Τον Ιούλιο, η απαισιοδοξία για το μέλλον υποχώρησε ελαφρώς, οδηγώντας σε μια μικρή βελτίωση της συνολικής εμπιστοσύνης.»
Kατά 2,0 μονάδες ενισχύθηκε τον Ιούλιο o Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης του Conference Board, φτάνοντας τις 97,2 μονάδες, έναντι 95,2 τον Ιούνιο (με αναθεώρηση προς τα πάνω κατά 2,2 μονάδες).
Ωστόσο, ο Δείκτης Παρούσας Κατάστασης, που βασίζεται στην αξιολόγηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες συνθήκες στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την αγορά εργασίας, μειώθηκε κατά 1,5 μονάδα, φτάνοντας τις 131,5 μονάδες.
Αντίθετα, ο Δείκτης Προσδοκιών, ο οποίος αποτυπώνει την βραχυπρόθεσμη προοπτική των καταναλωτών για το εισόδημα, τις επιχειρηματικές συνθήκες και την αγορά εργασίας, αυξήθηκε κατά 4,5 μονάδες, φτάνοντας τις 74,4 μονάδες.
Παρά τη βελτίωση, οι προσδοκίες παρέμειναν κάτω από το κρίσιμο όριο των 80 μονάδων -ένα επίπεδο που συνήθως προμηνύει ύφεση- για έκτο συνεχόμενο μήνα.
Η Stephanie Guichard, ανώτερη οικονομολόγος στο Global Indicators του Conference Board, σχολίασε: «Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει σταθεροποιηθεί από τον Μάιο, ανακάμπτοντας από την πτώση του Απριλίου, αλλά παραμένει κάτω από τα υψηλά επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Τον Ιούλιο, η απαισιοδοξία για το μέλλον υποχώρησε ελαφρώς, οδηγώντας σε μια μικρή βελτίωση της συνολικής εμπιστοσύνης.»
Όπως εξήγησε, και οι τρεις επιμέρους δείκτες του Δείκτη Προσδοκιών βελτιώθηκαν, με τους καταναλωτές να είναι λιγότερο απαισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες και την απασχόληση, ενώ εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το μελλοντικό εισόδημα.
Αντίθετα, η αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη. Οι καταναλωτές ήταν ελαφρώς πιο θετικοί για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο.
Ωστόσο, όπως σημειώνει η Guichard, η εκτίμηση για τη διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας επιδεινώθηκε για έβδομο συνεχόμενο μήνα, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2021. Ειδικότερα, το 18,9% των καταναλωτών δήλωσαν τον Ιούλιο ότι η εύρεση εργασίας είναι δύσκολη, αυξημένο από το 14,5% τον Ιανουάριο.
Στην ανάλυσή της, η Guichard επεσήμανε ότι στις ελεύθερες απαντήσεις των καταναλωτών οι δασμοί παραμένουν στο επίκεντρο των ανησυχιών, κυρίως λόγω της συσχέτισής τους με την αύξηση των τιμών. Επιπλέον, οι αναφορές σε υψηλές τιμές και τον πληθωρισμό αυξήθηκαν τον Ιούλιο, παρά τη μικρή πτώση των μέσων προσδοκιών πληθωρισμού 12 μηνών στο 5,8% από 5,9% τον Ιούνιο και κορυφή 7% τον Απρίλιο.
Αρκετοί συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρθηκαν και στη νομοθεσία για τον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Κογκρέσο, αποκαλώντας την «Big Beautiful Bill».
Ορισμένοι εκτίμησαν θετικά τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις της, ενώ άλλοι εξέφρασαν επιφυλάξεις. Ωστόσο, το νομοσχέδιο και οι επιπτώσεις του ήταν σχετικά χαμηλά στη λίστα θεμάτων που απασχολούσαν τους καταναλωτές τον Ιούλιο.
Στα θετικά, οι προσδοκίες για αύξηση επιτοκίων και πτώση των χρηματιστηριακών δεικτών υποχώρησαν τον Ιούλιο (οι τελευταίες είχαν φτάσει σε υψηλά 14 ετών τον Απρίλιο μετά από το χάος της Liberation Day).
Η ήπια άνοδος της εμπιστοσύνης τον Ιούλιο οφείλεται κυρίως σε καταναλωτές άνω των 35 ετών και εμφανίστηκε σε όλες τις κατηγορίες εισοδήματος εκτός από αυτές με το χαμηλότερο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (κάτω από 15.000 δολάρια). Με βάση την κομματική προτίμηση, η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε μεταξύ των Ρεπουμπλικανών, ενώ παρέμεινε σταθερή στους Δημοκρατικούς και τους Ανεξάρτητους.
www.bankingnews.gr
Ωστόσο, ο Δείκτης Παρούσας Κατάστασης, που βασίζεται στην αξιολόγηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες συνθήκες στην επιχειρηματική δραστηριότητα και την αγορά εργασίας, μειώθηκε κατά 1,5 μονάδα, φτάνοντας τις 131,5 μονάδες.
Αντίθετα, ο Δείκτης Προσδοκιών, ο οποίος αποτυπώνει την βραχυπρόθεσμη προοπτική των καταναλωτών για το εισόδημα, τις επιχειρηματικές συνθήκες και την αγορά εργασίας, αυξήθηκε κατά 4,5 μονάδες, φτάνοντας τις 74,4 μονάδες.
Παρά τη βελτίωση, οι προσδοκίες παρέμειναν κάτω από το κρίσιμο όριο των 80 μονάδων -ένα επίπεδο που συνήθως προμηνύει ύφεση- για έκτο συνεχόμενο μήνα.
Η Stephanie Guichard, ανώτερη οικονομολόγος στο Global Indicators του Conference Board, σχολίασε: «Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει σταθεροποιηθεί από τον Μάιο, ανακάμπτοντας από την πτώση του Απριλίου, αλλά παραμένει κάτω από τα υψηλά επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Τον Ιούλιο, η απαισιοδοξία για το μέλλον υποχώρησε ελαφρώς, οδηγώντας σε μια μικρή βελτίωση της συνολικής εμπιστοσύνης.»
Όπως εξήγησε, και οι τρεις επιμέρους δείκτες του Δείκτη Προσδοκιών βελτιώθηκαν, με τους καταναλωτές να είναι λιγότερο απαισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες και την απασχόληση, ενώ εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το μελλοντικό εισόδημα.
Αντίθετα, η αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη. Οι καταναλωτές ήταν ελαφρώς πιο θετικοί για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο.
Ωστόσο, όπως σημειώνει η Guichard, η εκτίμηση για τη διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας επιδεινώθηκε για έβδομο συνεχόμενο μήνα, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2021. Ειδικότερα, το 18,9% των καταναλωτών δήλωσαν τον Ιούλιο ότι η εύρεση εργασίας είναι δύσκολη, αυξημένο από το 14,5% τον Ιανουάριο.
Στην ανάλυσή της, η Guichard επεσήμανε ότι στις ελεύθερες απαντήσεις των καταναλωτών οι δασμοί παραμένουν στο επίκεντρο των ανησυχιών, κυρίως λόγω της συσχέτισής τους με την αύξηση των τιμών. Επιπλέον, οι αναφορές σε υψηλές τιμές και τον πληθωρισμό αυξήθηκαν τον Ιούλιο, παρά τη μικρή πτώση των μέσων προσδοκιών πληθωρισμού 12 μηνών στο 5,8% από 5,9% τον Ιούνιο και κορυφή 7% τον Απρίλιο.
Αρκετοί συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρθηκαν και στη νομοθεσία για τον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Κογκρέσο, αποκαλώντας την «Big Beautiful Bill».
Ορισμένοι εκτίμησαν θετικά τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις της, ενώ άλλοι εξέφρασαν επιφυλάξεις. Ωστόσο, το νομοσχέδιο και οι επιπτώσεις του ήταν σχετικά χαμηλά στη λίστα θεμάτων που απασχολούσαν τους καταναλωτές τον Ιούλιο.
Στα θετικά, οι προσδοκίες για αύξηση επιτοκίων και πτώση των χρηματιστηριακών δεικτών υποχώρησαν τον Ιούλιο (οι τελευταίες είχαν φτάσει σε υψηλά 14 ετών τον Απρίλιο μετά από το χάος της Liberation Day).
Η ήπια άνοδος της εμπιστοσύνης τον Ιούλιο οφείλεται κυρίως σε καταναλωτές άνω των 35 ετών και εμφανίστηκε σε όλες τις κατηγορίες εισοδήματος εκτός από αυτές με το χαμηλότερο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (κάτω από 15.000 δολάρια). Με βάση την κομματική προτίμηση, η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε μεταξύ των Ρεπουμπλικανών, ενώ παρέμεινε σταθερή στους Δημοκρατικούς και τους Ανεξάρτητους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών