Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αποκάλυψη WSJ: Γιατί ναυάγησαν στην Ελλάδα τα σχέδια της Goldman Sachs για τη δημιουργία ξενοδοχειακού brand στη Μεσόγειο

Αποκάλυψη WSJ:  Γιατί  ναυάγησαν στην Ελλάδα τα σχέδια της Goldman Sachs για τη δημιουργία ξενοδοχειακού brand στη Μεσόγειο
Στόχος της Goldman Sachs στην Ελλάδα ήταν να χρησιμοποιήσει κυρίως ρευστότητα και χρηματοδότηση επενδυτών προκειμένου να αυξήσει την αξία των ξενοδοχείων και στη συνέχεια να καταγράψει μεγάλα κέρδη όταν αυτά πωλούνταν
Μόλις πριν από λίγα χρόνια, η Goldman Sachs σχεδίαζε να δημιουργήσει ένα ξενοδοχειακό brand στην Ελλάδα που θα μπορούσε κάποια μέρα να επεκταθεί σε διαφορά στρατηγικλα σημεία γύρω από τη Μεσόγειο.
Ο «γίγαντας» της Wall Street αγόρασε τρία παραθαλάσσια θέρετρα στη βόρεια Ελλάδα το 2022, με σχέδιο να τα αναβαθμίσει και να αρχίσει να υποδέχεται επισκέπτες ήδη από φέτος.
Ο τουρισμός στη χώρα βρισκόταν σε άνθηση και η επενδυτική τράπεζα διέβλεψε την ευκαιρία να αποκτήσει ακίνητα στην ηπειρωτική χώρα με θέα στο Αιγαίο Πέλαγος, αντί για τα ακριβότερα ελληνικά νησιά.
Την άνοιξη, η Goldman πούλησε αιφνιδίως τα τρία ξενοδοχεία, μόλις ισοσκελίζοντας τα περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 117 εκατομμύρια δολάρια) που είχε επενδύσει στο project, σύμφωνα το δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Επίσης, ακύρωσε τα σχέδιά της για τη δημιουργία ξενοδοχειακού brand στην περιοχή της Μεσογείου, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Τα θέρετρα δεν άνοιξαν ποτέ και ορισμένοι υπάλληλοι που εργάστηκαν στην επένδυση απολύθηκαν.
Τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης χαρακτήρισαν τη συμφωνία ως «ναυάγιο».
Ενώ η επένδυση ήταν μικρή σε ύψος για το τμήμα διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων της Goldman, ήταν εμβληματική της αναζήτησης της εταιρείας για μεγάλες αποδόσεις και σταθερές αμοιβές προκειμένου να αντισταθμίσει τις επικερδείς αλλά ασταθείς επενδύσεις της στη Wall Street.
Στόχος της στην Ελλάδα ήταν να χρησιμοποιήσει κυρίως ρευστότητα και χρηματοδότηση πελατών προκειμένου να αυξήσει την αξία των ξενοδοχείων και στη συνέχεια να καταγράψει μεγάλα κέρδη όταν αυτά πωλούνταν.
Σε όλο αυτό το διάστημα, η Goldman θα εισέπραττε αμοιβές διαχείρισης από τους πελάτες των οποίων τα χρήματα είχαν επενδυθεί.
Όταν αγόρασε τα θέρετρα, η Goldman δελεάστηκε από την θετική εικόνα για την οικονομία της χώρας, την αποδοχή ξένων επενδύσεων και τις φθηνότερες τιμές ακινήτων σε σύγκριση με τη Δυτική Ευρώπη.
Πολλά ξενοδοχεία στην Ελλάδα είναι επίσης οικογενειακά τα αναλαμβάνουν νέες γενιές ιδιοκτητών που είναι πιο ανοιχτές στην πώληση.
Άλλες εταιρείες είχαν επίσης επενδύσει στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχημένης επένδυσης της Blackstone στην Hotel Investment Partners, η οποία διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο δεκάδων ξενοδοχείων στη Μεσόγειο που έχουν φτάσει περίπου 10 στην Ελλάδα.
Η Goldman αποφάσισε ότι η δική της μεσογειακή περιπέτεια θα ξεκινούσε στην Ελλάδα.
Η εταιρεία συνέχισε να ψάχνει για επιπλέον εξαγορές ξενοδοχείων και διερεύνησε την αγορά του Grand Resort Lagonissi..
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε μια περιοχή γνωστή ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα», μια έκταση παραλιών με νέα πολυτελή ξενοδοχεία και κατοικίες.
Η Goldman δεν συνέχισε την προσπάθεια.

Περίπου το περασμένο καλοκαίρι, ο πρόεδρος της Goldman, John Waldron, επισκέφθηκε την Ελλάδα και συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της χώρας και τους επικεφαλής των τοπικών τραπεζών.
Το μήνυμά του ήταν σαφές: Η Goldman είχε επενδύσει στη χώρα σε μεγάλο βαθμό, τόσο μέσω της επενδυτικής τραπεζικής της όσο και μέσω της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων.
Αλλά μέχρι τότε, η επένδυση της Goldman στα ξενοδοχεία αντιμετώπιζε δυσκολίες.
Οι ανακαινίσεις των παλαιών μονάδων απαιτούσαν μια σοβαρή δουλειά ανακατασκευής που θα κόστιζε πολύ περισσότερο από ό,τι ανέμενε η εταιρεία.

Καθυστερήσεις και υπέρβαση προϋπολογισμού

Η Goldman είχε σχεδιάσει να ανακατασκευάζει σε μεγάλο βαθμό τα ξενοδοχεία, που βρίσκονται στη βόρεια χερσόνησο της Χαλκιδικής στην Ελλάδα, πριν ανοίξει ξανά τις πόρτες τους.
Οι υπάλληλοι διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας στο Λονδίνο και την Ισπανία εργάστηκαν για την επένδυση από τα αντίθετα άκρα της Ευρώπης, με έναν συνεργάτη στη Μαδρίτη να έχει τεθεί επικεφαλής.
Η τράπεζα αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της ομάδα διαχείρισης για να επιβλέπει την ανακαίνιση, αντί να προσλάβει μια εταιρεία με εμπειρία στον ξενοδοχειακό τομέα όπως είχαν κάνει άλλοι.
Η Goldman δεν είχε τις διασυνδέσεις για να ξεπεράσει εύκολα τα εμπόδια της κατασκευής επί τόπου.
Δημιούργησε μια πλατφόρμα φιλοξενίας στην Ελλάδα που ονομάζεται «Ουσία», η οποία θα επέβλεπε τα θέρετρα και θα βοηθούσε στην εύρεση νέων επενδύσεων σε ξενοδοχεία.
Είχε περίπου 10 υπαλλήλους στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων αρκετών με σημαντική εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Περίπου ένα χρόνο μετά την επένδυση της Goldman, οι καθυστερήσεις στις άδειες, τις κατασκευές και τις μελέτες των μηχανικών άρχισαν να προκαλούν ανησυχία.
Η Goldman συνειδητοποίησε ότι θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και χρήματα για να ολοκληρώσει το έργο.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να επενδυθεί ποσό μεταξύ περίπου 150 εκατομμυρίων και 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Το κόστος για τα υλικά κατασκευής και την εργασία αυξήθηκε, μειώνοντας τις προβλεπόμενες αποδόσεις της επένδυσης.
Κάποια στιγμή, η Goldman και μια κατασκευαστική εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν αποφάσισαν να χωρίσουν τους δρόμους τους.
Η Goldman είχε προκαταρκτικές συζητήσεις για έναν τοπικό εταίρο που θα βοηθούσε στις εργασίες.
Γύρω στο περασμένο φθινόπωρο, η Goldman άρχισε να διερευνά τη αποχώρηση από την επένδυση.

Η εταιρεία πούλησε τα ξενοδοχεία την άνοιξη στην Sani/Ikos Group, μια ιδιωτική εταιρεία που κατέχει και λειτουργεί ξενοδοχεία στην Ελλάδα και την Ισπανία.
Τελικά, η Goldman αποφάσισε να αποσυρθεί πλήρως από τις επενδύσεις σε ξενοδοχεία στη χώρα, με εξαίρεση το μειοψηφικό της μερίδιο στην εταιρεία επενδύσεων ακινήτων Prodea.
Η Goldman δήλωσε ότι αξιολογεί την αποδέσμευση επενδύσεων όταν αυτό είναι προς το συμφέρον των πελατών της.
«Διαχειριζόμαστε ενεργά όλες τις επενδύσεις μας, διατηρώντας ισχυρή έμφαση στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την προστιθέμενη αξία», δήλωσε εκπρόσωπος.
Η εστίαση της εταιρείας στην επενδυτική τραπεζική και τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων στην Ελλάδα παραμένει κατά τα άλλα αμετάβλητη.
Ο νέος ιδιοκτήτης των ξενοδοχείων ανακοίνωσε μια επένδυση άνω των 400 εκατομμυρίων ευρώ στο project.
Τα ακίνητα θα διαθέτουν σχεδόν 750 δωμάτια, πολλαπλές πισίνες, περισσότερα από 30 εστιατόρια και μπαρ, θέατρα και spa.
Τα ξενοδοχεία έχει προγραμματιστεί να τεθούν σε λειτουργία το 2029.
Στιγμιότυπο_οθόνης_2025-06-29_181748.png
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης