Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πανικός στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου - Κινεζική εισβολή με αιχμή την ηλεκτροκίνηση

Πανικός στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου - Κινεζική εισβολή με αιχμή την ηλεκτροκίνηση
Ο μεγάλος μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν την παρουσία τους στην Ευρώπη, προκαλώντας πανικό στις παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται ραγδαία στην ευρωπαϊκή αγορά, εκμεταλλευόμενες το ανταγωνιστικό κόστος και τις προηγμένες τεχνολογίες, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Σε μια εποχή όπου η πράσινη μετάβαση και η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα κυριαρχούν στην ατζέντα της βιομηχανίας, οι Κινέζοι κατασκευαστές βρίσκουν την τέλεια ευκαιρία να διεισδύσουν σε μια αγορά που μέχρι πρότινος κυριαρχούνταν από ευρωπαϊκές και αμερικανικές μάρκες.

Εμπορικός πόλεμος με φόντο τα EV

Η εντυπωσιακή διείσδυση των κινεζικών εταιρειών στην ευρωπαϊκή αγορά έχει προκαλέσει πολιτική αναστάτωση. Οι Βρυξέλλες έχουν επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποστηρίζοντας ότι οι επιδοτήσεις του Πεκίνου δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό. Το Πεκίνο αντέδρασε έντονα, με αποτέλεσμα οι εμπορικές σχέσεις να βρίσκονται σε τεντωμένο σχοινί.

BYD: Ο ασιατικός γίγαντας ανεβαίνει στην κορυφή

Σύμφωνα με το Reters, η BYD πρωτοστατεί στη διείσδυση στην Ευρώπη. Έχει ξεκινήσει εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία και επεκτείνεται με δεύτερη μονάδα για ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά. Τον Απρίλιο του 2025, η BYD ξεπέρασε για πρώτη φορά την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αγγίζοντας τις 7.231 μονάδες, στοιχείο που προκάλεσε σοκ στους ανταγωνιστές της.

Chery: Επιθετική στρατηγική 

Η Chery κινείται με σχέδιο και ταχύτητα, λανσάροντας τις μάρκες Omoda και Jaecoo σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Τον Ιούλιο 2025 ανακοίνωσε την είσοδο της κύριας μάρκας Chery στη Βρετανία, με δύο νέα SUV. Η πολυμέτωπη προσέγγιση της εταιρείας φανερώνει μακροπρόθεσμη δέσμευση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Changan: Νέος παίκτης με φιλόδοξο όραμα

Η Changan μπήκε στην ευρωπαϊκή αρένα τον Μάρτιο του 2025 και σχεδιάζει πωλήσεις σε δέκα αγορές έως το τέλος του έτους. Παράλληλα, διερευνά τοποθεσίες για την ίδρυση εργοστασίου στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της για μόνιμη εγκατάσταση στη Γηραιά Ήπειρο.

Geely: Ήδη μέσα από την… πίσω πόρτα

Η Geely έχει ήδη παρουσία στην Ευρώπη μέσω των Volvo, Polestar και Lotus, στις οποίες είναι κύριος μέτοχος. Τον Ιούλιο ανακοίνωσε την πώληση του ηλεκτρικού SUV EX5 στη Βρετανία με το δικό της brand name.
Οι θυγατρικές Zeekr και Lynk & Co δραστηριοποιούνται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές.

Nio: Φιλόδοξη αλλά μετ’ εμποδίων

Η Nio αναμένεται να λανσάρει την υπομάρκα Firefly στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2025.
Ωστόσο, η πρόοδος της είναι πιο αργή από το αναμενόμενο, κυρίως λόγω προβλημάτων στο δίκτυο πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, όπως παραδέχτηκε και ο CEO της, William Li.

SAIC: Ο παλιός παίκτης της νέας γενιάς

Η SAIC Motor κατέχει ήδη μερίδιο 2,3% στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις αυτοκινήτων για το διάστημα Ιανουαρίου–Μαΐου 2025, σύμφωνα με την ACEA. Οι πωλήσεις προέρχονται κυρίως από τη μάρκα MG Motor, αλλά και από την Maxus, δείχνοντας ότι η SAIC έχει βρει ήδη σταθερό έδαφος.

Xpeng: Ενώνεται με τη Volkswagen

Η Xpeng ανακοίνωσε τον Ιούνιο 2025 ότι εξετάζει τη διεύρυνση της συνεργασίας της με τη Volkswagen σε τομείς όπως η κοινή παραγωγή και η φόρτιση. Ήδη πουλάει αυτοκίνητα στη Βρετανία και άλλες αγορές, ενώ αναπτύσσει προηγμένα τσιπ για τις ανάγκες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Leapmotor: Η Stellantis της ανοίγει την πόρτα

Η Leapmotor ετοιμάζεται για επίσημο ευρωπαϊκό λανσάρισμα το 2026.
Η συμμαχία της με τη Stellantis της δίνει πρόσβαση στην τεχνογνωσία και τις υποδομές του ευρωπαϊκού κολοσσού, καθώς η κοινοπραξία τους προβλέπει αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής και πώλησης των οχημάτων Leapmotor εκτός Κίνας.

Ο μεγάλος μετασχηματισμός της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η επέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη αποτελεί τη μεγαλύτερη ανατροπή που έχει γνωρίσει ο κλάδος τις τελευταίες δεκαετίες.
Με συνδυασμό επιθετικής τιμολόγησης, υψηλής τεχνολογίας και κυβερνητικής υποστήριξης, οι Κινέζοι κατασκευαστές απειλούν το ευρωπαϊκό status quo.
Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν θα καταφέρουν να εδραιωθούν — αλλά πόσο γρήγορα και σε ποιο βαθμό θα ανατρέψουν τους όρους του παιχνιδιού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης