυτή είναι απλώς μια πολύ, πολύ κακή ιδέα», δήλωνε ο Giorgio Armani.
Οι δημιουργίες του Armani για τα ανδρικά ρούχα έχουν προσδιορίσει τη μόδα για πάνω από πέντε δεκαετίες.
Έγιναν όχι μόνο πρότυπο κομψότητας και ποιότητας, αλλά και σύμβολο ανυπακοής και καινοτομίας.
Η ίδρυση του οίκου Armani το 1975 σηματοδότησε μια πραγματική επανάσταση: ο Armani αποφάσισε να απορρίψει την αυστηρότητα των παραδοσιακών κουστουμιών και να δημιουργήσει άνετα και μαλακά σχέδια.
Στην πορεία, άλλαξε τα κλασικά σακάκια — απομάκρυνε τους ώμους και τους αυστηρούς γιακάδες, δημιουργώντας μια πιο ελεύθερη γραμμή και χρησιμοποιώντας λινό αντί για παραδοσιακά υφάσματα.
Ο Armani αφαίρεσε την επένδυση και τα ενθέματα στους ώμους των σακακιών, αφαίρεσε τις επιβεβλημένες πιέτες από τα παντελόνια, και απομάκρυνε τη σιδερωμένη σφιχτότητα από τους γιακάδες των πουκαμίσων.

Επανάσταση στη μόδα και το Χόλιγουντ
Ο σχεδιαστής αμφισβήτησε τα υπερμακρινικά ιδεώδη της εποχής του και ανέδειξε μια πιο εκλεπτυσμένη, ανδρόγυνη προσέγγιση στην ανδρική ένδυση.
Οι ιδέες του δεν άφησαν αδιάφορο ούτε το Χόλιγουντ.
Η ταινία «American Zigolo» έκανε τον ιταλικό οίκο να αποκτήσει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα.
Ο Armani σχεδίασε τα κοστούμια για τους βασικούς χαρακτήρες, τους οποίους ενσάρκωσαν οι Richard Gere και Lauren Hutton.

Το 1980, το κοινό είδε τον Julian Kay στην οθόνη, και ο Giorgio Armani έγινε ξαφνικά παγκοσμίως διάσημος.
Το κοστούμι του πιο ακριβοπληρωμένου εραστή στο Beverly Hills έγινε αμέσως ένα εικονίδιο της ποπ κουλτούρας και δημιούργησε τη μόδα για την κομψότητα στις ΗΠΑ.
Η εικόνα του πρωταγωνιστή του «Αμερικανικού Ζιγκολό» διαφοροποιούνταν αισθητά από τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ταινίας: οι γιακάδες του πουκαμίσου και τα πέτα του σακακιού του είχαν μικρύνει και δεν τραβούσαν την προσοχή με την έντονη γεωμετρία τους.
Επίσης, ο Kay εμφανιζόταν σχεδόν πάντα σε μονοχρωματικές αποχρώσεις, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους χαρακτήρες που φορούσαν πιο παραδοσιακά ρούχα με έντονα χρώματα και σαφή σιλουέτα.

(Ο σχεδιαστής με τα αδέλφια του)
Η Στρατηγική εξέλιξη του Armani και η διάδοση του στυλ του
Μετά την επιτυχία του «Αμερικανικού Ζιγκολό», ο Armani έγινε ο πιο περιζήτητος σχεδιαστής του Χόλιγουντ, δημιουργώντας ρούχα για διάσημους, όπως οι Robert De Niro, Kevin Costner, George Clooney και Brad Pitt.
Στη συνέχεια, τα ρούχα του έγιναν βασικά για τις κόκκινες χαλίκες των κινηματογραφικών φεστιβάλ, με τον Armani να καθιερώνει έναν νέο τρόπο αυτοεκφρασης έξω από τη μεγάλη οθόνη.
«Έχω παραβιάσει τους κανόνες του σχεδιασμού, αλλά ποτέ δεν ήθελα να κάνω επανάσταση.
Απλώς ακολούθησα τα ένστικτά μου.

Απελευθέρωσα τους ανθρώπους από τα άβολα σχέδια και, ταυτόχρονα, έσβησα τα όρια μεταξύ ανδρικών και γυναικείων ρούχων», δήλωσε ο ίδιος.
Ο Armani δεν έκανε μόνο τα ρούχα για άνδρες, αλλά και για γυναίκες.
Τα ρούχα του φορέθηκαν από διάσημες ηθοποιούς, όπως οι Sophie Loren, Faye Dunaway, Monica Bellucci, Michelle Pfeiffer, Uma Thurman, Gwyneth Paltrow και Liv Tyler.

Η αρχή της αυτοκρατορίας
Γεννημένος σε μια οικογένεια μεσαίας τάξης στο Piacenza, μια μικρή πόλη στο βόρειο τμήμα της Ιταλίας, ο Armani αρχικά σπούδασε να γίνει αγροτικός γιατρός, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές του όταν διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να αντέξει το θέαμα του αίματος.
Σύντομα, βρήκε εργασία ως διακοσμητής βιτρινών σε ένα πολυκατάστημα και αργότερα έγινε βοηθός του διάσημου σχεδιαστή Nino Cerruti.
Η εμπειρία αυτή τον οδήγησε στον κόσμο της υψηλής μόδας και το 1975 ίδρυσε τον οίκο Giorgio Armani.

Ο δρόμος για τη δόξα
Σταδιακά, ο Armani δημιούργησε μια αυτοκρατορία που περιλάμβανε πάνω από 230 καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι το 2024, το brand Giorgio Armani είχε κερδίσει 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στη διάρκεια της καριέρας του, δημιούργησε σειρές όπως Armani Jeans, Armani Junior και Emporio Armani, ενώ επεκτάθηκε σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλες πολυτελείς επιχειρήσεις.
Η φιλοσοφία του ήταν απλή: «Αυτοεκτίμηση, πείσμα και απόλυτος έλεγχος πάνω στη δουλειά μου».
Το στυλ του θα μείνει για πάντα συνώνυμο της διακριτικής πολυτέλειας και της κομψότητας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών