Πώς το Χαμένο J-9, το «Φάντασμα της Κίνας» ενέπνευσε τα σύγχρονα μαχητικά J-10C και J-20 - Σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε μυστικά από 300 επιστήμονες στην διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου
Ένα μυστικό μαχητικό, που έμεινε κρυμμένο για πάνω από 50 χρόνια, αποκαλύπτεται επιτέλους από την Κίνα!
Κι όμως, κανείς ποτέ δεν είχε δει ούτε φωτογραφία ούτε βίντεο από αυτό το αεροπλάνο.
Μετά από μισό αιώνα μυστηρίου και αινιγμάτων, το Πεκίνο σηκώνει επιτέλους το πέπλο για ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά της αεροπορικής βιομηχανίας, που έχει όλα τα στοιχεία για ένα θρίλερ δράσης με τεράστια ανατροπή.
Δεν είναι μόνο ότι το μαχητικό αεροσκάφος, με κωδικό J-9, υπήρξε, αλλά ενέπνευσε και μια σειρά από άλλα κινεζικά μαχητικά αεροσκάφη, όπως το J-10C Vigorous Dragon, και το J-20 Mighty Dragon, της 5ης γενιάς stealth μαχητικών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο το J-10C όσο και το J-20 βρίσκονται πρόσφατα στην επικαιρότητα.
Το πρώτο, εξαιτίας των επιδόσεών του στον πρόσφατο πόλεμο Ινδίας-Πακιστάν, τον Μάιο, όπου το Ισλαμαμπάντ υποστήριξε ότι κατέρριψε πέντε ινδικά μαχητικά αεροσκάφη.
Από την άλλη, το J-20 απασχόλησε τον τύπο όταν η κρατική τηλεόραση CCTV ανέφερε ότι το stealth μαχητικό πέταξε με επιτυχία σε απόσταση που έφτανε μέχρι το Στενό της Τσουσίμα, κοντά στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, καθώς και στο Στενό της Μπασί, ένα στρατηγικό σημείο ανάμεσα στις Φιλιππίνες και την Ταϊβάν, χωρίς να ανιχνευτεί από κανένα εχθρικό ραντάρ.
Εάν η συγκεκριμένη αναφορά είναι ακριβής, είναι μια σημαντική εξέλιξη, καθώς τόσο η Νότια Κορέα όσο και η Ιαπωνία φιλοξενούν πάνω από 30 συστήματα αεροπορικής άμυνας Patriot, καθώς και το THAAD, ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα αεράμυνας των ΗΠΑ.
Πράγματι, το μαχητικό αεροσκάφος άφησε μια τέτοια κληρονομιά στο σχεδιασμό των κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών που ενέπνευσε μια σειρά σύγχρονων αεροσκαφών.
J-9: Το Μυστήριο του Κινεζικού Μαχητικού
Στον κόσμο της αεροπορικής μάχης, το Chengdu Aircraft Design and Research Institute της Aviation Industry Corporation of China (AVIC), γνωστό και ως 611 Institute, είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο διάσημα ονόματα.
Έχει σχεδιάσει μαχητικά αεροσκάφη όπως το Chengdu J-7 (Fishcan), το JF-17 Thunder, το Chengdu J-10 (Vigorous Dragon/Firebird) και το Chengdu J-20 (Mighty Dragon).
Επίσης, αναπτύσσει το 6ης γενιάς μαχητικό αεροσκάφος Chengdu J-36.
Πρόσφατα, η κρατική εφημερίδα Global Times της Κίνας πραγματοποίησε αποκλειστικές συνεντεύξεις με ερευνητές του ινστιτούτου, οι οποίοι συμμετείχαν στην ανάπτυξη αυτών των προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών.
Κατά τη διάρκεια αυτών των συνεντεύξεων, οι ερευνητές αποκάλυψαν μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές μυστηριώσεις των τελευταίων δεκαετιών – την ύπαρξη του J-9.
Οι ερευνητές του ινστιτούτου ανέφεραν ότι το μαχητικό αεροσκάφος όχι μόνο υπήρξε, αλλά αποτέλεσε και το σημείο εκκίνησης της πορείας καινοτομίας του Ινστιτούτου Chengdu.
Ο Ψυχρός Πόλεμος και το μυστικό τρένο με τους 300 επιστήμονες
Πάνω από πενήντα χρόνια πριν, τον Μάιο του 1970, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ένα μυστηριώδες τρένο που μετέφερε πάνω από 300 ερευνητές, μηχανικούς και επιστήμονες ξεκίνησε αθόρυβα από το Shenyang, στην επαρχία Liaoning της Βόρειας Κίνας, και κατευθύνθηκε νότια προς το Chengdu στην επαρχία Sichuan της Νοτιοδυτικής Κίνας.
Οι επιβάτες του μυστικού τρένου αποτέλεσαν την ομάδα J-9, η οποία στάλθηκε για να προωθήσει την ανάπτυξη του μαχητικού αεροσκάφους J-9.
Αφού έφτασαν στο Chengdu, εγκαταστάθηκαν στο πρώην στρατιωτικό σχολείο πτήσεων, το οποίο αργότερα μετατράπηκε στο Chengdu Institute.
Αν και το πρόγραμμα J-9 δεν απέδωσε ποτέ καρπούς, λόγω πρακτικών περιορισμών της εποχής, η ανάπτυξή του άφησε πίσω της μια πολύτιμη κληρονομιά τόσο για το Chengdu Institute όσο και για τη κινεζική αεροπορική βιομηχανία.

Ο σχεδιασμός του Canard Wing
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου, μια από τις πιο σημαντικές κληρονομιές του J-9 ήταν ο σχεδιασμός των "canard wings" – μιας διάταξης που έχει εξελιχθεί σε χαρακτηριστικό των κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών, από το J-10C μέχρι το J-20 και το υπό ανάπτυξη J-36.
Η διάταξη "canard" διαθέτει μια επιφάνεια εμπρός από τα φτερά του κύριου αεροσκάφους, αντί για την παραδοσιακή ουρά.
Αυτή η διάταξη βελτιώνει τη χειρισιμότητα, βελτιώνει τα χαρακτηριστικά αποκόλλησης και μειώνει το βάρος των κύριων φτερών.
Οι κινεζικοί μηχανικοί του Chengdu Institute πρότειναν την προσθήκη ενός μικρού μπροστινού φτερού για να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά ανύψωσης του αεροσκάφους, σηματοδοτώντας την αρχή της διάταξης canard στα κινεζικά μαχητικά.
“Αυτός ο σχεδιασμός δεν είχε προηγούμενο στην Κίνα ή σε τεχνολογικά προηγμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση”, ανέφερε με χαμόγελο ο ερευνητής Xie Pin από το Chengdu Institute.
Τα βλήματα BVR
Άλλη μια σημαντική κληρονομιά του J-9 ήταν το σύστημα όπλων για αναχαίτιση.
Στη δεκαετία του 1970, οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση είχαν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν βλήματα αέρος-αέρος εκτός οπτικής επαφής (BVR).
Ωστόσο, στην Κίνα, το J-8, που ήταν σύγχρονο του J-9, αναπτύχθηκε με όπλο αεροπλάνου ως το κύριο όπλο του και τα βλήματα AAM ήταν δευτερεύοντα.
Αυτό άλλαξε με το J-9, το οποίο διέθετε βλήματα AAM.
"Ήταν ένα καθοριστικό βήμα στην εξερεύνησή μας για τη μάχη αέρα-αέρα εκτός οπτικής επαφής," είπε ο Xie.
Σήμερα, η Κίνα διαθέτει μερικά από τα πιο εξελιγμένα βλήματα BVR στον κόσμο, όπως το PL-15, το οποίο φέρεται να χρησιμοποιήθηκε από το Πακιστάν κατά τη διάρκεια αεροπορικής αντιπαράθεσης με την Ινδία τον Μάιο.

www.bankingnews.gr
Κι όμως, κανείς ποτέ δεν είχε δει ούτε φωτογραφία ούτε βίντεο από αυτό το αεροπλάνο.
Μετά από μισό αιώνα μυστηρίου και αινιγμάτων, το Πεκίνο σηκώνει επιτέλους το πέπλο για ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά της αεροπορικής βιομηχανίας, που έχει όλα τα στοιχεία για ένα θρίλερ δράσης με τεράστια ανατροπή.
Δεν είναι μόνο ότι το μαχητικό αεροσκάφος, με κωδικό J-9, υπήρξε, αλλά ενέπνευσε και μια σειρά από άλλα κινεζικά μαχητικά αεροσκάφη, όπως το J-10C Vigorous Dragon, και το J-20 Mighty Dragon, της 5ης γενιάς stealth μαχητικών.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο το J-10C όσο και το J-20 βρίσκονται πρόσφατα στην επικαιρότητα.
Το πρώτο, εξαιτίας των επιδόσεών του στον πρόσφατο πόλεμο Ινδίας-Πακιστάν, τον Μάιο, όπου το Ισλαμαμπάντ υποστήριξε ότι κατέρριψε πέντε ινδικά μαχητικά αεροσκάφη.
Από την άλλη, το J-20 απασχόλησε τον τύπο όταν η κρατική τηλεόραση CCTV ανέφερε ότι το stealth μαχητικό πέταξε με επιτυχία σε απόσταση που έφτανε μέχρι το Στενό της Τσουσίμα, κοντά στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, καθώς και στο Στενό της Μπασί, ένα στρατηγικό σημείο ανάμεσα στις Φιλιππίνες και την Ταϊβάν, χωρίς να ανιχνευτεί από κανένα εχθρικό ραντάρ.
Εάν η συγκεκριμένη αναφορά είναι ακριβής, είναι μια σημαντική εξέλιξη, καθώς τόσο η Νότια Κορέα όσο και η Ιαπωνία φιλοξενούν πάνω από 30 συστήματα αεροπορικής άμυνας Patriot, καθώς και το THAAD, ένα από τα πιο εξελιγμένα συστήματα αεράμυνας των ΗΠΑ.
Πράγματι, το μαχητικό αεροσκάφος άφησε μια τέτοια κληρονομιά στο σχεδιασμό των κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών που ενέπνευσε μια σειρά σύγχρονων αεροσκαφών.
J-9: Το Μυστήριο του Κινεζικού Μαχητικού
Στον κόσμο της αεροπορικής μάχης, το Chengdu Aircraft Design and Research Institute της Aviation Industry Corporation of China (AVIC), γνωστό και ως 611 Institute, είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο διάσημα ονόματα.
Έχει σχεδιάσει μαχητικά αεροσκάφη όπως το Chengdu J-7 (Fishcan), το JF-17 Thunder, το Chengdu J-10 (Vigorous Dragon/Firebird) και το Chengdu J-20 (Mighty Dragon).
Επίσης, αναπτύσσει το 6ης γενιάς μαχητικό αεροσκάφος Chengdu J-36.
Πρόσφατα, η κρατική εφημερίδα Global Times της Κίνας πραγματοποίησε αποκλειστικές συνεντεύξεις με ερευνητές του ινστιτούτου, οι οποίοι συμμετείχαν στην ανάπτυξη αυτών των προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών.
Κατά τη διάρκεια αυτών των συνεντεύξεων, οι ερευνητές αποκάλυψαν μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές μυστηριώσεις των τελευταίων δεκαετιών – την ύπαρξη του J-9.
Οι ερευνητές του ινστιτούτου ανέφεραν ότι το μαχητικό αεροσκάφος όχι μόνο υπήρξε, αλλά αποτέλεσε και το σημείο εκκίνησης της πορείας καινοτομίας του Ινστιτούτου Chengdu.
Ο Ψυχρός Πόλεμος και το μυστικό τρένο με τους 300 επιστήμονες
Πάνω από πενήντα χρόνια πριν, τον Μάιο του 1970, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ένα μυστηριώδες τρένο που μετέφερε πάνω από 300 ερευνητές, μηχανικούς και επιστήμονες ξεκίνησε αθόρυβα από το Shenyang, στην επαρχία Liaoning της Βόρειας Κίνας, και κατευθύνθηκε νότια προς το Chengdu στην επαρχία Sichuan της Νοτιοδυτικής Κίνας.
Οι επιβάτες του μυστικού τρένου αποτέλεσαν την ομάδα J-9, η οποία στάλθηκε για να προωθήσει την ανάπτυξη του μαχητικού αεροσκάφους J-9.
Αφού έφτασαν στο Chengdu, εγκαταστάθηκαν στο πρώην στρατιωτικό σχολείο πτήσεων, το οποίο αργότερα μετατράπηκε στο Chengdu Institute.
Αν και το πρόγραμμα J-9 δεν απέδωσε ποτέ καρπούς, λόγω πρακτικών περιορισμών της εποχής, η ανάπτυξή του άφησε πίσω της μια πολύτιμη κληρονομιά τόσο για το Chengdu Institute όσο και για τη κινεζική αεροπορική βιομηχανία.

Ο σχεδιασμός του Canard Wing
Σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου, μια από τις πιο σημαντικές κληρονομιές του J-9 ήταν ο σχεδιασμός των "canard wings" – μιας διάταξης που έχει εξελιχθεί σε χαρακτηριστικό των κινεζικών μαχητικών αεροσκαφών, από το J-10C μέχρι το J-20 και το υπό ανάπτυξη J-36.
Η διάταξη "canard" διαθέτει μια επιφάνεια εμπρός από τα φτερά του κύριου αεροσκάφους, αντί για την παραδοσιακή ουρά.
Αυτή η διάταξη βελτιώνει τη χειρισιμότητα, βελτιώνει τα χαρακτηριστικά αποκόλλησης και μειώνει το βάρος των κύριων φτερών.
Οι κινεζικοί μηχανικοί του Chengdu Institute πρότειναν την προσθήκη ενός μικρού μπροστινού φτερού για να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά ανύψωσης του αεροσκάφους, σηματοδοτώντας την αρχή της διάταξης canard στα κινεζικά μαχητικά.
“Αυτός ο σχεδιασμός δεν είχε προηγούμενο στην Κίνα ή σε τεχνολογικά προηγμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση”, ανέφερε με χαμόγελο ο ερευνητής Xie Pin από το Chengdu Institute.
Τα βλήματα BVR
Άλλη μια σημαντική κληρονομιά του J-9 ήταν το σύστημα όπλων για αναχαίτιση.
Στη δεκαετία του 1970, οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση είχαν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν βλήματα αέρος-αέρος εκτός οπτικής επαφής (BVR).
Ωστόσο, στην Κίνα, το J-8, που ήταν σύγχρονο του J-9, αναπτύχθηκε με όπλο αεροπλάνου ως το κύριο όπλο του και τα βλήματα AAM ήταν δευτερεύοντα.
Αυτό άλλαξε με το J-9, το οποίο διέθετε βλήματα AAM.
"Ήταν ένα καθοριστικό βήμα στην εξερεύνησή μας για τη μάχη αέρα-αέρα εκτός οπτικής επαφής," είπε ο Xie.
Σήμερα, η Κίνα διαθέτει μερικά από τα πιο εξελιγμένα βλήματα BVR στον κόσμο, όπως το PL-15, το οποίο φέρεται να χρησιμοποιήθηκε από το Πακιστάν κατά τη διάρκεια αεροπορικής αντιπαράθεσης με την Ινδία τον Μάιο.

www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών