Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιστορική συμφωνία για τον «Power of Siberia 2» - Θα είναι ο μεγαλύτερος αγωγός φυσικού αερίου

Ιστορική συμφωνία για τον «Power of Siberia 2» - Θα είναι ο μεγαλύτερος αγωγός φυσικού αερίου
O «Power of Siberia 2» θα καταλήγει στη βορειοδυτική Κίνα, όπου βρίσκεται η Αυτόνομη Περιοχή των Ουιγούρων
(upd2) Η Ρωσία, η Κίνα και η Μογγολία υπέγραψαν μνημόνιο για την κατασκευή δύο αγωγών φυσικού αερίου – του «Power of Siberia 2» και του «Soyuz Vostok» όπως υποστήριξε ο επικεφαλής της Gazprom Alexey Miller, σύμφωνα με ρωσικά ΜΜΕ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μνημόνιο είναι «νομικά δεσμευτικό».
«Με βάση τη δημόσια δήλωση που έκαναν οι ηγέτες των τριών χωρών – της Ρωσίας, της Κίνας και της Μογγολίας – σήμερα υπεγράφη νομικά δεσμευτικό μνημόνιο για την κατασκευή του αγωγού «Power of Siberia 2» και του διαμετακομιστικού αγωγού μέσω του εδάφους της Μογγολίας «Soyuz Vostok».
Το έργο αυτό θα επιτρέψει τη μεταφορά από τη Ρωσία, με διαμετακόμιση μέσω Μογγολίας, 50 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως», είπε ο Miller.
Το πρώτο τμήμα του αγωγού «Power of Siberia» οδηγεί στη βορειοανατολική Κίνα, ο «Power of Siberia 2» θα πρέπει να καταλήγει στη βορειοδυτική, όπου βρίσκεται η Αυτόνομη Περιοχή των Ουιγούρων του Σιντζιάνγκ, η οποία δεν συνορεύει με τη Ρωσία αλλά με τη Μογγολία (γι’ αυτόν τον λόγο χρειάζεται ο διαμετακομιστικός αγωγός).

Ο μεγαλύτερος αγωγός

Σύμφωνα με τον Miller ο «Power of Siberia 2» θα γίνει το μεγαλύτερο και πιο κεφαλαιοκεντρικό έργο στον κλάδο του φυσικού αερίου στον κόσμο.
«Πρέπει να καταλάβουμε ότι το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου «Power of Siberia 2» και του αγωγού φυσικού αερίου «Soyuz Vostok», του αγωγού φυσικού αερίου διαμετακόμισης μέσω της Μογγολίας και των αντίστοιχων δυνατοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου στην Κίνα, θα είναι πλέον το μεγαλύτερο, πιο μεγάλης κλίμακας και πιο κεφαλαιοκεντρικό έργο στον κλάδο του φυσικού αερίου στον κόσμο» υποστήριξε ο Miller.

Αγκάθι… η τιμή του αερίου

Η κατασκευή του «Power of Siberia 2» συζητείται μεταξύ Κίνας και Ρωσίας εδώ και αρκετά χρόνια.
Οι διαπραγματεύσεις όμως επιταχύνθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία, όταν η Ευρώπη σχεδόν σταμάτησε να αγοράζει ρωσικό αέριο μέσω αγωγών, και η Κίνα εξετάστηκε ως εναλλακτικός αγοραστής.
Ωστόσο, σύμφωνα με δυτικά ΜΜΕ, η Μόσχα και το Πεκίνο για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν στην τιμή του φυσικού αερίου (κάτι που στη Ρωσία αρνούνταν), και γι’ αυτό δεν ξεκινούσε η κατασκευή του «Power of Siberia 2».

Η πληρωμή

Όπως είπε ο Miller, η πληρωμή για τις παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου στην Κίνα πραγματοποιείται αυτήν τη στιγμή σε εθνικά νομίσματα σε ίση αναλογία – 50% σε ρούβλια και 50% σε γουάν.
«Μπορώ να πω σε ποια νομίσματα γίνεται η πληρωμή την τρέχουσα χρονική περίοδο.
Η πληρωμή πραγματοποιείται 50-50 – 50% σε ρούβλια και 50% σε γουάν», είπε ο Miller.
Ο Miller ανέφερε επίσης ότι η Gazprom και η Κινεζική Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (CNPC) υπέγραψαν νέο μνημόνιο στρατηγικής συνεργασίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει ένα νέο στάδιο στη συνεργασία της Gazprom με την CNPC.
Επιπλέον, επιτεύχθηκαν συμφωνίες μεταξύ της Gazprom και της CNPC για την αύξηση των παραδόσεων μέσω της «Power of Siberia» από 38 σε 44 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, καθώς και για την αύξηση των προμηθειών μέσω της διαδρομής της Άπω Ανατολής.

Γιατί είναι χαμηλότερη η τιμή του αερίου στην Κίνα;

Η τιμή των παραδόσεων φυσικού αερίου στην Κίνα είναι αντικειμενικά χαμηλότερη σε σχέση με την Ευρώπη λόγω γεωγραφικών συνθηκών και δαπανών logistics, δήλωσε ο Miller.
«Ξέρετε, καθαρά γεωγραφικά, η τιμή του αερίου για την Κίνα θα είναι πάντα χαμηλότερη», είπε ο Miller, απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι παραδόσεις φυσικού αερίου στην Κίνα μέσω της νέας διαδρομής θα είναι φθηνότερες από ό,τι για την Ευρώπη.
Εξήγησε ότι οι παραδόσεις αερίου στην Κίνα πραγματοποιούνται από κοιτάσματα της Ανατολικής Σιβηρίας, ενώ στην Ευρώπη – από κοιτάσματα της Δυτικής Σιβηρίας.
«Τα κοιτάσματα στη Δυτική Σιβηρία βρίσκονται σημαντικά πιο μακριά από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Σιβηρίας προς τα σύνορα Ρωσίας - Κίνας ή Ρωσίας - Μογγολίας.
Αντίστοιχα, οι μεταφορικές δαπάνες για την προμήθεια αερίου στην κινεζική αγορά είναι ουσιαστικά χαμηλότερες» τόνισε ο επικεφαλής της Gazprom. 
Η κινεζική αγορά, όπως εξήγησε ο Miller, βρίσκεται πιο κοντά, γι’ αυτό και τα κόστη logistics είναι χαμηλότερα και, κατά συνέπεια, και η τιμή.
Παράλληλα, απέφυγε να σχολιάσει την τιμή των παραδόσεων αερίου μέσω του αγωγού «Power of Siberia 2».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης