Τελευταία Νέα
Διεθνή

Επικίνδυνα για πυρκαγιές τα EVs - Αιφνιδιασμός από την αμερικανική Matson, τέλος η μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων

Επικίνδυνα για πυρκαγιές τα EVs - Αιφνιδιασμός από την αμερικανική Matson, τέλος η μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων
Αυξημένος κίνδυνος πυρκαγιάς που αποδίδεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου

Η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρεία Matson, η οποία παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς και ναυσιπλοΐας, αιφνιδίασε πρόσφατα τους πελάτες της ανακοινώνοντας ότι παύει αμέσως τη μεταφορά όλων των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs).
Ο λόγος είναι ο αυξανόμενος κίνδυνος πυρκαγιάς που αποδίδεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η απόφαση ακολουθεί ένα σοβαρό περιστατικό με το πλοίο Morning Midas, ένα πλοίο τύπου RoRo που μετέφερε EVs και υβριδικά οχήματα και το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες στον Ειρηνικό Ωκεανό τον Ιούνιο, πριν τελικά βυθιστεί.

Επιστολή προς πελάτες: Ανησυχία για την ασφάλεια στη θάλασσα

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Maritime Executive, η Matson απέστειλε επιστολή στους πελάτες της, ενημερώνοντάς τους ότι σταματά άμεσα την αποδοχή νέων κρατήσεων για τη μεταφορά νέων ή μεταχειρισμένων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων. Η αλλαγή πολιτικής επηρεάζει όλους τους ναυτιλιακούς δρομολογιακούς προορισμούς της εταιρείας μεταξύ ηπειρωτικών ΗΠΑ, Χαβάης, Αλάσκας και Γκουάμ.

Στην επιστολή αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για την ασφάλεια κατά τη μεταφορά οχημάτων που χρησιμοποιούν μεγάλες μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Matson αναστέλλει την αποδοχή ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων για μεταφορά με τα πλοία της. Η απόφαση τίθεται σε ισχύ άμεσα».

Χωρίς χρονικό ορίζοντα για την επανέναρξη των μεταφορών EVs

Η εταιρεία δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα επανεκκινήσει τις αποστολές EVs, σημειώνοντας πάντως ότι αυτό θα συμβεί μόνο όταν έχουν εφαρμοστεί επαρκή μέτρα ασφαλείας.
«Η Matson συνεχίζει να στηρίζει τις βιομηχανικές προσπάθειες για την ανάπτυξη συνολικών προτύπων και διαδικασιών που θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πυρκαγιάς από τις μπαταρίες λιθίου εν πλω», αναφέρει η επιστολή. «Σκοπεύουμε να επανεκκινήσουμε τις μεταφορές όταν υπάρξουν τα κατάλληλα μέτρα που να πληρούν τις απαιτήσεις μας».

Πυρκαγιά και βύθιση του Morning Midas με φορτίο 70 EVs

Η πολιτική αλλαγή έρχεται στον απόηχο της τραγικής κατάληξης του Morning Midas, το οποίο βυθίστηκε στον Ειρηνικό στις αρχές Ιουνίου έπειτα από εκτεταμένη πυρκαγιά στο πλοίο. Το φορτίο του περιλάμβανε 70 ηλεκτρικά οχήματα και σχεδόν 700 υβριδικά.
Αεροφωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) δείχνουν λευκό καπνό να αναδύεται από την πρύμνη του πλοίου, λίγο πριν χαθεί στη θάλασσα.
Το περιστατικό θυμίζει τη ναυτική καταστροφή του 2023 στα ανοικτά της Ολλανδίας, όταν ένα άλλο RoRo πλοίο με 3.000 οχήματα, εκ των οποίων 500 ήταν ηλεκτρικά, τυλίχθηκε στις φλόγες, προκαλώντας διεθνή ανησυχία για τη μεταφορά EVs στη θάλασσα.

Συνέχιση μεταφοράς συμβατικών οχημάτων και ανησυχίες ασφαλιστικών εταιρειών

Η Matson διευκρίνισε ότι εξακολουθεί να μεταφέρει συμβατικά οχήματα, τόσο με υπερωκεάνια πλοία όσο και μέσω τοπικών διανομών στο εσωτερικό της Χαβάης μέσω των φορτηγίδων της.
Την ίδια στιγμή, ασφαλιστικός κολοσσός Allianz έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει για την ανάγκη ενίσχυσης των πρωτοκόλλων ασφαλείας στις θαλάσσιες μεταφορές που περιλαμβάνουν μπαταρίες λιθίου, επισημαίνοντας την παγκόσμια άνοδο της πράσινης τεχνολογίας, μεγάλο μέρος της οποίας προέρχεται από Κινέζους κατασκευαστές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης