Η Hammer 1000 της Safran μπορεί να φέρει ως πυρομαχικό τόσο την Mk84, αλλά και τη βόμβα BLU 109 bunker buster βάρους 907 κιλών
Το Υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας ανακοίνωσε μια λίστα προτεραιοτήτων για προμήθειες προς την Ουκρανία, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι βόμβες ακριβείας AASM Hammer.
Πρόκειται για ένα αρθρωτό σύστημα που αποτελείται από ένα κιτ καθοδήγησης στο μπροστινό μέρος και ένα κιτ επέκτασης εμβέλειας στο πίσω μέρος, το οποίο τοποθετείται σε μια συμβατική βόμβα.
«Η επιτάχυνση της παραγωγής των AASM βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη», ανέφερε το υπουργείο.
Το Παρίσι ανακοίνωσε την έναρξη κανονικών, μηνιαίων παραδόσεων των AASM από τον Ιανουάριο του 2024.
Από τότε, έχουν γίνει ένα από τα κύρια μέσα καταστροφής της ουκρανικής αεροπορίας.
Η AASM διατίθεται σε δύο εκδόσεις - η Hammer 250, της οποίας η κεφαλή είναι ουσιαστικά η βόμβα Mk82 ή μια διεισδυτική βόμβα βάρους 227 κιλών, και η Hammer 1000, η οποία μπορεί να φέρει ως πυρομαχικό τόσο την Mk84, αλλά και τη βόμβα BLU 109 bunker buster βάρους 907 κιλών.

Μετά την απόδειξη της αποτελεσματικότητας των βομβών στο ουκρανικό πεδίο μάχης, ελήφθη η απόφαση να αυξηθεί η παραγωγή τους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Δυτικού Τύπου.
Το σχέδιο παράδοσης των AASM για το 2024 υπερβαίνει κατά σχεδόν 40% τις αρχικές προβλέψεις και το 2025 η παραγωγή τους θα φτάσει τις 1.200 μονάδες.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι περαιτέρω βελτιώσεις στην AASM.
Η Γαλλία αναπτύσσει μεγάλη γκάμα βομβών ολίσθησης
Η γαλλική εταιρεία Safran, η οποία αναπτύσσει τις βόμβες ολίσθησης, παρουσίασε τον Ιούνιο μοντέλα των υποσχόμενων προϊόντων με αυξημένη εμβέλεια – τις AASM Hammer 250 XLR και 1000 XLR.
Αντί για στερεό καύσιμο, θα είναι εξοπλισμένες με έναν μικροσκοπικό κινητήρα τζετ, η δημιουργία του οποίου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Ισχυρίζονται ότι η νέα μονάδα ισχύος θα αυξήσει την εμβέλεια πτήσης των βομβών πάνω από δύο φορές.
Όπως εξήγησε η Safran στο EDR On-Line, όταν ρίχνονται από μεγάλο ύψος, η εμβέλεια των AASM Hammer 250 XLR και 1000 XLR θα είναι τουλάχιστον 140 χιλιόμετρα.
Το σύστημα καθοδήγησης διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις.
Η πιο απλή από αυτές είναι το σύστημα INS/GPS για όλες τις καιρικές συνθήκες.

Στη δεύτερη εκδοχή, το INS/GPS συμπληρώνεται από έναν ανιχνευτή IR με αλγορίθμους ψηφιακής αντιστοίχισης σκηνών υπεύθυνο για την «ευθυγράμμιση» μεταξύ πολλών εικόνων της ίδιας «σκηνής»; αναγκαίο για την υπολογιστική όραση, το οποίο ενεργοποιείται στο τελευταίο στάδιο της πτήσης.
Για να λειτουργούν με κινούμενους στόχους, υπάρχει η τρίτη έκδοση του συστήματος καθοδήγησης, στην οποία ο ανιχνευτής IR αντικαθίσταται από έναν ημι-ενεργό ανιχνευτή λέιζερ, ο οποίος καθοδηγεί το πυρομαχικό με εξαιρετική ακρίβεια προς το στόχο.

Αυτή τη στιγμή, η AASM Hammer 250 προμηθεύεται στην Ουκρανία, όπου χρησιμοποιείται από Ουκρανούς πιλότους και επιθετικά αεροσκάφη σοβιετικής προέλευσης.
Είναι αρκετά προφανές ότι η ενσωμάτωση της AASM Hammer 250 XLR στο σύστημα όπλων των ουκρανικών πολεμικών αεροσκαφών δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, σημειώνεται στο EDR On-Line.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για ένα αρθρωτό σύστημα που αποτελείται από ένα κιτ καθοδήγησης στο μπροστινό μέρος και ένα κιτ επέκτασης εμβέλειας στο πίσω μέρος, το οποίο τοποθετείται σε μια συμβατική βόμβα.
«Η επιτάχυνση της παραγωγής των AASM βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη», ανέφερε το υπουργείο.
Το Παρίσι ανακοίνωσε την έναρξη κανονικών, μηνιαίων παραδόσεων των AASM από τον Ιανουάριο του 2024.
Από τότε, έχουν γίνει ένα από τα κύρια μέσα καταστροφής της ουκρανικής αεροπορίας.
Η AASM διατίθεται σε δύο εκδόσεις - η Hammer 250, της οποίας η κεφαλή είναι ουσιαστικά η βόμβα Mk82 ή μια διεισδυτική βόμβα βάρους 227 κιλών, και η Hammer 1000, η οποία μπορεί να φέρει ως πυρομαχικό τόσο την Mk84, αλλά και τη βόμβα BLU 109 bunker buster βάρους 907 κιλών.

Μετά την απόδειξη της αποτελεσματικότητας των βομβών στο ουκρανικό πεδίο μάχης, ελήφθη η απόφαση να αυξηθεί η παραγωγή τους, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Δυτικού Τύπου.
Το σχέδιο παράδοσης των AASM για το 2024 υπερβαίνει κατά σχεδόν 40% τις αρχικές προβλέψεις και το 2025 η παραγωγή τους θα φτάσει τις 1.200 μονάδες.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι περαιτέρω βελτιώσεις στην AASM.
Η Γαλλία αναπτύσσει μεγάλη γκάμα βομβών ολίσθησης
Η γαλλική εταιρεία Safran, η οποία αναπτύσσει τις βόμβες ολίσθησης, παρουσίασε τον Ιούνιο μοντέλα των υποσχόμενων προϊόντων με αυξημένη εμβέλεια – τις AASM Hammer 250 XLR και 1000 XLR.
Αντί για στερεό καύσιμο, θα είναι εξοπλισμένες με έναν μικροσκοπικό κινητήρα τζετ, η δημιουργία του οποίου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Ισχυρίζονται ότι η νέα μονάδα ισχύος θα αυξήσει την εμβέλεια πτήσης των βομβών πάνω από δύο φορές.
Όπως εξήγησε η Safran στο EDR On-Line, όταν ρίχνονται από μεγάλο ύψος, η εμβέλεια των AASM Hammer 250 XLR και 1000 XLR θα είναι τουλάχιστον 140 χιλιόμετρα.
Το σύστημα καθοδήγησης διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις.
Η πιο απλή από αυτές είναι το σύστημα INS/GPS για όλες τις καιρικές συνθήκες.

Στη δεύτερη εκδοχή, το INS/GPS συμπληρώνεται από έναν ανιχνευτή IR με αλγορίθμους ψηφιακής αντιστοίχισης σκηνών υπεύθυνο για την «ευθυγράμμιση» μεταξύ πολλών εικόνων της ίδιας «σκηνής»; αναγκαίο για την υπολογιστική όραση, το οποίο ενεργοποιείται στο τελευταίο στάδιο της πτήσης.
Για να λειτουργούν με κινούμενους στόχους, υπάρχει η τρίτη έκδοση του συστήματος καθοδήγησης, στην οποία ο ανιχνευτής IR αντικαθίσταται από έναν ημι-ενεργό ανιχνευτή λέιζερ, ο οποίος καθοδηγεί το πυρομαχικό με εξαιρετική ακρίβεια προς το στόχο.

Αυτή τη στιγμή, η AASM Hammer 250 προμηθεύεται στην Ουκρανία, όπου χρησιμοποιείται από Ουκρανούς πιλότους και επιθετικά αεροσκάφη σοβιετικής προέλευσης.
Είναι αρκετά προφανές ότι η ενσωμάτωση της AASM Hammer 250 XLR στο σύστημα όπλων των ουκρανικών πολεμικών αεροσκαφών δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, σημειώνεται στο EDR On-Line.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών