Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πώς η αλλαγή ονόματος μιας εταιρείας προκαλεί χάος και παρέμβαση του προέδρου των ΗΠΑ

Πώς η αλλαγή ονόματος μιας εταιρείας προκαλεί χάος και παρέμβαση του προέδρου των ΗΠΑ
Τέτοιες κινήσεις μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες, ιδίως όταν το νέο branding αποκόπτεται από την ιστορική ταυτότητα που έχει χτίσει μια μάρκα επί δεκαετίες
Η αλλαγή ενός λογοτύπου ή ακόμη και του ονόματος μιας εταιρείας θεωρείται συχνά μέρος μιας στρατηγικής «ανανεωμένης ταυτότητας».
Όμως, στην πράξη, τέτοιες κινήσεις μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνες, ιδίως όταν το νέο branding αποκόπτεται από την ιστορική ταυτότητα που έχει χτίσει μια μάρκα επί δεκαετίες.
Το πρόσφατο παράδειγμα της Cracker Barrel στις ΗΠΑ είναι χαρακτηριστικό: η παρουσίαση ενός νέου, «αποστειρωμένου» λογοτύπου προκάλεσε κατακόρυφη πτώση της μετοχής, έντονες αντιδράσεις καταναλωτών και επικρίσεις για «woke» στροφή.
Η υπόθεση πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις, ώστε δεν άργησε να σχολιαστεί και από τον ίδιο τον πρώην πρόεδρο Donald Trump, μετατρέποντας μια απλή αλλαγή branding σε ζήτημα εθνικής πολιτικής ατζέντας.
Ειδικότερα, όπως περιέγραψε το Modernity.news, η μετοχή της Cracker Barrel κατέρρευσε σχεδόν κατά 14% την περασμένη εβδομάδα, μετά την παρουσίαση ενός νέου λογοτύπου, που χαρακτηρίστηκε εξαιρετικά άτονο και «χωρίς ψυχή».
Οι επικριτές κατηγόρησαν την εταιρεία ότι προχώρησε σε μια «woke» ανανέωση, αφαιρώντας το λογότυπο «Uncle Herschel», έναν λευκό άνδρα καθισμένο σε ένα βαρέλι, εμβληματικό στοιχείο της μάρκας από το 1977.
Το νέο, αποστειρωμένο λογότυπο είναι εντελώς άψυχο και χωρίς χαρακτήρα, με ελάχιστη σύνδεση με τη νοσταλγία του παλιού, διαχρονικού σήματος.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για ανακαίνιση των εστιατορίων της, εγκαταλείποντας το στυλ «country store» με τα αναμνηστικά, τα σκούρα ξύλα και τις κουνιστές πολυθρόνες στη βεράντα.
Σύμφωνα με την Julie Fels Masino, CEO της Cracker Barrel από τα τέλη του 2023, τα νέα εστιατόρια θα είναι πιο φωτεινά και με πιο μοντέρνα αισθητική.
Η Fels υποστηρίζει ότι η Cracker Barrel δεν εγκαταλείπει τις ρίζες της, αλλά «εξελίσσεται» για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των σύγχρονων πελατών.
Ωστόσο, η ζημιά είχε ήδη γίνει και η αντίδραση υπήρξε άμεση, και μάλιστα από τον ίδιο τον πρόεδρο των ΗΠΑ…
Παρέμβαση Trump

Με ανάρτησή του στο Truth Social, ο Trump έγραψε: «Η Cracker Barrel θα πρέπει να επιστρέψει στο παλιό της λογότυπο, να παραδεχτεί το λάθος της με βάση την αντίδραση των πελατών (την απόλυτη «δημοσκόπηση») και να διαχειριστεί την εταιρεία καλύτερα από ποτέ.
Αν κινηθεί σωστά, έχει κερδίσει διαφήμιση αξίας 1 δισ. δολαρίων εντελώς δωρεάν. Είναι δύσκολο εγχείρημα, αλλά αποτελεί τεράστια ευκαιρία. Θα πρέπει να γίνει μια μεγάλη συνέντευξη Τύπου σήμερα κιόλας. Κάντε την Cracker Barrel νικήτρια ξανά.
Θυμηθείτε, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έκανα τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής τη θερμότερη χώρα σε ολόκληρο τον κόσμο. Πριν από έναν χρόνο ήταν νεκρή. Καλή επιτυχία!»

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης