Για πρώτη φορά στην ιστορία της παρουσίας της στην Κίνα, η Apple ανακοίνωσε ότι θα κλείσει ένα από τα καταστήματα λιανικής πώλησης στη χώρα.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια αξιοσημείωτη υποχώρηση για την αμερικανική εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια καταβάλλει προσπάθειες να αναζωογονήσει τις πωλήσεις της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη.
Το κατάστημα που κλείνει και οι λόγοι πίσω από την απόφαση
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα διακόψει τη λειτουργία του καταστήματος στο Parkland Mall στην περιοχή Zhongshan της πόλης Νταλιάν στις 9 Αυγούστου.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, η απόφαση σχετίζεται με τις «μεταβαλλόμενες συνθήκες στο εμπορικό συγκρότημα», καθώς αρκετοί άλλοι λιανοπωλητές έχουν ήδη αποχωρήσει. Παρά το κλείσιμο, η Apple διατηρεί 56 καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, τα οποία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 10% του παγκόσμιου δικτύου της.
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι του καταστήματος που κλείνει θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν σε άλλα καταστήματα. Το άλλο Apple Store της πόλης, στο εμπορικό κέντρο Olympia 66, παραμένει σε λειτουργία, με απόσταση περίπου δέκα λεπτών από το κατάστημα που κλείνει.
Πτώση στις πωλήσεις και αρνητικό οικονομικό κλίμα
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η κινεζική οικονομία παρουσιάζει ενδείξεις κόπωσης, με αποπληθωριστικές πιέσεις, μείωση της κατανάλωσης και σημαντική πτώση στις τιμές ακινήτων. Οι λιανικές πωλήσεις κινούνται χαμηλότερα από τις προβλέψεις, ενώ και οι πωλήσεις της Apple στην Κίνα υποχώρησαν κατά 2,3% στο δεύτερο τρίμηνο, φτάνοντας τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών για 16,8 δισ.
Νέα καταστήματα στην Κίνα και διεθνής επέκταση
Παρά το κλείσιμο στη Νταλιάν, η Apple δεν εγκαταλείπει την κινεζική αγορά. Αντίθετα, προχωρά στο άνοιγμα νέου καταστήματος στις 16 Αυγούστου στο Uniwalk Qianhai στη Σεντζέν, ενώ σχεδιάζει επιπλέον τοποθεσίες σε Πεκίνο και Σαγκάη μέσα στο επόμενο έτος. Επιπλέον, είχε ανοίξει κατάστημα στην επαρχία Ανχούι τον Ιανουάριο.
Σε διεθνές επίπεδο, η Apple συνεχίζει τη στρατηγική επέκτασης του φυσικού της δικτύου, με νέα καταστήματα σε Ντιτρόιτ, ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία και Ινδία, καθώς και ένα flagship κατάστημα στο Μαϊάμι που έκανε ντεμπούτο τον Ιανουάριο. Άνοιξε επίσης το πρώτο της κατάστημα στη Μαλαισία πέρυσι.
Πιο επιλεκτική στρατηγική στις μισθώσεις καταστημάτων
Η εταιρεία φαίνεται να υιοθετεί μια πιο επιλεκτική προσέγγιση στις μισθώσεις, επιλέγοντας είτε να ανανεώσει είτε να μεταφέρει καταστήματα ανάλογα με τη δυναμική κάθε περιοχής. Την ίδια ημέρα με το κλείσιμο στη Νταλιάν, ανακοίνωσε και το κλείσιμο καταστήματος στο Μπρίστολ του Ηνωμένου Βασιλείου. Ακολουθούν το κατάστημα Partridge Creek στο Μίσιγκαν και το Hornsby κοντά στο Σίδνεϊ.
Το τέλος εποχής για το Parkland Mall
Η Apple δεν είναι η μόνη μεγάλη μάρκα που αποσύρεται από το Parkland Mall. Νωρίτερα φέτος, ο πλειοψηφικός μέτοχος του συγκροτήματος ανέλαβε πλήρη λειτουργικό έλεγχο και γνωστοί λιανοπωλητές, όπως οι Coach, Sandro και Hugo Boss, δεν ανανέωσαν τα συμβόλαιά τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών