Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας με έδρα το Σεντζέν μειώθηκαν κατά σχεδόν 30%, στα 6,4 δισ. γιουάν (897 εκατ. δολάρια), έναντι των προβλέψεων των αναλυτών για 10,7 δισ. γιουάν
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, πρωταγωνίστρια στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ανακοίνωσε χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, επηρεασμένη από την εκστρατεία του Πεκίνου κατά των επιθετικών εκπτώσεων και των μακροχρόνιων πρακτικών πληρωμών προς προμηθευτές.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας με έδρα το Σεντζέν μειώθηκαν κατά σχεδόν 30%, στα 6,4 δισ. γιουάν (897 εκατ. δολάρια), έναντι των προβλέψεων των αναλυτών για 10,7 δισ. γιουάν.
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 14% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 201 δισ. γιουάν, κάτω όμως από τις εκτιμήσεις για 220 δισ.
Το περιθώριο μικτού κέρδους υποχώρησε στο 16,3% από 18,7% πέρυσι, καθώς η BYD αναγκάστηκε να τροποποιήσει τις πρακτικές πληρωμών προς τους προμηθευτές της.
Τον Ιούνιο, η εταιρεία δεσμεύτηκε να μειώσει στο μισό τον χρόνο αποπληρωμής, περιορίζοντάς τον σε 60 ημέρες, μετά από προειδοποίηση των κινεζικών ρυθμιστικών αρχών σε δώδεκα εγχώριους κατασκευαστές σχετικά με τις επιθετικές εκπτώσεις και τα αυξανόμενα ανεξόφλητα χρέη.
Η BYD είχε δεχθεί έντονη κριτική από τους προμηθευτές της για την καθυστέρηση πληρωμών και τη χρήση γραμματίων αντί μετρητών, ενώ συχνά αντάλλασσε ταχύτερες πληρωμές με χαμηλότερες τιμές εξαρτημάτων.
Η επιβράδυνση του «πολέμου τιμών» στην Κίνα
Ο «πόλεμος τιμών» στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει επίσης αρχίσει να εξασθενεί, καθώς οι αρχές της χώρας κινούνται κατά των υπερβολικών εκπτώσεων που πυροδοτήθηκαν από την εκρηκτική παραγωγή (neijuan).
Σύμφωνα με αναλυτές της Citi, η μέση έκπτωση που προσέφεραν 11 μεγάλοι κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων η BYD και η Tesla, περιορίστηκε στο 6,7% στις αρχές Αυγούστου, από 8% στα τέλη Ιουνίου.
Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της εκστρατείας του Πεκίνου κατά του neijuan, καθώς οι μειώσεις τιμών ενίσχυσαν τις αποπληθωριστικές πιέσεις της κινεζικής οικονομίας και προκάλεσαν εντάσεις με τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της χώρας, λόγω της στροφής σε εξαγωγές.
Η πτώση της μετοχής και οι διεθνείς φιλοδοξίες
Πριν από τη δημοσίευση της εξαμηνιαίας έκθεσης την Παρασκευή, η μετοχή της BYD είχε ήδη υποχωρήσει κατά 25% από το ιστορικό υψηλό του Μαΐου, όταν η παρουσίαση του συστήματος προηγμένης υποβοήθησης οδήγησης «God’s Eye» και της νέας μπαταρίας ταχείας φόρτισης πέντε λεπτών είχαν τροφοδοτήσει την αισιοδοξία των επενδυτών.
Ωστόσο, εκτός της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής κινεζικής αγοράς, η BYD κερδίζει έδαφος στο εξωτερικό.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στο εξωτερικό υπερδιπλασιάστηκαν στις 550.000 μονάδες το επτάμηνο του έτους.
Η εταιρεία επωφελείται από την πρόσφατη υποχώρηση της Tesla στην Ευρώπη, όπου τον Μάιο πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον όμιλο του Elon Musk για πρώτη φορά.
Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη αρνητική στάση των Ευρωπαίων καταναλωτών απέναντι στον Musk, τα σχέδια της BYD για έναρξη παραγωγής στα νέα της εργοστάσια σε Ουγγαρία και Τουρκία εντός του έτους αναμένεται να ενισχύσουν την παγκόσμια παρουσία της και να μετριάσουν τον κίνδυνο επιβολής δασμών.
Η εταιρεία, στην οποία συμμετέχει και ο Warren Buffett, ανακοίνωσε ότι έχει ήδη κατασκευάσει στόλο έξι πλοίων τύπου roll-on, roll-off για εξαγωγές, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εξετάζει περαιτέρω επέκταση της παραγωγικής της βάσης στο εξωτερικό, ώστε να είναι «πλήρως προετοιμασμένη για την αναμενόμενη άνοδο της διεθνούς ζήτησης».
www.bankingnews.gr
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας με έδρα το Σεντζέν μειώθηκαν κατά σχεδόν 30%, στα 6,4 δισ. γιουάν (897 εκατ. δολάρια), έναντι των προβλέψεων των αναλυτών για 10,7 δισ. γιουάν.
Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 14% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 201 δισ. γιουάν, κάτω όμως από τις εκτιμήσεις για 220 δισ.
Το περιθώριο μικτού κέρδους υποχώρησε στο 16,3% από 18,7% πέρυσι, καθώς η BYD αναγκάστηκε να τροποποιήσει τις πρακτικές πληρωμών προς τους προμηθευτές της.
Τον Ιούνιο, η εταιρεία δεσμεύτηκε να μειώσει στο μισό τον χρόνο αποπληρωμής, περιορίζοντάς τον σε 60 ημέρες, μετά από προειδοποίηση των κινεζικών ρυθμιστικών αρχών σε δώδεκα εγχώριους κατασκευαστές σχετικά με τις επιθετικές εκπτώσεις και τα αυξανόμενα ανεξόφλητα χρέη.
Η BYD είχε δεχθεί έντονη κριτική από τους προμηθευτές της για την καθυστέρηση πληρωμών και τη χρήση γραμματίων αντί μετρητών, ενώ συχνά αντάλλασσε ταχύτερες πληρωμές με χαμηλότερες τιμές εξαρτημάτων.
Η επιβράδυνση του «πολέμου τιμών» στην Κίνα
Ο «πόλεμος τιμών» στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει επίσης αρχίσει να εξασθενεί, καθώς οι αρχές της χώρας κινούνται κατά των υπερβολικών εκπτώσεων που πυροδοτήθηκαν από την εκρηκτική παραγωγή (neijuan).
Σύμφωνα με αναλυτές της Citi, η μέση έκπτωση που προσέφεραν 11 μεγάλοι κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων η BYD και η Tesla, περιορίστηκε στο 6,7% στις αρχές Αυγούστου, από 8% στα τέλη Ιουνίου.
Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της εκστρατείας του Πεκίνου κατά του neijuan, καθώς οι μειώσεις τιμών ενίσχυσαν τις αποπληθωριστικές πιέσεις της κινεζικής οικονομίας και προκάλεσαν εντάσεις με τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της χώρας, λόγω της στροφής σε εξαγωγές.
Η πτώση της μετοχής και οι διεθνείς φιλοδοξίες
Πριν από τη δημοσίευση της εξαμηνιαίας έκθεσης την Παρασκευή, η μετοχή της BYD είχε ήδη υποχωρήσει κατά 25% από το ιστορικό υψηλό του Μαΐου, όταν η παρουσίαση του συστήματος προηγμένης υποβοήθησης οδήγησης «God’s Eye» και της νέας μπαταρίας ταχείας φόρτισης πέντε λεπτών είχαν τροφοδοτήσει την αισιοδοξία των επενδυτών.
Ωστόσο, εκτός της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής κινεζικής αγοράς, η BYD κερδίζει έδαφος στο εξωτερικό.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στο εξωτερικό υπερδιπλασιάστηκαν στις 550.000 μονάδες το επτάμηνο του έτους.
Η εταιρεία επωφελείται από την πρόσφατη υποχώρηση της Tesla στην Ευρώπη, όπου τον Μάιο πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον όμιλο του Elon Musk για πρώτη φορά.
Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη αρνητική στάση των Ευρωπαίων καταναλωτών απέναντι στον Musk, τα σχέδια της BYD για έναρξη παραγωγής στα νέα της εργοστάσια σε Ουγγαρία και Τουρκία εντός του έτους αναμένεται να ενισχύσουν την παγκόσμια παρουσία της και να μετριάσουν τον κίνδυνο επιβολής δασμών.
Η εταιρεία, στην οποία συμμετέχει και ο Warren Buffett, ανακοίνωσε ότι έχει ήδη κατασκευάσει στόλο έξι πλοίων τύπου roll-on, roll-off για εξαγωγές, αφήνοντας να εννοηθεί ότι εξετάζει περαιτέρω επέκταση της παραγωγικής της βάσης στο εξωτερικό, ώστε να είναι «πλήρως προετοιμασμένη για την αναμενόμενη άνοδο της διεθνούς ζήτησης».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών